handdator

Visa fullständig version : PW för att må bra ?


itwillbe
2013-06-13, 08:32
Hej

Ska kortfatta mig lite,

har gått ner cirka 45 kg under en längre tid har gått från kraftig tjock till tränad, var tränad innan jag gick upp ivikt så har fått tillbaka mer eller mindre min gamla kropp.

Under hela dieten så har jag alltid kört någon typ av cardio på morgonen, varje dag det handlar alltså om 1 år.

nu när jag har avslutat deffen så tänkte jag istället köra lite cardio efter varje pass istället, problemet är att jag mår dåligt istället över att inte köra på morgonen, jag får typ ångest är det någon som känner igen sig? jag har koll på mina kalorier osv så det är inte det som är problemet, utan jag känner mer att jag inte tränar seriöst vet inte hur jag ska förklara skriver av mig problemet... vet att det inte är hållbart att tänka så , har stillasittandes jobb också därför kanske känner så...

J3T69
2013-06-13, 08:44
Du kan väl träna annat även om du kör din cardio på morgonen?.
Trivs du med att träna på morgonen så fortsätt med det.

itwillbe
2013-06-13, 08:46
Du kan väl träna annat även om du kör din cardio på morgonen?.
Trivs du med att träna på morgonen så fortsätt med det.

Asså tränar styrketräning på kvällen känner d blir för mkt hela tiden

Provrörsbarn
2013-06-13, 09:31
Kör lite lättare då? Powerwalka?
Annars tror jag det är en vanesak. När jag blev riktigt sjuk och var borta från träningen i över 7 dagar fick jag "ångest". Kan ju bero på att det var den längsta perioden jag varit borta från träning på säkert 2-3 år.

Beemel
2013-06-13, 09:40
Har du tid och ork, ta din promenad på morgonen om det får dig att må bra.
Jag tror inte det blir "för mycket" om du tränar sen på kvällen. Det är bara att äta lite mer för att kompensera (om du inte vill fortsätta ner i vikt)
om det blir för mycket så borde orken ta slut och då har du ett kvitto på att du kanske inte behöver promenaden, en sån tanke kanske kan dämpa din ångest och få dig att förstå att du inte behöver känna det som om du tränar för lite.