handdator

Visa fullständig version : Ska ta tag i mina matvanor, men vet inte riktigt hur?


Gurkmeja
2013-06-15, 13:01
Hallå!
Jag ska nu försöka ta tag i mina matvanor så jag kan få ut mer av träningen men jag har lite problem, för det första så äter jag väldigt lite vanligtvis (pressar jag mig inte att äta så blir det kanske 3 mål om dan + en protein shake).
Detta är inte bra då jag vill gå upp i vikt.

Exempel på vad jag äter.

Frukost: Lite flingor och mjölk (3%) + en macka med ost och smör

Lunch: Antingen pasta och köttfärs i någon form eller kyckling och pasta

Middag: Ungefär samma som lunch, kan även bli köttbullar och makaroner ibland

1 protein shake under dagen.

Jag har två problem som jag ser det, för det första är det min budget, jag har inte mycket pengar, speciellt inte att lägga på mat, så blir typ bara ICA basic (inte det bästa att äta, men går runt på det).

Det andra är att jag gillar egentligen inte att äta mat, visst, riktigt goda middager ute/hemma är gott och det njuter jag av. Men vardagsmat? Det äter jag som bara för att "gå runt".


Jag vänder mig nu till er här på kolozzeum i hopp om att få lite hjälp med detta.
Vad borde jag byta ut/äta mindre/mer utav i vardagskost för att gå upp i vikt? Samtidigt som jag håller budget

Hur ska jag få i mig mer mat? Är det bara att äta tills man nästan spyr och sedan fortsätta trycka i sig?

All hjälp är väldigt uppskattat!

remixed
2013-06-15, 13:45
http://proteinperkrona.se/

Där har du bra hemsida.

Jag rekommenderar havregryn, ägg, proteinpulver, potatis, ris, och kyckling. Bra grundmat att alltid ha hemma.
Sen för att få upp kaloriintaget kan du klämma i dig diverse onyttigheter, godis direkt efter gympass. Laga såser med mycket fet i, göra smoothie på olja, havregryn och proteinpulver.