handdator

Visa fullständig version : Ang. Proteinintag per portion mat


WilliamPersson1
2013-06-19, 14:03
Hej!

Jag har en fråga angående om det skulle kumna finnas någon nackdel att äta mycket protein i en portion istället för att dela upp det på mindre portioner?

Som nu äter jag 400g kycklingfärs (runt 72g protein) + 100g couscous (15g protein). Nästa portion mat kommer att bestå av samma upplägg och kommer att ätas 1 timme efter träning då jag först har intagit proteinpulver och EAA direkt efter träningen.

Jag håller just nu på att deffa och är orolig för att få fettinlagring av för högt proteinintag per portion mat, om det ens är möjligt på kaloriunderskott?

Latissimus Dorsi
2013-06-19, 14:04
Du har ingenting att vara orolig över :)

WilliamPersson1
2013-06-19, 14:38
Du har ingenting att vara orolig över :)

Okej skönt! :)

Men om det hade varit bulk hade jag kunnat köra på med samma upplägg bara att lägga till mer kolhydrater i portionerna samt en extra portion om dagen för att få upp kalori-intaget? :)

Reaper123
2013-06-19, 14:49
Okej skönt! :)

Men om det hade varit bulk hade jag kunnat köra på med samma upplägg bara att lägga till mer kolhydrater i portionerna samt en extra portion om dagen för att få upp kalori-intaget? :)Om det skulle innebära att din dag, totalt sett blir bra gällande makros och kcal så varför inte?

Optinojja tycker jag inte man ska behöva hålla på med som hobbygymmare, vilket något säger mig att du är?

Finns ju 1001 sätt att göra för att försöka optimera varje måltid både för minimal fettinlagring vid bulk och maximal prestation, men frågan är... hur stor skillnad gör det?

Den frågan kan jag inte svara på tyvärr, men själv valt att äta som känns bäst för min egen del och på ett sätt som jag presterar bra på gymmet med :thumbup:

Spacedogg
2013-06-19, 17:53
Det går inte att öka kroppsfettet när du ligger på kaloriunderskott så du har inget att oroa dig för. Att nå dina makros och kalorinivån vid slutet av dagen är viktigast och du kan äta som du gör OM det funkar bäst för din träning. Måltidstiming kan hjälpa dig att prestera bättre i gymmet men gör annars ingen skillnad.

WilliamPersson1
2013-06-21, 21:04
Om det skulle innebära att din dag, totalt sett blir bra gällande makros och kcal så varför inte?

Optinojja tycker jag inte man ska behöva hålla på med som hobbygymmare, vilket något säger mig att du är?

Finns ju 1001 sätt att göra för att försöka optimera varje måltid både för minimal fettinlagring vid bulk och maximal prestation, men frågan är... hur stor skillnad gör det?

Den frågan kan jag inte svara på tyvärr, men själv valt att äta som känns bäst för min egen del och på ett sätt som jag presterar bra på gymmet med :thumbup:

Okej! Bra! Då fortsätter jag såhär! :)

Jo jag äter också så som jag känner att min kropp mår bäst av! Vilket är 100g pasta någon timme innan träning och efter träning 150g couscous. :) Haha testade att träna utan kolhydratsintag imorse... Fyfan. Svettades mängder och mådde skitkass... :(

WilliamPersson1
2013-06-21, 21:07
Det går inte att öka kroppsfettet när du ligger på kaloriunderskott så du har inget att oroa dig för. Att nå dina makros och kalorinivån vid slutet av dagen är viktigast och du kan äta som du gör OM det funkar bäst för din träning. Måltidstiming kan hjälpa dig att prestera bättre i gymmet men gör annars ingen skillnad.

Okej! Är nog något konstigt med mig, haha. För jag äter 1700-2000kcsl om dagen men minskar knappt 0,5kg i veckan. Mitt intag för att behålla vikten är på 2700kcal. :( Men men... Ska göra en 10 dagars-vlcd och sen får det vara bra med denna deffen. Är så jävla sugen på att bygga..!