handdator

Visa fullständig version : Billys pan pizza istället för gainer?


Simel
2013-06-13, 11:20
Hur tycker ni att Billys fungerar vid bulk? En pizza ger lite mindre än 450kcal och 20gram protein, ungefär som 100g gainer (lite sämre såklart). Förstår att det inte är optimalt, men är det OK vid bulk? Att ta t.ex. 3st?

difeddy
2013-06-13, 11:32
Det blir lite väl mycket fett, sen har du en del E250 från skinka som inte är så bra att få i sig. Annars är det inga större problem. Att äta en ser jag inga större problem med. Tre blir nog lite överdrivet, men to each his own.

BobaFett
2013-06-13, 11:34
Hur tycker ni att Billys fungerar vid bulk? En pizza ger lite mindre än 450kcal och 20gram protein, ungefär som 100g gainer (lite sämre såklart). Förstår att det inte är optimalt, men är det OK vid bulk? Att ta t.ex. 3st?

Om du har väldigt, väldigt svårt att gå upp i vikt så för all del men ät annat också då pan pizza är rätt näringslöst. Tonfisk, grönsaker, kött, kyckling etc. Varierad kost med fokus på protein.

....gå upp så sakta du kan så att du slipper bli fet också ;)

Reaper123
2013-06-13, 11:36
Nångång då och då är det väl "okej", men jag skulle ej grunda min kost på detta livsmedel!

För fettet drar iväg rätt rejält och jag personligen vill åtminstone äta så mycket kolhydrater som det bara är möjligt under en bulk för att ev. minimera fettinlagringen och maximera ökningen av mitt LBM :)

Så äta 3 st/om dagen (varje dag) = NEJ... drick din gainer!

StarkaUlf
2013-06-13, 11:37
Att säga att det blir mycket fett är ju helt fel, då vi inte har någon aning om hur hans övriga kost ser ut, vikt/längd etc.
3 stycken ger ~55g fett, inte direkt någon supermängd.

difeddy
2013-06-13, 11:38
Annars är det ju jävligt lätt att överäta med kolhydrater. Lite pasta och bröd och så vips är man 1000 kcal över balans.

Reaper123
2013-06-13, 11:48
Att säga att det blir mycket fett är ju helt fel, då vi inte har någon aning om hur hans övriga kost ser ut, vikt/längd etc.
3 stycken ger ~55g fett, inte direkt någon supermängd.Fast nu frågar han ju om det går att ersätta pizza med gainer...

Billys Pan Pizza per 100g:
230 kcal
9P
28K
9F

Gainer Pro per 100g:
382 kcal
24P
68K
3F

Edit: Sett ur E% så är det tex 35 vs 6% fett i Pizza vs Gainer...

Han får alltså i sig betydligt mer fett om han äter 3st panpizzor istället för samma mängd gainer. Nu har jag dock svårt att se att han hade tänkt dricka motsvarande 3panpizzor i kcal via gainer, så skulle han inte äta pizzorna och dricka gainer så antar jag han via andra livsmedel får i sig fettet och isf handlar det väl helt enkelt om du hur ofta han tänkt äta pizza istället för gainer! :)

Sheogorath
2013-06-13, 12:17
Hur tycker ni att Billys fungerar vid bulk? En pizza ger lite mindre än 450kcal och 20gram protein, ungefär som 100g gainer (lite sämre såklart). Förstår att det inte är optimalt, men är det OK vid bulk? Att ta t.ex. 3st?

Man kan ju se det här med "bulk" (och för all del ätardagar) på flera sätt. För mig är det en period när man, om man vill, kan leva lite "lösare" eftersom det är trist att leva hela livet i en opti-fördelad matlåda. Sett ur det ljuset är väl pan-pizza helt OK. Du äter ju annat också (förhoppningsvis).

Men om du just vill sträva efter optimalitet är det ju som Reaper säger, att du förmodligen vill hålla ner fettet just under bulk. Sett i det ljuset är pan-pizza bättre under deff. Men då har man problemet med mättnaden och yada yada. Det finns alltså många saker att ta hänsyn till, om man vill det.