handdator

Visa fullständig version : Partyresa - Optinoja


steelrich
2013-06-11, 00:26
Jag ska iväg på en partyresa om några veckor med mina kompisar. Vi kommer vara iväg två veckor och jag skulle behöva lite tips på hur jag ska gå tillväga för att förlora så lite muskelmassa som möjligt.

Jag kommer inte ha tillgång till något gym under resan, men funderar stark på att ta med protein pulver så att det åtminstonne räcker åt en shake per dag.

Armhävningar, enbens squat osv, är det något som är värt att göra på morgonen/kvällen, eller är det minimalt?

har även funderat på att bara kröka 1 utav de 2 veckorna, men inte riktigt bestämt mig.

Några tips? :)

Latissimus Dorsi
2013-06-11, 00:38
Jag ska göra samma sak, ska resa 2 veckor. Man förlorar minimalt. 2 veckor är en kort period. Det du förlorar får du även tillbaka väldigt kvickt. Krök på hur mycket du vill :D

steelrich
2013-06-11, 00:52
Så 0 träning 0 protein väldigt mkt alkohol förlorar man minimalt med muskler...? Svårt att tro

difaren
2013-06-11, 00:59
Så 0 träning 0 protein väldigt mkt alkohol förlorar man minimalt med muskler...? Svårt att tro

Ja bestäm dig nu.. ska du ta med dig proteinet eller ej?

Antagligen så är de klart att du "förlorar" på det då du inte tränar när du egentligen ska de. Men att hålla igång kroppen med armhävningar och enbens-benböj är väl inga fel!

All träning är bättre än den träning man inte får! :)

Ha det riktigt kul där nere!

steelrich
2013-06-11, 01:05
Ja bestäm dig nu.. ska du ta med dig proteinet eller ej?

Antagligen så är de klart att du "förlorar" på det då du inte tränar när du egentligen ska de. Men att hålla igång kroppen med armhävningar och enbens-benböj är väl inga fel!

All träning är bättre än den träning man inte får! :)

Ha det riktigt kul där nere!

Vet ej, e osäker.
Tack så mycket! Ska ha skit kul, magen/bålen och ljumskelmuskeln kommer definitivt att utvecklas under dessa två veckor om ni förstår vad jag menar ;)

Bulta
2013-06-11, 01:06
Det sägs att om det är främst muskler man tappar så är det även det som man lättare återfår vid en senare överätning.
Nu är två veckor inte någon lång tid alls, och du ska va sängliggande och äta minimalt om du skulle tappa något nämnvärt över en sån tidsperiod. Se till att äta rejält när du är på resan om du är rädd om dina stackars gains.

steelrich
2013-06-11, 01:09
Aldrig förstått varför sängliggande skulle förstöra mer än ett aktivt liv, någon som har en kort förklaring?

Kål
2013-06-11, 01:10
Förra året drack jag 21 dagar i sträck. Försökte hålla mig nykter under förmiddagen vissa dagar och körde då följande under siestan.

Chins: Gör så många set du orkar tills du är nere på önskat antal reps. Jag körde ungefär 30, 25, 20, 15, 10, 5, 2. I pullups är jag bra mycket starkare så efter chinsen körde jag några set pullups. Finns stänger att hänga i på de flesta lekplatser. Vila längre om du vill ha fler set.

Andra passet körde jag med en resväska på ungefär 25kg så det blev lite tyngre.

Egentligen har du ett hyfsat rygg/bicepspass redan där men om du känner för det kan du greppa kanten av ett bord, lägga fötterna under bordet och dra dig upp så bröstet möter bordskanten.

Efter det körde jag dips med ryggsäck - ungefär sex set. Funkar utmärkt att köra i hörnet av en balkong. Följde upp med armhävningar efter samma princip som vid chinsen. Körde sedan handstående pressar mot en vägg. Så många set jag orkade. Är du ambitiös kan du flaxa lite med sexpack vatten och få dit mellersta delen av axeln.

Utfall och knäböj kan du köra med en kompis/ryggsäck på ryggen.

Skiter du i att träna är det dock inte hela världen. Jag råkar bara ha en polare som också tränar och det går ju så fort om man är lite kreativ.

MackeJuve
2013-06-11, 01:17
Tycker inte att du ska träna under en partyresa, sjukt o-party. Åk ner, ha kul, kom hem, fortsätt träna. Det går jättefort att bygga upp styrkan och volymen ner du väl har kommit hem igen. Det är ju 2 veckor du ska vara borta, ingen längre tid. Proteinet kan dock vara en bra idé!

muddler
2013-06-11, 02:00
Jag tror handen på hjärtat att du inte kommer ens tänka en tanke på träning efter några dagar, du kommer ligga där svettig och uttorkad på hotellrummet och garva med polarna och längta efter en återställare :d

Beemel
2013-06-11, 04:57
Så 0 träning 0 protein väldigt mkt alkohol förlorar man minimalt med muskler...? Svårt att tro

Noll protein?? ska du inte äta något på hela resan?
Ingen fyllekebab? ingen lunchburgare? Vad är det för jävla partyresa??

Skämt åsido. 2 veckor är typ ingenting. Om man försöker vara optimal så är 2 veckors fylla inte bra, nej. Men varför ska man vara optimal hela tiden?
Åk och ha kul, träning och kost kan du tänka på när du kommer hem.
Just my 0.05$

Mats J
2013-06-11, 09:54
Jag håller med övriga här, ha kul och skit i träningen. Jag själv har varit slaviskt opti under alla mina 25 år jag tränat och skulle aldrig åkt på en sådan resa, och om jag skulle åkt med, skulle jag ha packat med EAA, kreatin, proteinpulver, vitargo etc. etc. och leta upp ett gym och köra på som vanligt. Inte ens rört en öl och gått och lagt mig vid senast 23 varje kväll.. Gör inte det misstaget, jag ångrar mig idag och det kommer du nog också göra när du ser tillbaka om x antal år.

10xKV
2013-06-11, 10:45
Att lägga till extra protein under 2 veckor eller inte är förmodligen marginell skillnad mot att fortsätta träna.
Att göra några kroppsviktsövningar var tredje dag är lätt gjort. Välj själv om det är värt det.

nissepelle
2013-06-11, 11:02
LÄGG AV! Det är optiNOJA precis som du skriver! Noja är inget bra, det är något man ska försöka bli av med! Va fan, två veckor gör INGEN skillnad!

Linjedomarn
2013-06-11, 11:06
Du verkar ju redan bestämt dig för att åka så lika bra att festa med polarna istället för att noja om du ska göra några armhävningar. Om resultat betydde så mycket för dig så tror jag inte du skulle bokat resan ens.

Ta 2 veckor och ha kul bara. Kom ihåg att dricka vatten och äta mat bara så det inte bara blir alkohol.

Carnes
2013-06-11, 11:20
Sluta noja, livet är så mycket mer än gains.. Det finns ju pussy att jaga. Om du ska dricka mycket, vad tror du att träningen ska göra i det långa loppet? Se till att peaka formen till resan.

TheOne1994
2013-06-11, 12:25
Sluta noja, livet är så mycket mer än gains.. Det finns ju pussy att jaga. Om du ska dricka mycket, vad tror du att träningen ska göra i det långa loppet? Se till att peaka formen till resan.

+1
armhäningar ska göras givetvis med ett fruntimmer under dej :)

PureWhey
2013-06-11, 12:29
Betalar din resa om du får i dig 0gr protein på 2 veckor!


Le iPhone

spas
2013-06-11, 12:44
Vild gissning. Du började träna för att få snyggare kropp och fler brudar. Nu när du har 14 dagar fest och raggning framför dig är plötsligt musklerna viktigare?

Festa på du kommer snabbt igen när du kommer hem.

Lycklig
2013-06-11, 13:09
Var på en två veckors semester där jag drack varje dag. Låg förmodligen på ett kaloriöverskott under hela perioden bestående av mycket kebabrullar etc. Efter cirka en genomkörning av kroppen så var styrkan tillbaka.

martikainen
2013-06-11, 13:25
Jag var iväg en månad i Thailand för 2 år sedan, åt gott och hade det helt underbart, tränade en dag bara för att testa ett gym, när jag kom tillbaka tog det 2-3 dagar pga jet-lag, sen var jag tillbaka i gymmet och veckan senare satte jag nya personbästa.

Hur? Kroppen fick en månad av återhämtning och ladda upp sig, träna hårt INNAN och låt kroppen återhämta sig under de där två veckorna!

Om du kollar på eliten i Sverige så kan jag nästan garantera att de människorna vilar oftare än vad gemene man på kolo gör, och de är inga hobbybyggare, utan tävlar på elitnivå!

njut av livet, du vet inte vad som händer imorgon!

Wormzie
2013-06-11, 13:33
Jag var iväg en månad i Thailand för 2 år sedan, åt gott och hade det helt underbart, tränade en dag bara för att testa ett gym, när jag kom tillbaka tog det 2-3 dagar pga jet-lag, sen var jag tillbaka i gymmet och veckan senare satte jag nya personbästa.

Hur? Kroppen fick en månad av återhämtning och ladda upp sig, träna hårt INNAN och låt kroppen återhämta sig under de där två veckorna!

Om du kollar på eliten i Sverige så kan jag nästan garantera att de människorna vilar oftare än vad gemene man på kolo gör, och de är inga hobbybyggare, utan tävlar på elitnivå!

njut av livet, du vet inte vad som händer imorgon!

+1, tror många koloiter behöver höra det här nu när semestertider börjar närma sig :)

Carnes
2013-06-11, 13:35
+1, tror många koloiter behöver höra det här nu när semestertider börjar närma sig :)

+1

tlk
2013-06-11, 13:42
Rätt spännande att i ena tråden så hävdar allt och alla att de tränar för att det är roligt.. sen nästa "äh inte ska du träna på semestern.. ha roligt i stället."

Självklart lägger man in någon form av träning på resor.

Carnes
2013-06-11, 13:44
Rätt spännande att i ena tråden så hävdar allt och alla att de tränar för att det är roligt.. sen nästa "äh inte ska du träna på semestern.. ha roligt i stället."

Självklart lägger man in någon form av träning på resor.

Även dom man ska supa skallen av sig i princip varje dag?

Det är skillnad på roligt och roligt. Träning är roligt. Att jaga pussy och supa är också roligt.

Latissimus Dorsi
2013-06-11, 13:46
Även dom man ska supa skallen av sig i princip varje dag?

Det är skillnad på roligt och roligt. Träning är roligt. Att jaga pussy och supa är också roligt.

+1 hiho :D

tjing
2013-06-11, 13:46
Jag tror handen på hjärtat att du inte kommer ens tänka en tanke på träning efter några dagar, du kommer ligga där svettig och uttorkad på hotellrummet och garva med polarna och längta efter en återställare :d

Det här. Sluta noja för skitsaker. 2 veckor är ingenting på ett år.

tlk
2013-06-11, 13:51
Även dom man ska supa skallen av sig i princip varje dag?

Det är skillnad på roligt och roligt. Träning är roligt. Att jaga pussy och supa är också roligt.

Personligen tycker jag alkohol är extremt tråkig drog och skulle aldrig få för mig att supa.

Framgör ju förstås av TSs inlägg att han ska supa 1 vecka utav 2. Ser inget problem med att lägga in lite träning 3-4 dar i veckan oavsett. Förutsätter att TS inte ska klubba 24/7 i 14 dagar. Iaf på mina festresor är där en hel del slappetid på stranden och dylikt och då är det lugna puckar att hinna med träningen. Tar ju ffs bara 10-15 minuter. Men boro ju klart på vad man tycker är roligt. För mig är det roligt att gå runt på nya ställen och leta upp saker som jag kan köra olika varianter av chins i t.ex. Går ju av bara farten när man ändå är på väg till klubben där man ska ut och jaga pussy. Går ju lätt att hinna med iaf 20 chins om dagen. Några muscleups i lämpligt träd, lite enbensböj, pressa något spännande man hittat, och voila. Fundera ut spännande variationer av armhävningar. Träningen är avklarad och det var fan så mycket roligare än att ligga på stranden.

tlk
2013-06-11, 13:58
Partyresor blir ju ändå allt som oftast som långa kardiopass för man kör 8 timmar på dansgolvet er'night.

Guybrush82
2013-06-11, 13:58
Personligen tycker jag alkohol är extremt tråkig drog och skulle aldrig få för mig att supa.

Framgör ju förstås av TSs inlägg att han ska supa 1 vecka utav 2. Ser inget problem med att lägga in lite träning 3-4 dar i veckan oavsett. Förutsätter att TS inte ska klubba 24/7 i 14 dagar. Iaf på mina festresor är där en hel del slappetid på stranden och dylikt och då är det lugna puckar att hinna med träningen. Tar ju ffs bara 10-15 minuter. Men boro ju klart på vad man tycker är roligt. För mig är det roligt att gå runt på nya ställen och leta upp saker som jag kan köra olika varianter av chins i t.ex. Går ju av bara farten när man ändå är på väg till klubben där man ska ut och jaga pussy. Går ju lätt att hinna med iaf 20 chins om dagen. Några muscleups i lämpligt träd, lite enbensböj, pressa något spännande man hittat, och voila. Fundera ut spännande variationer av armhävningar. Träningen är avklarad och det var fan så mycket roligare än att ligga på stranden.

S.k. Disco-gymmande? :d

Carnes
2013-06-11, 13:59
Personligen tycker jag alkohol är extremt tråkig drog och skulle aldrig få för mig att supa.

Framgör ju förstås av TSs inlägg att han ska supa 1 vecka utav 2. Ser inget problem med att lägga in lite träning 3-4 dar i veckan oavsett. Förutsätter att TS inte ska klubba 24/7 i 14 dagar. Iaf på mina festresor är där en hel del slappetid på stranden och dylikt och då är det lugna puckar att hinna med träningen. Tar ju ffs bara 10-15 minuter. Men boro ju klart på vad man tycker är roligt. För mig är det roligt att gå runt på nya ställen och leta upp saker som jag kan köra olika varianter av chins i t.ex. Går ju av bara farten när man ändå är på väg till klubben där man ska ut och jaga pussy. Går ju lätt att hinna med iaf 20 chins om dagen. Några muscleups i lämpligt träd, lite enbensböj, pressa något spännande man hittat, och voila. Fundera ut spännande variationer av armhävningar. Träningen är avklarad och det var fan så mycket roligare än att ligga på stranden.

Jag har svårt att se vad lite diskoövningar i träd osv ska göra på 1 vecka, men du har rätt.

tlk
2013-06-11, 14:07
Jag har svårt att se vad lite diskoövningar i träd osv ska göra på 1 vecka, men du har rätt.

Vadå "ska göra" ? Det handlar väl om att ha roligt på resan. Ligger man på stranden halva dan kan man väl lika bra ägna den tiden till att ha roligt.. . T.ex. spela lite beach volley eller köra kroppsviktsövning i träd.

For shitz n' gigglez. Sen får man ju träningen på bara köpet.


Det handlar väl ändå om att ha roligt och inte att få ut några resultat. *facepalm*

Carnes
2013-06-11, 14:10
Vadå "ska göra" ? Det handlar väl om att ha roligt på resan. Ligger man på stranden halva dan kan man väl lika bra ägna den tiden till att ha roligt.. . T.ex. spela lite beach volley eller köra kroppsviktsövning i träd.

For shitz n' gigglez. Sen får man ju träningen på bara köpet.


Det handlar väl ändå om att ha roligt och inte att få ut några resultat. *facepalm*

Då kan ju TS svinga runt i träd om så behagas. Jag personligen skulle lägga samma tid och energi på att jaga ännu mer pussy. Det är ju trotts allt en resa på 2 veckor.. Träna kan han göra resten av året.

tlk
2013-06-11, 14:33
Då kan ju TS svinga runt i träd om så behagas. Jag personligen skulle lägga samma tid och energi på att jaga ännu mer pussy. Det är ju trotts allt en resa på 2 veckor.. Träna kan han göra resten av året.

Ofc. Det är ju en smaksak.

Jag föredrar att ägna partyresor till dansgolv och stranden framför att jaga pussy.

Och vad gör man på stranden? That's right. beach volley och kroppsviktsträning i solen.

Carnes
2013-06-11, 14:38
Ofc. Det är ju en smaksak.

Jag föredrar att ägna partyresor till dansgolv och stranden framför att jaga pussy.

Och vad gör man på stranden? That's right. beach volley och kroppsviktsträning i solen.

hahah aight aight, är helt klart med.