handdator

Visa fullständig version : Kvarg/Kesella på Mallis


Helen@
2013-06-17, 16:38
Hej

Jag skulle bli väldigt tacksam om ngn har vetskap om det finns kvarg/Kesella att få fatt i på Mallorca? Inte Keso (cottage cheese) utan kvarg (Kesella) :)

Eventuell översättning (enligt Google) skulle kunna vara Quark men är ytterst osäker på det.

Kvarg kanske är något specifikt här i Sverige?

Ngn van mallisresenär eller ngn som bor/bott där?

Blir oerhört tacksam om ngn vet och vill svara på just det*hug*

Tack på förhand!
//Helena

tlk
2013-06-17, 16:54
Kvarg är quark, ja.

klingen
2013-06-17, 18:44
Jag har semestrat sista åren på Teneriffa och där brukar det stå quark på kvargen i matbutikerna jag varit i.

Gober
2013-06-17, 18:53
Ska du jobba där en längre tid? Lite nyfiken på varför du behöver få tag på kvarg på mallorca?

gratefuldead
2013-06-17, 19:10
Ska du jobba där en längre tid? Lite nyfiken på varför du behöver få tag på kvarg på mallorca?

När kvargtarmen suger, ja då jävlar är det inte nådigt.

VikG
2013-06-17, 20:23
Det är ingen höjdare att försöka grogga på. Tro mig:(

stafh
2013-06-17, 20:25
Tyskar köper mycket kvarg, så det bör inte vara några problem att hitta det på Mallorca.

Wzup2u
2013-06-17, 20:29
Tyskar köper mycket kvarg, så det bör inte vara några problem att hitta det på Mallorca.

true därför de e så dåliga i magen med =)

Knatcharn
2013-06-17, 21:29
När kvargtarmen suger, ja då jävlar är det inte nådigt.

Haaha! Man somnar inte utan kvargen i magen!

StarkaUlf
2013-06-17, 21:43
Quark, Fromage Frais eller Low Fat Greek Yohurt.

Quark är ju kvarg. Dom andra två är i princip identiska sett till makros, smak & konsistens.

Viktor_Balck
2013-06-18, 07:44
Sånt här bör man kolla upp INNAN man bokar någon eventuellt resa.

Minimjölk
2013-06-18, 07:50
Utan att det bidrar till ämnet så är jag imponerade av din punktlighet Helen@, du har gjort ungefär ett inlägg varannat år nu på slutet.

Kvarg eller liknande mejeriproduker borde inte vara några problem att få tag i var man än befinner sig i Europa. Var på Mallis nyligen och såg en Lidl-butik även i en av de mindre hålorna så du är nog Home safe.

TomasB
2013-06-18, 10:06
Är det bara jag som skiter lite i kosten när jag är på semester? sen kan det bero på att jag åker på semester för att slappna av, äta god mat och släppa mina rutiner.

PureWhey
2013-06-18, 10:22
Är det bara jag som skiter lite i kosten när jag är på semester? sen kan det bero på att jag åker på semester för att slappna av, äta god mat och släppa mina rutiner.

Jag med, så länge jag inte äter alldeles för mycket onyttigt, händer dock sällan..


Le iPhone

Knatcharn
2013-06-18, 10:37
Kvarg eller liknande mejeriproduker borde inte vara några problem att få tag i var man än befinner sig i Europa. Var på Mallis nyligen och såg en Lidl-butik även i en av de mindre hålorna så du är nog Home safe.

Ah, LIDL. Kvargens Mekka! Det finns garanterat där!

Är det bara jag som skiter lite i kosten när jag är på semester? sen kan det bero på att jag åker på semester för att slappna av, äta god mat och släppa mina rutiner.

Jo det kan vara hälsosamt att kunna göra så men vissa vill inte antar jag. :) Jag semestrar själv i Finland och de har dubbla kylar fulla med kvarg med olika smaker i även de minsta butikerna... Gudomligt må jag säga, om man nu hade bott där!

Helen@
2013-06-18, 19:00
Tack snälla ni för alla svar. Känns som om jag kommer att klara mig *drool*

"Utan att det bidrar till ämnet så är jag imponerade av din punktlighet Helen@, du har gjort ungefär ett inlägg varannat år nu på slutet."

Ja, jag får be om ursäkt att det blev så här tätt nu, ska försöka att stilla min iver och kanske dra ut på tiden till 3 år nästa gång :Virro

Puss och kram alla

TomasB
2013-06-20, 11:42
Jag med, så länge jag inte äter alldeles för mycket onyttigt, händer dock sällan..


Le iPhone

Hehe, en pizza om dagen + glass i mängder är standard på semestern för mig :)




Jo det kan vara hälsosamt att kunna göra så men vissa vill inte antar jag. :) Jag semestrar själv i Finland och de har dubbla kylar fulla med kvarg med olika smaker i även de minsta butikerna... Gudomligt må jag säga, om man nu hade bott där!

Ja, egentligen var det väl onödigt av mig att ens kommentera. To each his own som jänkarna säger :)

Minimjölk
2013-06-20, 13:51
Tack snälla ni för alla svar. Känns som om jag kommer att klara mig *drool*

"Utan att det bidrar till ämnet så är jag imponerade av din punktlighet Helen@, du har gjort ungefär ett inlägg varannat år nu på slutet."

Ja, jag får be om ursäkt att det blev så här tätt nu, ska försöka att stilla min iver och kanske dra ut på tiden till 3 år nästa gång :Virro

Puss och kram alla

he he,
ha det gött du med.
jag har i alla fall saknat dig sedan du var mer aktiv.

Eira
2013-06-20, 13:52
Kanske finns en polsk butik om du har tur. kvarg heter twarog på polska.

Allan
2013-06-20, 18:00
Tack snälla ni för alla svar. Känns som om jag kommer att klara mig *drool*

"Utan att det bidrar till ämnet så är jag imponerade av din punktlighet Helen@, du har gjort ungefär ett inlägg varannat år nu på slutet."

Ja, jag får be om ursäkt att det blev så här tätt nu, ska försöka att stilla min iver och kanske dra ut på tiden till 3 år nästa gång :Virro

Puss och kram alla

Ja, jag saknar i varje fall dig mazzor...

PureWhey
2013-06-20, 18:34
TomasB
Haha jo, det är ju standard. Det är när det verkligen går över styr man kanske får tänka över om man skall skippa den sista pizzan/största drinken...

Helen@
2013-06-21, 16:02
Kanske finns en polsk butik om du har tur. kvarg heter twarog på polska.

Googlade på Twarog (bilder) och det ser då inte ut som kvarg *jorgen*såg mer ut som ngn typ av ost eller typ Keso. Tack iaf för omtanken :)

//Helena

Helen@
2013-06-21, 16:04
Ja, jag saknar i varje fall dig mazzor...


*hug* Dito

Helen@
2013-06-21, 16:06
Ska du jobba där en längre tid? Lite nyfiken på varför du behöver få tag på kvarg på mallorca?


Ska baka lussebullar där :d