handdator

Visa fullständig version : Velar mellan "två olika liv" hjälp!


uuzimaki94
2013-06-20, 23:55
Hej, är en kille som nyss gick ut gymnasiet. Har många vänner, har styrketränat snart i två år och brinner för det, älskar att hålla igång och se resultatetern växa och se mitt självförtroende bli större och större för varje dag. Jag väljer inte att vara nyttig och att träna bara för att vara det - det är någonting jag älskar och mår bra av. Jag har mål i min träning (ingen tävling) men att bli stor och grov. Iallafall, för att göra en lång historia kort så festa ja som fan förr i tiden, nu förtiden så har träningen satt en stor roll i mitt liv. Varje utgång har varit rolig, dock så har man fört med sig ångesten och tyngden på axlarna och frågat mig själv, varför? jo, för mina vänners skull, och dels för min skull.

Men många av mina vänner är neutrala med min träning och mitt liv, dock så tycker vissa att man är tönt för att man tränar så mycket, för att man väljer att inte dricka, för att man väljer att leva en "udda" livsstil som många anser det! Varför? Vad tycker ni jag ska göra? Vad ska jag säga? Det verkar som jag inte kan få fram mitt budskap på rätt sätt.... vill inte vara någon som sviker någon för att jag väljer att träna och må bra and make some gains!

Tips & hjälp tack!

H. kille 19 barre ;) :smash:*bs*

Doggeh
2013-06-20, 23:58
Sluta bry dig så mycket. De kommer inse när du blir äldre att det är din väg du har valt. Sedan om du nu går ut med kompisarna så räcker det ju med att dricka väldigt lite, man behöver verkligen inte supa sig redlös bara för att man rör alkohol :)

uuzimaki94
2013-06-21, 00:00
Doggeh, jag har svårt att inte göra det, vet inte varför. Även fast jag dricker lite alkohol, säger 3 bärs, så förstör det, kan inte gymma dagarna efter. (Snart 2 år, 64 - 92 kg, 12 % bodyfat.)

Dedication
2013-06-21, 00:04
Du dricker tre bärs så blir du bakis(?) och inte kan gymma på några dagar? Vad är det för bärs du dricker?

BigIron
2013-06-21, 00:04
Jag gick isär med de vännerna jag hade som ville kröka varje helg, svårare än så är det inte. Man behöver inte ha 500 vänner på facebook, en bekantskapskrets på 50 man och vara hej och du med alla i stan.

Ensam stark, jag är min egna klippa.

uuzimaki94
2013-06-21, 00:07
Dedication, det är alkoholen, och om man kör en utgång då snackar vi man åker vi säger 20:00, hemma 05:00 - 06:00 nattbuss hem, hur mkt föda tror du man har intagit under dem timmarna? Hur tror du sömnen är nästa dag, vaknar 12:00 - 14:00 missat halva dagen

eiri
2013-06-21, 00:11
Man kan faktiskt styrketräna samt dricka. De som håller på med sporter som kräver reaktionsförmåga osv skulle jag dock avråda från att dricka :P

Dedication
2013-06-21, 00:12
Dåligt argument tycker jag. :) Nu vet jag inte hur du är men även om jag har sovit två timmar och ätit ett knäckebröd så ger jag mig fan på att dra till gymmet och köra ett pass.

Pherall
2013-06-21, 00:12
Wat. Alkohol är något helt annat än sömn, sen förstår jag inte riktigt vad problemet är om du vaknar 12-14? Stänger gymmet?

MtotheM
2013-06-21, 00:27
Tycker man att det är töntigt att inte dricka så bör man nog ta sig sen funderare över vem som är tönten...

lanzal
2013-06-21, 06:01
Kan du inte vara föraren då som kör hem er? ;)

Fuark
2013-06-21, 06:05
Kan du inte vara föraren då som kör hem er? ;)

Grymt tips. Den ursäkten är alltid godtagen, men kombinera alltid med att ha roligt med polarna samtidigt :) Du bör inte vara grinchen igenom festen

DJJOHANSSON
2013-06-21, 06:43
Alla har vi haft den där perioden, när vi tror att fortsätter jag såhär så väntar olympia scenen på mig inom 10 år. Men det kommer inte hända, desto fortare man inser det desto bättre.

Jag dricker nästan varje vare helg under sommaren, jag har kul, älskar livet och R still makin all kinds of gainzz.

Att stanna hemma och räkna kalorier på sina osaltade mandlar en lördagkväll är inte något du kommer ihåg på ålderdomshemmet.

mycketbrännvin
2013-06-21, 06:59
Det är sant. jag har kommit fram till att det inte gör så mycket ifall man super, bakisdagen håller man vilodag och så ser man till att äta ordentligt.

BigBoy
2013-06-21, 08:40
Ut och ha kul med dig men det behöver väl inte vara varje helg om du inte vill?
Inom några år kommer du i allafall tycka det är skönast hemma.

dream_theater_
2013-06-21, 08:44
Jag håller med #15, ut och roa dig! Du tränar redan på en sådan nivå att du i alla fall har en massa hälsofördelar, samt den kosten du säger att du äter.

Jag hade ångrat mig längre fram och jag hade struntat helt i festandet. Angående dina kompisar, skit i att ta diskussionen helt enkelt. Den vinner du aldrig :)

BigIron
2013-06-21, 10:17
Det är ju inte bara för träningen det är bra att festa mindre, det är för hans kropps hälsa, hans ekonomi och allmänna välmående. Sluta festa helt och hållet behöver man absolut inte göra, men man kan hålla sig till Jul/nyår, midsommar, kalas samt nån långhelg eller nått annat större evenemang/högtid.

Überbiffen
2013-06-21, 10:23
Jag begriper inte varför man måste välja bort sprit pga träning, jo om man elitsatsar annars inte (knappt då om man ser på sisu ^^).

BigIron
2013-06-21, 10:32
Jag begriper inte varför man måste välja bort sprit pga träning, jo om man elitsatsar annars inte (knappt då om man ser på sisu ^^).

Om jag dricker på en lördag innebär det oftast att jag är dåliga hela söndagen och är jag dålig hela söndagen så blir måndagen dålig och när jag kommer till gymmet på måndagen vill jag lyfta stora vikter och kan jag inte lyfta stora vikter så blir jag väldigt arg.

Jag gillar inte att bli arg.

gratefuldead
2013-06-21, 10:35
Vill du hellre vara nykter så var det. Känn efter vad du själv tycker och skit i vad andra säger. Visst, man behöver inte bli nykter och utesluta alkohol pga träningen, men vill man göra det så kör på.

Diomedea exulans
2013-06-21, 12:22
Det är ju aldrig för sent att byta "liv". Du kan ju testa att vara träningsnörd i tio år till, och sedan byta när du är 29, till exempel.

spoon
2013-06-21, 13:48
Det behöver inte vara antingen eller. Drickandet påverkar inte träningen i så stor grad. Ta några fyllor med kompisarna om du vill. Du behöver inte vara alkis eller manisk träningmord. Det finns ett mellanläge också. Även om jag förstår att det kan vara svårt att se det som tonåring.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

rooz
2013-06-21, 13:51
Det behöver inte vara antingen eller. Drickandet påverkar inte träningen i så stor grad. Ta några fyllor med kompisarna om du vill. Du behöver inte vara alkis eller manisk träningmord. Det finns ett mellanläge också. Även om jag förstår att det kan vara svårt att se det som tonåring.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

This.

Livet är inte svart & vitt, du behöver inte välja dörren där det står "Träna 12 ggr i veckan, lev på kvarg mixat med tonfisk, ha en flickvän med borderline symptom, bär silverlänk modell xxl och drick ALDRIG"

Man kan träna hårt & bli grofv samtidigt som du har ett normalt liv.

Loke
2013-06-21, 14:38
Det behöver inte vara antingen eller. Drickandet påverkar inte träningen i så stor grad. Ta några fyllor med kompisarna om du vill. Du behöver inte vara alkis eller manisk träningmord. Det finns ett mellanläge också. Även om jag förstår att det kan vara svårt att se det som tonåring.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Och är det någon ålder man kan välja både fest och träning så är det ju runt 20. Sen blir bakfyllorna värre och man har mindre tid till sånt.

phpoker
2013-06-21, 14:49
Klart det funkar att supa till på helgerna och ändå nå framgång inom träningen om det är det man vill, men det känns ju dumt att supa bara för att.
Jag ser det lite som två olika frågor:

Gillar du att dricka och festa? --> drick och festa när du inte tränar

Gillar du att träna? --> Träna när du inte dricker/festar

130kg finsk sisu
2013-06-22, 15:12
Jag begriper inte varför man måste välja bort sprit pga träning, jo om man elitsatsar annars inte (knappt då om man ser på sisu ^^).

Nu dricker jag iofs bara 3-5ggr per år pga att man blivit farsa och så har det varit i 4-5 år nu. Men före det söp man till 1-2 gånger i månaden.

Jag säger som så. Det finns mängder med toppidrottare som dricker nu som då. Men det finns mängder av toppidrottare som inte dricker någonting.

tearz
2013-06-22, 15:39
Jag är 25+ och velar fortfarande hur jag vill leva mitt liv.
Träning eller festande.
Gud skall veta att jag älskar båda sidorna av myntet.

Har som lösning att sköta kosten/träning till 100% vardagar och "unna mig" helger om jag så vill.

Känns som så länge alkoholintaget inte hamnar på litern vodka och i samband med träningen så skadar det minimalt så länge kosten sköts även när man "super till"

Sarwien
2013-06-22, 15:47
still makin all kinds of gainzz.

http://instagram.com/p/WCygAPwjgf/

njaa

anton2000
2013-06-22, 15:48
Gå ut nykter ibland? Det brukar jag göra. Rätt soft. Man har kontroll på vad man gör och man kan ha kul ändå. Sen om man beställer en redbull i baren så ser det ut som en redbull-vodka när man har det i glas, jättesmart!

Petoria
2013-06-22, 15:48
Tror de flesta som tränar går igenom perioden som du gör nu. Du behöver inte välja bort drickandet och ditt sociala liv bara för träningens skull, du kommer troligtvis bara ångra dig sen. Bättre att försöka hitta en balans än att välja bort antingen träningen eller drickandet helt.

Annars kan du ju gå ut nykter också, så länge som du är trevlig och social så bryr sig folk inte särskilt mycket.

/kille 19 år

mikaelj
2013-06-22, 16:02
Jag är 25+ och velar fortfarande hur jag vill leva mitt liv.
Träning eller festande.
Gud skall veta att jag älskar båda sidorna av myntet.

100% träning (trippla pass varje dag) eller 100% festande? Dricka hejdlöst med alkohol måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag eller inte alls?

Är det bara de två alternativen som finns?

Sniggel
2013-06-22, 16:11
Dåligt argument tycker jag. :) Nu vet jag inte hur du är men även om jag har sovit två timmar och ätit ett knäckebröd så ger jag mig fan på att dra till gymmet och köra ett pass.

Intressant att du kallar dig Dedication men ändå kan kompromissa så mycket på din återhämtning. ;)

Sniggel
2013-06-22, 16:13
Jag begriper inte varför man måste välja bort sprit pga träning, jo om man elitsatsar annars inte (knappt då om man ser på sisu ^^).

Handlar det om "måste" i det här fallet? Det låter snarare om om personen "inte vill" dricka. Ska man övertyga sig om att göra något man inte längre gillar?

100% träning (trippla pass varje dag) eller 100% festande? Dricka hejdlöst med alkohol måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag eller inte alls?

Är det bara de två alternativen som finns?

+1 Jag älskar träningen men tycker även om att dricka en gnutta alkohol vid rätt tillfällen. Dock super jag väldigt sällan, max 1 gång om året. Detta för att jag väldigt sällan är sugen på att supa. Det handlar ju inte om någon form av disciplin utan snarare att jag gör det jag gillar. Det jag gillar mer än annat lägger jag även större fokus på.

Überbiffen
2013-06-22, 17:44
Handlar det om "måste" i det här fallet? Det låter snarare om om personen "inte vill" dricka. Ska man övertyga sig om att göra något man inte längre gillar?

Man ska inte dricka om man inte vill. Jag tolkade det dock som att han inte vill just pga att han tror det inte blir något resultat av träningen isf, precis som så många andra verkar ha fått för sig.

mycketbrännvin
2013-06-22, 17:47
Om vi säger då att TS vill både supa och träna så är det nästan så att han måste hitta en balans. Utelämnar man nåndera så kommer man endå att lida

Überbiffen
2013-06-22, 17:52
Om vi säger då att TS vill både supa och träna så är det nästan så att han måste hitta en balans.

Jo, jag utgår från att man har ett jobb mån-fre och inte "kan" dricka mer än 1-2ggr/v. Då ska det inte behöva vara ett problem.

Sniggel
2013-06-22, 18:38
Man ska inte dricka om man inte vill. Jag tolkade det dock som att han inte vill just pga att han tror det inte blir något resultat av träningen isf, precis som så många andra verkar ha fått för sig.

Att man kan känna av negativ effekt av att dricka 3 öl (samt vara vaken och festa sent på nätterna) är väl inte så himla konstìgt?
Att festa innebär ju inte bara att dricka alkohol. Att dricka måttligt hjälper ju förstås men det blir kanske fortfarande negativt för träningen.

Men visst behöver alkohol i sig själv inte vara något problem om man tar bort det faktum att sömnen ofta får lida väldigt mycket. Sen varierar nog toleransen för alkohol mellan olika individer. Och då syftar jag på bakfylle-problemen ffa, inte hur full man blir.
Jag blir inte bakis av 3 starköl. Men öka mängden alkohol på en kväll och risken finns att det känns av dagen efter och inverkar negativt på träningen den dagen.
Det hindrar dock inte mig från att göra valet att dricka mer än 3 starköl eller valet att träna dagen efter. Att träna är ju fortfarande positivt som jag antar är vad du menar.

tearz
2013-06-22, 19:52
100% träning (trippla pass varje dag) eller 100% festande? Dricka hejdlöst med alkohol måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag eller inte alls?

Är det bara de två alternativen som finns?

OKEJ ?
Antingen läste du inte vad jag skrev eller försöker du vara lustig.
FAIL i båda fallen.

Då jag skrev att jag kör träning vardagar med god kost och gör lite hur jag vill på helgerna.
Vill jag ta en öl eller 5 så gör jag det.

Hur kan du tolka det som jag påstod att det endast existerade de 2 alternativen ovan ?

*SIGH*

Stefan J
2013-06-22, 20:10
Hej, är en kille som nyss gick ut gymnasiet. Har många vänner, har styrketränat snart i två år och brinner för det, älskar att hålla igång och se resultatetern växa och se mitt självförtroende bli större och större för varje dag. Jag väljer inte att vara nyttig och att träna bara för att vara det - det är någonting jag älskar och mår bra av. Jag har mål i min träning (ingen tävling) men att bli stor och grov. Iallafall, för att göra en lång historia kort så festa ja som fan förr i tiden, nu förtiden så har träningen satt en stor roll i mitt liv. Varje utgång har varit rolig, dock så har man fört med sig ångesten och tyngden på axlarna och frågat mig själv, varför? jo, för mina vänners skull, och dels för min skull.

Men många av mina vänner är neutrala med min träning och mitt liv, dock så tycker vissa att man är tönt för att man tränar så mycket, för att man väljer att inte dricka, för att man väljer att leva en "udda" livsstil som många anser det! Varför? Vad tycker ni jag ska göra? Vad ska jag säga? Det verkar som jag inte kan få fram mitt budskap på rätt sätt.... vill inte vara någon som sviker någon för att jag väljer att träna och må bra and make some gains!

Tips & hjälp tack!

H. kille 19 barre ;) :smash:*bs*

Jag tycker du ska skaffa dig lite egna mål och egen vilja och reda ut vad du själv vill, inte vara slav under grupptryck. Det är klart, är din högsta önskan att vara dina vänner till lags och om det är något som ger dig en djupare mening ska du givetvis lyssna på dem och göra som du blir tillsagd. :)

Wzup2u
2013-06-22, 20:17
själv lider jag inte av att dricka när jag tränar, dock börjar jag bli med åren och vuxendricker numera.
dock förr, när vi festade så accepterade vi varann, den som inte ville dricka men endå umgås och festa, krogem och hänga med på lite fyllekäk, brukade dricka cola, istället för alkohol.
även jag drack cola på fester någon gång och erbjud att va fyllechaffis och även hänga med.

Sniggel
2013-06-22, 20:45
Hur kan du tolka det som jag påstod att det endast existerade de 2 alternativen ovan ?

Jag är 25+ och velar fortfarande hur jag vill leva mitt liv.
Träning eller festande.
Gud skall veta att jag älskar båda sidorna av myntet.

Har som lösning att sköta kosten/träning till 100% vardagar och "unna mig" helger om jag så vill.

Känns som så länge alkoholintaget inte hamnar på litern vodka och i samband med träningen så skadar det minimalt så länge kosten sköts även när man "super till"

Sen var det förstås en överdrift men visst så tolkar man det som att du försöker välja mellan 2 alternativ.

BigIron
2013-06-22, 21:18
Efter alla här i tråden som säger att man kan göra bägge; Är det bara jag som tycker mina träningsresultat påverkas negativt av att jag dricker? Dricker jag för mycket när jag väl dricker, dricker ni mindre än mig eller vad är de frågan om? Min måndag är helt förstörd och Tisdagen en anings off efter en helg då jag har druckit.

Ni bara tuffar på som vanligt eller? Borde jag kolla upp mig nånstans?

4623
2013-06-22, 21:22
Efter alla här i tråden som säger att man kan göra bägge; Är det bara jag som tycker mina träningsresultat påverkas negativt av att jag dricker? Dricker jag för mycket när jag väl dricker, dricker ni mindre än mig eller vad är de frågan om? Min måndag är helt förstörd och Tisdagen en anings off efter en helg då jag har druckit.

Ni bara tuffar på som vanligt eller? Borde jag kolla upp mig nånstans?

Det har nog lite med åldern att göra också. För ett par år sedan blev jag inte i bakis för fem öre. Idag kan jag vara bakis i 2-3 dagar.

BigIron
2013-06-22, 21:28
Det har nog lite med åldern att göra också. För ett par år sedan blev jag inte i bakis för fem öre. Idag kan jag vara bakis i 2-3 dagar.

Ja jag förstår att de finns folk som kan festa på lördag och sen träna som vanligt på måndag, men är det verkligen så vanligt? För det har jag nog inte kunnat göra på ett par år, jag tar ut mig extremt mycket i veckorna på jobb och träning även om jag vilar bra på fredag och så drar jag en fylla på lördag är söndag, måndag och tisdag helt borta.

4623
2013-06-22, 21:34
Ja jag förstår att de finns folk som kan festa på lördag och sen träna som vanligt på måndag, men är det verkligen så vanligt? För det har jag nog inte kunnat göra på ett par år, jag tar ut mig extremt mycket i veckorna på jobb och träning även om jag vilar bra på fredag och så drar jag en fylla på lördag är söndag, måndag och tisdag helt borta.

Är nog för många olika faktorer som spelar in för att det ska gå att komma fram till något generellt.

jahaa
2013-06-22, 21:38
Ja jag förstår att de finns folk som kan festa på lördag och sen träna som vanligt på måndag, men är det verkligen så vanligt? För det har jag nog inte kunnat göra på ett par år, jag tar ut mig extremt mycket i veckorna på jobb och träning även om jag vilar bra på fredag och så drar jag en fylla på lördag är söndag, måndag och tisdag helt borta.

Beror väl lite på hur folk tränar också. Går man bara runt o lallar på gymmet så kan man väl tom gå o göra det dagen efter man druckit, eller köra ett zumba pass om man gillar de.

Überbiffen
2013-06-22, 21:40
Efter alla här i tråden som säger att man kan göra bägge; Är det bara jag som tycker mina träningsresultat påverkas negativt av att jag dricker? Dricker jag för mycket när jag väl dricker, dricker ni mindre än mig eller vad är de frågan om? Min måndag är helt förstörd och Tisdagen en anings off efter en helg då jag har druckit.

Ni bara tuffar på som vanligt eller? Borde jag kolla upp mig nånstans?

Jag märker av det men det är så lite så det är inget jag bryr mig om. Standard för mig är en flaska starksprit (jäger <3) innan utgång och sedan ett par groggar och ev shots ute. Jag ser till att äta som en gris och hinka vatten innan jag deckar när kvällen är slut samt försöker, med betoning på försöker (:d), trycka så mycket skit som möjligt i huvudet dagen efter, då är det lungt. Missar jag käket och vattnet DÅ kan jag känna tydligt på måndagen att jag misshandlat mig själv.

nissepelle
2013-06-23, 00:19
Dedication, det är alkoholen, och om man kör en utgång då snackar vi man åker vi säger 20:00, hemma 05:00 - 06:00 nattbuss hem, hur mkt föda tror du man har intagit under dem timmarna? Hur tror du sömnen är nästa dag, vaknar 12:00 - 14:00 missat halva dagen

Vilket jävla skitsnack till undanflykt.

Määng
2013-06-23, 00:23
Om du inte vill festa så gör det inte, om du vill festa så gör det. Om du väljer att inte festa pga att du inte känner dig optimal så kom över det. Om man satsar på att bli elitidrottare kan jag förstå att man står över en fest men vad jag förstår så har du inga planer på att överhuvudtaget tävla i någonting.

nomirin
2013-06-23, 01:17
Jag håller med om att drickandet stör träningen och hälsan, även om det är ganska lite. Men istället för att ta tre bärs kan du ju säkert ta en iallafall tycker jag, iallafall någon gång. För vissa är tre lika lite som en, men vi reagerar alla olika på alkohol.
Hur som helst, jag tycker man kan vara med och festa ibland utan att välja att vara antingen helnykter eller dricka lika mycket som kompisarna. Men vill man köra helnyktert ibland för det känns bäst, kör på det.

Sedan beror det ju på hur ofta man festar också. Ju oftare man hänger med desto mer förståeligt borde det vara att man vill köra lite mer nyktert ibland.
Det kan även vara lite förvånande om man inte festat på månader och sedan vill köra helnyktert "för träningens skull".

Det där med att missa flera mål p.g.a. festandet har ju förstås betydelse också, och då förstår jag att man väljer att stanna hemma ibland. Senaste gångerna jag varit ut har vi dock varit duktiga med att äta innan och efter så det känns helt okej ändå. :D

Sluta bry dig så mycket. De kommer inse när du blir äldre att det är din väg du har valt. Sedan om du nu går ut med kompisarna så räcker det ju med att dricka väldigt lite, man behöver verkligen inte supa sig redlös bara för att man rör alkohol :)
+1 Show them who's the king!

nomirin
2013-06-23, 02:11
Jag håller med om att drickandet stör träningen och hälsan, även om det är ganska lite. Med "ganska lite" syftade jag på drickandet.

tearz
2013-06-23, 09:41
Sen var det förstås en överdrift men visst så tolkar man det som att du försöker välja mellan 2 alternativ.

Eller att jag försöker få ut det mesta av träningen samtidigt jag inte behöver missa "festande" på helger ?
Då jag även uppskattar det :)

cero
2013-06-23, 11:54
Ja jag förstår att de finns folk som kan festa på lördag och sen träna som vanligt på måndag, men är det verkligen så vanligt? För det har jag nog inte kunnat göra på ett par år, jag tar ut mig extremt mycket i veckorna på jobb och träning även om jag vilar bra på fredag och så drar jag en fylla på lördag är söndag, måndag och tisdag helt borta.

Tycker du ens om att träna?

Och till TS: förstår inte riktigt vad problemet är. Att dricka 1-2 gånger per vecka och träna seriöst är inga problem. Hitta en balans mellan båda.

Lance Uppercut
2013-06-23, 15:53
Höll på och nojade som du i början men sen kom jag på hur korkat det är att inte bara göra det man känner för att göra just i stunden. Nu för tiden dricker jag sprit när jag känner för det, vilodag eller direkt efter träning. Märker absolut INGEN skillnad i tillväxthastighet.

Okej
2013-06-23, 17:00
"Lär dig" festa nyktert, dock är en nykter person på festen alltid aningen tråkigare och torrare (i dubbel bemärkelse) och nej, då är inte mitt kompisgäng omogna/valfri förolämpning. Militanta nykterister är lika roliga att ha att göra med på fester som veganer på grillkvällar

Jag ska inte säga att jag inte förstår hur du tänker, för det gör jag, jag tror vi alla varit i optinoja-fasen, DOCK kan bara du själv bestämma hur du vill göra. Jag själv är 21 och jag gillar fortfarande att festa i perioder, vill jag festa x antal helger på raken gör jag det, skillnaden är ytterst marginell i slutändan och jag vet själv att jag blir mycket gladare om jag får supa till det lite då och då. Mitt råd är att inte sluta festa, ta ett par öl istället, det är lagom att vara lite salongs. Att peta med kalorier och leva efter strikta regler blir bara deppigt i slutändan, speciellt om du inte ska satsa "på riktigt"

nomirin
2013-06-23, 17:17
att peta med kalorier och leva efter strikta regler blir bara deppigt i slutändan, speciellt om du inte ska satsa "på riktigt"
+1

BigIron
2013-06-23, 19:01
"Lär dig" festa nyktert, dock är en nykter person på festen alltid aningen tråkigare och torrare (i dubbel bemärkelse) och nej, då är inte mitt kompisgäng omogna/valfri förolämpning. Militanta nykterister är lika roliga att ha att göra med på fester som veganer på grillkvällar

Man är bara lite tråkig tills alla börjat bli fulla, då är det ingen som märker nått eller bryr sig, sen kan man ju erbjuda sig själv som chaufför och vem tackar nej till det?

4623
2013-06-23, 20:25
Man är bara lite tråkig tills alla börjat bli fulla, då är det ingen som märker nått eller bryr sig, sen kan man ju erbjuda sig själv som chaufför och vem tackar nej till det?

Då har vi det lilla problemet att fulla människor är jävligt jobbiga.

mikaelj
2013-06-23, 21:43
"Lär dig" festa nyktert, dock är en nykter person på festen alltid aningen tråkigare och torrare (i dubbel bemärkelse) och nej, då är inte mitt kompisgäng omogna/valfri förolämpning. Militanta nykterister är lika roliga att ha att göra med på fester som veganer på grillkvällar

Måste en nykter person vara militant?

Stefan J
2013-06-23, 21:46
leva efter strikta regler och onödiga förbud som saknar all mening och reson blir bara deppigt i slutändan,

Nämen titta, en liten förändring och vips så fick vi definitionen av våra större religioner! :D

BigIron
2013-06-23, 21:48
Då har vi det lilla problemet att fulla människor är jävligt jobbiga.

Många tjejer är bättre och håller sig på mognare nivå än killar, om de inte är i gäng eller "ute och firar Tezzan som fyller 14". Dessutom har jag alltid haft lättare att prata med tjejer än killar.

cero
2013-06-23, 22:16
Nämen titta, en liten förändring och vips så fick vi definitionen av våra större religioner! :D

Jag tycker om dig.

Sniggel
2013-06-24, 03:10
Eller att jag försöker få ut det mesta av träningen samtidigt jag inte behöver missa "festande" på helger ?
Då jag även uppskattar det :)

Absolut. men vi kan väl enas om att du inte är 100% nöjd med din kompromiss? Varför uttryckte du dig annars som om du stod vid en typ av vägskäl?

Okej
2013-06-24, 06:31
Måste en nykter person vara militant?

Nej och just därför la jag till militant före, för att skilja de två

mikaelj
2013-06-24, 20:24
Nej och just därför la jag till militant före, för att skilja de två

Men du pratade om nykterister först och sedan lade du till militant. Det blir en betydelseglidning när man gör så. Ett dåligt sätt att föra en diskussion på.

Okej
2013-06-24, 20:27
Men du pratade om nykterister först och sedan lade du till militant. Det blir en betydelseglidning när man gör så. Ett dåligt sätt att föra en diskussion på.

Inte om man är erfaren samt har godkänt i svenska B.

blaaargh
2013-06-25, 09:36
Nu har jag inte läst hela tråden, det verkar vara mycket trams :D

Mitt råd är att göra precis som du känner för. Jag hade ett par krassliga år med alldeles för mycket festande och sånt där, och det bästa jag gjorde var att flytta, byta umgänge och skaffa en ordentlig sysselsättning.
Sen kan man ju se det som så att man har väldigt olika typer av vänner; de man festar med är inte nödvändigtvis människor man skulle umgås med så mycket annars.

Många lägger mycket vikt vid att ha en stor skara bekanta omkring sig, istället för att leta fram ett par riktigt sköna snubbar man kan ha livslånga vänskaper med. Jag tycker själv att det är viktigt att omge sig med personer som respekterar en och ens val man gör, inte nödvändigtvis samtycker, men respekten är det viktiga i sammanhanget.

Och jag kan förstå att det kan vara lite svårt när man är 18-19, då man fortfarande är kvar rätt mycket i den där omogna mentaliteten där man ska vara cool och göra coola saker.

Gör vad som känns bäst för dig, och skit i vad andra tycker, vad det än gäller.