handdator

Visa fullständig version : (synen på)Muskler i Sverige


PureWhey
2013-06-18, 15:30
Hur reagerar era vänner, familj osv på att ni tränar för att bli stora, och som många på forumet - redan är stora?
Jag är bara en liten fjutt här på forumet, men får ständigt kommentarer liknande det exempel jag ska visa nedanför, detta leder till att jag inte orkar prata med personerna och börjar ignorera dem då dem verkligen inte kan förstå hur man kan tycka det är kul att bli större.
Kan tänka mig att det är många som viker sig och "blir som alla andra", går ut och dricker 1-3 gånger i veckan istället för att träna.
La upp en bild på instagram igår, efter någon timme kommer första meddelandet på facebook:
http://i.imgur.com/bZYqq1Nl.jpg

Grotesk
2013-06-18, 15:35
Mina närmaste vet att jag tränar och gör inte särskilt stor grej om det, mer än något skämt när det gäller mat, typ: "Du äter väl inte detta som tränar.."

Annars om jag festar eller tex. går på festival så händer det att bekanta påpekar att jag är bitig/grov/biffig/dyl. Ofta följt av klassiska träningsfrågor som hur jag tränar, hur ofta, om jag tävlar osv. I vissa fall så envisas de med att jag ska spänna någon muskel eller visa magen. :/

Åsberg
2013-06-18, 15:35
Vet ej om jag är representativ men familj, vänner och bekanta har enbart stöttat och varit positiva till min träning.

Har vid flertalet tillfällen spelar djävulens advokat och jämfört min träning med plastikoperationer t.ex. Min tanke har då varit för att visa på att det finns ett problem med min självbild men responsen har nästan alltid varit att det varit ett sunt tillgångavägssätt att förändra självbilden.

Sen kanske någon sagt något bakom min rygg men det struntar jag i.

Whoopie
2013-06-18, 15:37
Kanske inte hör hit helt, men tror folk här på forumet har mkt bättre fysiker än de flesta "randoms" som går på gym, iaf vad jag har sätt.


On topic så tror jag folk gillar muskler, men inte för mycket, bara lite tränad.
Många som jag själv inte tycker är överdrivet tränade anses som "biffar" enligt ett "vanligt" öga. :D sen är jag koloskadad så :D

Okej
2013-06-18, 15:39
Mina polare är som jag och tränar också flitigt, generation äldre kör samma gamla visa "Du måste äta mer grönsaker och inga hemska pulver, du vill inte se ut som en bobybuilder" :naughty:

awesomooo
2013-06-18, 15:44
Ingen bryr sig alls, man får inte ens kommentarer om att det syns att man tränar av familj och vänner. Brudarna i klädaffärer brukar dock påpeka att man har stora armar och så, true story.

Carnes
2013-06-18, 15:45
Regel nummer 1 när man bygger muskler i Sverige:
Prata aldrig om att du bygger muskler.


Frågor på det?

stridis
2013-06-18, 15:46
Jag är för liten för att någon skall bry sig.*cry*

mangemani
2013-06-18, 15:47
mina vänner säger väl inte så mycket, de ger mest partiska kommentarer ang min fysik, "vad stor/grov du är" bla bla bla, okänt folk eller bekanta(när de väl har skaffat sig ryggrad nog att våga prata med en) säger detsamma och ska ställa tröttsamma tränings frågor.
men mina föräldrar däremot, de har ALLTID varit emot min träning, de ser muskler på överkroppen som något onödigt och vill(speciellt efter mina 2 olyckliga skador) att jag ska lägga av med styrketräningen helt(styrketräning är bara dumheter enligt dem) och satsa på motion och enbart sådant som stärker ryggen.

Captainwide
2013-06-18, 16:15
De flesta av mina vänner och mina släktingar är för det mesta bara dryga. Mina klasskompisar (festklassen på skolan) drar alltid kommentarer så fort jag tar av mig tröjan, "vilka jävla armar!", "eh..gymmar du eller?".
Bekanta på gymmet kallar mig biffen och tjatar alltid om det.
Mina släktingar tycker det är onödigt att lägga så mycket tid på ett intresse som enligt dem inte ger någonting och så fort jag säger att jag gillar att träna så skrattar de bara. Dock är min mor och far stolta över mig för att jag lägger så mycket tid och hjärta i någonting som jag glädjer mig av. :)

Är inte särskilt stor även om det låter som det i texten.

tearz
2013-06-18, 16:24
Får mest kommentarer angående min "form" och fettprocent oftast.
Ingen tycker jag är "stor" däremot får jag ofta höra att jag är lagom och de själva skulle vilja ha disciplinen att skaffa sig en bättre form :)

Kommentarer angående kosthållning och folk som vill ha träningstips har jag för länge sedan tröttnat på

"HEY,jag ska komma i form till sommaren,hur ska jag träna,äta ?"

Skjut mig :)

Bailah
2013-06-18, 16:26
Ingen i min omgivning bryr sig, de tycker bara det är bra/snyggt och ger ofta komplimanger.
Min kära mor slänger ur sig en "Du Daniel.. Räcker det inte nu?" Och skrattar.
Men sen tror jag det är lite av en ålders grej. Folk jag umgås med är ju alla runt 30 så.

Wormzie
2013-06-18, 16:31
Hur reagerar era vänner, familj osv på att ni tränar för att bli stora, och som många på forumet - redan är stora?
Jag är bara en liten fjutt här på forumet, men får ständigt kommentarer liknande det exempel jag ska visa nedanför, detta leder till att jag inte orkar prata med personerna och börjar ignorera dem då dem verkligen inte kan förstå hur man kan tycka det är kul att bli större.
Kan tänka mig att det är många som viker sig och "blir som alla andra", går ut och dricker 1-3 gånger i veckan istället för att träna.
La upp en bild på instagram igår, efter någon timme kommer första meddelandet på facebook:
http://i.imgur.com/bZYqq1Nl.jpg

Tycker du är stark och har grym fysik, men är det inte lite naivt att tro att man inte kommer få kommentarer om man ständigt lägger ut bilder? Är det inte bekräftelse du söker genom att slänga upp skiten? Dömer absolut inte dig, gör samma sak själv ibland!

stridis
2013-06-18, 16:34
Regel nummer 1 när man bygger muskler i Sverige:
Prata aldrig om att du bygger muskler.


Frågor på det?

Fast har inte västvärlden en viss syn på muskler? Se på hjälte-epos när det gäller Norden, eller vissa andra länder så är det med beundran inför kraftfulla män. Inte lika mycket så i Öst som Kina eller Indien. Fast tider förändras kanske.

mattepatte
2013-06-18, 16:34
Tycker du är stark och har grym fysik, men är det inte lite naivt att tro att man inte kommer få kommentarer om man ständigt lägger ut bilder? Är det inte bekräftelse du söker genom att slänga upp skiten? Dömer absolut inte dig, gör samma sak själv ibland!

Tänkte lite likadant, jag lägger inte upp bilder på mig för jag vill inte höra skiten.

Andy.da.wohoo
2013-06-18, 16:39
Synen på muskler i Sverige är väl att om man har muskler vet man hur man tränar och är alpha. Då vill alla non-trainers visa hur alpha de är och hur mycket de kan om träning genom att köra standardfraserna:

"Kolla biffen! Mycket träning på sista tiden?"
"Jag har också tänkt börja träna. Typ 12 gånger i veckan, bli riktig biff till sommaren" (sägs ofta i maj samma år som tänkta sommar)
"Vad bänkar du?"
"Hur ofta tränar du?"
"Tar du proteinshakes?"
"Tar du någon PWO eller kreatin?"
"Kom igen, visa rutorna nu biffen! Jag visar mina!" (Sägs av extremdeffad kille när man själv inte riktigt har som mål att ha magrutor)
"Spänn armen, kom igen spänn nu! OJOJJOJOJOJ KOLLA ARMEN!!!!!!"

Ta det inte personligt, du är inte den enda som för höra kommentarer och standardfraser om du har lite muskler :)

Mats J
2013-06-18, 16:43
Går aldrig i tajta kläder, lägger aldrig upp avklädda bilder på mig själv. Pratar aldrig kost eller träning. Är mycket sällan jag får någon kommentar över att jag tränar mer än att jag inte äter fikabröd etc..

awesomooo
2013-06-18, 16:45
Dessutom tror jag att både jag och mina vänner tycker träning är ett skittråkigt samtalsämne, speciellt med folk som saknar helt intresse i just träning.

Lellan
2013-06-18, 16:45
Var på en fest, en sån där halvtrist "måste gå på" historia. Och värden slängde ut frågan "vad brinner du för?" så att den gick bordet runt, för att lära känna, lätta upp stämningen antar jag..

Jag säger "jag vill ha jättemycket muskler, det är svårt men jag nöter på! :)". Hade lika gärna kunnat säga att "jag älskar att koka kaniner" - nu försöker jag knappast bli någon bodybuilder - och som tjej tror jag det är rätt jäkla superhimlajättesvårt att göra det ren. Men mitt ideal (fitnesstjej offseason typ) är nog helt klart biffigare än svenssons, minst sagt. Och synen på mig efter den kommentaren skedde genom att folk sneglade lite.. :D

Carnes
2013-06-18, 16:48
Fast har inte västvärlden en viss syn på muskler? Se på hjälte-epos när det gäller Norden, eller vissa andra länder så är det med beundran inför kraftfulla män. Inte lika mycket så i Öst som Kina eller Indien. Fast tider förändras kanske.

I USA så gick tom våra idrottslärare (Som såg ut som hobbybyggare) i linnen osv. Lärare gav komplimanger till eleverna som spelade amerikansk fotboll (och gick i linne osv) I Sverige har folk en stick i röven när det gäller muskler..

Det är jättebra att styrketräna, men gud nåde den som får muskler.
Jag kan inte ens gå i linne på stan utan att få kommentarer (främst av snaggade tribalsvennar i gäng och menaboys i gäng).. I Thailand när jag glider runt i zyzzshorts vill folk ta kort och komma fram och känna, smeka osv och jag är inte ens spec stor.

Slutsats; Swedes gon' Swede
http://i.minus.com/iBEwT7tEC0X2B.gif


Edit; Vad hände egentligen med oss? Vi hade alltid stora starka vikingar som förebilder, Mange Samuelsson aka ''Ånly stejk and potäjtåz'' som förebilder.. Nu lägger vi ner skattepengar på att storma gym för att folk piffar till sin träning.. Wat do

jflycore
2013-06-18, 16:55
Det roligaste va när en del folk började fråga om man gick på roidz, men det hade nog med min viktuppgång på kort tid att göra.

Från heroinchic till "lite större än lagom"...

Nu har nog folk vänjt sig, plus att jag inte ens är stor. Men alltid kul att få komplimanger att man har en okej kropp. nuf said.

awesomooo
2013-06-18, 16:58
Det där med steroider får man hör ofta, speciellt av bekanta till mor och far som träffar mig. Det är nog mest bara ett utrryck som folk kör med för inte fan tror dom det på riktigt. Fick senast höra på min kusins studentbjudning från folk "har du steroider i armarna?" lolwut, gamlingar och folk som aldrig satt en fot på ett gym är keffa när det kommer till sånt här.

Sniggel
2013-06-18, 17:02
Fast har inte västvärlden en viss syn på muskler? Se på hjälte-epos när det gäller Norden, eller vissa andra länder så är det med beundran inför kraftfulla män. Inte lika mycket så i Öst som Kina eller Indien. Fast tider förändras kanske.

Mjo det är lite paradoxalt nästan. Men jösses vilket intresse man fick när man var i Indien. Det var nog knappast enbart för att jag var vit och snaggad. Hela gymmet var ju delaktig i när jag skulle köra benpress. 12-åriga killar kom och hängde på vikter åt mig medans alla stod och titta på.
Det är inte enbart min erfarenhet utan jag har hört av andra som säger att muskler är något som inger respekt/auktoritet hos indier. Jag behövde inte betala någon träningsavgift på gymmet (i jodhpur) trots att jag insisterade.

Latissimus Dorsi
2013-06-18, 17:04
Jag är en riktig jävla sparris men får ständigt massor med kommentarer om hur krall jag är av vänner (vägde typ under 55kg innan och va pinnsmal iofs). Vet inte vad jag tycker om det :D

Carnes
2013-06-18, 17:08
Jag är en riktig jävla sparris men får ständigt massor med kommentarer om hur krall jag är av vänner (vägde typ under 55kg innan och va pinnsmal iofs). Vet inte vad jag tycker om det :D

Så länge du inte kör mark - som är en övning för dom med muskler så går det nog bra för dig ska du se!


Notsrs. Om du vägde 55kg innan så lär det var stor skillnad på dig nu. Vad väger du breh?

Crippa90
2013-06-18, 17:18
Nu är jag ganska liten på forumet (bänkar bara 115 kg exempelvis) men är en av dom grövre bland dom jag umgås med (pluggar på universitet så är främst studenter). Jag brukar ofta skojja om hur stark jag är, hur mkt jag bänkar osv, och folk hakar på det. Grabbarna frågor vad jag gör på festen/i skolan och inte på gymmet, och tjejerna (ibland även grabbarna) säger åt mig att göra armhävningar på dansgolvet. Sen skrattar vi och snackar skit, tar en öl eller vad det nu kan vara.

Jag tror att sålänge man är en allmänt skön person så kommer ingen bry sig på ett negativt sätt vad gäller muskler. Det kan gälla allt möjligt såsom tv-spel, ridning eller annat som brukar ha en negativ klang.

MackeJuve
2013-06-18, 17:23
Nu är jag ganska liten på forumet (bänkar bara 115 kg exempelvis) men är en av dom grövre bland dom jag umgås med (pluggar på universitet så är främst studenter). Jag brukar ofta skojja om hur stark jag är, hur mkt jag bänkar osv, och folk hakar på det. Grabbarna frågor vad jag gör på festen/i skolan och inte på gymmet, och tjejerna (ibland även grabbarna) säger åt mig att göra armhävningar på dansgolvet. Sen skrattar vi och snackar skit, tar en öl eller vad det nu kan vara.

Jag tror att sålänge man är en allmänt skön person så kommer ingen bry sig på ett negativt sätt vad gäller muskler. Det kan gälla allt möjligt såsom tv-spel, ridning eller annat som brukar ha en negativ klang.

Visst förstår poängen. Men gör du titt som tätt armhävningar på dansgolvet låter du inte döskön direkt, gjorde det en gång när jag var sjukt packad, något pinsamt dagen efter...

Oxe
2013-06-18, 17:23
Då jag är så pass fet som jag är så klarar iaf jag mig undan det är sällan folk pratar träning med mig som inte är kompisar med en...

Inga speciella kommentarer om storlek heller, man blir ju lite nyfiken på hur stora och vältränade alla ni som knappt klarar vardagen med alla kommentarer hur stor ni är och vilka alfabiffar och gudvet allt ni får utstå

Latissimus Dorsi
2013-06-18, 17:29
Då jag är så pass fet som jag är så klarar iaf jag mig undan det är sällan folk pratar träning med mig som inte är kompisar med en...

Inga speciella kommentarer om storlek heller, man blir ju lite nyfiken på hur stora och vältränade alla ni som knappt klarar vardagen med alla kommentarer hur stor ni är och vilka alfabiffar och gudvet allt ni får utstå

Kanske beror på umgänget också.

@Carnes väger jag 76.5 atm : D

En till sak att beakta är att på högre kroppsfett så tycker folk inte att det är så märkvärdigt med muskler, men så fort ådror börjar poppa ut här och där då blir det ett jävla liv :D

Gpajpen
2013-06-18, 17:30
Var väl lite drygt som 19 åring att höra ryktesvägen att man tydligen gick på steroider, men samtidigt bekräftelse som man blev glad av. Idag sägs det ingenting, men då har jag nästan blivit mindre på 6 år sen dess såde förklarar ju en del.

PureWhey
2013-06-18, 17:31
Tycker du är stark och har grym fysik, men är det inte lite naivt att tro att man inte kommer få kommentarer om man ständigt lägger ut bilder? Är det inte bekräftelse du söker genom att slänga upp skiten? Dömer absolut inte dig, gör samma sak själv ibland!

Tror du missar poängen, menar den negativa mentaliteten som många har, jag kritiserar inte dem för att dem går ut och dricker 3 gånger i vecka tex


Le iPhone

MackeJuve
2013-06-18, 17:32
Då jag är så pass fet som jag är så klarar iaf jag mig undan det är sällan folk pratar träning med mig som inte är kompisar med en...

Inga speciella kommentarer om storlek heller, man blir ju lite nyfiken på hur stora och vältränade alla ni som knappt klarar vardagen med alla kommentarer hur stor ni är och vilka alfabiffar och gudvet allt ni får utstå

I-landsproblem ;) Men alla som tränar får ju massa kommentarer, räcker med att ha magrutor. Kan dyka upp en bild på en smal kille, med synlig biceps och magrutor och min kompis utbrister: "Fan, xxxxxx har blivit biff ju!". Är man då som mig, 91 kg halvbulkad inte svag gymkille blir man ju automatiskt "sjukt stark", "biff", o.s.v.

MackeJuve
2013-06-18, 17:35
Kanske beror på umgänget också.



Det här.

Crippa90
2013-06-18, 17:35
Visst förstår poängen. Men gör du titt som tätt armhävningar på dansgolvet låter du inte döskön direkt, gjorde det en gång när jag var sjukt packad, något pinsamt dagen efter...

Haha knappast titt som tätt. Sen är jag bara på studentkrogar där man känner en massa folk och är bra stämning. Göra det på en vanlig krog låter ju helt efterblivet! ;)

Carnes
2013-06-18, 17:37
@Carnes väger jag 76.5 atm : D

D

Då är det stor skillnad alltså, gasa på.

Baronpanda
2013-06-18, 17:38
Är jag den enda som tycker att om folk ska slänga ut saker som "går du på nått" etc etc är en positiv sak?

Om du nu inte gör det (Vad vet jag) så är det väll bara bevis på att din träning går frammåt och folk börjar bli jelly och när folk blir det för dom själva käkar sina fruktsallader och hashtaggar aldrigvila etc utan resultat drar slutsatsen att "ahh men han får ju mycket bättre resultat måste vara anabååla"

Bara hur jag ser på saken iaf!

MackeJuve
2013-06-18, 17:42
Haha knappast titt som tätt. Sen är jag bara på studentkrogar där man känner en massa folk och är bra stämning. Göra det på en vanlig krog låter ju helt efterblivet! ;)

Ja jag gjorde det med på ett studentställe, pinigt i vilket fall!

Oxe
2013-06-18, 17:44
Kanske beror på umgänget också.

@Carnes väger jag 76.5 atm : D

En till sak att beakta är att på högre kroppsfett så tycker folk inte att det är så märkvärdigt med muskler, men så fort ådror börjar poppa ut här och där då blir det ett jävla liv :D

Du borde ju sett mig senaste kolloträffen, tränade lite med Fairing och sen Allan, 190cm och gå vägde jag strax över 145kg nu är jag nere på 140kg igen, har iaf +50armar, ligger på mellan 700-750 i totalen utan att träna för det.

Och jag märker inte av nåt speciellt, umgås ju mest med vanliga människor ute ganska mycket på stan osv smälter ganska bra in ifrån de fina kvarteren på Östermalm ut till intressanta söder och västerförorter

awesomooo
2013-06-18, 17:45
Är jag den enda som tycker att om folk ska slänga ut saker som "går du på nått" etc etc är en positiv sak?

Om du nu inte gör det (Vad vet jag) så är det väll bara bevis på att din träning går frammåt och folk börjar bli jelly och när folk blir det för dom själva käkar sina fruktsallader och hashtaggar aldrigvila etc utan resultat drar slutsatsen att "ahh men han får ju mycket bättre resultat måste vara anabååla"

Bara hur jag ser på saken iaf!

Ja självklart är det positivt men den där frasen används lite för ofta. Man fick redan börja höra det där när man fortfarande var nybörjare fast man var långt i från att vara muskulös. Människor som har noll koll när det kommer till precis allt som har med styrketräning att göra slänger alltid ut sig sånt.

Baronpanda
2013-06-18, 18:19
Ja självklart är det positivt men den där frasen används lite för ofta. Man fick redan börja höra det där när man fortfarande var nybörjare fast man var långt i från att vara muskulös. Människor som har noll koll när det kommer till precis allt som har med styrketräning att göra slänger alltid ut sig sånt.

Spelar ingen roll i vilket sammanhang finns idioter som har noll koll som slänger ut vad som helst, men i just det här ämnet så tycker jag det är bäst och ta deras negativa utsläng som en klapp i ryggen och göra det något positivt!

awesomooo
2013-06-18, 18:25
Spelar ingen roll i vilket sammanhang finns idioter som har noll koll som slänger ut vad som helst, men i just det här ämnet så tycker jag det är bäst och ta deras negativa utsläng som en klapp i ryggen och göra det något positivt!

Fast jag brukar få höra sånt med glimten i ögat så det är väl mer av ett skämt :) Det kanske man dock inte ska ta som en komplimang.

Sniggel
2013-06-18, 18:35
Kanske beror på umgänget också.

@Carnes väger jag 76.5 atm : D

En till sak att beakta är att på högre kroppsfett så tycker folk inte att det är så märkvärdigt med muskler, men så fort ådror börjar poppa ut här och där då blir det ett jävla liv :D

Detta. En 65 kilos rippad kille har "för mycket" medans en kille 100 kilo 18% bf är "mer lagom".

KalleTeodor
2013-06-18, 18:37
Mjo det är lite paradoxalt nästan. Men jösses vilket intresse man fick när man var i Indien. Det var nog knappast enbart för att jag var vit och snaggad. Hela gymmet var ju delaktig i när jag skulle köra benpress. 12-åriga killar kom och hängde på vikter åt mig medans alla stod och titta på.
Det är inte enbart min erfarenhet utan jag har hört av andra som säger att muskler är något som inger respekt/auktoritet hos indier. Jag behövde inte betala någon träningsavgift på gymmet (i jodhpur) trots att jag insisterade.

haha låter som en härlig upplevelse om inte annat!

ont: resonerar lite som Mats J skrev. pratar inte om träning med folk som inte tränar och har inte på mig tajta kläder. så slipper detta "problem" eller vad det nu är. är inte så speciellt stor heller för den delen.

pwnyou
2013-06-18, 18:39
En till sak att beakta är att på högre kroppsfett så tycker folk inte att det är så märkvärdigt med muskler, men så fort ådror börjar poppa ut här och där då blir det ett jävla liv Jag har märkt det motsatta. Bulkiga killar blir hela tiden anklagade för steroider och ser otroligt biffiga ut i normala människors ögon.

Rippade personer däremot ser bara "snygga" ut i vanliga personers ögon.

Men som sagt, det beror nog på umgänge osv.

Wormzie
2013-06-18, 18:42
Tror du missar poängen, menar den negativa mentaliteten som många har, jag kritiserar inte dem för att dem går ut och dricker 3 gånger i vecka tex


Le iPhone

Har svårt att tyda innebörden av det där smset.. men du menar att folk kritiserar dig för att du tränar på gym och bygger muskler? Du tror inte att det är för att dom vet att du lägger upp bilder? No offence igen såklart :)

Hades
2013-06-18, 18:48
Slänger ut en teori om att vilken typ av kommentarer en tränande person får beror väldigt mycket mer på hur personen förhåller sig till sin träning, pratar om den, visar upp sin kropp, och på andra sätt låter träningen påverka andra, än på hur mycket personen faktiskt tränar eller hur stor personen är. Folk stör sig på folk som är störiga, helt enkelt. Jag tror de flesta tycker muskler i sig är snyggt, men ändå stör sig på muskulösa personer som är osköna. Mycket muskler på en trevlig och avslappnad person är det nog få som ser negativt på. Detta tror jag gäller för killar. Tjejer har det nog mycket värre, särskilt från andra tjejers håll.

Pushit
2013-06-18, 18:52
Linne eller icke slappa kläder som hyfsat vältränad? BIG NO NO! JÄVLA SPÄNNIS! Trött man blir.. *facepalm* Så fort man har muskler ska man tydligen "visa upp sig". Känner mig ärligt talat smått diskriminerad.

filmjölk
2013-06-18, 18:56
Jag är alltid den som rings först när det gäller flytt. Jag brukade ställa upp för att vara snäll, men snear på folk som tror att jag bara kan ta deras piano/vapenskåp/blytunga ekskåp och bära helt själv.

Standard "Nu behöver du inte träna sen idag!"...som om jag skulle tycka att det var kul eller bli tacksam över att bära ditt vapenskåp.

(Av någon anledning nekar dessa människor-eller vill ha betalt, när jag vill ha hjälp i retur med något de är duktiga på. Jag flyttade ditt vapenskåp gratis - hjälp mig med min deklaration, elen till spotlights i halltaket eller liknande, men nejdå...så numera när barndomskompisar jag inte sett på åratal, släktingar och annat löst folk vill ha gratis muskelkraft säger jag nej)

MackeJuve
2013-06-18, 18:56
Har svårt att tyda innebörden av det där smset.. men du menar att folk kritiserar dig för att du tränar på gym och bygger muskler? Du tror inte att det är för att dom vet att du lägger upp bilder? No offence igen såklart :)

Förstod meddelandet just nu, inte helt lätt :D TS la upp en bild på sin rygg, fick ett meddelande där det stod "VA FAN GÖR DU?", TS svarade med en smiley eller vad det är och personen skrev tillbaka en ledsen smiley. TS kompis tyckte med andra ord att han hade "förstört" sin rygg eller något liknande.

Men jag är nog på Wormzies sida, lägger man upp massa bilder på Instagram på sig själv i bara shorts där man flexar är det väl klart att man får både positiv och negativ feedback. Känns lite som en storm i ett vattenglas. Några kanske är avundsjuka, någon kanske stör sig på att TS står och spänner sig på bilder, några andra kanske tycker att det ser fult ut. Personligen tycker jag att det kan vara lite irriterande med folk som ständigt lägger upp dagsformsbilder, det blir lite som med folk som byter "ego-cam-profilbild" på Facebook jämt och ständigt. Känns ibland som "kolla vad snygg jag är". Dyker de däremot upp med någon månads mellanrum så att man faktiskt kan urskilja lite progression, då kan det vara intressant.

Carnes
2013-06-18, 18:59
En sak jag brukade störa mig som in åt helvete på (inte längre, skrattar bara) var när man satt på en fest och någon nisse gled fram och sa ''varför dricker inte du?'' så nämner man något om träning (dålig vana för att informera sina närmaste vänner).. Trotts att det är sommar, killen ser att jag har en kroppsnapassade u-ringad tröja och välutvecklade övre pecs, breda axlar och ådriga, rippade armar så klämmer han ur sig ''Azzå.. jag dricker ju ofta och tränar.. det funkar för mig.. Du behöver inte noja hehe'' som om vi vore på samma nivå.. Han missade nog att anledningen till att han var lika stor som mig när jag var deffad var för att han låg över 15% bf.

En annan grej:
Jag har inget emot dedikerade gymmare som lägger upp bilder, statusar osv. Det ä nice, keep hustlin cuzz''.. Jobbigast är alla feta brudar som MÅSTE informera allt och alla om deras SATS-pass som inte kommer göra något för dom är tjockisar som iaf dricker 3 gånger i veckan.

filmjölk
2013-06-18, 19:02
Förövrigt blir jag kränkt i många av era ställen när ni hateas på för att ni har en snygg kropp och gillar att visa det på tex. fejjan.

Andra får ju skryta om hur jäkla fint de har inrett sovrummet, hur underbar semesterresa de haft, hur härligt avslappnade de är med ett glas rött i handen i solnedgången på balkongen och vilken fin middag de slängt ihop. Så jag blir lite kränkt i ert ställe av att inte ni får skryta om det ni gillar och känner er stolta över.

Baronpanda
2013-06-18, 19:20
Jobbigast är alla feta brudar som MÅSTE informera allt och alla om deras SATS-pass som inte kommer göra något för dom är tjockisar som iaf dricker 3 gånger i veckan.

Hahahahahaha Spot on... Har några sådana som ploppar upp ibland brukar oftast vara en påse protte eller shaker så står det, "Nu jävlar är det ändring hård träning beach 20XX"
1-3 dagar efter kommer det upp, "Nu kör vi "Insert bild på alkohol/fest etc"

filmjölk
2013-06-18, 19:25
.. Jobbigast är alla feta brudar som MÅSTE informera allt och alla om deras SATS-pass som inte kommer göra något för dom är tjockisar som iaf dricker 3 gånger i veckan.

haters gonna hate. Vad stör det dig om en tjock tjej är nöjd över att hon tränat? Jag skall tamigtusan snoka reda på din facebook och bombardera dig med bilder på mig lyftandes vikter i bar överkropp.

Carnes
2013-06-18, 19:26
Exakt.. Eller killarna ''2 veckor till sommaren? Dags att komma in i den bästa formen i mitt liv!''

haters gonna hate. Vad stör det dig om en tjock tjej är nöjd över att hon tränat? Jag skall tamigtusan snoka reda på din facebook och bombardera dig med bilder på mig lyftandes vikter i bar överkropp.

Jag är glad att tjockisarna har hittat till gymmet istället för till pizzerian. Det är deras statusar som irriterar mig.

tjorven70
2013-06-18, 19:30
Får väl frågan om jag går på anabola varje gång man rör sig ute på stan en fredag / lördag, vissa stör sig på att man är vältränad helt enkelt. Brydde mig inte i början då jag såg det som en komplimang att bli "anklagad" för det, fast å andra sidan så börjar jag bli riktigt less på otränade människor med komplex för sina egna kroppar.

Inga märkvärdiga stats, 194 cm 105kg ~10% bf.

MackeJuve
2013-06-18, 19:31
haters gonna hate. Vad stör det dig om en tjock tjej är nöjd över att hon tränat? Jag skall tamigtusan snoka reda på din facebook och bombardera dig med bilder på mig lyftandes vikter i bar överkropp.

Det stör mig en stund, tills det att hon försvinner från min Facebook :) Att dagligen läsa ord som "Med vilja kan man åstadkomma vad som helst! Stolt tjej!", "Nu ska xxxxxxx(personen pratar om sig själv i förstaperson) till gymmet och kötta! Heja mig!", "Så himla skönt att träna idag! Riktigt stolt över att jag lyckas hålla igång så bra som jag gör :D" tar knäcken på en. Det är okej då och då, men att STÄNDIGT påpeka hur jävla duktig man är, det tål jag inte.

Baronpanda
2013-06-18, 19:32
Inga märkvärdiga stats, 194 cm 105kg ~10% bf.

http://mlkshk.com/r/G35H

MackeJuve
2013-06-18, 19:33
http://mlkshk.com/r/G35H

haha :D

Carnes
2013-06-18, 19:33
http://mlkshk.com/r/G35H

hahaha eller hur
http://www.iruntheinternet.com/lulzdump/images/gifs/Antonio-Banderas-computer-you-got-me-yospos-reaction-13677939419.gif

KalleTeodor
2013-06-18, 19:36
Inga märkvärdiga stats, 194 cm 105kg ~10% bf.

gooby pls. 10 i bf på den vikten och på den längden är riktigt stort.

Baronpanda
2013-06-18, 19:36
hahaha eller hur
http://www.iruntheinternet.com/lulzdump/images/gifs/Antonio-Banderas-computer-you-got-me-yospos-reaction-13677939419.gif

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m3jvytTE1C1qbx51ho1_250.gif

tjorven70
2013-06-18, 19:40
Menade inget genetiskt omöjligt, har tränat regelbundet i 10 år, nu 25 år. Sen att jag blivit intagen av kappmuskelpolisen vid 2 tillfällen utan anledning säger väl sitt också. Förstår att folk som tränar hårt kan bli matta av det självklara utpekandet som föregås av genetiskt underlägsna människor (i avseendet muskelbyggande).

Baronpanda
2013-06-18, 19:41
Menade inget genetiskt omöjligt, har tränat regelbundet i 10 år, nu 25 år. Sen att jag blivit intagen av kappmuskelpolisen vid 2 tillfällen utan anledning säger väl sitt också. Förstår att folk som tränar hårt kan bli matta av det självklara utpekandet som föregås av genetiskt underlägsna människor (i avseendet muskelbyggande).

Wat?

Oxe
2013-06-18, 19:57
gooby pls. 10 i bf på den vikten och på den längden är riktigt stort.

nej

awesomooo
2013-06-18, 19:58
Ingen annan som har fått agera flytthjälp med motiveringen för man är "stor och stark"? Jag fick bära och kånka runt på stolar och grejer medans polaren och hans flickvän bara stog och tittade på :laugh:

Folk vill mycket men när dom väl ser andra som har lyckats så blir det knuten näve i fickorna. Dock tror jag inte många blir direkt avundsjuka när dom ser någon gå runt med sin drömkropp.

VikG
2013-06-18, 20:26
En annan grej:
Jag har inget emot dedikerade gymmare som lägger upp bilder, statusar osv. Det ä nice, keep hustlin cuzz''.. Jobbigast är alla feta brudar som MÅSTE informera allt och alla om deras SATS-pass som inte kommer göra något för dom är tjockisar som iaf dricker 3 gånger i veckan.

Måste bara fråga: Varför använder du ordet cuzz hela tiden? Det är inte som att det passar in där direkt, om det nu inte skulle vara ett kommatecken före.

Carnes
2013-06-18, 20:28
Måste bara fråga: Varför använder du ordet cuzz hela tiden? Det är inte som att det passar in där direkt, om det nu inte skulle vara ett kommatecken före.

För att jag vill cuzz'

PureWhey
2013-06-18, 21:34
Har svårt att tyda innebörden av det där smset.. men du menar att folk kritiserar dig för att du tränar på gym och bygger muskler? Du tror inte att det är för att dom vet att du lägger upp bilder? No offence igen såklart :)

Dom kritiserar ju inte bilder, även om många säkert snackar skit om det utan att säga det, utan om just hur man ser ut - med mer muskler än gemene man. I exemplet är det ju typ "hur fan ser din rygg ut?!", alltså inte kritik mot själva bilden i sig, utan hur det ser ut.

jenni
2013-06-18, 21:44
jag är tacksam till att killar bygger muskler för det är ett måste för mig när jag väljer partner ;)

C.E.J.
2013-06-18, 21:52
http://i.imgur.com/bZYqq1Nl.jpg

PureWhey(?): o grejor
Kompis: Klart du har. Bäffen. VAFAN GÖR DU?
PW: 0o
Kompis: Ryggen :(

Jag förstår inte bildens koppling till din text? :)

Carnes
2013-06-18, 21:53
Vad är problemet? lägger du upp spännisbilder får du ta smällarna. Alla gillar inte muskler. Synd att man inte får hoppa på fetton lika mycket som byggare, då hade jag smällt dom direkt!






(Semi-srs)

Mackan58
2013-06-18, 22:11
averywan ar acuali mirin muzsels and lav me for humbel personalti.

PureWhey
2013-06-18, 22:12
Kompis: VAFAN GÖR DU?
PW: 0o
Kompis: Ryggen :(

Jag förstår inte bildens koppling till din text? :)

Sådär är konversationen, det första var tidigare, kanske skulle suddat ut det helt...

Scratch89
2013-06-18, 22:18
Jag fattar ingenting av den inklippta konversationen. :d

filmjölk
2013-06-18, 22:25
Som jag fattar den inklippta konversationen är det någon som klagar på Purewheys rygg. Kanske tycker de att den ser vek ut och rekommenderar tunga marklyft.

Albin Eriksson
2013-06-19, 02:06
nej

Jo, han var lång...

stridis
2013-06-19, 07:50
Jag fattar ingenting av den inklippta konversationen. :d

Kallas det där fortfarande för kommunikation? Finns det inte vissa kriterier som behöver uppfyllas för det? Att det skall bära information och sådant?

Mats J
2013-06-19, 08:08
För mig som är 40+ är det mest imponerade och positiva kommentarer numer, att man kan vara i så bra form och vara över 40, med familj och karriär. De klassiska "skylla" på ursäkterna för att de själva har blivigt lönnfeta gubbar.

Men ligger väldigt mycket i vad några sagt tidigare också, beror nog mest på hur du är som person. "Störiga" personer skapar irritation helt enkelt.

Wormzie
2013-06-19, 09:07
Dom kritiserar ju inte bilder, även om många säkert snackar skit om det utan att säga det, utan om just hur man ser ut - med mer muskler än gemene man. I exemplet är det ju typ "hur fan ser din rygg ut?!", alltså inte kritik mot själva bilden i sig, utan hur det ser ut.

Då förstår jag..men det är väl som alltid, många säger "inte snyggt med stora muskler", men känns det inte som det går hem hos tjejerna? är polarna inte lite avundsjuka? :) mirin that back of urs!

Überbiffen
2013-06-19, 09:18
Till vardags är det ingen som bryr sig mer än att en person som själv är intresserad av att börja träna eller förbättra sin träning/kost frågar om råd.

Nattlivet är det sämre med, där folk (i Malmö) har sjuka mindervärdeskomplex och lika sjukt behov av att hävda sig. Blir ofta någon form av måltavla så fort man är in da club. Där har vi iofs en annan grej för övrigt, folk kan ofta fråga hur träningen går ihop med att jag super som en 4-stjärnig alkolist.

z_bumbi
2013-06-19, 09:48
För mig som är 40+ är det mest imponerade och positiva kommentarer numer, att man kan vara i så bra form och vara över 40, med familj och karriär. De klassiska "skylla" på ursäkterna för att de själva har blivigt lönnfeta gubbar.

Du berättar väl att du har ett svårt förhållande till träning och kost innan du lyssnar på "ursäkterna"?

Mats J
2013-06-19, 10:14
Du berättar väl att du har ett svårt förhållande till träning och kost innan du lyssnar på "ursäkterna"?

Nej, som alla störningar försöker jag dölja hur jag tränar och äter. . :(

hurril
2013-06-19, 10:37
Då jag är så pass fet som jag är så klarar iaf jag mig undan det är sällan folk pratar träning med mig som inte är kompisar med en...

Inga speciella kommentarer om storlek heller, man blir ju lite nyfiken på hur stora och vältränade alla ni som knappt klarar vardagen med alla kommentarer hur stor ni är och vilka alfabiffar och gudvet allt ni får utstå

Se där, mitt inlägg är redan skrivet.

rooz
2013-06-19, 10:58
Jag är en räka, så jag slipper alla kommentarer!

pragmatist
2013-06-19, 11:21
Säg att du måste styrketräna för att bli bra på någon sport, typ pingis. Att vara sportfåne är alltid 100% legitimt i Sverige, att träna bara för att bli snygg är det inte.

hurril
2013-06-19, 11:37
Säg att du måste styrketräna för att bli bra på någon sport, typ pingis. Att vara sportfåne är alltid 100% legitimt i Sverige, att träna bara för att bli snygg är det inte.

Men det där är sånt skitsnack. Nästan varenda jeppe som tränar gör det för att bli Kändosmalkändosmal och det är De/Ni som ser ned på andra som tränar av andra skäl, t ex för att bli duktig i någon sport eller av samma skäl som någon virkar om dagarna.

Hela Facebook är proppfull av en massa samvetesträning, amengusåduktigjagärsomtränar osv osv. Hela omgivningen är full av människor som inte förstår tillräckligt lätt, varför du tränar idag snarare än fredagsölar idag eftersom i deras värld - den där man tränar för att få knûla - kan man ju inte träna på fredagskvällen eftersom det är då man ska visa upp det man skapat. Så du har vänt på det helt.

Förvisso är sportfåneri 100% legitimt men det har inte med eget sportande att göra utan handlar mer om hur vi vinner och de förlorar i bögarnas ishockey. Att säga att man ska styrketräna under fredagen för att bli duktigare på ishockey som sin egen sport, det kommer du nog nästan aldrig höra någon säga.

benya
2013-06-19, 11:44
Många visar sin avundsjuka genom att vara reaktionära; typ försöka marginalisera din träning, din kost, tiden på gymmet, engagemang etc med att hitta småfel och konstigheter, bara för att det avviker från genomsnittslivsstilen.
Sen finns det de som inspireras och ger dig cred för att de förstår dina ansträngningar och vill därför ge dig positiv respons på det!

Tyvärr finns det lite för mkt av de förstnämnda som låter medvetet, oftast omedvetet, styrs av avundsjuka och bitterhet.

”avundsjuka är den ärligaste formen av beundran” har ngn vis person yttrat ngn gång

Anders The Peak
2013-06-19, 11:53
Jag tycker att det hemskt många som talar om på olika sätt att de tränar med hjälp av väskor, SATS, LesMills, Gasp, better Bodies och en hel del träningskläder av samma märken. Jag antar att vara tränad/styrketränad har en status i samhället som man ser upp till/eller är en växande trend. Visst finns det en hel del som tycker styrketträning för att få muskler inte är en sport. De menar en sport ska ha ett tävlingsmoment för att vara accepterat annars är man en narcissist, en med en personlighetsstörning. Men vem har inte en störning i dag?

filmjölk
2013-06-19, 11:53
Men det där är sånt skitsnack. Nästan varenda jeppe som tränar gör det för att bli Kändosmalkändosmal och det är De/Ni som ser ned på andra som tränar av andra skäl, t ex för att bli duktig i någon sport eller av samma skäl som någon virkar om dagarna.

.

Nu har du glömt hur det var när vi var unga (eller har andra referenser/annan pappa). Det var precis så upp till kanske 18 år (när jag skaffade tillräckligt med bawls för att strunta i vad andra tyckte).

Enbart styrketräning=manlig anorexia. Styrketräning som komplement till judo/fotboll/hockey=helt ok. Jag var tvungen att träna en massa skitsporter jag inte eg. ville träna karate, judo, vadfan mer...pistolskytte, men den gick han inte på) bara för att få slippa pappas tjat om gymmandet.

hurril
2013-06-19, 11:58
Nu har du glömt hur det var när vi var unga (eller har andra referenser/annan pappa). Det var precis så upp till kanske 18 år (när jag skaffade tillräckligt med bawls för att strunta i vad andra tyckte).

Enbart styrketräning=manlig anorexia. Styrketräning som komplement till judo/fotboll/hockey=helt ok. Jag var tvungen att träna en massa skitsporter jag inte eg. ville träna karate, judo, vadfan mer...pistolskytte, men den gick han inte på) bara för att få slippa pappas tjat om gymmandet.

Min farsa styrketränade själv och var den som tog med mig och han hade inga åsikter om vad jag gör träningsmässigt. (Förutom att han tycker att både knäböj och bänkpress är skitövningar på det enkla viset.) Det jag vänder mig emot är att det skulle finnas en stor rörelse emot träning för utseendets skull när det så uppenbart är bs. Möjligt att delar av den äldre generationen tycker att det är bögigt/ utseendefixerat men den inställningen försvann nog på 80-talet. Allt nu handlar om vad man kan göra för sig själv, utveckla sig själv, se bättre ut själv - allt handlar om utseende. Det är så pass att andra som styrketränar t ex kan undra hur fan någon kan vara så dum så den tränar styrkelyft (och blir fet!) eftersom det inte gynnar deras egen primära målställning som är att bli så snygg som möjligt.

BobaFett
2013-06-19, 11:59
Jag får kommentarer men jag är störig som person också :d

billmaier
2013-06-19, 12:12
Brukar faktiskt inte få några negativa kommentarer. Brukar endast få höra t.ex. att "oj vad stark du är" eller "vad grov du är". Mina föräldrar stöder väldigt mycket min hobby och köper till och med ibland kosttillskott åt mig osv. Det här har förstås att gör med att farsan har tävlat 25år i styrkelyft, och har tränat bäde bodybuilding och ol..

muddler
2013-06-19, 12:25
Haha jag fick ju tvärtom från mina föräldrar när jag äntligen uppnått respektabla 100kg i vikt 2008 och stolt basunerade ut detta faktum till morsan som levererade följande dräpare:

"100kg? Du som ser så smal ut."

100% seriöst sagt av henne också, tack och hej :d

Grahn
2013-06-19, 12:26
muddler, är inte det...bra?

Sniggel
2013-06-19, 12:27
Min farsa styrketränade själv och var den som tog med mig och han hade inga åsikter om vad jag gör träningsmässigt. (Förutom att han tycker att både knäböj och bänkpress är skitövningar på det enkla viset.) Det jag vänder mig emot är att det skulle finnas en stor rörelse emot träning för utseendets skull när det så uppenbart är bs. Möjligt att delar av den äldre generationen tycker att det är bögigt/ utseendefixerat men den inställningen försvann nog på 80-talet. Allt nu handlar om vad man kan göra för sig själv, utveckla sig själv, se bättre ut själv - allt handlar om utseende. Det är så pass att andra som styrketränar t ex kan undra hur fan någon kan vara så dum så den tränar styrkelyft (och blir fet!) eftersom det inte gynnar deras egen primära målställning som är att bli så snygg som möjligt.

+1

Är ju likadant inne på gymmen när man får kommentarer på hur man lyfter. Det handlar alltid om att ens utförande skulle bygga sämre, eller att man får "fel typ av muskler". Folk (i alla åldrar dessutom) utgår ofta från att om man är på gymmet så är det för att man vill ändra utseendet på sin kropp och inget annat. Lyfter man tungt så "lyfter man fel". Det finns inte en tanke på att lyfta tungt kan vara ett egenmål i sig själv. Här "gymmar vi alla, även du och därför ska du göra som oss/mig".

Prost
2013-06-19, 12:42
J"Nu behöver du inte träna sen idag!" Det har man hört tusentals gånger.. :-P Men sen tränar man ändå.

Kotten
2013-06-19, 13:03
Tycker du är stark och har grym fysik, men är det inte lite naivt att tro att man inte kommer få kommentarer om man ständigt lägger ut bilder? Är det inte bekräftelse du söker genom att slänga upp skiten? Dömer absolut inte dig, gör samma sak själv ibland!

Det där är oxå typiskt svensken, styrketränar man och är vältränad då är det lixom inte oki att visa upp det, då är man självupptagen, överlägsen etc, man tror helt enkelt att man är lite bättre. Men att slänga upp bilder där man rider på son häst, spelar fotboll eller något annat, det får man göra. Har märkt oxå att på tex facebook, är man vältränad och slänger upp en bild ( finns flera av mina vänner ) då är det inte mycket kommentarer, blir mest skitsnack från dom flesta, lägger man upp mindre smickrande bilder då är inte folk sena med att kommentera och göra narr. Jantelagen denna jantelag

hurril
2013-06-19, 13:13
Det där är oxå typiskt svensken, styrketränar man och är vältränad då är det lixom inte oki att visa upp det, då är man självupptagen, överlägsen etc, man tror helt enkelt att man är lite bättre. Men att slänga upp bilder där man rider på son häst, spelar fotboll eller något annat, det får man göra. Har märkt oxå att på tex facebook, är man vältränad och slänger upp en bild ( finns flera av mina vänner ) då är det inte mycket kommentarer, blir mest skitsnack från dom flesta, lägger man upp mindre smickrande bilder då är inte folk sena med att kommentera och göra narr. Jantelagen denna jantelag

Du missar poängen fullkomligt. Bara en hästhandlare (du skrev häst först) skulle försöka slå i någon annan att orsaken till att du lägger upp en bild på Facebook, inte på något vis kan härledas till att du vill att du vill att den ska ses och kommenteras. Föreställer bilden dessutom din kropp så är det den som är objektet för kommentererna.

Hur tycker du att det skiljer sig i sak från att du går tröjlös bland folk? Tycker du att skillnaden är större än att du i fallet med Facebook faktiskt kan höra kommentarerna som fälls?

Det här har överhuvudtaget inte med någon lag, allra minst Jantes, att göra. Alla som använder Jante som ledreferens till vad som helst är fulla av skit och borde kanske lära sig att ta sig själva på lite mindre allvar. Det du gör när du bestämmer att andra inte får kommentera eller tänka som DE vill är att du dömer DEM på precis det sätt du inte själv ville bli, från början.

- Kolla, hans kropp xxx, yyy och zzz.
"Vad fan, kolla: han säger xxx, yyy och zzz - det får man inte!"

Anders The Peak
2013-06-19, 13:13
Hur man uppfattar saker beror till stor del på de egna fördomar och sällan på sändarens budskap.

Sir Beef A Lot
2013-06-19, 13:14
Mina närmaste vet att jag tränar och gör inte särskilt stor grej om det, mer än något skämt när det gäller mat, typ: "Du äter väl inte detta som tränar.."

Annars om jag festar eller tex. går på festival så händer det att bekanta påpekar att jag är bitig/grov/biffig/dyl. Ofta följt av klassiska träningsfrågor som hur jag tränar, hur ofta, om jag tävlar osv. I vissa fall så envisas de med att jag ska spänna någon muskel eller visa magen. :/

Om det är en kvinna så kan du svara ungefär så här:

"Tänk om jag skulle fråga dig att visa tuttarna så fort jag tycker att du har fina former eller muskler. Om du vill se min mage så vill jag se dina bröst." :MrT:
eller
"Den här magen får man bara se i sängkammaren." :naughty:

Sniggel
2013-06-19, 13:17
Jag får ju dock inflika att jag gick omkring med bar överkropp mycket oftare när jag var otränad. Nu för tiden tvekar jag att ta av mig just pga att folk gör en big deal av min kropp nu för tiden. Men jag får väl skylla mig själv. Det är jag som valt att träna och dessutom bör jag ju egentligen inte bry mig om vad andra tycker. Det bör man aldrig göra i såna situationer. Men jag kan ju helt klart bekräfta att jantelagen finns där.

Macroman
2013-06-19, 13:28
Inga märkvärdiga stats, 194 cm 105kg ~10% bf.

http://mlkshk.com/r/G35H

Hehe, "not so hidden brag" brukar det visst kallas...

pragmatist
2013-06-19, 13:36
Men det där är sånt skitsnack. Nästan varenda jeppe som tränar gör det för att bli Kändosmalkändosmal och det är De/Ni som ser ned på andra som tränar av andra skäl, t ex för att bli duktig i någon sport eller av samma skäl som någon virkar om dagarna.

Hela Facebook är proppfull av en massa samvetesträning, amengusåduktigjagärsomtränar osv osv. Hela omgivningen är full av människor som inte förstår tillräckligt lätt, varför du tränar idag snarare än fredagsölar idag eftersom i deras värld - den där man tränar för att få knûla - kan man ju inte träna på fredagskvällen eftersom det är då man ska visa upp det man skapat. Så du har vänt på det helt.

Förvisso är sportfåneri 100% legitimt men det har inte med eget sportande att göra utan handlar mer om hur vi vinner och de förlorar i bögarnas ishockey. Att säga att man ska styrketräna under fredagen för att bli duktigare på ishockey som sin egen sport, det kommer du nog nästan aldrig höra någon säga.

Jag upplever det som att estetisk träning bara är ok om du är fet och ful och inte har något val. Det är då man är "duktig" som tränar. Är man däremot i bra form så kommer folk tycka att man är fåfäng och egocentrisk om man tränar mycket utan att koppla det till prestation av något slag - tävla i triathlon, köra Vätternrundan eller whatever.

Se bara hur populära alla "snorsporter" av konditionstyp har blivit, det är just för att de inte är direkt kopplade till estetik. Att hålla på med sådana ger intrycket att man struntar i hur man ser ut (manligt och bra) och bara råkar få en hyfsad fysik på kuppen.

C.E.J.
2013-06-19, 14:09
Sådär är konversationen, det första var tidigare, kanske skulle suddat ut det helt...

Ok, men vad är det han säger? Jag och Scratch89 undrar, möjligen även filmjölk.

tjorven70
2013-06-19, 14:36
Hehe, "not so hidden brag" brukar det visst kallas...

Vad skulle det tjäna till? Ingen överhuvudtaget som vet vem jag är. I mina ögon är det inte något märkvärdigt, beror väl helt enkelt på vad man själv uppfattar som stort. T.ex. så tycker jag att 120 kg på samma BF och längd vore stort.

Sen att majoriteten av människor ser mig som stor och bildar uppfattningen att jag trycker bola och är farlig pga mitt utseende är väl en annan sak. Det är något som de bekräftat att de kände när man lärt känna personerna.

PureWhey
2013-06-19, 15:07
Ok, men vad är det han säger? Jag och Scratch89 undrar, möjligen även filmjölk.

En tjej.
Från ingenstans kommer "Va fan gör du?!" , förstår inte vad hon menar så skriver min supersmilie: 0o = vad menar du? = Vad fan har du gjort med din rygg, jag svarar senare att jag har inte gjort något annat än tränat den, kanske hon borde pröva på att träna också.


Le iPhone

nissepelle
2013-06-19, 15:55
Sluta lägga upp bilder på era muskler/nyttiga mat/träningspass etc för att få bekräftelse på facebook/instagram/ellervilkajävlasidorniäcklarerpå så ska ni nog se att ni slipper det allra mesta av problemet.

För egen del har jag inte idioter till vänner, med andra ord är det ingen som blir grinig på mig för att jag gör något jag tycker om och som är bra för kroppen och knoppen, tränar.

Matsa
2013-06-19, 18:33
Får bara stöttande kommentarer typ "strongt att du kämpar på trots att du är så kass". Fast allvarligt talat så får jag mest komplimanger om folk alls kommenterar, har nog aldrig fått skit från vänner och kollegor för det.

är så pass att andra som styrketränar t ex kan undra hur fan någon kan vara så dum så den tränar styrkelyft (och blir fet!) eftersom det inte gynnar deras egen primära målställning som är att bli så snygg som möjligt.

Feta styrkelyftare tränar ju för att dominera andra män och därigenom få ligga mer, det gick ni väl igenom i en annan tråd? ;)



Det här har överhuvudtaget inte med någon lag, allra minst Jantes, att göra. Alla som använder Jante som ledreferens till vad som helst är fulla av skit och borde kanske lära sig att ta sig själva på lite mindre allvar. Det du gör när du bestämmer att andra inte får kommentera eller tänka som DE vill är att du dömer DEM på precis det sätt du inte själv ville bli, från början.

- Kolla, hans kropp xxx, yyy och zzz.
"Vad fan, kolla: han säger xxx, yyy och zzz - det får man inte!"

Tack för den. På riktigt.

hurril
2013-06-19, 18:48
Matsa: glömde det om dominansen. Det är det vi alla vill eftersom vi inte är mer än vår pillevipp.

Matsa
2013-06-19, 18:55
Förstod att det bara var en tillfällig minneslucka, det är säkert också pillevippens fel.

muddler
2013-06-19, 19:13
muddler, är inte det...bra?

Ptja nu kan jag ju se det positiva i det hela, då kändes det ju mer eller mindre som en diss, jag som börjat på 67kg och äntligen uppnått en respektabel vikt. Mitt känsliga ego fick sig en törn!