handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med att göra klart mitt kostschema för bulk


ColemanJr
2013-06-15, 21:08
Skall börja bulka på måndag. Målet är att få i mig 3000 kcal. Jag behöver dock en måltid på 500kcal. Jag har försökt att söka runt på måltider men jag hittar inget! Skulle jättegärna vilja äta kvarg, men jag får massvis med finnar från det. Vill gärna ha något billigt.

187,5 cm 85kg BEE=2051,3625. Aktivetetsfaktor 1,3 och +300 kalorier.

Mål 1: 80G Havregryn med Whey FX och 4DL Almond Mjölk
36g Protein - 507 kcal

Mål 2: 200g Ägg med 100g Röda Linser och 100g Ost
78g Protein - 950 kcal

Mål 3: Whey FX (Efter träning)
23,8g Protein - 115 kcal

Mål 4: 200g Kycklingfilé och 200g Pasta med 200g Grönsaksmix
67g Protein - 960 kcal

Totalt: 203,8g Protein - 2532 kcal

tlk
2013-06-15, 21:13
Bacon.

ColemanJr
2013-06-15, 21:33
Bacon.

Ska ha det i åtanke. Hade nog helst inte ätit bacon.

frekar3
2013-06-15, 22:11
500kcal?

Jag skulle själv avslutat dagen med kasein.
Exempelvis 30g Kasein + Havregryn

Eller bara någon macka med pålägg, ex. en del ägg på :)

Alternativt Malto innan/efter passet :)

ColemanJr
2013-06-15, 22:17
500kcal?

Jag skulle själv avslutat dagen med kasein.
Exempelvis 30g Kasein + Havregryn

Eller bara någon macka med pålägg, ex. en del ägg på :)

Alternativt Malto innan/efter passet :)
Måltiderna behöver inte vara i just den ordningen. Har dock Kasein så skulle kunna avsluta med det. Tänkte på macka med pålägg, men vill gärna äta en riktig måltid. Jag kom på att det är nog bättre att minska portionerna på måltid 2 och 4 så att det blir ungefär 800kcal på alla måltider. Fick svar på ett annat forum och jag kommer nog att köra på lax och ris. Hade helt o hållet glömt bort fisk.

pepplez
2013-06-15, 22:34
I en annan tråd skrev du att din morsa absolut inte tillåter proteinpulver - hur ska du ha det?

Förstår inte riktigt problemet, är väl inte så svårt att få i sig 500 kcal. Mackor eller mat spelar ingen roll för kaloriernas skull.

ColemanJr
2013-06-15, 22:40
I en annan tråd skrev du att din morsa absolut inte tillåter proteinpulver - hur ska du ha det?

Förstår inte riktigt problemet, är väl inte så svårt att få i sig 500 kcal. Mackor eller mat spelar ingen roll för kaloriernas skull.

Den tråden är ju över ett år gammalt...

BobaFett
2013-06-16, 00:16
130g skivad frusen banan = 140 kcal
40g Body Science kasein Double Rich Chocolate 160 kcal
10g Kakaopulver typ 40 kcal
350g Mellanmjölk 160 kcal

In i en mixer.

ca 500 kcal och bland det godaste du kan äta/dricka samt rätt opti kvällsmål ;)

ColemanJr
2013-06-16, 00:23
130g skivad frusen banan = 140 kcal
40g Body Science kasein Double Rich Chocolate 160 kcal
10g Kakaopulver typ 40 kcal
350g Mellanmjölk 160 kcal

In i en mixer.

ca 500 kcal och bland det godaste du kan äta/dricka samt rätt opti kvällsmål ;)

Låter bra! Byter bara ut lättmjölk mot almond mjölk. Tack!

Zorban
2013-06-16, 00:24
Ska du äta det där varje dag? Du får i dig stora mängder protein redan, det är bulk, du har 500 kcal kvar. Varför spendera dem på något svinäckligt som havre+kasein eller en drink? Bara nyfiken.

LillisJ
2013-06-16, 00:30
Av nyfikenhet, varför ett kontrollerat schema? Särskillt under bulk... Ät vad du vill, det är svårt att inte få i sej mer än 2g protein/kg under bulk.

Ät något gott för att fylla ut de sista 500 kalorierna, chips, godis och läsk t.ex. Ät vad du vill :thumbup:

ColemanJr
2013-06-16, 00:49
Ska du äta det där varje dag? Du får i dig stora mängder protein redan, det är bulk, du har 500 kcal kvar. Varför spendera dem på något svinäckligt som havre+kasein eller en drink? Bara nyfiken.
Jag gjorde ungefär en sådan drink idag och tyckte att det var riktigt gott.

Av nyfikenhet, varför ett kontrollerat schema? Särskillt under bulk... Ät vad du vill, det är svårt att inte få i sej mer än 2g protein/kg under bulk.

Ät något gott för att fylla ut de sista 500 kalorierna, chips, godis och läsk t.ex. Ät vad du vill :thumbup:
Jag har gjort det en gång tidigare och aldrig igen. Man lägger på sig för mycket fett när man gör det (jag gjorde det iaf). Gör hellre en s.k. "lean bulk" för att inte lägga på mig lika mycket fett. Deffade sedan början av året och förlorade ungefär 22kg. Var en enorm skillnad. Speciellt i ansiktet. Inte lika runt.

Chips, godis och läsk dricker/äter jag inte ändå. Gjorde jag inte ens innan jag började träna. Har haft en fuskdag under deffen där jag har ätit vad jag velat, men har ändå inte ätit skräpmat egentligen. Det värsta har väl varit hela baguetter från ica. Har ändå inte ett jättesug efter sötsaker. Tycker bara att det är slöseri med pengar.

Zorban
2013-06-16, 01:02
Jag gjorde ungefär en sådan drink idag och tyckte att det var riktigt gott.


Jag har gjort det en gång tidigare och aldrig igen. Man lägger på sig för mycket fett när man gör det (jag gjorde det iaf). Gör hellre en s.k. "lean bulk" för att inte lägga på mig lika mycket fett. Deffade sedan början av året och förlorade ungefär 22kg. Var en enorm skillnad. Speciellt i ansiktet. Inte lika runt.

Chips, godis och läsk dricker/äter jag inte ändå. Gjorde jag inte ens innan jag började träna. Har haft en fuskdag under deffen där jag har ätit vad jag velat, men har ändå inte ätit skräpmat egentligen. Det värsta har väl varit hela baguetter från ica. Har ändå inte ett jättesug efter sötsaker. Tycker bara att det är slöseri med pengar.
Tror helt ärligt inte du kommer märka någon direkt skillnad i slutet på bulken på om du fyller ut dom 500 kalorierna med en baguette eller med morötter och kyckling. Tro mig, då hade hela kolozzeum kört så.

ColemanJr
2013-06-16, 01:03
Tror helt ärligt inte du kommer märka någon skillnad i slutet på bulken på om du fyller ut dom 500 kalorierna med en baguette eller med morötter och kyckling.

Det är iofs inte skräpmat :)

Zorban
2013-06-16, 01:09
Det är iofs inte skräpmat :)
Jag tänkte inte ens på skräpmat, bara någon god mat. Kyckling och ris naturell är väl inte det godaste man kan hitta. Men ät vad du trivs med.