handdator

Visa fullständig version : Ingen aptit nu under sommaren..


whuddafuks
2013-06-20, 23:30
Jag får alltid detta problem under sommaren, och det är att jag aldrig är speciellt hungrig. Äter enbart för att jag "måste", till skillnad från vintern då jag väldigt ofta är hungrig och aptiten mycket större. *gah!*

Så vad skulle ni säga är lätt och bra att äta om man har svårt att trycka i sig mängder med mat? Försöker trycka i mig ca. 70-80 gram jordnötter på kvällen, men vad mer? Testade t.ex. att ösa på en tallrik med pasta, vilket var riktigt svårätet...

Och finns det något som man kan göra ör att öka aptiten, t.ex. äta något kanske? Tacksam för svar

tjing
2013-06-20, 23:36
Drick kalorier. Mjölk t ex.

whuddafuks
2013-06-21, 01:01
Drick kalorier. Mjölk t ex.

Tack för svar, dock n snabb fråga: är det sant att för mycket kalcium kan leda till prostatacancer?

maRRtin
2013-06-21, 05:51
Glass?

tjing
2013-06-21, 09:03
Tack för svar, dock n snabb fråga: är det sant att för mycket kalcium kan leda till prostatacancer?

Det ökar den statistiska risken, ja.

PixiBox
2013-06-21, 09:33
Det är lättare att dricka på sommaren. Jag har lite samma problem. För mig är det svårt att äta varm lagad mat under dagen när det är som varmast. Prova göra någon form av smoothie med kvarg eller yoghurt, banan, bär, proteinpulver etc. Det fungerar för mig i alla fall... De hårklyveri att berika med ordentligt med kalorier om man vill det också...

slackerguru
2013-06-21, 09:46
Alpro mandelmjölk har inte samma effekt som vanlig mjölk på prostatan antar jag?

Ristretto
2013-06-21, 10:34
Plättar med socker, sylt, glass eller (vad du vill) brukar ju vara rätt gott. Riktigt gott med kalla plättar också om det är varmt.

PixiBox
2013-06-21, 10:43
Plättar med socker, sylt, glass eller (vad du vill) brukar ju vara rätt gott. Riktigt gott med kalla plättar också om det är varmt.

Går ju även att göra proteinplättar o då får man ju i sig mer av den varan.. :)

crizzan
2013-06-21, 11:04
Proteinbars. Enkelt gott och någornlunda med kalorier.
Finns ju bars med mera kalorier än andra tex Oh yeah (?).

ddavid
2013-06-21, 13:05
Att tillsätta 1-2 msk oliv- eller rapsolja till dina mål är ett enkelt sätt att få i sig mer energi och oftast märks det knappt att oljan är där. Att dricka olja som det är däremot är inget jag rekommenderar *spy* Annars mjölk som tjing rekommenderade så får du även i dig massa näringsämnen, eller ersättningsdrycker för mjölk om prostatacancerrädslan är hög =) Fan, fett rent allmänt. Gör saker godare och är lätt att äta mycket av imo