handdator

Visa fullständig version : Är vältränade människor i regel fula?


BigIron
2013-06-16, 10:18
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6514698&postcount=41

De mest inbitna gymråttorna är i regel aldrig snygga!

Nå vad säger ni, är folk som tränar mycket fula? Nu pratar vi hals och uppåt!

Jag sätter tempen på kolozzeum, hur ser vi ut egentligen? Hot or not

tjing
2013-06-16, 10:21
Ja, det tror jag. Det är en kompensation för annat. Snyggare människor är ofta populära endast p g a sitt utseende och hamnar inte i böjracket lika lätt.

Däremot finns ju snygga fitness-atleter (inte supermånga där heller ska tilläggas om vi ska vara ärliga).

Snyggingarna tror jag konditionstränar i högre grad, faktiskt och tränar mer måttligt. I regel. Nu ser jag iofs mig själv som rätt snygg men då är jag ju ingen byggare heller fastän jag styrketränar hårt.

Men som sagt så tror jag att ett vackrare ansikte gör att gymmet inte lockar lika mycket. Man behöver nog inte bekräftelsen helt enkelt.

Gpajpen
2013-06-16, 10:22
Ju större man är desto större chans att det är nått fel på en.

Angel
2013-06-16, 10:23
Heh, nu menade jag de stora killarna som trots storlek alltid har med sig TVn till gymmet, en urtvättad tjocktröja med magnesiumspill på och som alltid är solbruna året om. De ser alltid bara så slitna ut. :(

Sniggel
2013-06-16, 10:25
Heh, nu menade jag de stora killarna som trots storlek alltid har med sig TVn till gymmet, en urtvättad tjocktröja med magnesiumspill på och som alltid är solbruna året om. De ser alltid bara så slitna ut. :(

Nu börjar du specificera dig lite väl mycket tycker jag. Något mer du vill lägga till på listan? :p

Angel
2013-06-16, 10:27
Däremot ser ju fotbollsspelare ofta väldigt bra ut, och de är också vältränade. Kollar man på ett fotbollslag i högre divisioner så kan man lätt peka ut nästan hälften som snygga. Går man in på ett byggargym får man kisa väldigt bra först ;)

tlk
2013-06-16, 10:27
Jag röstade NEJ. Utgår från att NEJ betydde "nej vi är inte fula".

PureWhey
2013-06-16, 10:28
Jag tycker mig se grymt många snygga vältränade människor, speciellt inom de olika fitness-grenarna... Mhums.

BigIron
2013-06-16, 10:30
Jag röstade NEJ. Utgår från att NEJ betydde "nej vi är inte fula".

Korrekt! Rösta Ja om du tycker att Ja de som tränar mycket ser ut som träskpaddor och Nej om du tycker att Nej folk som tränar ser ut som svanar!

tjing
2013-06-16, 10:30
Fotbollsspelare må vara vältränade, men så snygga fysiker har de knappast särskilt ofta (inga bilder på Ronaldo, tack). De har tjocka ben och tanig överkropp. Rätt låg kroppsfettsprocent och ser fräscha ut i ansiktet p g a allt springande.

Kolla på hur Beckham ser ut på sin kalsongkampanj t ex; wtf blek- och smalfet white-trash look.

Gpajpen
2013-06-16, 10:32
Nu snacka vi väl facet?

Sniggel
2013-06-16, 10:33
nu snacka vi väl facet?

+1

Jag tycker att de som är vältränade ser ut som någon form av genomsnittet för populationen.

AronP
2013-06-16, 10:34
Min observation är den samma om vi pratar byggare, lyftare och liknande. Kommer det till annan träning (typ fotboll) så tycker jag inte det.

Jockefarmer
2013-06-16, 10:34
Jag ska inte sticka under stol med att jag började styrketräna för att kompensera för mitt "fula fejs", eller ful kanske jag inte är... en 6 \ 10 kanske. Sen var jag ju givetvis minst i klassen också på mina blyga 49 kg. Såg ut som en liten crackpundare på kaffe o cigg-diet.
Gud var inte nådig mot mig ;)

Nu har jag ju iallafall lagt på mig en del kilon och självförtroendet steg efter det. Min träning bottnar nog i psykiska problem tror jag, men jag är ok med det för nu mår jag bättre iallafall!

Wormzie
2013-06-16, 10:36
Det är nog hugget som stucket. Det jag hört från tjejkompisar är att "köttbulle-looken" inte går hem hos många. Tror därför det är viktigt för korta muskulösa personer att tänka på att inte gå för högt i bf%, om man är ute efter att se bra ut i andras ögon dvs :)

Ifall man mår bra själv av träning och muskler så syns och märks det på självförtroendet dessutom, det tror jag gör att man blir mer attraktiv!

Carolinew
2013-06-16, 10:43
Håller med om att fotbollsspelare i regel ser bra ut. Ordentliga lår är ju dessutom awesome :) Hellre muskulösa ben och lite mindre överkropp än tvärtom.

Vad gäller byggare så håller jag ändå med om att de ofta inte är speciellt snygga i fejjan, men jag tror det till stor del beror på att typ alla är helsnaggade, och jag föredrar att han har hår på skallen.

Bryggan
2013-06-16, 10:44
Alla på mitt gym är fula iaf, tjejer som killar. Alla utom jag.

Sniggel
2013-06-16, 10:49
Jag ska inte sticka under stol med att jag började styrketräna för att kompensera för mitt "fula fejs", eller ful kanske jag inte är... en 6 \ 10 kanske. Sen var jag ju givetvis minst i klassen också på mina blyga 49 kg. Såg ut som en liten crackpundare på kaffe o cigg-diet.
Gud var inte nådig mot mig ;)

Nu har jag ju iallafall lagt på mig en del kilon och självförtroendet steg efter det. Min träning bottnar nog i psykiska problem tror jag, men jag är ok med det för nu mår jag bättre iallafall!

Usch ja. Hemskt när man bara är 1 poäng över snittet i snygghet. Finns det nåt värre? :P
Är man över 5 på den berömda skalan så är man inte ful. Skämt åsido, förstår vad du menar. Det är rätt vanligt att man som människa inte är nöjd om man inte är snyggast. Om ens då. Vikten förstår jag att den spelat in förstås och den gjorde du något åt. All credit åt dig för att du gjorde det. Människor är primitiva och att säga att "det kvittar hur man ser ut så länge man är säker i sig själv" stämmer inte till 100%. Folk får alltid ett första intryck av en som person och en klen speta är psykologiskt lättare köra med. Att skaffa sig en fördel är ju bara bra. Varför skulle annars människor klä sig på ett visst sätt i ett visst sammanhang, tvätta sig, sminka sig, ha en viss frisyr etc...

BigIron
2013-06-16, 10:50
Håller med om att fotbollsspelare i regel ser bra ut. Ordentliga lår är ju dessutom awesome :) Hellre muskulösa ben och lite mindre överkropp än tvärtom.

Vad gäller byggare så håller jag ändå med om att de ofta inte är speciellt snygga i fejjan, men jag tror det till stor del beror på att typ alla är helsnaggade, och jag föredrar att han har hår på skallen.

Markus Rhül byggarna är ju bara en liten del av alla som tränar (Mindre än 10%), tänk på alla som tränar i figur, fitness och alla andra grenar där massa inte betyder nått.

htt://akorahim.myshowroom.se/files/2012/05/20120518-142456.jpg

Jockefarmer
2013-06-16, 10:59
Jag tror det ligger mycket i det du säger Sniggel, jag har tänkt på det här en hel del sen jag fick barn faktiskt. Att trots att många inte vill erkänna det så har snygga människor ett försprång i vårat samhälle. Är du ful trycks du ner redan i skolan, runt mellanstadiet skulle jag vilja säga. Undantaget är ju om du har en väldigt go personlighet och en stor dos humor. Vilket är jävligt svårt införskaffat när du har ett dåligt självförtroende. Vissa lyckas, jag gjorde det inte... jag blev istället blyg som få och gömde mig hemma bakom dator och tv-spel. Anledningen till att jag börjat filosofera kring det här ämnet efter jag fick barn är för att jag hoppas innerligt att dom blir riktigt snygga och får det lätt i sociala situationer,lätt att få kompisar och tjejer. Dom är jävligt söta just nu ialf, fina smilgropar osv, hoppas det håller i sig :)

Carolinew
2013-06-16, 11:05
Markus Rhül byggarna är ju bara en liten del av alla som tränar (Mindre än 10%), tänk på alla som tränar i figur, fitness och alla andra grenar där massa inte betyder nått.

ttp://akorahim.myshowroom.se/files/2012/05/20120518-142456.jpg

Av någon anledning ser jag aldrig såna där snyggingar IRL... Tycker typ alla "stora" pojkar jag ser är snaggade. Vafan... *gah!*

Bailah
2013-06-16, 11:12
Om man går på Angels senaste beskrivning så ja, kanske. Men då är det "superbyggare" jag talar om. Gasp linnen å skit.

StarkaUlf
2013-06-16, 11:12
Jag tränar lagomt, trots allt så är jag superful.

BigIron
2013-06-16, 11:16
Om man går på Angels senaste beskrivning så ja, kanske. Men då är det "superbyggare" jag talar om. Gasp linnen å skit.

Jag pratar om alla som tränar nu, inte enbart olympiascenen/superbyggarna/massfreaks, utan alla som tränar på en högre nivå och har gjort det i flera år.

Fitness, figur, modell, hela rasket!

Bailah
2013-06-16, 11:19
Jag pratar om alla som tränar nu, inte enbart olympiascenen/superbyggarna/massfreaks, utan alla som tränar på en högre nivå och har gjort det i flera år.

Fitness, figur, modell, hela rasket!

Det tycker jag inte då. Som sagt det är -bara- dessa giganter jag menar. De uppenbara roidarna. Ja du vet vilka jag menar, 345kg med 2% bf.

Angel
2013-06-16, 11:21
Jag har i mitt huvudet massor med exempel på killar som gick från att va rätt fräscha och tränade till att fastna för styrkelyft eller byggning och inom inte allt för lång tid gå till att inte vara lite fräscha alls.

pwnyou
2013-06-16, 11:25
Jag tror att snygga människor drar sig till träning mer. Vafan, kolla på människor som gymmar och jämför dem med människor i allmänhet.

Loke
2013-06-16, 11:25
Det är nog hugget som stucket. Det jag hört från tjejkompisar är att "köttbulle-looken" inte går hem hos många. Tror därför det är viktigt för korta muskulösa personer att tänka på att inte gå för högt i bf%, om man är ute efter att se bra ut i andras ögon dvs :)

Äh. Tjejer tror att jag är "rippad" trots att jag ligger på typ +20% bf. De har generellt ingen koll alls på detta. Så länge inte magen sticker ut mycket längre än bröstet så är det lugnt.

Om jag får gissa så är det nog snarare ett viss typ av personlighet de inte gillar: Den där väldigt grova killen i tight t-shirt som bär runt på kylskåp inne på krogen.

Att fråga tjejer om detta är ju som att fråga killar om hur mycket smink som är snyggt på tjejer. De flesta killar säger att väldigt lite smink är snyggast, men sen är det ofta rätt tungt sminkade tjejer som man uppfattar som snyggast, eftersom man helt enkelt inte kan något om smink.

Carnes
2013-06-16, 11:26
60/40 baserat på min erfarenhet i raggningssektorn. Dom riktigt snygga killarna som jag ser brukar vara byggda som vanliga människor.. Det är inget konstigt att vi mindre lyckligt lottade delvis använder muskler för att vara snyggare.

Om vi nu diskuterar vältränad=muskelvolym.. Beckham är ju vältränad men han ser ju ut som en nonlifter etc.

Angel
2013-06-16, 11:38
Enda undantaget jag kommer på just nu är Ako Rahim. Han är snygg som få! Be mig säga en snygg fotbollsspelare och jag hade kunnat hålla på hela kvällen.

-squat-
2013-06-16, 12:08
Enda undantaget jag kommer på just nu är Ako Rahim. Han är snygg som få! Be mig säga en snygg fotbollsspelare och jag hade kunnat hålla på hela kvällen.

Torres? ;)

pwnyou
2013-06-16, 12:33
Lite tankeexperiment...

1. Hitta de 5 snyggaste och de 5 fulaste männen i världen. Vilka tränar mest?

2. Vilka var snyggast i skolan? De som var bra på idrott eller de som var dåliga på idrott?

3. Vilken yrkesgrupp är snyggast? Personliga tränare eller programmerare, ekonomer och lärare?

Ju mer man håller på, desto mer ser iaf jag att de vältränade är bra mycket snyggare.

muddler
2013-06-16, 12:48
Nej det tycker jag inte, en vältränad kropp förlåter ju snarare mindre smickrande attribut.

stridis
2013-06-16, 13:11
Förlåtna?
ttp://img89.imageshack.us/img89/8410/carrotjuicedru0.jpg
ttp://www.buzzinn.net/img/bizarre-and-odd/weird-female-bodybuilder/weird-female-bodybuilder08.jpg

Matsa
2013-06-16, 13:17
Jag röstade "men vad i helvete" eftersom jag trodde att det var det fulaste alternativet. Det är lite så jag utbrister när jag ser Carrot Top.

Fordon
2013-06-16, 13:19
Stridis, du ser inga andra alternativ, typ att helheten kanske skulle se mindre smickrande ut ifall man satte deras huvuden på Jabba the hutt?

smeander
2013-06-16, 13:52
Är man ful i ansiktet kan man alltid kompensera med en snygg kropp.


Sent from a cordless device.

BigIron
2013-06-16, 14:01
Enda undantaget jag kommer på just nu är Ako Rahim. Han är snygg som få! Be mig säga en snygg fotbollsspelare och jag hade kunnat hålla på hela kvällen.

Men tänk inte just bara på dig nu, utan tänk dig "Det här är en kille som skulle kunna få ligga"

Jag ser ju många tjejer som jag inte skulle kunna tänka mig ligga med men som jag säkerligen tror får ligga massor, tror du dessa herrar skulle få komma i säng med många tjejer?

ttp://gallery.rxmuscle.com/newgallery/DER_5860_AAZFGNHDBK.jpg

ttp://24.media.tumblr.com/tumblr_m7y292Q1lh1qadku2o1_1280.jpg

ttp://fitnessinsane.com/wp-content/uploads/2012/09/Tavi-Castro-Double.jpg

ttp://www.trimmedandtoned.com/wp-content/gallery/marc-fitt/marc-fitt-2.jpg

Skit i om du tycker han ser homosexuell/sminkad/what-ever du nu tycker, men tror du han skulle få ligga? Eller skulle alla tjejer bara kräkas?

Tänk dig att dessa killar kommer in i schysta kläder på en nattklubb i Säffle, skulle tjejer kräkas rakt ut vid första anblick och be dem sticka eller skulle de nog kunna bli rätt poppis?

Alltså, "Jag skulle inte kunna tänka mig men..." skulle andra kunna?

Angel
2013-06-16, 14:28
Nr 2 och 4 va snygga, inte de andra två. Men så ser inte gymråttor i Sverige ut. Det där är ju modeller typ. Nr.1 va dock riktigt ful i ansiktet.

Oxe
2013-06-16, 14:40
Man kan alltid hitta undantag säg inom nåt som det inte finns en enda snyggmänniska. Fitnessfolket och glamourbloggarna är lite samma stuk många är Mindre attraktiva och skaffar sig kroppsliga attribut för att kompensera för detta

BobaFett
2013-06-16, 14:44
Nr 2 och 4 va snygga, inte de andra två. Men så ser inte gymråttor i Sverige ut. Det där är ju modeller typ. Nr.1 va dock riktigt ful i ansiktet.

Nigga please, jag ser ut så :D

...kanske inte i ansiktet dock :p

tjing
2013-06-16, 14:45
Jag har i mitt huvudet massor med exempel på killar som gick från att va rätt fräscha och tränade till att fastna för styrkelyft eller byggning och inom inte allt för lång tid gå till att inte vara lite fräscha alls.

Haha, så sant men bland killar vill många alltid bli så "grova" som möjligt...varför liksom? De som "lyckas" ser som sagt ofta värre ut på alla sätt och vis i slutändan.

Det är som många människor även på träningsforum som pratar om sina gainz och får ryggdunk, men samtidigt ser de för jäkliga ut för gemene tjej, ådriga monster. Vem vill man egentligen imponera på? Andra killar. Givetvis får alla se ut som de vill, men jag förstår inte riktigt drivkraften att ta det till den extremen.

tjing
2013-06-16, 14:51
De där killarna på bilderna ser gay ut för tjejer. Satt och spelade kort med ett gäng brudar ett tag sedan och de ojade sig över hur gay alla muskelkillar såg ut och att det var extremt avtändande.

De verkar tycka att deras kroppar ser obehagliga och vulgära ut. Sexpack är så överskattat att det inte är klokt.

Att tanter kanske går igång på det på fyllan är en annan femma.

BigIron
2013-06-16, 14:52
Nr 2 och 4 va snygga, inte de andra två. Men så ser inte gymråttor i Sverige ut. Det där är ju modeller typ. Nr.1 va dock riktigt ful i ansiktet.

Då är jag nog inte riktigt med på vad du menar med en gymråtta, för alla killarna jag länkade till är sånna som räknar varenda minsta liten kalori och spenderat större delen av sina liv på gymmet.

Fordon
2013-06-16, 14:53
Nr 2 och 4 va snygga, inte de andra två. Men så ser inte gymråttor i Sverige ut. Det där är ju modeller typ. Nr.1 va dock riktigt ful i ansiktet.

Riktigt ful? Ställer du verkligen samma krav på dessa bilder som för random killar som promenerar ute på stan?

BobaFett
2013-06-16, 14:56
Haha, så sant men bland killar vill många alltid bli så "grova" som möjligt...varför liksom? De som "lyckas" ser som sagt ofta värre ut på alla sätt och vis i slutändan.

Det är som många människor även på träningsforum som pratar om sina gainz och får ryggdunk, men samtidigt ser de för jäkliga ut för gemene tjej, ådriga monster. Vem vill man egentligen imponera på? Andra killar. Givetvis får alla se ut som de vill, men jag förstår inte riktigt drivkraften att ta det till den extremen.

Det som ser för jävligt ut är bulkformen. 90% av alla på mitt gym är bulkade året om för att de vill se stora ut. Styrkelyftare kan mycket väl bli mycket fulare men är du en ren byggare i bra deffad form så är det väldigt liten risk att du kommer att se för stor ut. Det går helt enkelt inte, tror de flesta svenssons inte inser hur ovanligt det är med någon som är ren, deffad och stor. Jag har inte sett nån i alla fall. Möjligtvis mackan här på forumet :p

Själv föredrar jag att hålla mig deffad året runt mest för att jag tycker att man ser mycket bättre ut i ansiktet.

Angel
2013-06-16, 14:57
Riktigt ful? Ställer du verkligen samma krav på dessa bilder som för random killar som promenerar ute på stan?

Jajjemensan!

tjing
2013-06-16, 14:59
Själv föredrar jag att hålla mig deffad året runt mest för att jag tycker att man ser mycket bättre ut i ansiktet.

Ja, det har du faktiskt rätt i.

pwnyou
2013-06-16, 15:02
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Upp med bilder på dessa otränade killar som är snygga... Mät sedan med den vältränade i samma pose, kläder osv, så får vi se.

Brad Pitt, Christian Bale, Daniel Craig osv tränar.

BobaFett
2013-06-16, 15:07
De där killarna på bilderna ser gay ut för tjejer. Satt och spelade kort med ett gäng brudar ett tag sedan och de ojade sig över hur gay alla muskelkillar såg ut och att det var extremt avtändande.

De verkar tycka att deras kroppar ser obehagliga och vulgära ut. Sexpack är så överskattat att det inte är klokt.

Att tanter kanske går igång på det på fyllan är en annan femma.

Så säger tjejer alltid men vad tjejer säger och vad tjejer faktiskt tycker är två olika saker ;)

...allt handlar om valmöjligheter. Om du var så pass snygg så att du kunde få precis vilken tjej du ville och bodde i en storstad där det faktiskt finns stor tillgång på fina tjejer så hade du inte nöjt dig med en tjej som var snygg, hade stora bröst men en ful röv. Eller en snygg tjej med snygg kropp men kanske en c-kupa fast ditt ideal är en e-kupa.

Om alla tjejer föll pladask så hade du inte nöjt dig med en tjej som inte har allt.

Nu kanske man nöjer sig med en tjej som har ett bra inre och som är söt men kanske inte ser ut som en porrskådis.

BobaFett
2013-06-16, 15:08
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Ey, vi skrev samtidigt :D

pwnyou
2013-06-16, 15:09
Ni kan säga att fitnesskillar ser gay ut, men stoppa in en otränad bredvid i samma kläder så ser ni:

ttp://cdn1.images.videobash.com/photos/000/088/255/88255.jpg

Ey, vi skrev samtidigt :DHigh five!

eiri
2013-06-16, 15:09
nej, och när det kommer till ligga osv tror jag det handlar mer om socialt umgänge än annat, träffar/umgås du inte med tjejer så är dina chanser väldigt små att få till det, spelar ingen roll hur snygg du är.

Ut och gör er tillgängliga helt enkelt.

BobaFett
2013-06-16, 15:10
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Upp med bilder på dessa otränade killar som är snygga... Mät sedan med den vältränade i samma pose, kläder osv, så får vi se.

Brad Pitt, Christian Bale, Daniel Craig osv tränar.

Det där är snubbar som DU tycker är snygga :p

Tjejer gillar typ:

ttp://i.likes-media.com/uimg/21ee56378e5c383e331bcd554762ef95.600x

...och han har ju ingen snygg kropp:

ttp://justcrawford.com/wp-content/uploads/2012/12/channing.jpg

pwnyou
2013-06-16, 15:14
Det där är snubbar som DU tycker är snygga :p

Tjejer gillar typ:

ttp://i.likes-media.com/uimg/21ee56378e5c383e331bcd554762ef95.600x

...och han har ju ingen snygg kropp:

ttp://justcrawford.com/wp-content/uploads/2012/12/channing.jpgTjejer gillar alla möjliga killar... Dessutom såg den där killen bulkigare ut (ansiktet) på andra bilden.

Stefan J
2013-06-16, 15:14
Haha, så sant men bland killar vill många alltid bli så "grova" som möjligt...varför liksom? De som "lyckas" ser som sagt ofta värre ut på alla sätt och vis i slutändan.

Det är som många människor även på träningsforum som pratar om sina gainz och får ryggdunk, men samtidigt ser de för jäkliga ut för gemene tjej, ådriga monster. Vem vill man egentligen imponera på? Andra killar. Givetvis får alla se ut som de vill, men jag förstår inte riktigt drivkraften att ta det till den extremen.

Jag kan vända på det där och kommer ta till lite större ord än jag själv egentligen tycker om saken.

Vad är poängen med att väga 70kg med ganska lite muskler och ett lågt BF? Man är liten, man är svag, man är en oansenlig liten fjärt. I mångas värld är det där helt meningslöst. Det är ju bara fåfänga det rör sig om då. Fåfänga för mig är ett väldigt osmickrande och omanligt drag, men såklart både förstår jag och inser att de flesta inte tycker så. Men jag kan personligen mycket lättare relatera till att vilja väga 120kg och vara grov så in i helvete och stark även om man blir fet på kuppen än det förstnämnda.

Nu är det ingen kritik till er som har det förstnämnda idealet, för det är ingen av oss som har rätt att kritisera någon annans ideal. Men är det så svårt att förstå att det finns de som inte ser någon mening alls med att springa runt och vara sockersöt och smal? Det är väl inget konstigt att det finns personer som tycker det är tillfredsställande med att vara en bjässe, den största och mäktigaste hanen i omgivningen. Har folk blivit så civiliserade att de helt tappat kontakten med sina primitiva urdrifter, och att det är detta som är anledningen till denna totala oförståelse? :)

Angel
2013-06-16, 15:15
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Upp med bilder på dessa otränade killar som är snygga... Mät sedan med den vältränade i samma pose, kläder osv, så får vi se.

Brad Pitt, Christian Bale, Daniel Craig osv tränar.


Fast jag sa aldrig från början att vältränade personer inte är snygga. Jag sa att de mest inbitna gymråttorna sällan är några hetingar. De ser ofta jävligt slitna ut.

hultman
2013-06-16, 15:18
Att vårda sitt yttre innefattar både face och fysik. Precis som att tjejer kan kompensera ett trist ansikte med smink och schysst kropp så kan vi killar göra det. Man blir inte snyggare för att man är otränad, de flesta män brukar se bäst ut i ansiktet mellan 8-15 % bf. Med det sagt så ska vi inte glömma att lejonparten av folket är menlösa och fula personer, i synnerhet när de inte anstränger sig för att se bra ut. Jag ser ut som en påse skridskor med fel kläder och frisyr, skulle jag även feta ned mig rejält så hade läget varit värre.

Män som är mellan 185-190 cm, har hygglig massa (~fitnesskropp med något kilo fett), vårdar sitt yttre (schyssta kläder, frisyr och hyggliga fejsgener) och har lite innanför pannbenet ska inte ha några problem att hitta tjejer.

pwnyou
2013-06-16, 15:18
Fast jag sa aldrig från början att vältränade personer inte är snygga. Jag sa att de mest inbitna gymråttorna sällan är några hetingar. De ser ofta jävligt slitna ut.Ok, då är jag med! Men om gymråttorna är vältränades motsvarighet till otränades datornördar så anser jag ändå att gymråttor > datornördar, if you know what I mean.

BobaFett
2013-06-16, 15:20
Fast jag sa aldrig från början att vältränade personer inte är snygga. Jag sa att de mest inbitna gymråttorna sällan är några hetingar. De ser ofta jävligt slitna ut.

Kan du inte googla nån bild på ett exempel av en vältränad snygg kropp och en sån inbiten gymråtta som du inte gillar så vi förstår skillnaden?

Angel
2013-06-16, 15:23
Kan du inte googla nån bild på ett exempel av en vältränad snygg kropp och en sån inbiten gymråtta som du inte gillar så vi förstår skillnaden?

Försökte bildgoogla en sån men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Och vågar inte ta någon bild från facebook då de personerna nog skulle bli igenkända direkt.


Vältränad snygg kropp, hm. Får jag hänvisa till min pojkvän hehe. Även fast jag blir lite sur på han när han ska hålla på och sola solarium (då han snart kommer se 10år äldre ut än mig i ansiktet)

BigIron
2013-06-16, 15:32
Inbitna gymråttorna som ser slitna ut, är ju bara nån promille av alla som tränar, och du menar väl de som närmar sig 40?

BobaFett
2013-06-16, 15:35
Försökte bildgoogla en sån men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Och vågar inte ta någon bild från facebook då de personerna nog skulle bli igenkända direkt.


Vältränad snygg kropp, hm. Får jag hänvisa till min pojkvän hehe. Även fast jag blir lite sur på han när han ska hålla på och sola solarium (då han snart kommer se 10år äldre ut än mig i ansiktet)

Ok, det jag tycker och det jag tror de flesta på forumet tycker är estetiskt är detta:

ttp://s2.hubimg.com/u/4975237_f260.jpg
ttp://superstrong.ch/wp-content/uploads/2012/04/lazar-angelov-bodybuilding-fitness-10.jpg

Det jag tror att de flesta tjejer inte gillar:
ttp://fc00.deviantart.net/fs70/i/2011/232/c/b/bodybuilder_21_by_stonepiler-d478dwu.jpg

Och det jag tror är idealet för de flesta tjejer:
ttp://www.ronaldo7.net/extra/body/cristiano-ronaldo-emporio-armani-body-photoshoot-magazine-just-in-pants-picture7.jpg

Givetvis är allt inte svart och vitt och det förekommer undantag men det är vad jag tror.

BigIron
2013-06-16, 15:37
Nu handlar inte tråden om vad som är idealet, utan i fall folk som tränar regelbundet och seriöst i regel är fula eller inte.

Alltså, folk som räknar kalorier, petar i mat för att ta bort onyttigheter och spenderar större delen av sin vakna tid på ett gym; Är dessa fulare eller inte än medel-svensson?

Angel
2013-06-16, 15:45
Nu handlar inte tråden om vad som är idealet, utan i fall folk som tränar regelbundet och seriöst i regel är fula eller inte.

Alltså, folk som räknar kalorier, petar i mat för att ta bort onyttigheter och spenderar större delen av sin vakna tid på ett gym; Är dessa fulare eller inte än medel-svensson?

Lägg till grådaskig solbränna, gasplinnen, finnar på trapsen, ständig proteinandedräkt och snaggade. Så ja.

BobaFett
2013-06-16, 15:49
Alltså, folk som räknar kalorier, petar i mat för att ta bort onyttigheter och spenderar större delen av sin vakna tid på ett gym; Är dessa fulare eller inte än medel-svensson?

Snyggare skulle jag säga. Om du tar bort "folk som räknar kalorier" så är det en annan femma för då är det oftast "bulkigt" som jag tycker är fult.

Gober
2013-06-16, 16:26
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..

ACL
2013-06-16, 16:31
Som jag ser det så finns det ofta 2 orsaker till att man ska offentligt spy ut sin avsky mot "snygga" personer, dvs personer som generellt sett ses som vackra/attraktiva.

1. Man inser själv att man inte är tillräckligt attraktiv för att kunna attrahera denne, så man väljer att trycka ner dessa för att få sig själv att framstå som den "bättre".

2. Det finns en "bild" av hur dessa personer är, dvs ett "paket".
Gasp-linnen, snaggad - douchebag/otrevlig person
Solbränd, blond, stora bröst - blåst.

Ofta väljer folk att anta att dessa personer som brinner för träning lider av en dålig självbild eller ett uppblåst ego. Varför?

Sen vet jag själv från erfarenhet att folk ofta säger en sak, men tycker något helt annat i person....

filmjölk
2013-06-16, 16:47
Jag tycker det är jäkligt coolt att herrar och ännu coolare med damer som man kan föreställa sig har sagt: "Vet du vad? Fuck off! Jag vill se ut som ett freak/kunna lyfta 200kg i bicepscurls och därför se ut som ett freak, och att DU inte tycker att jag är attraktiv då, det spelar väldigt liten roll"

Angel
2013-06-16, 16:49
Jag tycker det är jäkligt coolt att herrar och ännu coolare med damer som man kan föreställa sig har sagt: "Vet du vad? Fuck off! Jag vill se ut som ett freak/kunna lyfta 200kg i bicepscurls och därför se ut som ett freak, och att DU inte tycker att jag är attraktiv då, det spelar väldigt liten roll"

Känns inte riktigt som den självdistansen finns.

ACL
2013-06-16, 16:52
Jag tycker det är jäkligt coolt att herrar och ännu coolare med damer som man kan föreställa sig har sagt: "Vet du vad? Fuck off! Jag vill se ut som ett freak/kunna lyfta 200kg i bicepscurls och därför se ut som ett freak, och att DU inte tycker att jag är attraktiv då, det spelar väldigt liten roll"

Håller helt med dig, mitt ideal är förmodligen inte attraktivt i många personers ögon, kanske inte heller helt och hållet i mina heller.
Dock så tränar jag inte helt och hållet för utseendet, men mitt ideal när det gäller just utseendet är min ensak enbart.

Att se ut på ett visst sätt, att ens vara på ett visst sätt bara för att passa in är bara löjligt i mitt tycke.
Så länge det gör mig lycklig och inte skadar någon annan så kör jag på det.

mattepatte
2013-06-16, 17:04
Är otränade människor i regel fulla? :Virro

lanzal
2013-06-16, 17:08
Jag ser mig själv som ful, andra säger att jag är snygg ibland men vet inte om de säger så för att vara snälla eller ej. Ansiktet kan jag inte påverka men kroppen kan jag. Så därför ser jag till att försöka ha snyggast kropp av de man umgås med för att kompensera. ;)

lanzal
2013-06-16, 17:09
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..

Tror det är jobbigt att hitta kläder som passa efter ett tag, jag tycker redan det är svårt med byxor. Man har smal midja men stora lår, och då har jag inte ens stora lår än tror jag.

Carnes
2013-06-16, 17:20
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..

hahahaha +1 ååå så sickening.

BigIron
2013-06-16, 17:25
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..

Det är lite som att bli 60 och börja ha på sig ECO skor, det är bekvämt och skiten sitter bra, varför bråka om det eller göra en stor sak av det?

Heddaway
2013-06-16, 17:35
Sedan jag började hänga här vilket inte är värst länge samt började träna konstant så tycker jag otränade människor i allmänhet ser ut som skit :)

mattepatte
2013-06-16, 17:36
Det är lite som att bli 60 och börja ha på sig ECO skor, det är bekvämt och skiten sitter bra, varför bråka om det eller göra en stor sak av det?

Och gå runt i endast en t-shirt med en pung släpandes i golvet i omklädningsrummen :D

Okej
2013-06-16, 18:05
Beror på vad man jämför med, tycker generellt svenskar är rätt snygga

Mackan58
2013-06-16, 18:12
ttp://eveseden.blogg.se/images/2012/33167_orig-cecilia_benjaminson_cecilia_soderstrom_119760721_1 96169598.jpg

:) acuali ar beuriful!

Allan
2013-06-16, 18:17
Stopp där. Vi har tillräckligt med bildtrådar på Kolozzeum. Håll er där och belasta inte servern

Bryggan
2013-06-16, 18:18
Sedan jag började hänga här vilket inte är värst länge samt började träna konstant så tycker jag otränade människor i allmänhet ser ut som skit :)Hmm, när jag ser en fitness-tjej komma på lite avstånd så tänker jag; "här kommer en jäkligt snygg tjej". Besvikelsen blir oftast stor på lite närmare håll för de ser ju oftast ut som skräp i ansiktet...tyvärr alltså det är så jag uppfattat det. Såklart finns det undantag! Flera på det här forumet tex ;).
Kanske det är så att vackra personer hänger på Kolozzeum:).

Heddaway
2013-06-16, 18:29
Hmm, när jag ser en fitness-tjej komma på lite avstånd så tänker jag; "här kommer en jäkligt snygg tjej". Besvikelsen blir oftast stor på lite närmare håll för de ser ju oftast ut som skräp i ansiktet...tyvärr alltså det är så jag uppfattat det. Såklart finns det undantag! Flera på det här forumet tex ;).
Kanske det är så att vackra personer hänger på Kolozzeum:).

Ja jo jag förstår hur du menar. Men det är helheten jag tänker på. Ta tex hållningen hos en person som inte tränar kontra motsatsen. En person som tränar utstrålar för det mesta självsäkerhet, och då syftar jag inte på personer som går i linne för att visa upp sina pecs och biccar utan tänker brett här. Och för mig är en person som är vältränad, dedikerad och nöjd med sig själv snyggare som helhet än en person som bara är snygg i ansiktet men är lat och smalfet. För nu pratar vi väl om utseendet här, inte insidan som räknas osv osv :)

Gober
2013-06-16, 18:45
Det är lite som att bli 60 och börja ha på sig ECO skor, det är bekvämt och skiten sitter bra, varför bråka om det eller göra en stor sak av det?
Det är ingen som bråkar, jag säger bara att det är fruktansvärt fult. Antar att man vill visa alla att man tränar och är feeeetneeeess!


Tror det är jobbigt att hitta kläder som passa efter ett tag, jag tycker redan det är svårt med byxor. Man har smal midja men stora lår, och då har jag inte ens stora lår än tror jag.

Man ska vara bra jävla stor för att inte hitta normala, snygga kläder. Visst om man är extremt grov eller extremt bulkad (läs tjock).

BigIron
2013-06-16, 18:51
Det är ingen som bråkar, jag säger bara att det är fruktansvärt fult. Antar att man vill visa alla att man tränar och är feeeetneeeess!




Man ska vara bra jävla stor för att inte hitta normala, snygga kläder. Visst om man är extremt grov eller extremt bulkad (läs tjock).

Jag kan förstå vad du menar om man saknar muskler, men om Jay Cutler kommer i nått MuscleTech linne lär ju jag tänka: Han ser ut att ha något som är bekvämt på honom och hans massiva hydda än: han ser ut att ha på sig något för att visa upp sig och skryta.

På vissa människor kan man ju faktiskt se att GASP kläderna är gjorda för just dem och hur deras kropp ser ut.

FOSHO
2013-06-16, 18:52
det finns ett par stycken biffar här som är riktigt fula i ansiktet, men överlag är nog ration densamma som övriga samhället

Gober
2013-06-16, 18:56
Jag kan förstå vad du menar om man saknar muskler, men om Jay Cutler kommer i nått MuscleTech linne lär ju jag tänka: Han ser ut att ha något som är bekvämt på honom och hans massiva hydda än: han ser ut att ha på sig något för att visa upp sig och skryta.

På vissa människor kan man ju faktiskt se att GASP kläderna är gjorda för just dem och hur deras kropp ser ut.

Jo men nu pratar jag inte om Jay, det är klart att han får ha en kostym sydd av ett cirkustält.

baguette
2013-06-16, 19:00
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..

Kan bara hålla med, många har en helt fruktansvärd klädstil, bland tjejer kombineras det gärna med alldeles för mycket smink och groteskt långa naglar *facepalm*

Angel
2013-06-16, 19:00
Jay är inte snygg *mini

Allan
2013-06-16, 19:13
Man ska ha klart för sig att även ansiktet förändras av träningen. När man träffar byggare efter deras karriärer ser många helt annorlunda ut i nyllet

Gober
2013-06-16, 19:25
Man ska ha klart för sig att även ansiktet förändras av träningen. När man träffar byggare efter deras karriärer ser många helt annorlunda ut i nyllet

Men då pratar vi inte om att anledningen är bänkpress. Du kan väl inte mena att utseendet i ansiktet förändras av att lyfta vikter? Men ja, detta ser man ju även på en del unga killar som hängt på kolo, något år senare är de helt förändrade och det är ju knappast bara ålder.

Status Quo
2013-06-16, 19:28
Men då pratar vi inte om att anledningen är bänkpress. Du kan väl inte mena att utseendet i ansiktet förändras av att lyfta vikter? Men ja, detta ser man ju även på en del unga killar som hängt på kolo, något år senare är de helt förändrade och det är ju knappast bara ålder.

Du syftar på att det skulle ändras av AAS eller?

tjing
2013-06-16, 19:31
Man ska ha klart för sig att även ansiktet förändras av träningen. När man träffar byggare efter deras karriärer ser många helt annorlunda ut i nyllet

Håller med. Dragen blir grovare.

Gober
2013-06-16, 19:35
Du syftar på att det skulle ändras av AAS eller?

Ja..