handdator

Visa fullständig version : Ett "7-dagars" upplägg. Men vilka övningar? Bodybuilding


atmR
2013-06-12, 23:20
Nu skall det tränas!

Ett "7-dagars" upplägg med modifikation om jag får kalla det så. Tanken är att schemat kommer rulla på dag för dag och skulle det komma upp något oväntat så jag inte hinner träna så kommer det bli min vilodag.

12-15reps
Dag 1 Axlar 16set
Dag 2 Rygg 12set, Mage 9set, Baksida Axlar 3set
Dag 3 Armar 10st superset (10set vardera biceps/triceps alltså)
Dag 4 Baksida ben, vader 10set
Dag 5 Bröst 12set, Nacke 10set (köttnacke ska ja ha!!) *mini
Dag 6 Framsida ben 12set
Börja om på dag 1

Så till frågan så undrar jag vilka övningar och varför till respektive dagar och muskelgrupper?

Jag kommer träna hårt de dagar jag känner att jag har energi för det (nästan alltid) men känner jag mig lite sliten så blir det vilodag eller träna riktigt lätt.

För återhämtningen så kommer jag äta och sova bra samt en hel del kosttillskott så som BCAA och Proteinshake samt Vitaminer/Mineraler och Omega3.
Funderar på att dra igång en Kreatin period även fast jag alltid äter Krealkalyn före träning.
Vissa hårda pass tar jag även Rage och exta Beta allanin före passet.
Och jag har precis börjat ta något kosttillskott som heter Anabolic Freak som tydligen skall öka testosteronet på något vis samt blockera östrogen och dessutom förhindra muskelnedbryningen (kanske som bcaa?)
Jävlar vad kosttilskott jag äter! Ser ju galet ut när man skriver upp det. Jo glömde att jag kan ta NO-Stack för pump ibland också.

Jaja nu har jag nästan kommit av mig helt men mitt mål är iaf att bli storsatan bodybuilding jävla biff!

Så vad tror ni om upplägget och vilka övningar skulle ni slänga in? Och ang. höga reps så är det något jag vill prova och se hur jag svarar på det.

adhdkiller
2013-06-12, 23:38
Kan bara ge dig lite att tänka på. Varför dela upp benen med framsida och baksida, ser ingen logik i det. Bättre att ha det på samma dag, då får du en dag över och kan antingen vila eller träna resten av musklerna mer frekvent. Tycker du inte att du tjänar mer på att köra en rullande tre splitt eller fyra splitt, då tränar du musklerna ännu oftare.

lurre86
2013-06-13, 08:51
skulle kört rullande 3 split, då tränar du varje muskel 2 ggr i veckan.

bröst, axlar, triceps
Ben, mage
Rygg, biceps

bröst 8 set
axlar,5 set
Triceps 3 set
Ben 10 set
Mage 7 set
Rygg 10 set
Biceps 5 set

Reps kör 8-15. Lägre i dom stora övningarna.

Ät bra med mat, ät mkt mat efter träningen.

Glöm ej sömnen.

PureWhey
2013-06-13, 14:00
Tycker inte du skall köra upplägget alls, kan du inte själv lägga upp övningar ska du definitivt köra ett beprövat schema innan du börjar med ett 7(?)-dagarsupplägg. lol.

atmR
2013-06-15, 01:04
Tycker inte du skall köra upplägget alls, kan du inte själv lägga upp övningar ska du definitivt köra ett beprövat schema innan du börjar med ett 7(?)-dagarsupplägg. lol.

Jag kan definitivt lägga upp övningar själv, slängde mer ut frågan för att se hur ni skulle gjort och att det kanske kunde gett mig en annan synvinkel på det hela.

Anders The Peak
2013-06-15, 05:55
Jag kan definitivt lägga upp övningar själv, slängde mer ut frågan för att se hur ni skulle gjort och att det kanske kunde gett mig en annan synvinkel på det hela.

Utifrån dina resultat som du redovisar tror jag att du ska träna med ett program som ger utrymme för progression och inte bara pump dvs mot dina nuvarande styrkeresultat som bekräftar att du är en person som precis har startat träningskarriären.

Länk till lite olika program (http://www.muscleandstrength.com/workouts/main.html)

atmR
2013-06-20, 21:42
Utifrån dina resultat som du redovisar tror jag att du ska träna med ett program som ger utrymme för progression och inte bara pump dvs mot dina nuvarande styrkeresultat som bekräftar att du är en person som precis har startat träningskarriären.

Länk till lite olika program (http://www.muscleandstrength.com/workouts/main.html)

Ja jo, nu när jag iaf testat det här schemat (dock bara 1v) men desto mer funderat och klurat på vad det egentligen är så har jag insett att det är nog inte riktigt det lämpligaste schemat för mig just nu.

Som du säger så har jag ju faktiskt inte lyft allt för länge men till och från sedan jag var 16år. Typ gym 6månader sen uppehåll 1år eller mer. Så har det sett ut. Började faktiskt på en startvikt på 60kg lika lång då som nu och idag just nu vägde jag 93.5kg i shorts och linne, kvällsvikt. Så det är en jävla progression sedan start :)
Men styrkemålen sitter ju mycket högre än vad dom ligger på iaf!

Nu senaste schemat jag har kört var Tri-phase hypertrophy och det tycker jag gav mycket. Men man ska ju prova på lite så man får se hur man reagerar på olika sorters träning.