handdator

Visa fullständig version : Protein + Havre eller kosttillskott?


Lågpastöriserad
2013-06-16, 19:44
Hej,

Det finns säkert en miljon som säger att man inte ska ta kolhydrater efter passet och sedan en miljon andra som säger det motsatta. Men jag hade i vilket fall som helst hade jag tänkt köra kolhydrater efter träning.

Min fråga är om man t.ex. kan blanda vanligt vassleprotein på 30 gram med t.ex. 60 gram fiberhavregryn + 300 ml mjölk? Nu bryr jag mig inte om det blir "för mycket" utan jag undrar bara om detta kommer att vara lika effektivt som att köpa in ett kosttillskott som innehåller protein + kolhydrater? (som t.ex. After Max)

Jag hade då tänkt mixa maten som jag nämner ovan i en mixer. Men jag är orolig för om kroppen hinner uppta den maten snabbt? Det hade kanske varit smartare med kosttillskott ändå?

Hjälp uppskattas! :)

StarkaUlf
2013-06-16, 19:47
Din blandning fungerar alldeles utmärkt.

Lågpastöriserad
2013-06-16, 19:51
Din blandning fungerar alldeles utmärkt.

Är du säker? Jag menar, borde inte innehållet tas upp väldigt långsamt av magen? Och fibrerna i havregrynen?

Halvar
2013-06-16, 21:40
Är du säker? Jag menar, borde inte innehållet tas upp väldigt långsamt av magen? Och fibrerna i havregrynen?

Men han har väl svarat ja.Det säger även jag att det fungerar utmärkt.Sluta nojja nu

nomirin
2013-06-17, 00:00
Personligen tycker jag ju inte om snabba kolhydrater efter träning så jag tycker då havregryn är bättre, men de flesta vill väl ha snabba kolhydrater efter träningspasset och jag kan inte tänka mig att mixade havregryn är i närheten av så snabbt som maltodextrin.

fridalin
2013-06-17, 16:35
Annars är ju riskakor med honung himla gott! Ett gott protein till det så!