handdator

Visa fullständig version : Behöver svar på det här!


AssassinsCreed
2013-06-19, 20:54
Tjenare!

Skulle behöva svar på ett (kanske?)problem jag har. Har tränat på som vanligt och blivit starkare, gått upp mycket i vikter och så och känner mig allmänt starkare än, låt oss säga 1 månad sedan, precis som det ska vara. Jag äter bra och har inte tappat någon matlust eller så, snarare har jag börjat äta mer och fått lite mer hull.
Nu till det stora problemet!

Jag har gått ner i vikt. Jag har vägt 72kg och är snart nere på 70. Det tycker jag är jättekonstigt och vill gärna ha svar på vad det är som händer.

Är det kanske så att eventuell vätska man har fått efter träningen håller på att bytas ut mot muskler?

Jag har gått upp 9kg nu på de snart 11 månaderna jag har tränat och jag har hört att man bara kan gå upp 1kg per år i ren muskelmassa så lite vätska borde det väl kanske vara?

Jag menar jag känner mig fräsh och stark så man tycker att man borde gå upp i vikt istället för tvärtom *gah!*

hoppas jag får ett bra och snabbt svar för så här kan det inte fortsätta!

länkan
2013-06-19, 21:08
Sluta noja, du har ökat i vikterna så du har inte tappat muskler, och vikten kan variera , 2kilo är inte en så stor skillnad. Ibland kan det skilja sig 2-3 kg för mig , oroa dig inte....