handdator

Visa fullständig version : Vad är det för j*vla trams Spotify håller på med!?


Danne2k
2013-06-14, 10:42
Helvete, blir snart galen!

Mitt spotify på datorn har börjat automatiskt sätta låtar i kö bara genom att jag lyssnar på de. Lyssnar jag på en låt så sätts den i kö inte bara en gång utan 2 gånger! Så fortsätter det även på nästa låt.

Jag har inte ändrat någon inställning eller valt repeat. Har letat efter någon inställning som kan fixa det men hittar inget. Har även startat om programmet och felet kvarstår.

Fler som har problem?!
Är det bara jag som gjort något korkat?

Tack på förhand.

Bailah
2013-06-14, 10:44
Har aldrig hänt mig eller hört om faktiskt

Danne2k
2013-06-14, 10:44
Sjukt störande, därav titeln.

Okej
2013-06-14, 10:45
Inte hänt mig heller, men har ju hänt att man råkat klicka på "track" i listan, sedan har samma dubbletter spelats x antal gånger eftersom dom hamnar efter varandra

Danne2k
2013-06-14, 10:51
Inte hänt mig heller, men har ju hänt att man råkat klicka på "track" i listan, sedan har samma dubbletter spelats x antal gånger eftersom dom hamnar efter varandra

Track?

Okej
2013-06-14, 10:52
Track?

Du kan sortera i dina playlist

Track -> Låtarna hamnar i alfabetisk ordning, har du dubbletter i listan hamnar de givetvis efter varandra
Samma sak med Artist, Tid, Album, Added och User. Klicka på Track 1 eller 2 gånger till så blir det som vanligt

Danne2k
2013-06-14, 10:53
Så här ser det ut, om det är till någon hjälp.

Säg att jag tex. hoppar mellan 5 låtar eftersom jag letar efter en specifik låt, då kommer varje låt jag klickar på att lägga till sig själv x2 i kö-listan. SJUKT KUL!

http://i43.tinypic.com/2rcy0y0.jpg

Edit: Fan va kvalitén blev sunkig för man förminskade då..

Okej
2013-06-14, 10:54
Printa din playlist istället, inte kön

edit: står ju dock att du köat låten 3 gånger, säker på att du inte gjort det?

Danne2k
2013-06-14, 10:57
Printa din playlist istället, inte kön

edit: står ju dock att du köat låten 3 gånger, säker på att du inte gjort det?

Varför, jag har inga dubbletter.

Edit: Näe, jag har klickat på den en gång bara. Den köar automatiskt x2, + en gång för själva lyssningen.

Okej
2013-06-14, 11:01
Varför, jag har inga dubbletter.

Edit: Näe, jag har klickat på den en gång bara. Den köar automatiskt x2, + en gång för själva lyssningen.

Ok skumt, måste vara för att du har dålig musiksmak då :booty:

skojjaba :d

Danne2k
2013-06-14, 11:01
Great, nu hamnade alla låtar i respektive album i fel ordning bara för jag klickade på "track" sen "added".

Det är pissväder ute också. Denna dag börjar inte bra.

Okej
2013-06-14, 11:02
Great, nu hamnade alla låtar i respektive album i fel ordning bara för jag klickade på "track" sen "added".

Det är pissväder ute också. Denna dag börjar inte bra.

Bara klicka 2 gånger till på samma knappar, tills dem inte är ljusgrå igen

Danne2k
2013-06-14, 11:02
Ok skumt, måste vara för att du har dålig musiksmak då :booty:

skojjaba :d

Näe, det är nog bara det att världen hatar mig idag.

Edit: ah, tack :D

Fredszky
2013-06-14, 11:03
Min Spotify slutar spela efter en låt, har gjort så i flera år.
Man måste köa massa låtar manuellt för att den inte ska sluta spela efter en låt.

Spotify sucks.

PowPow
2013-06-14, 11:09
Min Spotify slutar spela efter en låt, har gjort så i flera år.
Man måste köa massa låtar manuellt för att den inte ska sluta spela efter en låt.

Spotify sucks.

Det var ju ett problem för flera år sedan. Har du uppdaterat spotify?
https://getsatisfaction.com/spotify/topics/playback_halting_after_every_song

Juxta
2013-06-14, 11:25
Kö-funktionen i Spotify är helt värdelös och jag har samma problem som dig. Därför använder jag alltid listor istället, även om dom bara är tillfälliga.

Danne2k
2013-06-14, 11:29
Kö-funktionen i Spotify är helt värdelös och jag har samma problem som dig. Därför använder jag alltid listor istället, även om dom bara är tillfälliga.

Jag kör ju redan enligt listor. Själva kö-funktionen som sådan har jag aldrig haft något att klaga på.

PowPow
2013-06-14, 11:30
Kö-funktionen i Spotify är helt värdelös och jag har samma problem som dig. Därför använder jag alltid listor istället, även om dom bara är tillfälliga.

Vad är det som är värdelöst? Tycker den funkar sjukt bra. Kan vara hur många som helst som jobbar mot samma dator och köar låtar från sin mobil eller liknande. Har aldrig varit med om några problem där.

Juxta
2013-06-14, 11:40
Jag kör ju redan enligt listor. Själva kö-funktionen som sådan har jag aldrig haft något att klaga på.

Du postade ju en bild på "Play Queue"... inte någon lista.

Vad är det som är värdelöst? Tycker den funkar sjukt bra. Kan vara hur många som helst som jobbar mot samma dator och köar låtar från sin mobil eller liknande. Har aldrig varit med om några problem där.

Säg att jag lyssnar på en av mina spellistor.
Mitt i den spellistan vill jag spela andra låtar efter den listan. Klickar jag då på köa så hamnar den nya låtarna mitt i spelkön, inte efter den lista jag lyssnar på. Väldigt ologiskt av ett kösystem. Låtar kan då även dubbleras. Eller tillochmed tripplas.

PowPow
2013-06-14, 12:36
Du postade ju en bild på "Play Queue"... inte någon lista.



Säg att jag lyssnar på en av mina spellistor.
Mitt i den spellistan vill jag spela andra låtar efter den listan. Klickar jag då på köa så hamnar den nya låtarna mitt i spelkön, inte efter den lista jag lyssnar på. Väldigt ologiskt av ett kösystem. Låtar kan då även dubbleras. Eller tillochmed tripplas.

Köar du en låt så hamnar den väl efter den låten du för tillfället spelar, om du inte har köat andra låtar? Låtar som spelas ur en lista är inte köade på det sättet. Då får du först köa listan.

Menar du att din låt skulle hamna sist av låtarna som spotify håller på att spela?

Låt säga att man gjort en sökning med 500 träffar, och sätter på en låt. Sen vill man att en annan låt ska fortsätta efter låten man klickade igång. Ska spotify då först spela upp de 500 träffarna innan ens köade låt börjar?

Danne2k
2013-06-14, 12:45
Du postade ju en bild på "Play Queue"... inte någon lista.



Jo, bara för att visa hur det ser ut. Vet inte om jag missförstod dig, men jag spelar min musik från en spellista, men varje gång en låt spelas upp från listan lägger spotify till den i kö-listan, varpå spotify vid låtens slut hoppar från att spela från min spellista, till att spela det som finns i kö-listan. Det är ju så kö listan fungerar.

Har du verkligen samma problem som mig?

Juxta
2013-06-14, 12:48
Köar du en låt så hamnar den väl efter den låten du för tillfället spelar, om du inte har köat andra låtar? Låtar som spelas ur en lista är inte köade på det sättet. Då får du först köa listan.

Menar du att din låt skulle hamna sist av låtarna som spotify håller på att spela?

Låt säga att man gjort en sökning med 500 träffar, och sätter på en låt. Sen vill man att en annan låt ska fortsätta efter låten man klickade igång. Ska spotify då först spela upp de 500 träffarna innan ens köade låt börjar?

Nope. Köar jag en låt hamnar den mitt i som nästa låt, inte efter.

Ex:
Jag lyssnar på en skiva med 6 spår, såhär ser min kö ut:
1
2
3
4
5
6

Nu spelas låt 3 och kön ser ut:

3
4
5
6

Jag vill köa in en låt(A) som spelas efter låt 6(logiskt sett). Istället blir kölistan såhär:

3
A
4
5
6.

Ovh även dubletter av låt 3 och A, varav låt 3 hamnar efter låt 6.

Sökningen du tar upp är en helt annan sak.

PowPow
2013-06-14, 13:20
Nope. Köar jag en låt hamnar den mitt i som nästa låt, inte efter.

Ex:
Jag lyssnar på en skiva med 6 spår, såhär ser min kö ut:
1
2
3
4
5
6

Nu spelas låt 3 och kön ser ut:

3
4
5
6

Jag vill köa in en låt(A) som spelas efter låt 6(logiskt sett). Istället blir kölistan såhär:

3
A
4
5
6.

Ovh även dubletter av låt 3 och A, varav låt 3 hamnar efter låt 6.

Sökningen du tar upp är en helt annan sak.

Det är för att du inte har köat spellistan i så fall. Precis som vid en sökning. Du sätter på random låt (i en lista i ditt fall). Sen fortsätter spotify att spela alla låtar som ligger under (oavsett om det är 6 eller 6000). Köar du då så hamnar den efter nuvarande låt. Helt logiskt imo. Låter du köar prioriteras över låtar som blivit autoköade av spotify.

Dubblettgrejen fattar jag inte ens :D Känner inte igen det iaf.

twostroker
2013-06-28, 21:09
Har exakt samma problem som trådstartaren!

Fann du någon lösning?


Problemet alltså:

Om du spelar en lista och klickar köa på en låt kan spotify få för sig att köa den tre gånger

Tar du bort alla i kön och trycker på nästa kommer nästa låt samtidigt som spotify köar den en eller två gånger av sig själv
Trycker jag på nästa igen kan några till ploppa upp i kön.

Detta händer inte alltid, men nu när det väl har börjat fortsätter det av någon anledning (har startat om spotify)

FYI detta är på päronens dator med vista och 49kr subscription (minns inte vad den heter, unlimited?)
Hemma på min med win8 har jag inte stött på detta bekymmer

snart blir det nog ominstallation....

Danne2k
2013-06-28, 21:18
Problemet försvann ganska kort därefter av sig självt, vet inte hur. Jag gjorde ingen ominstallation heller.

Märkligt fel, säkert någon bugg.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Mollestam
2013-06-28, 21:30
Trodde den här tråden skulle handla om någon som upptäckt att varken Led Zeppelin eller Beatles finns på spotify...

Nordenator
2013-06-28, 21:34
..eller att de bytt plats på knappen för att köa musik. Min polare drabbades av en ny version en vecka eller två innan mig, men nu sitter jag också i skiten. Fuck you very much.

Spinkis
2013-06-29, 07:14
Kan det inte vara så att all dödsmetall(eller vad det nu är) låter likadant och det är därför du tror att det är samma låt flera gånger?

Heddaway
2013-06-29, 07:52
Skräll att spotify buggar..

Betalat fullt i ett år och dras med massa skit ändå. Nu har man vant sig.

dupper
2013-06-29, 08:36
Enda problemet jag haft har varit att en eller två uppdateringar har rensat min nedladdade musik. Drygt nog, men tjänsten i sig väger upp det.

Danne2k
2013-06-29, 15:59
Kan det inte vara så att all dödsmetall(eller vad det nu är) låter likadant och det är därför du tror att det är samma låt flera gånger?

Could have been, but wasn't.