handdator

Visa fullständig version : Träningsschema (hantlar) för övre kropp?


jiJeJy
2013-06-13, 22:01
Någon som kan länka/skriva ett bra schema för övre kropp med enbart hantlar? Har köpt hem ett hantelset där jag kan ändra vikter på men funderar senare på att börja på gym, men vill börja hemma först och se hur det går.

krubkungen
2013-06-13, 22:14
Hantelpress
Axelpress sittande/stående
Sidolyft
Omvänd hantel fly
Bicepscurl
Triceps extension
Hantelrodd

Osv.

jiJeJy
2013-06-14, 01:33
Hantelpress
Axelpress sittande/stående
Sidolyft
Omvänd hantel fly
Bicepscurl
Triceps extension
Hantelrodd

Osv.

Tack för svar. Jag googlade lite av dessa övningarna och jag hittade ett schema med de flesta. Hur tror du detta schemat skulle fungera?

Schema 1
Dumbbell Squat (4x12)
Dumbbell Triceps Extension (4x12)
Dumbbell Bench Press (4x12)
Dumbbell Fly (4x12)

Schema 2
Dumbbell Bent-over Row (4x12)
Dumbbell Shoulder Press (4x12)
Dumbbell Curl (4x12)
Dumbbell Lateral Raise (4x12)
Dumbbell Concentration Curl (4x12)

Man kör Schema 1 på måndag, 2 på onsdag osv så man alltid byter mellan dom.

Beemel
2013-06-14, 04:42
Tack för svar. Jag googlade lite av dessa övningarna och jag hittade ett schema med de flesta. Hur tror du detta schemat skulle fungera?

Schema 1
Dumbbell Squat (4x12)
Dumbbell Triceps Extension (4x12)
Dumbbell Bench Press (4x12)
Dumbbell Fly (4x12)

Schema 2
Dumbbell Bent-over Row (4x12)
Dumbbell Shoulder Press (4x12)
Dumbbell Curl (4x12)
Dumbbell Lateral Raise (4x12)
Dumbbell Concentration Curl (4x12)

Man kör Schema 1 på måndag, 2 på onsdag osv så man alltid byter mellan dom.

Du pratade om träning för övre kroppen, men var ändå klok nog att ta med squats. När du ändå är igång och tränar benen så skulle jag föreslå att du lägger till utfall. Någon slags hantelmarklyft kanske skulle funka också.
Annars så ser det väl ut som du fått med det mesta

jiJeJy
2013-06-14, 04:53
Du pratade om träning för övre kroppen, men var ändå klok nog att ta med squats. När du ändå är igång och tränar benen så skulle jag föreslå att du lägger till utfall. Någon slags hantelmarklyft kanske skulle funka också.
Annars så ser det väl ut som du fått med det mesta

My bad.. Grejen är att jag jobbar som tidningsbud och cyklar och springer i trappor jättemycket så har ingen som helst aning hur nödvändigt det är att "träna" mina ben hemma.

Beemel
2013-06-14, 05:49
My bad.. Grejen är att jag jobbar som tidningsbud och cyklar och springer i trappor jättemycket så har ingen som helst aning hur nödvändigt det är att "träna" mina ben hemma.

Nödvändigt är ett intressant ordval =). Träna ben är kul!

Pjotor
2013-06-14, 09:27
My bad.. Grejen är att jag jobbar som tidningsbud och cyklar och springer i trappor jättemycket så har ingen som helst aning hur nödvändigt det är att "träna" mina ben hemma.

Du kommer att märka skillnad, jag lovar.

Simonfrisk
2013-06-14, 17:18
My bad.. Grejen är att jag jobbar som tidningsbud och cyklar och springer i trappor jättemycket så har ingen som helst aning hur nödvändigt det är att "träna" mina ben hemma.

Blir ju naturligtvis lättare för dig att springa i trappor om du har mer benmuskler, du blir ju mer uthållig osv.

Så skulle rekommendera att du tränar ben, även fast dom som lirar fotboll, dom tränar även ben på gymmet också, tex...

Så kör på bara.