handdator

Visa fullständig version : Deffa!


Oscar98
2013-06-19, 23:58
Hej, jag har lite frågor om dieter.

Jag undrar vad jag ska knapra..
Har kollat på: (gg)
Anabolic ZMA, 120 kapslar
ALA 400, 120 caps
BCAA Hardcore, 264 g, Watermelon


Behöver jag något mer?
Hur ska jag mäta hur mycket jag äter om jag inte är hemma t.ex?

Jag måste ha lite hjälp med ett schema också :)

LillisJ
2013-06-20, 00:10
Kreatin!

Oscar98
2013-06-20, 00:17
Kreatin!

Okej! Ska jag följa anvisningarna?

Hur ska schemat se ut?

Oscar98
2013-06-20, 01:00
Okej! Ska jag följa anvisningarna?

Hur ska schemat se ut?

Nej det vet tydligen ingen om .. letat efter information i dagar.
Hittar inget för mig.

Beemel
2013-06-20, 05:40
Kreatin är ju ingenting som är till för deff explicit.
Det är ju primärt till för att öka ork/styrka, vilket i.o.f.s. inte är negativt för att orka träna under deff.

men hur som.

ZMA är inget som direkt boostar viktnedgången, men det är rätt nice då åtminstonde jag (och många andra) upplever att de sover bättre.
Att sova ordentligt är alltid viktigt.

Det enda som jag nyttjar mer under viktnedgång är nog grönt te.
Dels så upplever jag att varm dryck ger en mättnadskänsla och samtidigt så blir jag piggare (vilket verkligen kan behövas ibland på energiunderskott).
Det påstås även att grönt te innehåller ämnen som hjälper till med fettförbränningen, har inte studerat dessa påståenden närmare så jag vågar inte säga att det är sant.

BCAA/EAA är ett sätt att få i sig aminosyror för en låg kalorihalt. Vilket kan vara trevligt när man tränar hårt på en snäv kaloribudget.

ALA har jag aldrig använt och har därför aldrig läst något om det heller.

Under min viktnedgång senaste halvåret har jag använt
ZMA (sova gott och drömma kul)
Omega-3 (Nyttigt fett är ju.. hmm.. nyttigt)
Multivitamin+mineral (behöver det nog inte, men tar det för säkerhets skull)
Koffein (primärt i kaffe och te, men även i pillerform vid några väldigt tidiga gympass)
Grönt te (dricker 4-5 koppar om dagen, dels för att det är gott dels för mättnadskänsla)

lofito
2013-06-20, 07:20
Kreatin är ju ingenting som är till för deff explicit.
Det är ju primärt till för att öka ork/styrka, vilket i.o.f.s. inte är negativt för att orka träna under deff.

men hur som.

ZMA är inget som direkt boostar viktnedgången, men det är rätt nice då åtminstonde jag (och många andra) upplever att de sover bättre.
Att sova ordentligt är alltid viktigt.

Det enda som jag nyttjar mer under viktnedgång är nog grönt te.
Dels så upplever jag att varm dryck ger en mättnadskänsla och samtidigt så blir jag piggare (vilket verkligen kan behövas ibland på energiunderskott).
Det påstås även att grönt te innehåller ämnen som hjälper till med fettförbränningen, har inte studerat dessa påståenden närmare så jag vågar inte säga att det är sant.

BCAA/EAA är ett sätt att få i sig aminosyror för en låg kalorihalt. Vilket kan vara trevligt när man tränar hårt på en snäv kaloribudget.

ALA har jag aldrig använt och har därför aldrig läst något om det heller.

Under min viktnedgång senaste halvåret har jag använt
ZMA (sova gott och drömma kul)
Omega-3 (Nyttigt fett är ju.. hmm.. nyttigt)
Multivitamin+mineral (behöver det nog inte, men tar det för säkerhets skull)
Koffein (primärt i kaffe och te, men även i pillerform vid några väldigt tidiga gympass)
Grönt te (dricker 4-5 koppar om dagen, dels för att det är gott dels för mättnadskänsla)

Läste också om ZMA och beställde en burk i veckan som jag ska börja använda. Hur ser din fördelning ut kring den? Tar du en tablett någon timme innan du ska sova eller käkar du flera under en dag?

Beemel
2013-06-20, 08:27
Läste också om ZMA och beställde en burk i veckan som jag ska börja använda. Hur ser din fördelning ut kring den? Tar du en tablett någon timme innan du ska sova eller käkar du flera under en dag?

Just ZMA tar jag endast innan sänggående.
Käkar separat zink och magnesium i samband med lunchen.

frekar3
2013-06-20, 08:31
Kreatin
BCAA Eller EAA (Pulver! Så slipper du dra i dig en halv burk för att komma upp i 10g rena aminosyror..)
Vassle
Kasein (Eller Kvarg/Keso om du vill äta det istället)
Omega-3 + Ev. Multivitamin/Mineral

NickFisher
2013-06-20, 09:30
Kreatin är ju ingenting som är till för deff explicit.
Det är ju primärt till för att öka ork/styrka, vilket i.o.f.s. inte är negativt för att orka träna under deff.

men hur som.

ZMA är inget som direkt boostar viktnedgången, men det är rätt nice då åtminstonde jag (och många andra) upplever att de sover bättre.
Att sova ordentligt är alltid viktigt.

Det enda som jag nyttjar mer under viktnedgång är nog grönt te.
Dels så upplever jag att varm dryck ger en mättnadskänsla och samtidigt så blir jag piggare (vilket verkligen kan behövas ibland på energiunderskott).
Det påstås även att grönt te innehåller ämnen som hjälper till med fettförbränningen, har inte studerat dessa påståenden närmare så jag vågar inte säga att det är sant.

BCAA/EAA är ett sätt att få i sig aminosyror för en låg kalorihalt. Vilket kan vara trevligt när man tränar hårt på en snäv kaloribudget.

ALA har jag aldrig använt och har därför aldrig läst något om det heller.

Under min viktnedgång senaste halvåret har jag använt
ZMA (sova gott och drömma kul)
Omega-3 (Nyttigt fett är ju.. hmm.. nyttigt)
Multivitamin+mineral (behöver det nog inte, men tar det för säkerhets skull)
Koffein (primärt i kaffe och te, men även i pillerform vid några väldigt tidiga gympass)
Grönt te (dricker 4-5 koppar om dagen, dels för att det är gott dels för mättnadskänsla)

Multivitamin känner jag spontant är onödigt då man (jag) trycker i sig jäkligt mycket olika sorters grönsaker under deff. Men vad vet jag, kanske missar något ändå :)

Grönt te kan jag också rekommendera!

Beemel
2013-06-20, 09:35
Multivitamin känner jag spontant är onödigt då man (jag) trycker i sig jäkligt mycket olika sorters grönsaker under deff. Men vad vet jag, kanske missar något ändå :)

Grönt te kan jag också rekommendera!

Som sagt kanske inte nödvändigt, men såvida det inte råder risk för överdosering så tror jag inte det skadar att säkerställa intaget med ett tillskott.

unit731
2013-06-20, 10:21
Varför inte bara träna på och få i sig mycket proteiner, precis som vanligt, men äta lite mindre?

Kosttillskott är, som det låter, kosttillskott. Tillskott till din kost. Sköter du kosten är det tämligen onödigt med kostillskott, i många fall. Sen är det inga mirakelkurer även om du inte sköter kosten, och dyrt är det.

Säger dock inte att det är bättre att skippa kosttillskott, jämfört mot att köra med kosttillskott. Frågan är ju dock hur värt det är att "slösa" pengar på, och det är ju självklart upp till var och en.

Beemel
2013-06-20, 16:44
Varför inte bara träna på och få i sig mycket proteiner, precis som vanligt, men äta lite mindre?

Kosttillskott är, som det låter, kosttillskott. Tillskott till din kost. Sköter du kosten är det tämligen onödigt med kostillskott, i många fall. Sen är det inga mirakelkurer även om du inte sköter kosten, och dyrt är det.

Säger dock inte att det är bättre att skippa kosttillskott, jämfört mot att köra med kosttillskott. Frågan är ju dock hur värt det är att "slösa" pengar på, och det är ju självklart upp till var och en.

Effekten man vill åt av ZMA och koffein är svåra att få genom vanlig kost.

jasonmago
2013-06-20, 16:55
Du behöver inte ha någonting alls förut kanske ett proteinpulver för smidighetens skull. Du behöver enbart ett underskott av energi + styrketräning + högproteinintag.

Guybrush82
2013-06-20, 18:03
du behöver inte ha någonting alls förut kanske ett proteinpulver för smidighetens skull. Du behöver enbart ett underskott av energi + styrketräning + högproteinintag.

+1

earf
2013-06-20, 18:10
Bcaa. Ägg. Kvarg å pepsi max å kaffe
är viktigt ;)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Marvid
2013-06-20, 20:52
BCAA före och efter träning enbart kör jag. Året du lite torsk eller lax och grönsaker så behöver du inget mer tycker jag. Proteinshake om man har bråttom men det har nog blivit 2-3 under hela denna månaden :)