handdator

Visa fullständig version : Helt ny inom träningsvärlden, hjälp mig sätta upp en plan!


Mezzerschmidt
2013-06-18, 19:55
Hej!

Efter att ha letat bland andra nybörjartrådar känner jag att jag inte riktigt känner igen jargongen tillräckligt för att meningsfullt kunna börja träna därefter.

Jag tänkte därför fråga om hjälp i en ny tråd för att få hjälp med att börja träna på gym. Ni kan utgå från att jag i princip kan ingenting om träning eller muskler. Har bra anlag för detta, och alltid bra aptit.

Jag vill bli ganska muskulös, sådär lagom så att det är snyggt och proportionerligt. Snygg underkropp och överkropp, samt låg fetthalt i kroppen. Inget extremt. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om styrka eller hälsa, jag vill bara se snygg ut vilket kan sticka lite i ögonen på de som har andra personliga mål - men aja, vi är alla olika :cool:

Hur som helst, jag tänkte någon mycket träningskunnig kanske kunde ge råd.

Jag vill

1) Träna max 3 gånger på gymmet i veckan
2) Träna max 1 gång hemma i veckan
3) Hålla mig till ett så lågt antal övningar som det går. Att lära mig 20 maskiner och 40 övningar låter svårt och som nått jag bör göra senare
4) veta exakt vilka övningar jag ska göra, vilken dag, och i vilken ordning, hur många sets osv. Jag skriver ut mitt schema och tar med det till gymmet
5) tar gärna emot andra tips för nybörjare såsom mat, sömn, tillskott och andra saker man bör kunna
6) Ett gympass ska vara max 90 minuter och helst bara 60 minuter.

Nå, mina damer och herrar, vad sägs om en 2- eller 3-månadersplan? Var gärna detaljerade. Tusen tack!!

Tack för hjälpen! *flex*

KalleTeodor
2013-06-18, 19:58
låter som du söker en PT. finns nybörjarscheman här.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Mezzerschmidt
2013-06-18, 20:01
"Bänkpress 3*10-15
Axelpress 3*10-15
Sittande rodd 3*10-15
Latsdrag 3*10-15
Benpress 3*10-15
Lårcurl 3*10-15 "

Detta är vad jag menar. Jag har verkligen noll koll på vad detta betyder.