handdator

Visa fullständig version : Jorgen tränar. Eller "Jag är ynklig."


Sidor : [1] 2 3 4 5

Jorgen
2004-02-29, 22:29
Tänkte förgylla min vardag med en träningsdagbok här.
28 år, 180 lång, 83 tung, inte fet, ganska svag, sköter inte kosten, problem med armbågarna och ett inflamerat ledband i vänster fot.
Har börjat köra efter ett schema, har inte gjort det på flera år. Splittar kroppen på fem pass och tränar fyra gånger (sön, mån, tis, tors men det skall nog ändras) i veckan.
Ben
Bröst, mage
Biceps, vader
Rygg
Axlar, triceps

Dagens pass:
Bröst och mage, medeltungt. Skall börja köra lite lättare nu ett tag.

Bänkpress: 2*60, 80, 4*90, 80. 8-10 reps. Sista setet med rejält stopp.
Lutande i Smith: 60, 5*70. Inte vidare tungt alls.
Cablecross: 30, 4*35

Hängande benlyft: 4 set
Cablecrunch: 60, 4*80

Var ett helt ok pass, bra tryck i tuttarna. Mage är som vanligt svintråkigt att träna men jag måste skärpa mig med det.
Nu får vi se om jag orkar uppdatera den här dagboken.

//Jörgen

Sparrisen
2004-02-29, 22:45
Oj, jag som trodde du var en jättebiff... för det är väl du på bilden? :rolleyes:

Skämt och sido, kul att du skriver. Bara en anmärkning; lutande körs bäst utan smith!

:thumbup:

Jorgen
2004-02-29, 23:04
Originally posted by SwedeForce
Oj, jag som trodde du var en jättebiff... för det är väl du på bilden? :rolleyes:
Skämt och sido, kul att du skriver. Bara en anmärkning; lutande körs bäst utan smith! :thumbup:
Ehrm. Nej, jag och Bob har inte så mycket gemensamt. ;)
På mitt gym så görs inte lutande bäst utan smith, vi har dessutom köpt ny Smith så jag var "tvungen" att prova den. Brukar föredra hantlar annars.

//Jörgen

Powerbear
2004-03-01, 08:17
På mitt gym så görs inte lutande bäst utan smith, vi har dessutom köpt ny Smith så jag var "tvungen" att prova den. Brukar föredra hantlar annars.

Kul se du lägger upp din träning här.
Helt klart så ska man prova och se om hur det funkar med nya grejer.
Smithen är det inget fel på, kör själv även i en sådan, varvar med hammer maskin och hantlar.
:D

adde
2004-03-01, 08:59
Är det isfritt i skåne?

/adde

Pinglan
2004-03-01, 09:00
Vad kul att du också startar upp en journal. Nu jäklar får du köra hårt annars ska jag mobba dig :whipped: :D

Karl_alfred
2004-03-01, 09:38
det här ska följas:thumbup:

mangs
2004-03-01, 09:41
Ännu en skojig träningsjournal att följa, kom ihåg att du nu har ögonen på dig så det gäller att prestera max i varje pass!:whipped:

RobbeliRobban
2004-03-01, 12:48
man måste ju kolla den här så att moderatorns håller sig i form, förövrigt trodde jag faktiskt att det var Jorgen på hans avatar, fast nu ser jag ju att det är Bob Paris:em:

Jorgen
2004-03-01, 16:58
Leif: Det är så bökigt att köra fri stång på mitt gym, men en lutande bänkställning är på g att byggas, bara vissa *host* (du vet vem du är) kan få tummarna loss så. :)

Adde: I Lomma ser det isfritt ut. Jag har fegat och inte haft premiär än. Men är sugen som fasen. Fick nya nr av Boards idag. Mumma.

Pinglan: Var snäll vid mig. :angel:

Mangs: Prestera max? Kan man göra något annat? Ehrm, kanske ibland då.

RobbeliRobban: Det finns inte en enda likhet mellan mig och Bob Paris. Det är därför som jag skall bli domare. :)

Biceps och vader blir det senare i kväll. :bpump:

//Jörgen

Jorgen
2004-03-01, 21:27
Började med att fästa fast den nya Smithen i golvet. En bra uppvärmning, rekomenderas skarpt.
Biceps: Medeltungt.
Hantelcurl: 12,5, 17,5, 22,5, 5*25. 7-10 reps.
Koncentrationscurl: 15, 5*20. Inget stöd mot knät eller sånt trams. Armen skall hänga fritt.
Cabletrams, 40, 4*70

Vader:
Vadmaskin: 80, 3*130, 3*150 (fullt mag :hbang:), 130. Inte vidare tungt men det kändes lite i det jävla ledbandet. Hata. :insane:
Sittande: 40, 3*80. Ont i ledbandet igen. Hata. :insane:
Vaderna får nog tränas superlätt ett tag. Ledbandet måste bli bra innan jag kör på igen.

//Jörgen

Powerbear
2004-03-01, 21:47
Leif: Det är så bökigt att köra fri stång på mitt gym, men en lutande bänkställning är på g att byggas, bara vissa *host* (du vet vem du är) kan få tummarna loss så.

:) Jag anar vem det är.
Kul se du kör Koncentrationscurl på det sätt jag gör, mer känsla att köra så.
Jag antar att du ej kan köra triceps så bra pga problem med armbågar. Det är säkert många övningar som ej känns så bra att köra antar jag. Men du kämpar på bra och visst kommer det bli en rejäl byggare av dig med :thumbup:

Jorgen
2004-03-01, 21:54
Originally posted by Powerbear
:) Jag anar vem det är.
Kul se du kör Koncentrationscurl på det sätt jag gör, mer känsla att köra så.
Jag antar att du ej kan köra triceps så bra pga problem med armbågar. Det är säkert många övningar som ej känns så bra att köra antar jag. Men du kämpar på bra och visst kommer det bli en rejäl byggare av dig med :thumbup:
Det är faktiskt inte Rogge. Hade vi släppt lös honom med en svets hade det nog gått åt hel**te. :D
Nej mina tricepspass är inga höjdare, pushdown och dips är det enda som jag kör för tillfället. Och mesigt blir det, känner inte för att träna triceps när jag inte kan göra det fullt ut. Problemet är att det börjar hämma mig i framförallt bröstträningen nu.
Jag skall inte bli byggare (kanske som veteran då :D ), jag skall bli domare. Då slipper jag ju dieta. :D

//Jörgen

Powerbear
2004-03-01, 22:11
Jag skall inte bli byggare (kanske som veteran då ), jag skall bli domare. Då slipper jag ju dieta.

Det vore väl inte så dumt det, kanske man skulle bli dommare istället. ;)

Ja då var det tur det inte var han :)

Illa vara skadad.
Det var väl som då jag hade revbenslåsningar och ont i bröstdelningen länge. Kunde träna men blev till slut att man ej gjorde övningarna strikt och ej i hela dess rörelse, tappade då massa mellan skulderblad och bröst.
Nu så har jag fått det åtgärdat, men fick tuffa order om att bana in rörelserna med låga vikter för att ej hamna där igen.

Jorgen
2004-03-02, 20:40
Dagens pass gick både bra och dåligt. Ingen ork kvar efter första övningen. Kände mig lite matt.

Rygg:
Marklyft: 60, 100, 140, 4*170(lätt3:a, 5, 5, 4), 140.
Chins, 0, 2*20+, 3*15+. Gick pissdåligt.
Sittande rodd: 70, 5*90. Blä. Det var tungt och jobbigt.
Nästa pass skall jag dra 200 i mark är det tänkt. Sen skall jag börja köra lättare.

//Jörgen

Vers
2004-03-02, 21:58
bra pass,speciellt marklyften, 200 kg. nästa gång!! jag får fan ta och skärpa mig nu, blir ju frånåkt av dig!!
jag skruva ner skruvarna så långt jag kunde med fingrarna till smithen, verktygen som är i skåpet gick ju inte använda!

Jorgen
2004-03-02, 22:12
Ha, frånåkt. Skulle inte tro det. Men du väger ju dubbelt så mycket som mig så jag kan alltid skylla på det. Det var ju bara marken som gick bra, det andra var mest bara skitjobbigt.

Så det var du, ja jag gissade att det var det faktiskt. Får ta och spänna till dom ordentligt sen.

//Jörgen

Vers
2004-03-04, 18:38
Originally posted by Jorgen
Ha, frånåkt. Skulle inte tro det. Men du väger ju dubbelt så mycket som mig så jag kan alltid skylla på det. Det var ju bara marken som gick bra, det andra var mest bara skitjobbigt.

Så det var du, ja jag gissade att det var det faktiskt. Får ta och spänna till dom ordentligt sen.

//Jörgen

Är gjort, gjorde det i går!

Jorgen
2004-03-04, 20:24
Vers: Du är duktig. :)

Dagens pass kunde jag lika gärna skippat. Mest skit.
Axlar och triceps:

Sittande militärpress: 2*40, 50, 3*60, 50. Lite ont i axlarna.
Stångshrugs: 70, 100, 5*120. Har inte kört med fri stång förr, den var riktigt skön.
Sidolyft i kabel: 10, 4*15. Orkeslös, trycklös och kontaktlös.

Pushdown: 40, 3*60. ONT i armbågarna.
Dips: 2 set. ONT i armbågarna och axlarna.

Betyget blir tre -> :insane: :insane: :insane: Att sen en idiot tog sönder cablecrossen och sen bara stack utan att fixa det eller säga till gör inte saken bättre. Jag hatar sånt. Och som vanligt fick jag fixa den istället. :smash: Jag skulle stannat hemma.

//Jörgen

Simson
2004-03-04, 20:26
Starka mark, 200 kommer lätt nästa gång! bra jobbat.

Klo
2004-03-05, 19:07
Har helt missat att du börjat skriva dagbok, "synd" att du har ont i foten då kanske mina vader kommer ikapp dina :thefinger
Skämt åt sido ska bli kul å följa dig, fullt ös:hbang:
Fina mark föresten :thumbup:

Jorgen
2004-03-07, 20:22
Klo: Dina vader kommer aldrig att komma ikapp, det är det enda som växer på mig. :thefinger

I dag var det ben:

Benpress: 80, 130, 170, 4*210 (8-12 reps), 170. Körde benpressarna med en av våra AF-tävlande, skönt med lite pepp. :)
Raka mark med hantlar: 35, 50. Sen kom jag på att jag inte skulle köra raka mark idag, det hade jag redan bestämt innan. ;)
Sittande lårcurl: 40, 6*60.
Hacklift: 50, 4*90.

Det var jobbigt i dag, har slappat hela helgen. Man blir så slö då. Gjorde ont i ledbandet under benpressarna. :(

//Jörgen

Klo
2004-03-08, 14:24
Vad har du för vadmått då? Så jag vet vad jag ska slå... :whipped:

Chris
2004-03-08, 15:17
Fan Jörgen, inte visste jag du hade en journal, Kul! Ska följa den!

Har du hört något nytt om armbågarna?

Jorgen
2004-03-08, 21:24
Klo: Nu blev jag ju tvungen att mäta. Dom ligger för närvarande kalla på 44. Kom igen, sätt igång jakten. :D
Chris: Nja, i stort sett alla mina leder är tydligen kass, men armbågarna är värst. Ibland mer ibland mindre men triceps är kört att träna. Iallafall så det blir något av det.
Nu till dagens pass. Som jag inte kände för alls, men det funkade visst ändå.

Bröst, mage:
Bänkpress: 2*50, 70, 5*85, 5*80. Testade att köra lite lättare i bänken, det är snart klubbmästerskap och det kan ju vara kul att veta var man ligger ungefär. Gjorde som bäst 14 reps på 85, kommer ju att köra på 82,5 sen så man kan kanske klämma upp en till då.
Lutande bänk i smith: 60, 4*70, 4*60. Tja, vad skall man säga, vikterna blev ju inte imponerande men det kändes bra och det är ju det viktigaste.

Hängande benlyft: 4 set.
Cable crunch: 50, 4*80.

Det kändes helt ok, tog lite lång tid bara. Men men, man kan inte få allt.

//Jörgen

Klo
2004-03-08, 23:19
Kör du inga slags flyes överhuvudtaget på bröstdagen :confused:
Eller var det ett undantag?

Jorgen
2004-03-09, 16:49
Det var ett undantag. Vanligvis så avslutar jag med lutande flyes. Men jag fick en knäpp och beslutade mig för att köra 10 set bänk och 9 set lutande helt plötsligt. Jag har ont i dag kan jag meddela. :)

//Jörgen

Klo
2004-03-09, 17:06
Bra jobbat, uppfattade inte att du körde så många set.

Jorgen
2004-03-09, 20:41
Klo: I dag så tränade jag vader, men jag tänkte på dig så det blev bara pyttelite. :D

Biceps, vader:

Lutande hantelcurl: 12,5, 2*17,5, 22,5 (för tungt), 6*20. Första gången jag testar denna varianten. 20 var lätt 22,5 för tungt. Men bra tryck blev det iallafall.
Cablecurl: 40, 7*80. Här meskabeltränas det, lite med tanke på hur mina armbågar mår.

Vadpress i hacken: 100, 2*200, 5*280. Inte tungt men jobbigt.
Sen sket jag i det. Hade sprungit runt en massa småglin på gymmet innan. Som inte fattade när jag bad dom dra. Ytterst irriterande, och illa luktade dom. :smash:

//Jörgen

Klo
2004-03-09, 20:44
Originally posted by Jorgen
Vadpress i hacken: 100, 2*200, 5*280. Inte tungt men jobbigt.
Sen sket jag i det. Hade sprungit runt en massa småglin på gymmet innan. Som inte fattade när jag bad dom dra. Ytterst irriterande, och illa luktade dom. :smash:

//Jörgen [/B]

Då kan dom få resten av sin betalning nu då :devil:

Jorgen
2004-03-13, 16:30
Glömde skriva torsdagens pass. Skulle kört mark men eftersom vi skulle lägga ut ett antal ton takpannor på jobbet under fredagen så skipapde jag helt sonika marken, blir lite jobbigt att gå framåtlutad hela dagen om man har ont i korsryggen.

Rygg:
Chins: 2*0, 5*15, 2*0.
Hantelrodd: 35, 6*47,5. Klämde till ordentligt i toppläget = k o n t a k t .
Sittande rodd: 60, 4*90, 90->80->70 i dropset. Pump i ryggen? Ja tack.
Ett mellanpass skulle man lätt kunna kalla det.

//Jörgen

Jorgen
2004-03-14, 20:50
Slö helg. Inte laddad alls för att träna. Men men.

Axlar, triceps:

Press bak nacke i Smith: 3*40, 3*50. Ont i armbågarna, kunde inte köra fullt så jag sket i det.
Skruvpress (utan ryggstöd): 17,5, 4*22,5. Känns inget i armbågarna när jag kör med hantlar. Fin övning, körde lite lättare än vanligt.
Shurgs, fri stång: 60, 5*100. Lätt.
Hantellyft åt sidan: 10, 5*12,5. Lite lättare men tryckte till bra i toppen.

Smalbänk i Smith: 50, 2*70, 8*80!!! Kändes inget i armbågarna så det var lika bra att köra på, bra kontakt i triceps i allafall.
Kickback i cable: 15, 4*20. Kändes ok.

Tog en titt i spegeln på gymmet, två av våra tävlande stog redan och visade fläsket så jag tänkte skrämma dom med en tanig vit kropp. Jag må vara klen men formen är det inget fel på, tvärribbor på ryggen hade jag visst. Och jag som bulkar. :em: Får nog börja dricka frityrolja till maten.

//Jörgen

Jorgen
2004-03-20, 01:48
Jahapp. Klubbmästerskapet avklarat. Man får väl vara nöjd, kom på tredje plats. 16/22/30 (bänk, chins, dips) hade väl kunnat pressa en dip till men kroppen var trött och ville inte. Blev ett halvt kilo kreatin och en burk omega 3 rikare av ansträngningen i allafall. Tobbe som vann fick 80 sammanlagt, mycket bra. :bow:

//Jörgen

Pez
2004-03-20, 02:51
Originally posted by Jorgen
Slö helg. Inte laddad alls för att träna. Men men.

Axlar, triceps:

Press bak nacke i Smith: 3*40, 3*50. Ont i armbågarna, kunde inte köra fullt så jag sket i det.
Skruvpress (utan ryggstöd): 17,5, 4*22,5. Känns inget i armbågarna när jag kör med hantlar. Fin övning, körde lite lättare än vanligt.
Shurgs, fri stång: 60, 5*100. Lätt.
Hantellyft åt sidan: 10, 5*12,5. Lite lättare men tryckte till bra i toppen.

Smalbänk i Smith: 50, 2*70, 8*80!!! Kändes inget i armbågarna så det var lika bra att köra på, bra kontakt i triceps i allafall.
Kickback i cable: 15, 4*20. Kändes ok.

Tog en titt i spegeln på gymmet, två av våra tävlande stog redan och visade fläsket så jag tänkte skrämma dom med en tanig vit kropp. Jag må vara klen men formen är det inget fel på, tvärribbor på ryggen hade jag visst. Och jag som bulkar. :em: Får nog börja dricka frityrolja till maten.

//Jörgen

Ja, fan det räcker med mods i bra form nu... här och nu bildar jag "Koalitionen mods som har Ågren över att vi inte har Tvärribbor" - kort sagt - "KÅT". Än så länge är jag "KÅT", jag väntar bara på ytterligare medlemmar för att kunna "komma igång" sas. :D

Skämt åsido - bra pass, men du har ett jävligt skruvat sätt att föra bok över passen..

Jorgen
2004-03-20, 10:17
Originally posted by Pez
men du har ett jävligt skruvat sätt att föra bok över passen..
Qué? http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/huh.gif

//Jörgen

Chris
2004-03-20, 10:41
Originally posted by Jorgen
Jahapp. Klubbmästerskapet avklarat. Man får väl vara nöjd, kom på tredje plats. 16/22/30 (bänk, chins, dips) hade väl kunnat pressa en dip till men kroppen var trött och ville inte. Blev ett halvt kilo kreatin och en burk omega 3 rikare av ansträngningen i allafall. Tobbe som vann fick 80 sammanlagt, mycket bra. :bow:

//Jörgen

Bra jobbat ju! Hur många tävlade?`

Klo
2004-03-20, 10:51
Originally posted by Jorgen
Jahapp. Klubbmästerskapet avklarat. Man får väl vara nöjd, kom på tredje plats. 16/22/30 (bänk, chins, dips) hade väl kunnat pressa en dip till men kroppen var trött och ville inte. Blev ett halvt kilo kreatin och en burk omega 3 rikare av ansträngningen i allafall. Tobbe som vann fick 80 sammanlagt, mycket bra. :bow:

//Jörgen

Grymt bra å göra över 20 chins/30 dips :cool: har man fan inte gjort på 10 år :em:
16 i bänk, med kroppsvikten då eller?

Jorgen
2004-03-20, 13:11
Originally posted by Chris
Bra jobbat ju! Hur många tävlade?
6 tror jag det var. Två AF tävlande och en SM etta i BB, en som skall tävla i BB, en brottare och jag. :smokin:

//jörgen

Jorgen
2004-03-20, 13:13
Originally posted by Klo
Grymt bra å göra över 20 chins/30 dips :cool: har man fan inte gjort på 10 år :em:
16 i bänk, med kroppsvikten då eller?
Du väger ju 30 kilo mer än mig också. :D
Allt på kroppsvikten ja. Jag kör inte så mycket bänk normalt om jag skall skylla på något. ;)

//Jörgen

Klo
2004-03-20, 14:24
Originally posted by Jorgen

Du väger ju 30 kilo mer än mig också. :D
Allt på kroppsvikten ja. Jag kör inte så mycket bänk normalt om jag skall skylla på något. ;)

//Jörgen

16 på kroppsvikten är ändå bra:thumbup: Vänta nu 30 KG du väger väll ändå inte 61 kg :MrT:

Jorgen
2004-03-20, 14:26
Originally posted by Klo
Vänta nu 30 KG du väger väll ändå inte 61 kg :MrT:
Ehrm, kanske inte riktigt då, men det är nära fanimej. Får ta tag i :eating: en dag. Kanske. ;)

//Jörgen

Klo
2004-03-20, 14:39
Tja du tycker ju om chockladpudding, så det borde väll inte vara några större problem :eating:

no1fitness
2004-03-22, 06:43
Har ju helt missat denna träningsdagboken...:em:
Kul tävling ! Inte visste jag att du var en sådan hejare på chins och dips...Det ligger nog en liten AF inom dig och lurar...:D

Men nu får du allt ta och äta lite om du nu väger så lite...Du kan ju inte väga mindre än mig...:rolleyes:

Kör på nu !! Kommer du till kvalet ?

Jorgen
2004-03-22, 07:11
Originally posted by no1fitness
Har ju helt missat denna träningsdagboken...:em:
Kul tävling ! Inte visste jag att du var en sådan hejare på chins och dips...Det ligger nog en liten AF inom dig och lurar...:D
Men nu får du allt ta och äta lite om du nu väger så lite...Du kan ju inte väga mindre än mig...:rolleyes:
Kör på nu !! Kommer du till kvalet ?
Jag är för lat för att gå på diet, lägg det på att jag är löjligt klen så nej, ingen AF här inte. Inte än i allafall. ;)
Jag äter ju massor. Men det räcker tydligen inte. 61 är kanske nååågot överdrivet, ca 83 är närmare sanningen, men det kommer man inte långt med.
Nej, kvalet kommer jag inte till. Men väl SM så vi ses där. :)

//Jörgen

Jorgen
2004-03-22, 09:23
Söndagens pass var rent skit. Träningen går inte bra nu, jag vet inte varför. Ingen gnista alls. Men den kommer väl tillbaka någon gång får man hoppas. ;)

Ben:
Benpress: 50, 100, 150, 5*190. Måste köra lite lättare här, gör ont i ledbandet annars. Snörade skorna hårt som f*n för att avlasta lite.
Böj i smith: 70, 4*130. Bajs.
Benspark: 70, 100.
Sen blev jag förbannad för att allt var så segt så jag straffade mig själv med tre superset mellan benspark på 90 och hacklift på 70. Ingen vila mellan seten alls. Det skulle göra ont, och det gjorde det. :D
Avslutade med ett nätt set benspark på 90 efter lite vila.
Imorgon är det bröst och mage. Hoppas att jag kan tända till tills dess. Just nu är det för jäkla tråkigt att träna.

//Jörgen

Jorgen
2004-03-23, 21:13
Gårdagens bröstpass tänker jag inte ens nämna. Det kändes http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/puke.gif.
Men dagens armpass gick desto bättre. Skulle kört biceps, vader men får nog lägga vadträningen på is ett tag. Det gör för ont i ledbandet. Nu har Klo chansen att komma ikapp. :D

Biceps, triceps:
Hantelcurl: 12,5, 2*17,5, 4*25, 2*22,5. Körde långsamt och tryckte till i toppen. Härlig kontakt.
Scottcurl med hantel: 6*17,5. Mmmmm, mumma.

Smal bänkpress i smith: 2*70, 80, 6*90, 80. Alla set med stopp.
Pushdown: 50, 70, 5*80. Jag får sådan kontakt att det gör ooont. Härligt. :)

//Jörgen

no1fitness
2004-03-25, 04:47
WOW vilka grymma vingar du har !!! :hbang: Förstår att du kan göra många chins med dem !!:thumbup:

Hmm, har dun inte tränat idag...:nono: :D

Ses snart !!

Jorgen
2004-03-25, 21:58
Originally posted by no1fitness
WOW vilka grymma vingar du har !!! :hbang: Förstår att du kan göra många chins med dem !!
Hmm, har dun inte tränat idag...:nono: :D
Ses snart !!
Äsch. :em: Jag är ju en lättviktare ju.
Jag hobbytränar mest. Kan ju inte träna lika mycket som dig då. :D
Visst gör vi det. Skall bli kul att se dig på scen igen. Rock on.

//Jörgen

Jorgen
2004-03-25, 22:03
Ett litet snabbt axelpass idag. Börjar kanske bli förkyld, känns lite mysko i kroppen. Stressig dag på jobbet, gjutit nästan 100 kubik. Jag som inte skall hålla på med sådant.

Axlar:
Skruvpress: 12,5, 2*17,5, 6*25. Körde sakta och tryckte till i toppen. K o n t a k t .
Stångshrugs: 60, 100, 2*130, 2*100. 130 var i lite mastigaste laget, kunde inte göra så många reps som jag ville riktigt.
Hantellyft år sidan: 10, 2*12,5, 3*15.

Ok pass, det gick undan.

//Jörgen

Jorgen
2004-03-28, 19:15
Beslutsångest. Imorgon skall jag till massören och få ryggen knådad, men det är ju egentligen rygg på schemat idag. Problem problem. Det blev bröst, mage istället. Kunde blivit ben också, kanske. ;)

Bröst, mage:
Bänkpress: 50, 2*70, 5*90, 2*80. Sista setet med rejält stopp i botten. Körde bänk tillsammans med edde_1, killen körde 18 set bänkpress. Härligt. :D
Lutande hantelpress: 25, 4*30. Lätt och lugnt.
Cablecross: 25, 30, 2*35, 4*40. Med en fadd eftersmak.

Hängande benlyft: 5 set. Jag har kört rent för lite mage på senaste tiden. Det är ju dödens tråkigt. Men men, bara att ta tag i det. Kanske. ;)

Fick börja passet med att instruera i 30 min också. Jag som var laddad och hade kvällen planerad. Allt gick i stöpet.

//Jörgen

z_bumbi
2004-03-28, 20:39
Originally posted by Jorgen
[BFick börja passet med att instruera i 30 min också. Jag som var laddad och hade kvällen planerad. Allt gick i stöpet.

//Jörgen [/B]

Bättre att instruktionen kommer i början än mitt i, det är ingen höjdare för koncentrationen i vilket fall som helst. :)

Klo
2004-03-29, 09:53
Originally posted by Jorgen
Skulle kört biceps, vader men får nog lägga vadträningen på is ett tag. Det gör för ont i ledbandet. Nu har Klo chansen att komma ikapp. :D


Har faktiskt fått bättre separation i vaderna under deffen (hoppas det syns på bilderna bara). Volym ökningen får vänta tills efter lördagens fotosession :booty:

Jorgen
2004-04-01, 21:01
Originally posted by z_bumbi
Bättre att instruktionen kommer i början än mitt i, det är ingen höjdare för koncentrationen i vilket fall som helst. :)
Så sant, men det stör den mentala uppladdningen en del bara.

//Jörgen

Jorgen
2004-04-01, 21:02
Originally posted by Klo
Volym ökningen får vänta tills efter lördagens fotosession :booty:
Då kan jag vara lugn ett tag till alltså. :D

//Jörgen

Jorgen
2004-04-01, 21:09
Tisdagens pass glömde jag skriva upp, men här kommer det.

Rygg:
Stångrodd: 3*60, 5*90, 70.
Chins: 1 set utan vikt, 6 set +15kg. Kändes bra.
Sittande rodd: 60, 7*100. Fullt mag. :hbang:

Dagens pass skulle blivit ben, men vi stängde gymmet istället. En kille avled tyvärr på idag när han satt på cykeln. Mycket tråkigt. :(

//Jörgen

Klo
2004-04-02, 08:53
Originally posted by Jorgen
Dagens pass skulle blivit ben, men vi stängde gymmet istället. En kille avled tyvärr på idag när han satt på cykeln. Mycket tråkigt. :(
//Jörgen [/B]

Å fy fan vad otäckt, något hjärtproblem kanske?

Jorgen
2004-04-02, 19:03
Originally posted by Klo
Å fy fan vad otäckt, något hjärtproblem kanske?
Det vet vi inte. Hjärtinfarkt eller hjärnblödning förmodligen. Mycket obehagligt var det iallafall.

//Jörgen

Zakath
2004-04-02, 19:10
Originally posted by Jorgen

Det vet vi inte. Hjärtinfarkt eller hjärnblödning förmodligen. Mycket obehagligt var det iallafall.

//Jörgen


Usch, hemskt!
Gillade dina stångshrugs, äntligen någon som kör tungt! Funkar väldigt bra att köra tungt för mig där, nästan FÖR bra ;)
Sen fattar jag inte riktigt hur du skriver upp dina pass men men...

Jorgen
2004-04-02, 19:16
Originally posted by Zakath
Sen fattar jag inte riktigt hur du skriver upp dina pass men men...
:) Eftersom jag inte räknar reps så har jag ingen koll på det. Därför blir det bara antal set och på vilken vikt, ex 20*10000=20 set på 10000 kg. :D. Antalet reps ligger normalt mellan 6-12, jag har inget syre i hjärnan efter tre reps. ;)

//Jörgen

Chris
2004-04-02, 19:39
Tråkigt att höra om den där killen. :(

Jorgen
2004-04-05, 20:46
Inspirationen har inte varit på topp. Och jag har mått lite konsigt i luftrören dom senaste dagarna så träningen har legat nere. Men idag så var det dags och armar stog på schemat.

Biceps, triceps:

Hantelcurl: 12,5, 2*17,5, 7*25. Ganska många reps, långsamt upp och trycka till i toppen. Skönt tryck.
Scottcurl med hantel: 12,5, 5*17,5. Bloood i musklerna.

Smalbänk i smith: 2*70, 8*90. Lite känningar i armbågarna så jag körde ganska lätt, hoppade över resterande delen av passet för att skona mina stackars armbågar.

Överlag ett hyffsat pass. Inga sensationer direkt. Mycket tävlingssnack innan jag kom igång.

//Jörgen

Jorgen
2004-04-06, 21:03
Fortfarande kass i luftrören. Fast det är bara att kämpa vidare. ;)

Axlar:

Skruvpress: 2*12,5, 20, 5*25. Strikt och kontrollerat, sakta ner och tryck till ordentligt i toppen. Grym kontakt.
Stångshrugs: 60, 100, 4*120, 100. Gillar denna övningen mer och mer.
Hantellyft åt sidan: 10, 4*15, 15->12,5. Dropset sista setet. Blod i axlarna. Härligt härligt.

Lite tidspressat pass för ovanlighetens skull. Kom upp en gammal gymräv som körde sitt första pass på över två år. Blev lite snack efteråt. Kul när gamla profiler kommer tillbaka.

//Jörgen

Klo
2004-04-06, 23:00
Har faktiskt också provat på lite skruvpress, ovant men bra tryck:thumbup:

Jorgen
2004-04-08, 20:43
Har faktiskt också provat på lite skruvpress, ovant men bra tryck
Det är en skön variant, jag har inte kört så på några år men tagit upp den igen.

Dagens pass blev rygg:

Stångrodd: 2*60, 80, 4*100.
Chins: 1*+0, 6*+15.
Sittande rodd: 60, 4*100.
Smalt latsdrag: 60, 4*90.
Hammer iso row: 45, 70, 3*90. Körde med en arm i taget.

21 set rygg, skönt pass.

//Jörgen

Jorgen
2004-04-12, 19:05
Trött som få idag. Spelat i helgen, jag rockar. :hbang:

Bröst, mage:

Bänkpress: 60*3, 90, 3*100, 90*2.
Lutande bänk i Smith: 60, 70*4, 60. Alla set med stopp.
Lutande flyes: 12,5, 20*4.

Hängande benlyft: 5 set.
Cable crunch: 60, 80*5

Inga kommentarer.

//Jörgen

Pinglan
2004-04-12, 19:14
Originally posted by Jorgen
Trött som få idag. Spelat i helgen, jag rockar.

Bröst, mage:

Bänkpress: 60*3, 90, 3*100, 90*2.
Lutande bänk i Smith: 60, 70*4, 60. Alla set med stopp.
Lutande flyes: 12,5, 20*4.

Hängande benlyft: 5 set.
Cable crunch: 60, 80*5

Inga kommentarer.

//Jörgen
Spelat vaddå? Har jag missat någon viktig information här? Är du med i ett rockband Jörgen, fan vad coolt :hbang: :hbang: :bow: :D
Vaddå inga kommentarer? En 3:a på 100 i bänk är ju stabilt som fan :bpump:

Jorgen
2004-04-12, 19:23
Rockband? Icke sa nicke. Diskjockey för hela slanten. http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/dj.gif
Och det var ingen trea på 100, det blev nog sjuor. Men det var tre set. Eftersom jag aldrig räknar reps så skriver jag inte ut dom.

//Jörgen

Pinglan
2004-04-12, 19:55
Originally posted by Jorgen
Rockband? Icke sa nicke. Diskjockey för hela slanten. http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/dj.gif
Och det var ingen trea på 100, det blev nog sjuor. Men det var tre set. Eftersom jag aldrig räknar reps så skriver jag inte ut dom.

//Jörgen
Wow :hbang: :hbang: (både för diskjockandet och bänkpressandet :D :thumbup: )

Jorgen
2004-04-12, 20:37
Originally posted by Pinglan
Wow :hbang: (både för diskjockandet och bänkpressandet :thumbup: )
Åja, så imponerande är det inte. :em: Behöver du en grym house/techno jockey är det bara att ringa (spelar vid behov även skitmusik). :D

//Jörgen http://www.bodydrag.com/forum/images/smiles/headphone.gif

Gripper 200 LB
2004-04-12, 20:47
Hur utför man skruvpress:confused:

Jorgen
2004-04-12, 20:51
Originally posted by Gripper 200 LB
Hur utför man skruvpress:confused:
Såhär: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18124&highlight=skruvpress

//Jörgen

Jorgen
2004-04-13, 18:34
Dagens benpass var av det mesigare slaget. Måste ta mig i kragen när det gäller benen alltså, börjar för fasen bli discoträning av det hela. Usch och fy på mig. Jag vet inte om jag skall skylla på att jag hade bråttom eller inte.

Ben:

Benpress: 50, 100, 150, 5*190. Ganska många reps ca 12 or.
Raka mark med hantlar: 35, 5*50. Vi har för lätta hantlar på gymmet.

Sen var det liksom slut. Blev knappt trött av detta ju. Jaja, får ge igen på mig själv nästa benpass. Då jävlar. :devil:

//Jörgen

Pinglan
2004-04-13, 18:41
Nej fy för den lede vilket fjolligt benpass, nu får du fasen ta och skärpa dig Jörgen annars kanske jag kommer ner och visar dig hur benträning ska bedrivas och då du...... :whipped:


(Måste ju komma igång med mobbingen som jag utlovade i början av din journal, det har varit lite dåligt med det tror jag men nu du Jörgen.....nu håller jag ögonen på dig! :D :D )

Jorgen
2004-04-13, 21:15
Jo jag vet Pinglan. Det var bedrövligt, verkligen. Men jag utlovar bot och bättring till nästa benpass. Jag lovar.
Blir ju lite orolig när du hotar med att komma hit och läxa upp mig. :em:

//Jörgen *med böjt huvud*

Pinglan
2004-04-14, 14:56
Originally posted by Jorgen
Jo jag vet Pinglan. Det var bedrövligt, verkligen. Men jag utlovar bot och bättring till nästa benpass. Jag lovar.
Blir ju lite orolig när du hotar med att komma hit och läxa upp mig. :em:

//Jörgen *med böjt huvud*
Inte vara ledsen Jörgen ;) Jag gillar dig ändå, trots att du kör bedrövliga benpass :love: :thumbup:

Jorgen
2004-04-15, 20:42
Pinglan: :love:

Dagens pass blev som vanligt när triceps är med skit.

Biceps, triceps:

Hantelcurl: 12,5, 2*20, 5*25. Ca 7-10 reps på 25.
Konc curl: 15, 5*20. Sakta och koncentrerat. Bra tryck och hyfsat lätt.
Kabelcurl: 70*3. För att pumpa ut det sista, i superset med smalbänk.

Smalbänk: 3*70, 7*90. Dom första tre seten i superset med kabelcurls. Ca 7-10 reps på 90, alla set med stopp i botten.
Pushdown med rep: Ont i armbågarna.
Pushdown: Ont i armbågarna.
Dips: Ont i armbågarna.

Summa summarum, Ont i armbågarna :insane:. Jag hatar det. Vill ju för fan kunna ta i lite i mer än en övning.
Nu till helgen (dvs i morgon) så beger jag mig av till Karlstad för att gå domarkurs i bodybuilding. Skall bli riktigt spännande och roligt. :)

//Jörgen

no1fitness
2004-04-16, 01:30
Synd att jag åkt tillbaks till det sega landet Norge, annars hade vi setts på domarkursen...:(
Du får ta och ge mig lite tips på vad domarna vill ha...:naughty:

Skärpning nu...Jag vill inte se något discobyggande här inte...:nono: Ben SKA tränas !! ( Inte för att jag gjort det själv på sistone men...:angel: )

Tråkigt med skadorna i armbågarna...

Jorgen
2004-04-18, 20:55
Originally posted by no1fitness
Synd att jag åkt tillbaks till det sega landet Norge, annars hade vi setts på domarkursen...:(
Du får ta och ge mig lite tips på vad domarna vill ha...:naughty:
Vi ses ju nästa helg. :) Men det hade varit trevligt att träffas utanför tävling. Allt är så stressigt då så man hinner ju knappt säga mer än hej.
Vi vill ha mutor. Gärna dyra bilar eller något annat fint, huvudsaken är att det är dyrt. :D
Skärpning nu...Jag vill inte se något discobyggande här inte...:nono: Ben SKA tränas !! ( Inte för att jag gjort det själv på sistone men... )
Tråkigt med skadorna i armbågarna...
Ja fröken. Discobyggande? Pyttsan, det är motivationen som tryter för tillfället och det har blivit benträningen som har fått lida för det.
Armbågarna suger så ofantligt, jag är så jäkla trött på dom.

//Jörgen

Jorgen
2004-04-18, 21:31
Domarkursen avklarad. Det var en mycket lärorik helg. Många intressanta diskussioner med trevliga människor. Jag har verkligen lärt mig en hel del under dessa dagar. Ett jättetack till JP och Kenneth för allt jobbet dom lagt ner.

//Jörgen

Jorgen
2004-04-19, 21:20
Jag var en kort runda på X-Act-gym i Lödde och hälsade på Arne P idag. Tränade inte där däremot, men det kommer jag garanterat att göra. Fint hardcoregym med alla dom rätta grejorna. Och en GYMLECO maskin ! ! ! Vad var det frågan om Arne? :D

//Jörgen

Chris
2004-04-19, 21:29
Originally posted by Jorgen
Domarkursen avklarad. Det var en mycket lärorik helg. Många intressanta diskussioner med trevliga människor. Jag har verkligen lärt mig en hel del under dessa dagar. Ett jättetack till JP och Kenneth för allt jobbet dom lagt ner.

//Jörgen

Grattis! :) Så om jag står på scenen sen så för jag högsta poäng av dig va? :D

Jorgen
2004-04-20, 04:54
Originally posted by Chris
Grattis! :) Så om jag står på scenen sen så för jag högsta poäng av dig va? :D
Självklart är jag (liksom alla andra domare) mutbar. Ge mig en bil bara. :D

//Jörgen

no1fitness
2004-04-20, 05:33
Usch måste ni ha så dyra mutor...;)
Kan ni inte nöja er med en autograf av en framtida SM-vinnare...:angel: :rolleyes:

Jorgen
2004-04-20, 18:39
Originally posted by no1fitness
Usch måste ni ha så dyra mutor...;)
Annars är det väl ingen mening att ta mutor?? :D

//Jörgen

For the record. Jag är absolut INTE mutbar. Men det hade varit intressant om någon hade försökt. :nono:

Jorgen
2004-04-20, 18:43
Efter en slitsam helg (för huvudet iallafall) så var det faktiskt skönt att slita tag i lite järn igen. Kroppen kändes utvilad.

Axlar:
Militärpress i Smith: 40, 50, 5*60, dropset 60->50. Det där sista setet sved till minsann.
Hantellyft åt sidan: 10, 5*15.
Stångshrugs: 60, 100, 5*120. Sköööööönt.
Baksida i Nordicmaskin: 30, 2*50, 60.

Shrugsen var sköna idag. Kunde trycka till rejält i toppen. Hur gött som helst.

//Jörgen

Klo
2004-04-21, 13:59
Originally posted by Jorgen

Annars är det väl ingen mening att ta mutor?? :D

//Jörgen

For the record. Jag är absolut INTE mutbar. Men det hade varit intressant om någon hade försökt. :nono:

Det kunde du ju sagt innan jag skickade ferarrin:cryout:

Jorgen
2004-04-21, 14:00
Originally posted by Klo
Det kunde du ju sagt innan jag skickade ferarrin:cryout:
Vilken av dom var det du skickade? :smokin:

//Jörgen

Jorgen
2004-04-21, 20:56
Dagens pass blev ett litet snabbpass. Men det funkade rätt bra ändå. Lite lägre vikter, lite fler reps.

Rygg:

Stångrodd: 3*60, 5*90.
Smalt latsdrag: 60, 5*90.
Hantelrodd: 35, 5*50.
Hammer Strength Iso row: 60, 3*80.

18 set rygg (24 med uppv seten) på ca 45 min. Det funkade väl. Imorgon är det bröst mage som gäller.

//Jörgen

no1fitness
2004-04-22, 00:22
Snabbt och bra ryggpass !! :thumbup:
Jag "stressar" hellre när jag gymmar än sega...Blir vansinning på folk som inte kör på på gymet. OK, om man kör extremt tungt eller så, men jag vilar aldrig mer än 1 minut mellan varje set. Även om det gör att jag är mycket svagare i de andra seten...:rolleyes:

Hoppas du håller dig skadefri.:)

Jorgen
2004-04-27, 19:37
Efter helgen så är huvudet lite trött, det visade sig på gymet idag. Men tävlingarna var mycket trevliga. Bra deltagare på scen och jag hade trevligt sällskap hela helgen, vad mer kan man begära. :) Kul att träffa Allan, Bumbi, Emmzan, Jarod, Sverker och Anna B. Jag såg säkert fler av er och ni såg säkerligen mig, viktbärare som man var. ;)
Nu till dagens skitpass:

Ben:

Uppv: 2 set böj + 2 set frontböj på 60.
Frontböj: 100. Men det gick minsann inte alls. Bra fråga vad som hände där? :confused:
Böj: 100*5. Alla fem seten med stopp i botten. Inte tungt, men jobbigt.
Sittande lårcurl: 40, 60, 70*3, 60.
Benspark: 60, 100, 110, 120 :hbang: . Jag blev så förbannad för att allt var så jäkla segt att jag körde sista setet på fullt mag och klämde av en åtta.
Skit.

//Jörgen

Klo
2004-04-27, 22:55
Jörgen du måste börja skriva reps, man fattar ju knappt vad du håller på med:thefinger

Jorgen
2004-04-28, 04:35
Originally posted by Klo
Jörgen du måste börja skriva reps, man fattar ju knappt vad du håller på med:thefinger:
Kommer du och räknar då? :D

Jag får väl börja chansa lite annars då. ;)

//Jörgen

Klo
2004-04-28, 09:36
Originally posted by Jorgen

Kommer du och räknar då? :D

//Jörgen

Kan jag väll!!!
Har släkt nere i Malmö som jag snart ska hälsa på, vi skulle ju kunna ta ett pass då:bpump:

Jorgen
2004-04-28, 15:48
Originally posted by Klo
Har släkt nere i Malmö som jag snart ska hälsa på, vi skulle ju kunna ta ett pass då:bpump:
Det skulle vi kunna göra. Vi kan ta ett pass på Athletic, trevligt gym. :bpump:

//Jörgen

Klo
2004-04-28, 15:59
Originally posted by Jorgen

Det skulle vi kunna göra. Vi kan ta ett pass på Athletic, trevligt gym. :bpump:

//Jörgen

I Malmö eller? Återkommer om datum å tider...

Jorgen
2004-04-28, 16:04
Jupp, Athletic (http://www.athleticcenter.se/athleticcenter.htm) ligger i Malmö. Drivs av byggarlegenden Janne Malmqvist (http://www.bk-sportsmag.se/profil/janmalmqvist.htm).

//Jörgen

Klo
2004-04-28, 20:24
Det var många av profilerna man kände igen, verkar vara ett riktigt bra gym:thumbup:

Jorgen
2004-04-28, 20:42
Vi skulle kanske ta och dra ett pass på Arnes X-act i Lödde också förresten. Finns så många bra gym här nere. :D

//Jörgen

Klo
2004-04-28, 22:17
Lödde, långt från Malmö? Är det hyggligt nära så visst varför inte! Välj du...

Jorgen
2004-05-03, 21:21
Klo: Nej Lödde är inte långt från Malmö. Vi löser plats när den tiden kommer.

Efter en jäkligt hektisk månad med spelning, kurs, tävling och Mayday så har jag äntligen kunnat bege mig till gymmet för en veckas rejäl träning. Det var riktigt skönt att träna i dag.

Biceps/triceps:

Hantelcurl: 1*12,5*20, 2*17,5*ca12, 3*25*6-10, 4*22,5*8-14.
Scottcurl med hantel: 1*15*12, 4*17,5*6-12.

Smalbänk: 2*60*12-14, 1*70*12, 1*80*12, 4*90*6-10, 1*80*9.
Superset: Pushdown: 3*70*ca 10 och dips: 3*0*ca 12.

Nu skrev jag ut repsen, hoppas att det blev bättre. :) Kändes lite i armbågarna under pushdown men inte så farligt som innan. Hoppas att smärtan kan hålla sig på mattan. Mycket blod i armarna. :love:

//Jörgen

Pinglan
2004-05-04, 06:47
Roligt att du är igång igen :cheers: Bra armpass, kan du röra dem idag (armarna) :D
Angående smärtan: om den inte håller sig på mattan så kan man ju alltid sopa den under mattan, det brukar jag göra :angel: :D

Jorgen
2004-05-04, 15:44
Originally posted by Pinglan
Roligt att du är igång igen :cheers: Bra armpass, kan du röra dem idag (armarna) :D
Angående smärtan: om den inte håller sig på mattan så kan man ju alltid sopa den under mattan, det brukar jag göra :angel: :D
Det kändes bra att komma igång faktiskt. Lite öm i triceps annars ingen fara med musklerna. Höger armbåge gjorde däremot rejält ont i morse och halva dagen. Jag har sopat den under mattan i flera år, den kommer aldrig att gå över tydligen. :( Men man får göra det bästa av situationen och träna det som inte gör ont. Just tricepsträningen är svårast att få smärtfri.

//Jörgen

Jorgen
2004-05-04, 21:00
Skulle kört axlar idag, men det blev inte av. Hade visst ont i dom efter smalbänken igår, så det blev rygg istället. Kände mig allmänt dassig på gymmet, lite småhängig. Men det gick bra ändå.

Rygg:

Latsdrag bak nacke: 2*50*12, 1*70*12, 1*90*9, 3*100*10, 1*110*7, 1*100*9.
Hantelrodd: 1*35*12, 5*50*7-10.
Superset: Hammer Strength Iso Row: 1*45*12, 3*80*10 och latpulldown: 3*50*12.

Väldigt lugnt pass, men det blev under omständigheterna ganska bra trots allt.

//Jörgen

no1fitness
2004-05-05, 05:00
Tråkigt att du är skadad hela tiden...:(
Jag är tacksam över att jag aldrig haft några problem med skador...:)

Tycker du verkar vara riktigt stark för att vara skadad...:thumbup:

Ta det lugnt nu så det kan gå över någon gång...:cheers:

Jorgen
2004-05-05, 05:09
Originally posted by no1fitness
Tråkigt att du är skadad hela tiden...:(
Jag är tacksam över att jag aldrig haft några problem med skador...:)

Tycker du verkar vara riktigt stark för att vara skadad...:thumbup:

Ta det lugnt nu så det kan gå över någon gång...:cheers:
Det är skit med skador. Hoppas verkligen att du slipper sådana problem.

Stark? Knappast, men rygg går ganska bra.

Det kommer nog inte att gå över förrän jag slutar träna. Och det går inte för sig, jag slutar inte förrän det inte går att lyfta längre. Sen att resultaten blir hemskt lidande det får man ta, det är ju kul att träna. :)

//Jörgen

Klo
2004-05-05, 10:11
Originally posted by Jorgen
Latsdrag bak nacke: 2*50*12, 1*70*12, 1*90*9, 3*100*10, 1*110*7, 1*100*9.
//Jörgen

Lats, Jörgens parad muskel (och vader kanske hehe):hbang:

*edit*

Har du testat t ex simning för att stärka ledband och smörja leder. Värt ett försök kanske:confused:

Jorgen
2004-05-05, 20:01
Originally posted by Klo
Lats, Jörgens parad muskel (och vader kanske hehe):hbang:
*edit*
Har du testat t ex simning för att stärka ledband och smörja leder. Värt ett försök kanske:confused:
Haha, mjo. Dom är väl det kanske. Det avslöjar ju hur patetisk resten av kroppen ser ut iofs. :D
Hmm, ingen dum idé alls. Fast risken att jag skall drunkna om jag skulle ge mig ut och simma är drygt 73%. ;)

//Jörgen

Örjan
2004-05-06, 01:13
Originally posted by Jorgen
Axlar:

Skruvpress: 2*12,5, 20, 5*25. Strikt och kontrollerat, sakta ner och tryck till ordentligt i toppen. Grym kontakt.



Vad är skruvpress? Man tänker på Arnoldpress, är det ngt sådant?

:bpump:

Och ge fan i att kalla dig ynklig. Det är nämligen ynkligt.

Jorgen
2004-05-06, 04:21
Originally posted by Örjan
Vad är skruvpress? Man tänker på Arnoldpress, är det ngt sådant?
Det är åt Arnoldpresshållet ja. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18124&highlight=skruvpress

//Jörgen

Jorgen
2004-05-06, 20:08
Jaha, nu är man förkyld också. Vad skulle det vara bra för??? Jag har inte tid med det just nu. Skit. :cryout:

//Jörgen

Zarci
2004-05-07, 07:35
Originally posted by Jorgen
Jaha, nu är man förkyld också. Vad skulle det vara bra för??? Jag har inte tid med det just nu. Skit. :cryout:

//Jörgen

D gör ju bara att du får ännu mer tid att fundera över vikt å längdklasserna.. =)

Jorgen
2004-05-07, 17:16
Originally posted by Zarci
D gör ju bara att du får ännu mer tid att fundera över vikt å längdklasserna.. =)
Förvisso, men att fundera med en febrig hjärna går sådär bra kan jag meddela. ;)

//Jörgen

Powerbear
2004-05-07, 23:18
Jag testar detta med skruvpressar ett tag så får vi se resultat så småningom :)

Låter inget bra detta att vara sjuk.
Du får krya på dig.
:D

Jorgen
2004-05-10, 21:20
Leif: Skruvpressar är fint. Tar kanonbra. :thumbup:

Första passet efter förkylningen och jag hade huvudvärk. Tog det lilla lugna idag.

Bröst:
Bänkpress: 3*60*12, 5*90*7-10. Lugna pressar med stopp.
Lutande hantelpress: 1*25*12, 1*30*8, 3*35*5-8.
Lutande flyes: 1*12,5*12, 4*17,5*10. Kör alltid flyes relativt lätt. Får väldigt bra kontakt.

Ja inte blir man starkare av att vara sjuk iallafall. Hoppas att vara 100% nästa vecka. Dags att göra något åt framsida lår är det minsann också, här skall :whipped: quadriceps femoris .

//Jörgen

Jorgen
2004-05-11, 20:49
Fortfarande lite småkrasslig tydligen. Det kändes under passet.

Axlar:
Sittande militärpress: 3*40*12, 5*60*5-7. Sören vad tungt det var då.
Hantellyft åt sidan: 1*10*10, 5*15*8-10.
Shurgs: 1*60*10, 1*100*10, 4*120*7-9.

Så var det klart.

//Jörgen

Jorgen
2004-05-18, 20:21
Mitt närverk här hemma ville inte vara med och jag har således haft lite problem med internet. Här kommer dock två små pass:

16/5
Ben:

Benpress: 1*50, 100, 150*12, 1*190*10, 3*220*6-9, 1*190*7.
Hacklift: 1*40*10, 5*80*10. Får alltid lite känningar i knäna av denna så jag kör lätt.
Benspark: 1*60*10, 1*90*8, 1*100*7, 1*110*7, 1*120*5. Avslutar som vanligt med fullt mag. :hbang:
Skall försöka koncentrera mig mer på framsida lår ett tag.

17/5
Triceps:
Smalbänk i Smith: 3*60*12, 1*80*7, 4*90*5-7.
Pushdown: 1*50*10, 4*70*10.
Sen fick jag ont i mina jä**a armbågar. Igen. :insane:

//Jörgen

Jorgen
2004-05-18, 20:27
Wohooo. Jag är klar bodybuildingdomare. :hbang: Nu skall det dömmas. :thumbup:

//Jörgen

Klo
2004-05-19, 14:19
Originally posted by Jorgen
Wohooo. Jag är klar bodybuildingdomare. :hbang: Nu skall det dömmas. :thumbup:

//Jörgen

:cheers: STORT grattis :thumbup:

Jorgen
2004-05-21, 11:48
Originally posted by Klo
:cheers: STORT grattis :thumbup:
Thanks man. :)

//Jörgen

Chris
2004-05-21, 11:56
Grattis Jörgen!! :kickass:

Jorgen
2004-05-21, 16:48
Tack Chris. :)

Dagens pass kördes tillsammans med Klo på Athletic i Malmö. Bröst, biceps och mage stod på schemat.

Bröst:
Bänkpress: 2*60*tja vi drar till med 10 kanske, 4*90*6-9. Ljuger jag för mycket så får du rätta mig Klo, jag kan inte hålla sånt här i huvudet. ;)
Incline Hammer: 1*50*10 (?), 3*80*6-9. Tryck i bröstet.
Lite lutande flyes: 1*10*10, 3*17,5*7-9.
Biceps:
Stångcurl: 1*40*10, 3*50*5-8. Intressant variant måste jag säga, vi stog och stödde knäna mot en bänk, man kunde inte fuska. Den kommer jag nog att testa fler gånger.
Konccurl: 3(4?)*17,5*6-9, pumpade med 10 dom två sista seten. Bloood i massor i armarna vid detta laget.
Sittande hammer med lut: 1*20*6, 2(3?)*17,5*6-8. Ännu mer bloood i armarna.
Mage:
Hängande benlyft: 3 eller 4 set*max.
Nordic magmaskin: 3*40*6-9.

Ett mycket trevligt pass. Det var väldigt kul att träffa dig Klo, har du vägarna förbi Skåne fler gånger så måste vi göra om det. Rygg nästa gång. :D
Gårdagens pass bestod av vindsurfing förresten. Fett med ös. :hbang:

//Jörgen

Powerbear
2004-05-21, 19:08
:thumbup: Grattis och lycka till.

:cheers:

Klo
2004-05-23, 16:19
Originally posted by Jorgen
Det var väldigt kul att träffa dig Klo, har du vägarna förbi Skåne fler gånger så måste vi göra om det. Rygg nästa gång. :D
Gårdagens pass bestod av vindsurfing förresten. Fett med ös. :hbang:

//Jörgen

Mycket trevligt/bra pass :thumbup:
Självklart säger jag till även nästa gång, detsamma gäller dig om du har vägarna förbi någon gång:D

Jorgen
2004-05-23, 17:54
Leif: Tack så mycket. :)

Klo: Jag är ju sällan på det hållet, men om jag hamnar i dom krokarna så hör jag givetvis av mig. :bpump:

//Jörgen

Jorgen
2004-05-23, 19:30
Jag förstår inte vad det är med mig och benträningen. Det går käpp rätt åt helvete varenda benpass. Klarar inte av att hålla fokus, benträningen suger för tillfället. Jag som älskade att träna ben innan totalt hatar det nu. Fan.

Ben:
Benpress: 1*100*10, 2*150*10, 3*180*10, 1*230*7, 1*180*6.
Sittande bencurl: 1*50*10, 1*60*10, 2*70*7, 5, 1*60*7. Nu kunde jag lika gärna skitit i det.
Benspark: 1*60*10, 3*100*7-9, 1*120*7. Blev så besviken att jag körde en sjua på fullt mag. Varför går det så dåligt??

//Jörgen

Herkulez
2004-05-23, 19:32
Originally posted by Jorgen
Jag förstår inte vad det är med mig och benträningen. Det går käpp rätt åt helvete varenda benpass. Klarar inte av att hålla fokus, benträningen suger för tillfället. Jag som älskade att träna ben innan totalt hatar det nu. Fan.

Ben:
Benpress: 1*100*10, 2*150*10, 3*180*10, 1*230*7, 1*180*6.
Sittande bencurl: 1*50*10, 1*60*10, 2*70*7, 5, 1*60*7. Nu kunde jag lika gärna skitit i det.
Benspark: 1*60*10, 3*100*7-9, 1*120*7. Blev så besviken att jag körde en sjua på fullt mag. Varför går det så dåligt??

//Jörgen brukar oxå ha svackor i benträningen, men efter ett tag så vänder det å blir svinkul igen, bara å bita ihop så kommer du igen, bättre än någonsin:thumbup:

Zakath
2004-05-23, 19:32
Originally posted by Jorgen
Jag förstår inte vad det är med mig och benträningen. Det går käpp rätt åt helvete varenda benpass. Klarar inte av att hålla fokus, benträningen suger för tillfället. Jag som älskade att träna ben innan totalt hatar det nu. Fan.



Byt övningar till några riktigt tunga?
20 reppare i knäböj (breathing squat), vanliga knäböj, knäböj,knäböj, knäböj eller kanske knäböj?

Tråkigt, hoppas du får upp motivationen snart!

Jorgen
2004-05-23, 20:43
Originally posted by Herkulez
brukar oxå ha svackor i benträningen, men efter ett tag så vänder det å blir svinkul igen, bara å bita ihop så kommer du igen, bättre än någonsin:thumbup:
Jo, visst är det så. Denna svackan har varit lite väl lång nu bara. Men som du skrev, det är bara att bita ihop. :bpump:

Zakath: Just knäböj vill jag bara kräka på för tillfället. Hatövning nr 1.

//Jörgen

Powerbear
2004-05-23, 22:56
Jörgen du kanske har provat att antingen köra vartannat benpass tungt och vartannat lätt.
Eller så som jag kör numera tungt då jag känner att jag kan köra tungt, alltså lite på vad känsla jag har för dagen.
Är det så att jag känner av gikt eller dylikt så kör jag lätt med bra kontakt och nöter på tekniken. Är då rejält laddad de pass jag ska köra tungt.
Alla har vi nergångar på olika muskelgrupper nån gång och gäller att tänka bort det lite(kan räcka med att variera träning mera), är det skada så får man träna runt det hela på bästa sätt.
Kör hårt grabben för du har ju potential.

:bpump:

Jorgen
2004-05-24, 21:12
Leif: Jag kör så tungt som dagsformen och viljan bestämmer. Man skulle kanske ta och köra lätt ett tag för att se om bengnistan kommer tillbaka. Potential? Nja, till att bli en bra domare kanske. På en scen kommer ni aldrig att få se mig.

Dagens pass blev rygg. Jag har helt kommit av mig i mitt träningsschema så jag kör lite på känn för tillfället. Var inte nöjd med det schemat ändå så det kvittar.

Rygg:
Marklyft: 2*70*10, 1*120*10, 2*160*7. Skall börja köra mark igen så jag fick testa lite lätt. Inte till failure i något set mao.
Chins: 1 uppv set, 1*15+*12, 3*20+*7, 1*15+*9.
Sittande rodd: 1*60*10, 1*90*8, 5*100*7-10.
Hammer iso row: 1*50*9, 3*75*9-12. Kör med en arm i taget. Dom sista två seten utan vila mellan. PUMP i ryggen. Skönt.

//Jörgen

Jorgen
2004-05-25, 18:56
Ännu en hatmuskelgrupp stog på schemat. Triceps, denna hemska muskel som gör så ont att träna. Jag är vek. Fördjävligt.

Triceps:
Smalbänk i Smith: 3*60*ca10, 6*90*6-10.
Dips: 1*0*12, 4*15+*10, 3*20+*7.
Det känns konstigt som fasen i triceps när jag kör dips. Det spänner på något märkligt vis över armbågarna. Inte så att det gör ont men det känns inte alls rätt.

//Jörgen

z_bumbi
2004-05-25, 20:37
Originally posted by Jorgen
Jag förstår inte vad det är med mig och benträningen. Det går käpp rätt åt helvete varenda benpass. Klarar inte av att hålla fokus, benträningen suger för tillfället. Jag som älskade att träna ben innan totalt hatar det nu. Fan.

//Jörgen

Hur jag skulle gjort det.

Hoppa över minst ett pass och vila från benträningen.

Släng in övningar som man aldrig kör annars, utfall, finnen osv.

Kör bencurl och benspark med hantlar eller kabel bara på pin kiv, det är inte bättre men det är något nytt i alla fall.

Öva på att köra enbensböjar, alltid kul att kunna. :)

Håll passen korta, kör bara några övningar varje pass och sätt upp tidsmål istället för vikt/repsmål.

Kör modiferade träningen minst en månad och sen plockar man in de övningar som man kört tidigare vartefter tills det är ett komplett program igen.

Jorgen
2004-05-27, 19:08
Originally posted by z_bumbi
Hur jag skulle gjort det.
Bra ideér bumbi. Skall nog fasen ta och testa det. Tack för tipset. :)

//Jörgen

Jorgen
2004-05-27, 19:24
Dagens pass blev axlar. Lite ont i dom, smalbänken och jobbet gjorde sitt. Gipsar med 330 hög gips, dom är lite småtunga om man säger så. ;)

Axlar:
Sittande militärpress: 2*40*10, 1*50*10, 3*60*5-7, 1*50*8.
Hantellyft åt sidan: 1*10*10, 3*15*7, 1*15->12,5->10*1 000 000 kändes det som. Otrolig pump i axlarna efter sista setet. Härligt. Gjorde lite ont i axlarna i sista tunga setet däremot.
Superset mellan shurgs och Nordics baksida axelmaskin:
Shrugs: 1*60*10, 1*100*7, 3*120*5-8.
Baksida axel: 1*40*10, 1*50*7, 3*50*7-9.

Snabbt och effektivt pass.

//Jörgen

no1fitness
2004-05-28, 04:01
Originally posted by Jorgen

Just knäböj vill jag bara kräka på för tillfället. Hatövning nr 1.

//Jörgen

:thumbup: Precis ! Så sant som det var sagt !! :D
Bra domare kommer du absolut att bli !! :bow:
Sluta träna ben som jag och Herkulez har gjort ska du se att de växer...:rolleyes:

Kom ur denna lilla svacka nu och kämpa på !! :bpump:

Herkulez
2004-05-28, 06:06
Originally posted by no1fitness



Sluta träna ben som jag och Herkulez har gjort ska du se att de växer...:rolleyes:

Kom ur denna lilla svacka nu och kämpa på !! :bpump: hehe :)

Jorgen
2004-05-30, 18:20
Anna och Herk: :thefinger Varför kan inte jag ha lätt för ben för? VA? ;)

I dag så blev det lite tuttar och mage. Körde några övningar som jag inte kört på läääänge.

Bröst:
Fri lutande bänkpress:3*50*10, 1*70*8, 4*80*5-8. Här protesterade mina axlar lite, men det är kanske inte så konstigt. Jag har inte kört fria lutande på flera år. Bra tryck i bröstet fick jag iallafall.
Plan hantelpress: 1*30*9, 1*35*10, 1*40*7, 4*37,5*7-9. Det var nog första gången i år jag körde denna. Dom två första seten var väldigt ostabila.
Lutande flyes: 1*12,5*10, 4*20*10. Skön pumpaslutpåmuskelnövning. Bra sträck i botten.

Mage:
Hängande benlyft: 5*max.
Cable crunches: 1*60*10, 1*70*10, 4*80*10.

Helt ok pass. Fyra hantlar av fem. :thumbup:

//Jörgen

no1fitness
2004-06-01, 05:36
Grattis till att du blivit nybliven domare !! :cheers:
Så när blir den första äkta bedömningen då ? SM i bodybuilding ?

Verkligen kul, men jag visste allt att du skulle bli godkänd ! :)

Jorgen
2004-06-01, 16:04
Originally posted by no1fitness
Grattis till att du blivit nybliven domare !! :cheers:
Så när blir den första äkta bedömningen då ? SM i bodybuilding ?
Verkligen kul, men jag visste allt att du skulle bli godkänd ! :)
Tack Anna. :)
Nej, SM blir det inte. Man sätter inte en "grön" domare på ett SM. Någon funktion kommer jag möjligen ha på SM, ass huvuddomare eller liknande. Förhoppningsvis så kan jag få dömma på SM-kvalet i Lund, men det är upp till Kenneth. Tillgänglig är jag iallafall.
Jag lyckades väldigt bra på provdömningen på AF SM också. 100% i tre av klasserna (-165, -180 och +180). I rock. :D

//Jörgen

Klo
2004-06-01, 17:23
Jag visste redan att du var outstanding som domare :thumbup: .......du var ju den ende som satte mig som 2:a i fototävlingen:angel:

Jorgen
2004-06-01, 19:46
Klo: Kan du ge dig på att jag är. :)

Idag skulle jag inte träna tänkte jag, men vips så var jag på gymmet ändå. Körde vader lite lätt. För första gången på väldigt länge fick vaderna träning.

Vader:

Stående vadpress i Smith: 1*60, 100*12, 2*140*12, 2*180*8-10, 1*220*6. Det gick ju lätt. Hur nu det kan komma sig?
Vadmaskin: 1*110*12, 1*140*10, 2*150*9.

Tja, man har inte tappat mycket i styrka direkt. Det är ju bra. :)

//Jörgen

no1fitness
2004-06-02, 04:09
Originally posted by Klo
Jag visste redan att du var outstanding som domare :thumbup: .......du var ju den ende som satte mig som 2:a i fototävlingen:angel:

Och som satte mig 1 i symmetrin på SM :angel: Och min kompis Mira då också förstås...:D

Jorgen
2004-06-02, 04:36
Originally posted by no1fitness
Och som satte mig 1 i symmetrin på SM :angel: Och min kompis Mira då också förstås...:D
Jag och Mira var inte dom enda som gjorde det. :) Synd att vi bara var provdomare och inte räknades.

//Jörgen

no1fitness
2004-06-02, 04:57
Originally posted by Jorgen

Jag och Mira var inte dom enda som gjorde det. :) Synd att vi bara var provdomare och inte räknades.

//Jörgen

Det visste jag inte...Har inte sett något domarprotokoll...
Håller med...:D Synd att det inte räknades...

Kan fortfarande störa mig på SM att jag inte lyckades vara på topp...Egentligen är det ett under att jag klarade av att komma tvåa både i symmetrin och totalt när jag mådde så uselt...;)
Var nog en del nerver med i spelet också tror jag...

Jorgen
2004-06-03, 20:34
Anna: Man kan ju inte vara på topp varje gång. Även om man vill det. Du har förhoppningsvis lärt dig något som du kan ta med dig till nästa tävling. Nerverna spelar väldigt stor roll såklart, men du har många år framför dig på scenen så du kommer lätt att stå längst upp en vacker dag.

Var inte alls laddad inför dagens pass. Stressat som fasen på jobbet hela dagen. Och passet blev därefter också, halvtamt.

Rygg:
Marklyft: 50, 2*90*12, 130*10, 4*170*5-7. Gick segt idag.
Chins: 1 uppv, 15+*10, 3*20+*7, 15+*8.
Iso row: 50*12, 3*70*12.
Superset: Iso row: 3*70*10 och smalt latsdrag 3*80*10. Fråga mig inte varför jag gjorde detta, jag vet minsann inte själv.

Det gick ju, men det gick inte bra. Seg i kroppen. Har sovit för lite denna veckan och det börjar märkas nu i slutet. Men snart är det ju helg. :D

//Jörgen

Ironbabe
2004-06-06, 10:31
Originally posted by Jorgen

Chins: 1 uppv, 15+*10, 3*20+*7, 15+*8.
//Jörgen
Bra jobbat.. Om du fortsätter så här så kanske du kommer upp i mina chins antal om sisådär 5 år :naughty:

Jorgen
2004-06-06, 10:36
Originally posted by Ironbabe
Bra jobbat.. Om du fortsätter så här så kanske du kommer upp i mina chins antal om sisådär 5 år :naughty:
*gäsp* Jojo, jag har faktiskt klämt ur mig TJUGOFYRA chins på en tävling av hög rang, högre än ett ynka SM. :D Nämligen HAK´s eminenta klubbmästerskap. Så du har lite att jobba efter nu, 23 chins är ju inget. :smokin:

//Jörgen

Ironbabe
2004-06-06, 10:48
Originally posted by Jorgen

*gäsp* Jojo, jag har faktiskt klämt ur mig TJUGOFYRA chins på en tävling av hög rang, högre än ett ynka SM. :D Nämligen HAK´s eminenta klubbmästerskap. Så du har lite att jobba efter nu, 23 chins är ju inget. :smokin:

//Jörgen
Jaha..där blev man sågad vid fotknölarna :cryout: För din information vill jag säga att jag höll igen lite på SM :naughty: just för att jag hört att du gjort 24 st och kände dig som en världsmästare över det..hihihihihi

Jorgen
2004-06-06, 11:01
Originally posted by Ironbabe
Jaha..där blev man sågad vid fotknölarna :cryout: För din information vill jag säga att jag höll igen lite på SM :naughty: just för att jag hört att du gjort 24 st och kände dig som en världsmästare över det..hihihihihi
:) Höll igen var det ja.Du kommer ihåg vem det var som stod och dömde chins på SM va? Se till att slå mig på nästa tävling, jag skall ta det som en man. :cryout: :D

//Jörgen

Ironbabe
2004-06-06, 11:12
Originally posted by Jorgen
jag skall ta det som en man. :cryout: :D

//Jörgen
Det där ser jag som ett löfte..hoppas du kan infria det :D

Jorgen
2004-06-06, 22:41
Originally posted by Ironbabe
Det där ser jag som ett löfte..hoppas du kan infria det :D
Lätt att jag kan. Jag bjuder på fika om det mot förmodan skulle hända någongång. :angel:

//Jörgen

Jorgen
2004-06-07, 21:16
Förutsättningarna för dagens pass var, ont i höger handled efter en misslyckad räddning i fotbollsmålet (nej jag spelar inte aktivt, vi latjade bara) och rejält ont i armbågarna efter att ha flyttat sex ton gips för hand på jobbet i fredags. Blev ingen träning igår pga detta, blev ju fotboll istället och det var ju inte mycket bättre. ;)

Axlar:

Skruvpress: 2*15*12, 20*10, 5*25*6-10.
Hantelshrugs: 35*12, 45*12, 5*50*8-10.
Hantellyft åt sidan: 10*10, 5*15*6-10.

Kändes inte alls bra i handleden under skruvpressarna, orkade knappt hålla hantlarna. Armbågarna kände jag inget av märkligt nog. :thumbup:

//Jörgen

Jorgen
2004-06-08, 19:34
Det skulle varit biceps, triceps idag men jag vågade inte köra triceps pga armbågarna så det skippade jag. Körde lite mer biceps istället. ;)

Biceps:
Stångrodd, Klo stajl: 3*40*10, 5*50*5-9. Blod i armarna, blir en otrevligt bra kontakt när man kör Klo stajl. :thumbup:
Konc curl: 15*10, 5*30*8-10, 10*1000000 direkt efter sista tunga setet. Nu var det ännu mer blod i armarna.
Hammercurl på lutande bänk: 5*20*10-12.
Liggande konc curl i cable: 30*12, 40*6, 35*8->30*4.

Kändes väldigt bra. :thumbup:

//Jörgen

Pinglan
2004-06-09, 07:18
Grattis till domartiteln :thumbup: Träningen ser ju också ut att flyta på bra! Kul, kul :bpump:

gosh
2004-06-09, 07:31
Kollat lite i tråden och ser att du har problem med skador. Jag hör också till dem som lätt skadar mig och har försökt att anpassa träningen efter denna "skörhet". Oftast är skadorna av typen inflamation i senor vilket är en väldigt seeeeeeeeeegdragen skada och låter man den inte läka ut så kan det sitta i MASSOR av månader.

När det gäller armar och då frammförallt armbågar så används dessa även när man kör bröst och rygg, ibland använder man armarna en hel del i vardagen. Det är som jag förstått viktgit att tänka på detta och inte överanstränga leder utan köra lite lättare och striktare istället för att vara konstant överansträngd.

Ett tips är alltså att försöka köra på ett sätt så att du behöver så lite vikt som möjligt men ändå kan ta ut dig. Själv har jag lärt mig att träna exempelvis biceps med halva vikten mot vad jag kan men ändå få mycket träningsverk.

Skador är ILLA för att få ökningar, det påverkar det mentala och hela träningen. Det är viktigt att kunna känna sig hel och ligga på 100% och det är också viktigt att förstå att inte gå över sin gräns för var kroppen tål innan skador uppstår igen. Så även om det känns drygt att dra ner på vikterna så är det värt det.

Jorgen
2004-06-09, 16:12
Originally posted by Pinglan
Grattis till domartiteln :thumbup: Träningen ser ju också ut att flyta på bra! Kul, kul :bpump:
Tackar så väldans. Det skall bli ytterst roligt att få dömma. :)
Motivationen tryter lite för tillfället, men träningen går ändå ganska bra.

//Jörgen

Jorgen
2004-06-09, 16:29
Gosh: Problemet med mina armbågar är att ingen vet vad det är som är problem. ;) Jag har varit hos otaliga läkare, ortopeder och massageterapeuter men ingen har kunnat ställa en vettig diagnos. Jag är väldigt rörlig i alla mina leder och en orsak till mina problem är jobbet, jag arbetar som snickare och gick under en period och gipsade väldigt mycket med hårdgips, en skiva hg väger 25-30 kg. Jag har burit med översträckta leder och fått kroniska inflamationer i armbågarna av det, förmodligen, det är ingen som har kunnat säkert bekräfta att det är så. Har fått en kortisonspruta i höger armbåge som inte hjälpte vidare mycket. Tricepsträningen ligger på ganska tjock is, jag kan inte göra övningar där jag får fullt sträck i triceps följt av kontraktion, tex liggande tricepsextention, frenchpress osv.
Jag kör relativt lätt för tillfället, det enda som jag inte kan köra rejält är triceps. Och det suger, men jag är ju bara en motionär så det får gå ändå.

//Jörgen

gosh
2004-06-09, 16:46
Ajaj då. Det där låter inge kul. Vet själv hur frustrerande det är när man har ont men så gärna vill.
Det kan nog vara rätt tufft att lösa problemet om du belastar i jobbet.
Känner du någon som vet någon duktig läkare kan det vara ett tips. Innan jag träffade på en läkare som viste vad mitt problem i ena knäet var så hade jag besökt 6 olika, med totalt 21 besök (då är sjukgymnast besök inräknade). Sedan gick jag till privat läkare, två dagar senare röntgande de och veckan efter det fick jag operation. Fick betala själv men det var det värt.
Jag tror det finns "hopp" att lösa din skada med även om det kan vara svårt att hitta en tillräckligt kunnig läkare. De har fina tittlar men man blir förvånad över okunnigheten hos de flesta. När jag berättade min "historia" för den privata läkaren så skrattade han bara. han är känd idrottsläkare här i göteborg.

En typ av skada som jag vet är mycket svår att bli av med är om du någon gång fått en bristning i en sena, och att du börjat belasta senan innan den läkt ordentligt. Då bildas ärrvävnad som kan bli inflamerad igen. Detta kan man få leva med eller så får man gå till läkaren och så opererar de bort "ärret". De skrapar bort det på senan. Ingen komplicerad operation men kan vara svårt att få det gjort inom offentlig vård då det inte är en prioriterad skada. Man är endast träningshandikappad.

När det gäller inflamation i senor så måste man vara försiktig för de är lömska. Så fort senan värms upp så känns inte skadan lika mycket (kan nästan försvinna). Dagen efter så känns det däremot igen. Känner du igen detta så är det säkert senor som spökar.

Grahn
2004-06-09, 16:55
Jävligt trist att man får höra dessa läkarhistorier oftare och oftare.
Många som de inte kan hitta vad som är fel på för att folk inte hamnar hos rätt läkare.

Hoppas det fixar sig Jörgen!

Jorgen
2004-06-10, 20:37
Gosh: Jag tror att det är leden som är uppfuckad. Hur pass uppvärmd jag är spelar ingen roll, smärtan är konstant. Vissa dagar värre än andra dock.

Grahn: Tyvärr så verkar det som om det inte kommer att fixa sig alls utan det är nog något som jag måste leva med. Life is a bitch. :(

Nu till dagens pass. Träningsvärk i biceps har jag, något som hör till ovanligheterna. Dock inget som hindrade dagens pass som blev bröst.

Bröst:

Lutande bänkpress: 3*50*12, 5*80*6-10.
Plan hantelpress: 30*10, 2*40*5-6, 2*37,5*4-7. Jag bara dog, orkade ju inget. Ytterst irriterande.
Lutande flyes: 15*10, 4*20*10-12. Kör alltid flyesen lätt.

Såja, kom på nu när jag sitter och skriver detta att jag skulle kört mage också. :em: Jaja, får ta det nästa pass. Måste komma ihåg att träna magen. Har slarvat rent för mycket med det.

//Jörgen

Klo
2004-06-11, 14:00
Originally posted by Jorgen
Såja, kom på nu när jag sitter och skriver detta att jag skulle kört mage också. :em: Jaja, får ta det nästa pass. Måste komma ihåg att träna magen. Har slarvat rent för mycket med det.

//Jörgen

Kom på nu :confused: .....JÄJÄJÄ :thefinger

Jorgen
2004-06-11, 19:27
Originally posted by Klo
Kom på nu :confused: .....JÄJÄJÄ :thefinger
:thefinger Hey, vad skall jag säga? Jag börjar bli senil, är ju snart 30 för fasen. :smokin:

//Jörgen

no1fitness
2004-06-12, 05:50
Originally posted by Jorgen

Jag börjar bli senil, är ju snart 30 för fasen. :smokin:

//Jörgen

Join the club ! :D
Skador är helt uselt. Har själv sluppit undan, men min sambo verkar få ha kvar sina resten av livet som du...
Väldigt tråkigt för den håller tillbaka honom från tävlande...:cryout:

Bra gjort att köra på med träningen trots att motivationen inte alltid är där...:thumbup:

Jorgen
2004-06-13, 18:46
Anna: Ja, vi "gamlingar" får ju kämpa vidare. :D Med eller utan skador. Tråkigt att skadorna hindrar din sambo från att tävla.

Vaknade 06:53 med lätt panik, trodde att det var måndag och att jag hade glömt ställa väckarklockan. Tog lite tid innan jag kom på att det faktiskt var söndag och jag kunde gå och lägga mig igen. :em: Dagens pass blev ett snabbpass. Två hatmuskelgrupper på samma pass, kan det bli bättre? Kände faktiskt inget särskilt i armbågarna idag, mycket trevligt.

Triceps, mage:

Smal bänk i smith: 3*60*massor, 80*12, 4*90*6-8, 80*8. Ökade visst lite här. :thumbup:
Pushdown: 40*10, 7*70*10. Här märks det ju hemskt tydligt att min mage är otroligt otränad. Magen tar slut långt innan triceps efter andra setet. Men jag jobbar på det, lite iallafall. ;)
Kickback: 4*15*miljoner. Körde utan vila mellan seten här. Fick en trevlig pump i triccorna.

Hängande benlyft: 4 set, massor av reps.
Cablecrunches: 50*12, 4*80*12. Fullt mag, kan inte kör så mycket tyngre heller. Har svårt att bli kvar på bänken om jag kör tyngre.

Jag får en sjuk kontakt med triceps av alla övningarna, det känns som dom skall sprängas. Skönt skönt. :D

//Jörgen

Helen@
2004-06-13, 19:10
Originally posted by Jorgen
Jag börjar bli senil, är ju snart 30 för fasen.

//Jörgen

Senil?!...he he.....det är inget mot vad som väntar när Du närmar Dig 40 sedan....då får man "Teflonminne" :D typ ingenting fastnar.....I know :rolleyes: är snart där om nåt år *tvi* :)

Gratulerar till att Du numera är klar domare också :thumbup: well done......

Kram
//Helena

Jorgen
2004-06-13, 19:16
Helena: Du kommer aldrig att bli gammal, du har barnasinnet kvar. :)

Tack för det, när kommer man få nöjet att bedömma din fysik tro? :naughty:

//Jörgen

Helen@
2004-06-13, 19:27
Originally posted by Jorgen
Helena: Du kommer aldrig att bli gammal, du har barnasinnet kvar.

Tack för det, när kommer man få nöjet att bedömma din fysik tro?

//Jörgen


Det är fan i mig sant! Jag är nog oförbätterlig :angel: ......Livet är för kort för att tas på för mycket allvar....Konsten att ha kul


Blir inget SM för mig i år, hinner inte, jobbar för mycket - vilket jag i och för sig tycker är oerhört kul och pengagivande :naughty: men förmodligen nästa år OM jag lyckas komma ner i -57 (ville ICKE vara i tungvikten) äsch, vi får se vad som komma skall :) ....dyker dock upp på tävlingar i år som publik så vi lär ses i alla fall :thumbup:

//Helena

no1fitness
2004-06-14, 04:49
[QUOTE]Originally posted by Jorgen
[B]Anna: Ja, vi "gamlingar" får ju kämpa vidare. :D Med eller utan skador. Tråkigt att skadorna hindrar din sambo från att tävla.

QUOTE]:D Ja, vi får väl det...
Ja...Marcus har sagt att om han kan göra chins hyfsat i juli kommer han vara med på DC. Det är flera från K-d som ska vara med och han vill ju gärna visa dem var skåpet ska stå...:angel:

Powerbear
2004-06-14, 22:47
Jag börjar bli senil, är ju snart 30 för fasen

:D Vänta du bara...

Träningen ser ut att löpa fint för dig.

Ska kanske fota lite till helgen, men dock andra som vill dokumentera formen på vägen till tävling. Själv är jag i lite för dålig form eller för fet kanske jag skulle sagt.

Kör hårt nu grabben. :thumbup:

Jorgen
2004-06-15, 16:36
Helena: Ja Helena, du är nog oförbätterlig. Men jag gillar dig ändå. :love:
Kan man inte satsa 100% så är det lika bra att ta det lugnt med tävlandet. Du kommer att göra dig bra i -57. Kommer du in knasterhård så blir det väl inga problem att komma ner i femtiosjuan? Visst ses vi på tävlingarna i år. :thumbup:

Anna: Det är rätt, du får man hålla tummarna för att han håller så det kan krossas på DC. :D

Leif: Motivationen är absolut inte på topp, men det är bara att köra vidare.
Åja, du kan gott ställa dig framför kameran en liten stund. Såååå fet kan du inte vara. :D

//Jörgen

Jorgen
2004-06-15, 20:42
Trött och sliten idag, och det är bara tisdag. Inte den bästa dagen att träna rygg mao, men det måste ju göras i vilket fall som helst.

Rygg:

Stångrodd: 3*50*många, 90*8, 3*100*7-9, 90*9.
Chins: 0+*?, 2*20+*6, 2*15+*8, 6, 0+*9. Var helt slut i ryggen, chinsen gick skitdåligt.
Sittande rodd: 60*?, 90*10, 3*100*8-12.
Superset: Sittande rodd 2*90*10 + smalt latsdrag: 80*5, 70*7. Dra år hel**te vad jag var svag i latsen. Rodden kändes skitbra däremot.

Fick stressa lite i slutet, det var fotboll på tv.

//Jörgen

Grahn
2004-06-15, 20:44
Tor fan du blir svag i latsen i slutet av passet och dessutom superset med en annan latsövning.
;)

Jorgen
2004-06-15, 21:37
Originally posted by Grahn
Tor fan du blir svag i latsen i slutet av passet och dessutom superset med en annan latsövning.
;)
Jomenjösseshallå. :D Det får faktiskt finnas gränser också. Dom där vikterna är ju rent utav patetiska, i slutet av passet och superset till trots. Jag gillar det inte alls. Men nästa gång blir det bättring hoppas jag.

//Jörgen

Ironbabe
2004-06-17, 19:43
Originally posted by Jorgen
Motivationen är absolut inte på topp, men det är bara att köra vidare.
//Jörgen
En till som inte är på topp..Vad ska vi göra? Jag bara :eating: och latar mig nu förtiden. Har jag inte lust att träna nån dag så gör jag inte det..musklerna är ett minne blott :em:

Jag får glädjas över dina pass istället, du kämpar på med chinsen ser jag,hihihihi. Det är bra, du har väl inte glömt ditt löfte? Undrar bara om du har råd med allt som jag kommer vilja ha till mitt fika..*asgarvar*

Jorgen
2004-06-17, 20:17
Originally posted by Ironbabe
En till som inte är på topp..Vad ska vi göra? Jag bara :eating: och latar mig nu förtiden. Har jag inte lust att träna nån dag så gör jag inte det..musklerna är ett minne blott :em:
Jag får glädjas över dina pass istället, du kämpar på med chinsen ser jag,hihihihi. Det är bra, du har väl inte glömt ditt löfte? Undrar bara om du har råd med allt som jag kommer vilja ha till mitt fika..*asgarvar*
Nej på topp är man verkligen inte. Skulle kört lite lätta ben idag, men det blev det inget av. Det är bara att gilla läget, förr eller senare så släpper det. Man får njuta av allt annat så länge, det är ju sommar och sol. :) Tror iofs inte att dina muskler är ett minne blott, så lätt blir du inte av med dom.
Mina pass är minsann inte mycket att hänga i gran för tillfället. Svårt att glömma det, det finns ju nerplitat här. Får kasnke börja spara för det nu då. Hmmm, man skulle kanske använda sina moderatorkrafter och deleta dom posterna. :cool: :D

//Jörgen

Ironbabe
2004-06-17, 20:23
Originally posted by Jorgen

Hmmm, man skulle kanske använda sina moderatorkrafter och deleta dom posterna. :cool: :D

//Jörgen
MAKTMISSBRUK kallas det :insane: Du skulle bara våga, jag har många vittnen!! :D

Jorgen
2004-06-19, 18:27
Hörru Järnbejben, man kan väl inte missbruka makt heller. Inte om det är jag som brukar den. :D

Dagens pass skulle jag kört i torsdags och i fredags men det blev idag. Spelade boll i 2,5 timmar i onsdags så kroppen var trött och ointresserad av fysisk aktivitet.

BEN

Benspark: Uppv -> 90 kg, fem, sex set.
Knäböj: 5*60*? många, 4*100*5-8. Skall ändra tekniken i böj så det var mest teknikträning idag. Skall stå lite bredare, nu skall bara kroppen förstå det också. Jäklar vad det knakade i knäna när jag körde första setet på 100. Trodde att allt skulle spricka. Druckit för lite också så så fort jag reppade lite så fick jag kramp i baksida lår. Fick rejäl kontakt iallafall så jag är nöjd.
Raka mark med hantlar: 40*10, 3*50*10-12. Sträckte ut baksidan bra. Vi har för lätta hantlar bara.
Körde lite benspark till, nått set på 90 och nått på 100. Inget att skriva om, det var mest tråkigt.

//Jörgen

Jorgen
2004-06-20, 19:33
Dagens pass blev vindsurfing i Habo. Resultat: Fet ding i brädan pga fett kastfall. :insane: Skit också. :furious:

//Jörgen

Jorgen
2004-06-21, 20:19
Lyckades snacka och tramsa bort dagens pass. Men roligt var det. :)

Axlar:

Militärpress: 30->40->2*50* ett gäng reps, 5*60*6-8, 70*5. Fick pass på sista setet så det var lika bra att höja.
Shrugs: 60->100*ett gäng, 6*120*8-12. Lätt.
Hantellyft åt sidan: 10*12, 5*15*8-10, 15->12,5->10*många. PUMP i axlarna.

Tja, det kändes ju rätt bra.

//Jörgen

Grahn
2004-06-21, 20:26
Fan e ett ding i brädan och kastfall för ngt? :confused:

Jorgen
2004-06-21, 20:45
Originally posted by Grahn
Fan e ett ding i brädan och kastfall för ngt? :confused:
Men hallå, det tillhör ju allmänbildningen. :rolleyes: :D
Jo det är såhär: När man vindsurfar så har man på sig en hängsele (som det heter), på den selen sitter en krok. På bommen (det är den delen man håller i) så har man hängselelinor som man krokar i hängselen. När vinden tar i och man inte är med och hinner kroka ur så far man iväg som en liten vante = kastfall. Det är inte helt ovanligt att bommen slår i nosen på brädan och ibland (som i mitt fall) krossar bärdan = ding. Skada på brädan helt enkelt.
Min stackars gamla trotjänare ser numer ut såhär i nosen:

//Jörgen

Grahn
2004-06-22, 07:07
Aha, sedär nu lärde man sig ngt nytt. :)

Trist att brädan gick sönder, laga eller köpa ny?

Jorgen
2004-06-22, 15:58
Försöka laga, men jag skall köpa ny ändå. Det är dags för det.

//Jörgen

Grahn
2004-06-22, 16:02
SNo en skateboard från ngn unge och använd latsen som segel tills du skaffat en ny då. ;)

adde
2004-06-23, 20:57
Originally posted by Jorgen
Försöka laga, men jag skall köpa ny ändå. Det är dags för det.

//Jörgen

Det är ALLTID dags att köpa nytt.

Jag har en likadan bräda, en sådan med hål i. Misslyckad Willy Skipper och två snygga hål efter hälarna. Jävla äggskal.

Har skrivit lite om epoxi mm på steffo.

/adde

Jorgen
2004-06-24, 19:04
Adde: Jo, det är väl alltid det. ;) Ny bräda, ny bom, nytt segel och en ny mast skall införskaffas. Brädan är det mest bråttom med. *suck* En massa pengar rakt ner i sjön. :D Tänkte köpa en 03:a från Keppler, han har bra priser.

Idag tränades det också. Det gick sådär kan man säga. Bra tryck, svagare och illamående blir summeringen.

Bröst:

Lutande bänk: 3*50*?, 3*80*6-9, 70*10. Ja jäklar vilket tryck jag fick.
Plan hantelpress: 30*?, 3*37,5*5-7, 35*6. Sista setet med rejält stopp i botten och mycket blod i tuttarna. :D
Sen började jag må rejält illa av någon anledning, körde tre snabba set peckdeck på 60 kg som avslutning och sen hem.

//Jörgen

Jorgen
2004-06-26, 17:57
Idag, biceps och lite mage. Nästan tomt i gymmet, skönt.

Biceps/mage:

Stångcurl (Klo stajl): 2*30*?, 40*7, 5*50*5-8. Rejäl kontakt och ett duktigt tryck.
Konc curl: 12,5*12, 5*20*8-12. Körde ett set med 22,5 mitt i också, men det blev lite för tungt, gjorde bara en femma.
Sittande (lutande bänk) hammercurl: 15*10, 5*20*8-12. Inte tungt men jobbigt.
Kabelcurl: 40*12, 6*70*8-10. Skön avslutning.

Hängande benlyft: 6 set. Körde i vilan mellan kabelcurlsen.

Det gick inte så tokigt faktiskt. 22 set biceps. Jag är nöjd. :)

//Jörgen

Zakath
2004-06-26, 18:02
Jag vill inte vara otrevlig eller nåt, men får jag fråga varför just din journal är "sticky"?

Fint biccepass förresten :thumbup:

Chris
2004-06-26, 18:18
22 set biceps? Nej nu har du lyssnat för mycket på Arne! :D

Shysta stångcurls! 50kg är bra!

Jorgen
2004-06-26, 18:23
Originally posted by Zakath
Jag vill inte vara otrevlig eller nåt, men får jag fråga varför just din journal är "sticky"?
Fint biccepass förresten :thumbup:
För att jag är så himla bra. :D
























Eller så är det för att jag vann den däringa tävlingen om byggare och poseringsmusik.
Take your pick, båda funkar. ;)

//Jörgen

Jorgen
2004-06-26, 18:28
Originally posted by Chris
22 set biceps? Nej nu har du lyssnat för mycket på Arne! :D
Shysta stångcurls! 50kg är bra!
Det var faktiskt inte riktigt meningen att det skulle bli så många, men det var ju kul och gick ganska bra så jag körde på.
Jag är nöjd, med mina stickor till armar så. Man får grym kontakt om man kör "Klo stajl" faktiskt. Får sänka vikterna lite men det är det värt.:thumbup:

//Jörgen

Zakath
2004-06-26, 19:16
Originally posted by Jorgen

För att jag är så himla bra. :D


Eller så är det för att jag vann den däringa tävlingen om byggare och poseringsmusik.
Take your pick, båda funkar. ;)

//Jörgen


Jag accepterar det första svaret ;)
*slickar röv*
Fyfan vad det smakar!

Hur länge kommer detta sticky vara kvar? (d.v.s. hur länge kommer du vara "himla bra")

Träna vidare :thumbup:

Jorgen
2004-06-26, 19:23
Jag kommer nog alltid att vara himla bra. :smokin:

Jag är kvar på tronen tills någon petar ner mig. Har du något förslag på en bra tävling som kan fixa denna (förmodligen omöjliga) sak så är det bara att höra av sig.

//Jörgen

no1fitness
2004-06-26, 23:54
Journalen är sticky för att Jörgen är moderator och kan göra som han vill ! :thefinger
Tycker det är bra, så jag slipper leta upp den !:D

22 set biceps...:eek: Vad är PUMP !! :bpump:

Ironbabe
2004-06-28, 10:04
Originally posted by Jorgen


Jag är kvar på tronen tills någon petar ner mig.

//Jörgen
Gäller det även för drottningar?? För i såna fall så är du petad :D

Jorgen
2004-06-28, 20:53
Originally posted by Ironbabe
Gäller det även för drottningar?? För i såna fall så är du petad :D
Men givetvis. Fast det kräver sin kvinna (eller man för den delen) för att peta ner mig. :cool:

//Jörgen

Chris
2004-06-28, 21:38
Get a room you two!! :D

Ironbabe
2004-06-29, 08:38
Originally posted by Chris
Get a room you two!! :D
*viskar* *han är ju nybliven domare, måste hålla sig väl med honom fattar du väl :D *

*VISSLAR*

Jorgen
2004-06-29, 20:57
Smicker biter inte på mig. Endast kontanter. :D

Jaha, stark i böj kommer jag aldrig att bli. Det är bara att konstatera, jag är felkonstruerad. ;)
Lugnt benpass idag, jag får sådan sjuk kontakt med benen när jag kör böj. Känns som dom skall explodera. Skön känsla, men riktigt patetiska vikter. Jag vill ju vara stark ju. :MrT:

Ben:

Böj: 2*60*10, 5*100*6-8. Inte tungt men jobbigt. Ändrat lite på tekniken men där finns massor kvar att göra.
Raka mark med hantlar: 35*6, 4*50*10-12. Lätt. Och vi har inte tyngre hantlar heller. Baksidan är det inget fel på.
Benspark (Nordic): 70*10, 4*100*7-9, 120*5. Fick avsluta på fullt mag, mest för att det går. :D

Jag kommer att lida i några dagar för detta. Men det är fortfarande dödens tråkigt att träna ben. *suck* När skall det släppa?

//Jörgen

Jorgen
2004-07-01, 19:29
Idag skulle triceps ha smisk. Kände av armbågarna på jobbet så jag var lite osäker på om det skulle gå att träna överhuvudtaget. Men det var inga problem alls för en gångs skull. Blev bara lilla triceps och inget mer, skall försöka ta tag i den delen av kroppen så därför får triceps en egen dag.
Here we go.

Triceps:

Smalbänk: 3*60*12, 5*90*6-10, 5*80*6-10. Wohoo. 10 set smalbänk gjorde att det sved till bra på baksidan av armen.
Pushdown: 40*?, 7*70*10-12. Kör pushdown ganska lätt för jag har en tendens att ibland få ont av den nämligen. Får däremot en sjuk kontakt med triceps. Härligt.

Tja, 17 set på två övningar. Varför krångla till det? :D
Testade även att köra två set liggande triceps extention med bara stången, men se det gick inte för sig. Höger armbåge protesterade å det kraftigaste. Ont, ont, ont, ont gjorde det.

//Jörgen

Jorgen
2004-07-04, 00:14
Kroppen mår inte bra av att äta skitmat en och en halv dag. Bara att konstatera. Har mått skit hela dagen idag, ända tills vi käkade grekiskt (lammgryta :eating: ). Är i Göteborg och hjälper en polare med hans lägenhet, är man snickare så skall det utnyttjas tydligen. ;) Ingen träning heller, känner mig svag och ynklig. :nono:

//Jörgen

Jorgen
2004-07-05, 20:17
Jag går ner i vikt när jag bara äter skitmat. Det är förjäkligt. Försökte mig på ett ryggpass idag, det gick inget vidare.

Rygg:

Stångrodd: 3*60*10, 4*90*10.
Brett latsdrag bak nacke: 60*10, 90*11, 100*12, 110*6, 100*8. Jag gillar latsdrag bak nacke. :D
Hantelrodd: 40*10, 4*50*10-12, 50->40->35* ganska många.

Inga kommentarer.

//Jörgen

Helen@
2004-07-05, 20:21
Upp med hakan snutt :love:

Kram
//Helena

Jorgen
2004-07-06, 21:40
Originally posted by Helen@
Upp med hakan snutt :love:
Kram
//Helena
:love: :love: Ska ske. :)

//Jörgen

Jorgen
2004-07-06, 21:42
Dagens pass blev fyra timmars vindsurfing i Habo Ljung. Lyckades sabba ett segel denna gången. Det höll inte när jag efter ett rejält kastfall landade med fötterna rakt på det. Mycket märkligt. :rolleyes:

//Jörgen

adde
2004-07-07, 08:42
Originally posted by Jorgen
Dagens pass blev fyra timmars vindsurfing i Habo Ljung. Lyckades sabba ett segel denna gången. Det höll inte när jag efter ett rejält kastfall landade med fötterna rakt på det. Mycket märkligt. :rolleyes:

//Jörgen

Köp Challenger eller Naish, de håller :angel:

4 timmars surf är fan så jobbigt, man tror man är vältränad men vaknar och känner sig som en krympling nästa dag. Drar förresten till Fuerte på måndag, 2 veckors surf, PWA tävlingar och inget gymmande :D

/adde

Jorgen
2004-07-07, 08:47
Originally posted by adde
Köp Challenger eller Naish, de håller
4 timmars surf är fan så jobbigt, man tror man är vältränad men vaknar och känner sig som en krympling nästa dag. Drar förresten till Fuerte på måndag, 2 veckors surf, PWA tävlingar och inget gymmande :D
/adde
Får väl göra det när det är dags för nya segel. ;)
Hehe, jo det känns lite i kroppen idag. Man hittar alltid nya muskler som kan göra ont. :D
Ehm, jo jag tror att jag hatar dig lite faktiskt. Men lyckat surf, det lär bli überfett. :hbang: Ta många kort. :)

//Jörgen

mangs
2004-07-08, 14:26
Originally posted by Jorgen
Testade även att köra två set liggande triceps extention med bara stången, men se det gick inte för sig. Höger armbåge protesterade å det kraftigaste. Ont, ont, ont, ont gjorde det.

//Jörgen

Tjenare,

läste lite i din journal och såg detta.

Jag vet inte exakt varför du har ont i din armbåge/bågar men jag hade ett liknande problem i våras. Detta berodde antagligen på att jag ibland vilade med armen sträckt i pressövningar. :nono:

Detta fick till följd att jag inte kunde köra just liggande tricepspress öh. Alla andra övningar gick bra men jag kände av mina armbågar lite då och då i vardagen. Lösningen var att sluta med denna vila i toppläget och inte räta ut armen helt i toppläget. I de liggande tricepspressarna började jag om på 50% av normal vikt och riktigt långsamma repetitioner som i början inte ens var hela rörelsen, efter lite reppande kunde man till sist köra i full rörelse utan smärta och sedan höja vikterna. Efter ett antal pass släppte smärtan helt och nu kan jag köra på för fullt i dennna underbara övning. I våras var jag lite :cryout: för att jag inte kunde köra denna övning.

Tänkte bara dela med mig lite och hoppas att jag kan hjälpa dig en bit på traven.

Jorgen
2004-07-08, 20:06
Mangs: Nygift? Grattis isåfall. :)
Intressant, det var en ny teori faktiskt. Jag är ju väldigt överrörlig i mina leder, fast brukar aldrig vila i låst läge. Men det är helt klart något att tänka på. Tack för tipset. :thumbup:

Nu till dagens jävlaskitmessatansjävlabajspass. Motivationen är lika långt borta som det soliga vädret verkar det som. Att jag har semester nu hjälper tydligen inte heller. Det blev ännu ett skitpass levererat. Toppen. :MrT:

Bröst:

Lutande hantelpress: 20*12, 2*30*10, 35*8, 40*5, 45*3 (med pass), 35*6.
Bänkpress: 50*10, 80*8, 3*100*6, 6, 5.
Cablecross: 30*10, 4*35*6-10. Disco disco disco disco. Änd aj lajk itt. :smokin:

Kommentar: :thefinger på detta passet.

//Jörgen

no1fitness
2004-07-09, 05:19
Nu får du allt sluta vara så ynklig...Du får be Arne ge dig lite :whipped: så du vaknar upp !! :smash:

Snart går jag ju om dig i vikt...:angel:

adde
2004-07-09, 07:54
Originally posted by Jorgen
Bänkpress: 50*10, 80*80, 3*100*6, 6, 5.
//Jörgen

Wee, 80 reps på 80 kg!!

/adde

Jorgen
2004-07-09, 08:00
Originally posted by no1fitness
Nu får du allt sluta vara så ynklig...Du får be Arne ge dig lite :whipped: så du vaknar upp !! :smash:
Snart går jag ju om dig i vikt...:angel:
Bah, Arne bara mystränar ju. :rolleyes:
Mmm, jag vet. Inte bra alls. Nästa vecka blir det ingen träning alls förmodligen, vi skall bygga ut gymmet då och håller stängt. Får se om lite vila hjälper.

//Jörgen

Jorgen
2004-07-09, 08:01
Originally posted by adde
Wee, 80 reps på 80 kg!!
/adde
Erkänn att du blir imponerad. Jäkla pump jag fick. :D

//Jörgen

Jorgen
2004-07-09, 18:05
Hmmm, man kan alltså bli starkare trots att man bara mystränar.

Biceps:

Hantelcurl: 12,5*15, 17,5*10, 22,5*8, 3*27,5*5. Gjorde treor på 27,5-hantlarna innan. Hoppsansa, man har blivit starkare.
Konccurl: 3*17,5*12
Curl i cablecross: 3*70*12.

Pallade inte med någon "riktig" träning idag heller som synes. Körde 22 set förra bicepspasset mot 9 detta. Ja varför inte. ;)

//Jörgen

Jorgen
2004-07-12, 20:42
Nu så vill jag ha sympati. Vi var och körde gokart igår, det gick som vanligt lysande förutom en liten liten incident. Blev utträngd i en snabb kurva och hamnade bland däcken. Det sved. Resultatet syns nedan.

//Jörgen

Ironbabe
2004-07-13, 12:38
Originally posted by Jorgen
Nu så vill jag ha sympati. Vi var och körde gokart igår, det gick som vanligt lysande förutom en liten liten incident. Blev utträngd i en snabb kurva och hamnade bland däcken. Det sved. Resultatet syns nedan.

//Jörgen
*sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar-sympatiserar*

*blåsa,blåsa,blåsa*:D

tinus
2004-07-13, 12:41
Nej men stackars liten ..vilket hemskt sår..*blåser*

Vann du?:D

Chris
2004-07-13, 15:03
Se det som krigsärr. Kommer se ballt ut sen.

:naughty:

Jag överlåter *blåsningen* till flickorna. :smokin:

Jorgen
2004-07-13, 20:20
:love: :love: Tack, det hjälpte. :)

Vi körde ingen tävling, men jag hade näst snabbaste varvtid iallafall, 0.077 sek efter. En hel mil alltså, minst. Till mitt försvar kan jag säga att jag har inte kört kart på fyra år.

Kom precis hem från ombyggnaden av gymmet, har lagt 24 timmar där nu, på två dagar. 11 timmar igår och 13 idag. Det känns lite segt nu, men det är bara att gå på det igen imorgon.

//Jörgen

no1fitness
2004-07-14, 05:36
Äh, du har ritat dit lite sår så du ska få anledning till att spänna dig ! :thefinger
Ps. Tycker oootroligt synd om dig. Ds

Trevligt med gym som sköter om sin inredning. :)

Jorgen
2004-07-14, 06:16
Originally posted by no1fitness
Äh, du har ritat dit lite sår så du ska få anledning till att spänna dig ! :thefinger
Ps. Tycker oootroligt synd om dig. Ds
Trevligt med gym som sköter om sin inredning. :)
Damn. Busted. ;)
Ja gymmet kommer att bli hur bra som helst. Det är en massa jobb bara.

//Jörgen

Ervin
2004-07-14, 15:06
Inte nog med att du skadade dig utan du kom också på den första förlorar platsen :P

Och va en man nu Jörgen, det är ju bara små riv märken :P
*visar lite sympati* :love:

Jorgen
2004-07-18, 19:17
Vikten har rasat denna veckan. Har käkat ute två gånger om dagen och tappat 3 kilo. Dagens och hamburgare kan man inte gå upp i vikt på, trots att det var buffé på dagens. Kan ha med arbetstimmarna att göra iofs. Nästa vecka så kommer det förhoppningsvis att gå bättre.

//Jörgen

Jorgen
2004-07-21, 22:29
Jag har arbetat som ett svin med utbyggnaden av gymmet, tänkte posta lite bilder så ni ser att man inte har legat på latsidan trots att man inte har tränat. Vi var ett litet gäng som ställde upp och hjälptes åt med utbyggnaden, jag har lagt ner ca 110 timmar under en dryg veckas tid däruppe. Det fanns en cafeteria våningen ovanför gymmets lokal som endast användes 5-6 gånger om året och eftersom vi började bli mins sagt trångbodda så ville vi ha den lokalen till gymmet. Komunen som äger fastigheten var förvånande nog med på idén och tyckte tom att den var bra. Så började arbetet med att ta hål i betongbjälklaget (hdf) och att flytta ut cafeterian (göra nya partier i lokalen sidan om så att den kunde vara där), lägga och lacka golv, ta hål i vägg, göra trappa, måla, bära maskiner, göra nya partier till cafeterian, flytta köksinredning osv osv osv. Många timmar senare så står bygget äntligen klart och vi är FÖRBANNAT nöjda med resultatet.
Såhär såg det ut i början:

//Jörgen

Jorgen
2004-07-21, 22:30
Lite håltagning i vägg, jag anlitade en håltagare från det företaget jag arbetar på.

Jorgen
2004-07-21, 22:31
Lite håltagning i valv. Trevlig kille. :D

Jorgen
2004-07-21, 22:32
Ibland så går det illa. Men det är inte så farligt som det ser ut. :D

Jorgen
2004-07-21, 22:33
Jag och Patrik gjorde en fin trappa. Han blev nöjd. :thumbup:

Jorgen
2004-07-21, 22:34
Slutresultatet blev bra.

Jorgen
2004-07-21, 22:34
Mycket bra.

scudmissile
2004-07-21, 22:47
Det såg fint ut! Du lade alltså ned 110 timmars arbete utan lön på det gym där du tränar? Man borde fan anmäla dig som vardagshjälte på Respekt.com :D

:thumbup:

Jorgen
2004-07-21, 23:03
Originally posted by scudmissile
Det såg fint ut! Du lade alltså ned 110 timmars arbete utan lön på det gym där du tränar? :thumbup:
Det är helt korrekt, men vi fick mat. Man måste ju göra något vettigt på semestern, kan ju inte bara ligga och dega. :D Man är väl en eldsjäl som det så fint heter. :)

//Jörgen

Arne Persson
2004-07-22, 06:34
Hedrande med så vacker omgivning till våra Nordic Gym Maskiner.:bow: Skall självfallet besöka ert nya gym.:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jorgen
2004-07-22, 20:04
Visst blev det snyggt Arne. Bara för er att sponsra med lite nya maskiner så vi kan fylla ut ovanvåningen också. :naughty:

Nu har Jörgen tränat. För första gången på två veckor. Hade inte tappat så mycket i styrka som jag trodde faktiskt, men körde ändå ett myspass.

Rygg och lite baksida axel:

Latsdrag bak nacke: 2*60*15, 80*12, 4*90*6-8.
Sittande rodd: 60*12, 4*100*6-8.
Hammer iso row: 65*10, 4*80*6-8.
Nordic baksida axel: 40*12, 3*50*7-9.
Avslutade med 10 minuter på roddmaskinen.

Kändes lite mysko att komma upp på gymmet för att träna och inte jobba. Men jäklar vad skönt det var att äntligen komma igång igen. :thumbup:

//Jörgen

no1fitness
2004-07-23, 05:40
Jättebra jobbat och riktigt fint blev det ! :thumbup:
Du kan få komma och snickra på vårt hus om du vill, så kanske det blir klart någongång...:D

Jorgen
2004-07-23, 17:44
Anna: Det tror jag säkert att jag får. Men frågan är om ni har råd med mig? :naughty:

Idag, tuttar. Där hade man tappat i styrka så det stog härliga till.

Bröst:

Bänkpress: 2*60*15, (kändes som bly), 3*90*6-8, 100*5. Satan vad tungt det gick.
Lutande i smith: 60*10, 3*70*5-8. Satan vad tungt det gick.
Lutande flyes: 12,5*20, 3*20*10.
Peck deck: 50*10, 2*80*10.

Nu skall jag iväg till Göteborg och hjälpa en kompis lacka golv. Annars hade jag kommit till sthlm och koloträffen.

//Jörgen

no1fitness
2004-07-24, 03:38
Åh, ja Jörgen. Här finns det cash !! :D

Du är helt klart en genomtrevlig person som åker så långt för att hjälpa till ! :)

Pinglan
2004-07-26, 14:06
När kommer du till Norrköping och hjälper oss att renovera träningslokalen då :angel: Jag lovar att ställa upp och köra ett brutalt benpass tillsammans med dig som belöning :whipped: Vad säger du, deal eller :thumbup:

Jorgen
2004-07-27, 17:23
Anna: Cash? Kan man äta det? Jag arbetar för mat serru. :D
Jag genomtrevlig? Tja, jo, mja, kanske det ja. :em:

Pinglan: Alltså, att komma och hota med näradödenupplevelser lockar mig föga. Sen är jag ganska dyr i drift och mig veterligen kan man inte äta ett benpass. :D

Dagens mespass (för det var det verkligen) gick till som följer.

Biceps/triceps:

Stångcurl: 30*15, 40*12, 3*50*6-8. Dom måste ha gjort stången tyngre, blytyngder eller nått. Annars så skyller jag på att jag inte har tränat biceps sen den 9:de.
Konccurl: 5*20*5-10. Blä.

Smal bänkpress: 60*15, 2*70*10, 4*90*5-8. Blä, igen.
Pushdown: 50*6, 3*80*6-8. Hrm.
Dips: 0+*?, 2*15+*12, 10. Jäklar vilken kontakt jag fick helt plötsligt.

För att sumera: Passet sög, men det var jäkligt skönt att vara i Göteborg i fyra dagar. Trots att det blev arbete, betsning, lackning och en flytt så var det skönt att komma hemifrån. Nu måste bara träningen styras upp också. Men det kommer.

//Jörgen

Jorgen
2004-07-29, 21:57
Hatpasset numero uno.

Ben:

Knäböj: 2*60, 4*100*6-8. Långt ifrån failure i alla seten, kändes skönt men av någon anledning så tar jag inte ut mig i böj längre. Kontakten är grym iallafall, kramp i benen mellan seten.
Raka mark med hantlar: 35*5, 3*50*7-10. Vi har för lätta hantlar, myskörde mest.
Benspark: 80*5, 100*7, 110*5. Sen blev det tråkigt och jag cyklade hem.

Något som konstaterades är att min kondition är i uruselt skick, jag som en gång i tiden sprang milen på runt 40 min. Något måste göras åt detta, jag gillar inte läget alls.

//Jörgen

Jorgen
2004-07-30, 21:46
And the mysträning continues. Idag, axlar.

Axlar:

Press bak nacke i smith: 40*10, 2*50*10, 4*60*6-8. Ont i armbågarna dom första seten, fick justera greppbredden lite sen så gick det bättre. Dock kändes det i alla seten.
Hantellyft åt sidan: 10*5, 4*15*6-10. Känningar i armbågarna i dom första seten men det släppte efter hand.
Shrugs med hantlar: 35*7, 4*50*7-9.
Körde lite drag till hakan i cable också men det var mest på skoj.

//Jörgen

Jorgen
2004-08-02, 19:31
Jahapp, så var semestern slut. Och den hade precis börjat. Hann ju bara med att vara ledig ledig i en vecka, alldeles för lite. Men men, bara att ta tag i skiten igen.
Hann med ett litet lätt vadpass i lördags, inga skandaler. Tränar inte vaderna så ofta längre, det behövs inte. Det enda vettiga var ett gäng set stående på 200 i smithen. Helt ok för att inte tränat vader på ett tag. Men idag så var det favorit i repris.

Rygg:

Stångrodd: 3*60*10-15, 4*90*6-10.
Latsdrag bak nacke: 60*10, 90*10, 3*100*6-10. Jag gillar latsdrag, mycket. :)
Hantelrodd: 40*10, 3*50*6-8.
Sittande rodd: 60*10, 2*100*10, 2*110*8, 6.

Jäklar vilket skönt pass det var, trots att det var 150 grader varmt på gymmet. Ac, vad är det? :confused:

//Jörgen

Pudzianovski
2004-08-02, 21:25
Jobbigt o träna när det är 150 grader. :(

Men skämt åsido, jag tycker om värmen. Man är uppvärmd på ett annat sätt och dessutom svettas jag lite vilket annars är aldrig förkommande.

Ser bra ut annars!


:thumbup:

Klo
2004-08-03, 14:35
Latsdrag bak nacke: 60*10, 90*10, 3*100*6-10. Jag gillar latsdrag, mycket. :)


Mr Latsspread strikes again hehe :D

Jorgen
2004-08-03, 16:09
Pudzianovski: Jo, jag gillar också värmen, men det var en klibbig äcklig värme. Man blev svettig bara av att finnas och det var tungt att andas. No good.

Klo: Latsdrag är skoj. :D My man, var har du varit den senaste tiden? Hur var det, har du gift dig än?

//Jörgen

Klo
2004-08-04, 09:21
Klo: Latsdrag är skoj. :D My man, var har du varit den senaste tiden? Hur var det, har du gift dig än?

//Jörgen

På semestern blev det knappt någon träning och ännu mindre forum surfning...
Giftermål blir det den 14:e och den 19:e bär det av på bröllopsresa.
Ska försöka köra och skriva ner några hyggliga pass innan dess :whipped:
Och nej vaderna har INTE krympt ihop totalt, så passa dig :thefinger hehe...

*edit* Va snyggt forumet blivit på sistone förresten :thumbup:

Jorgen
2004-08-04, 15:59
På semestern blev det knappt någon träning och ännu mindre forum surfning...
Giftermål blir det den 14:e och den 19:e bär det av på bröllopsresa.
Ska försöka köra och skriva ner några hyggliga pass innan dess :whipped:
Och nej vaderna har INTE krympt ihop totalt, så passa dig :thefinger hehe...
*edit* Va snyggt forumet blivit på sistone förresten :thumbup:
Det är skönt med ett break ibland, det behövs.
Trevligt trevligt, var bär det av på bröllopsresa då?
Hehe, mina vader tränas inte så ofta längre. Men dom håller måttet ändå. Så :thefinger på dig själv. :D
Visst blev forumet snyggt, massa nya trevliga funktioner också.

//Jörgen

Klo
2004-08-05, 09:07
Det blir New York några nätter och sedan Bahamas, ska bli riktigt kul :kickass:

Jorgen
2004-08-09, 21:04
Klo: Låter mycket trevligt. Slappa på Bahamas är inte fy skam, sämre ställen kan man hamna på.

Träning suger. Har varit så jäkla slö, första jobbeveckan och tungt slit direkt. I stekande solsken, det tar musten ur en totalt. Och nästa vecka är det malmlfestivalen så där försvinner ett helt gäng dagar. Men sen så är det riktig träning igen. Kanske. :em:
Blir två pass, ett supermesigt och ett som bara var mesigt.

5/8 Bröst:

Hantelpress: 25*12, 30*12, 35*10, 4*40*5-7.
Lutande bänkpress: 60*9, 80*5, 2*70*9.
Lutande flyes: 3*20*12.
Skitpass, trist, tråkigt, varm och ointresserad var jag.

Axlar:

Sittande militärpress: 30*15, 40*10, 50*10, 4*60*6-8.
Hantellyft åt sidan: 10*10, 2*15*10, 2*17,5*6, 15*9.
Shrugs: 50*15, 100*10, 3*130*6-8, 140*7.
Avslutade med 10 min HIIT på cykel. Första gången någonsin jag testade HIIT. Det blir fler gånger, min kondis suger och det rejält. Måste göra något åt det. *suck* Jaja, vad är ett lyckat pass, det kanske är trist och tråkigt och alldeles, alldeles underbart. Tänk om man ändå kunde ha det någon gång.

//Jörgen

Helen@
2004-08-10, 07:53
*suck* Jaja, vad är ett lyckat pass, det kanske är trist och tråkigt och alldeles, alldeles underbart.
//Jörgen

Ja, vad är väl en bal på slottet?! Det är ju upp och ner hela tiden - hade alla pass gått bra så hade vi snart haft enbart världsmästare :rolleyes: Håller ju på Dig, domare Jörgen, så kör på :thumbup:

Förresten; en bal på slottet kan numera aldrig bli verklighet för mig, för tänk Dig "lilla" mig i en balklänning...haha....snacka om transalook :D

Kram
//Helena "Big in Stockholm " :bpump: