handdator

Visa fullständig version : Möjlighet att resa i historien!


Captainwide
2013-06-10, 21:45
Om du hade fått möjlighet att fyra gånger få resa tillbaka i tiden och spendera två veckor på varje plats, vart och vilken period hade du velat åka till och varför? (Ja du får skippa de negativa sakerna med perioden, exempelvis om du vill resa till medeltiden så slipper du pesten)

1. Renässansen i Italien. Assassins Creed II, enof sed.
2. Vilda västern i USA. Jag har alltid velat bli en cowboy.
3. Kina under 200 talet. Har alltid varit fascinerad utav Kina under det den perioden, jag vet faktiskt inte varför. Kung Fu rullar kan ha bidragit lite kanske.
4. Vikingatiden här i norden. Vikingar är sjukt coola.

Carnes
2013-06-10, 21:47
Venice Beach 1970

awesomooo
2013-06-10, 21:52
Vill bara dyka upp med ett F18 över det antika Romarriket

MasterChief
2013-06-10, 21:55
Jag drar tillbaka cirka 4 miljarder år för att kolla på aminosyrornas fest.

Sheogorath
2013-06-10, 21:58
Vill bara dyka upp med ett F18 över det antika Romarriket

Du kommer crasha eftersom du inte kan flyga en F18.

wozz
2013-06-10, 22:00
1. Venice beach,nån gång under den gyllene eran, med Arnold och grabbarna. För dem verkade så sjukt härliga.

2. Andra världskriget(om nu att slippa bli ihjälgasad ingår i samma kategori som slippa pesten) För att se hur illa det var, gärna om möjligt få vara vid Hitlers sida och få en egen bild av honom. alltid tyckt han varit intressant på ett skrämmande sätt, med tanke på att han enligt många inte var en psykopat.

3. Sveriges stormaktstid(ev. vikingatiden som du sa Captain), intressant att se hur Sverige såg ut innan vi körde ner händerna i byxfickorna.

4. Nån Gång i min fars/mors tonår, sisådär 1985. Intressant att se hur allt var när dem som fostrat mig fostrades.

MasterChief
2013-06-10, 22:01
Vill bara dyka upp med ett F18 över det antika Romarriket

Lite off, men "dyka upp" är ju ett rätt komiskt uttryck. Vanligtvis dyker man ju ner.

knuckles
2013-06-10, 22:02
1. Romariket, gå och se gladiatorerna m.m.
2. Japan på 1600-talet.
3. Vilda västern.
4. Ryssland under tidigt 1900-tal.

billmaier
2013-06-10, 22:02
venice beach 1970

+1

Tricklew
2013-06-10, 22:08
Rida på en maddafakking dinosaurie.

http://furiousfanboys.com/wp-content/uploads/2012/03/dinoriders.jpg

Holmes
2013-06-10, 22:13
1. San Francisco sommaren 1967 - Uppleva hippiekulturen
2. Wien 1700-tal - Se Mozart spela
3. 30-talet e.kr. - Se om Jesus återuppstod eller inte

Fuark
2013-06-10, 22:14
Krita!

Dinosaurier

1. San Francisco sommaren 1967 - Uppleva hippiekulturen
2. Wien 1700-tal - Se Mozart spela
3. 30-talet e.kr. - Se om Jesus återuppstod eller inte

det gjorde han inte.

Holmes
2013-06-10, 22:18
det gjorde han inte.

Nej förmodligen inte, men skulle vart kul att få ett slutgiltigt svar.

awesomooo
2013-06-10, 22:20
Du kommer crasha eftersom du inte kan flyga en F18.

Vad vet du om det? :naughty:

Lite off, men "dyka upp" är ju ett rätt komiskt uttryck. Vanligtvis dyker man ju ner.

Du förstår vad jag menar :)

Fuark
2013-06-10, 22:22
Nej förmodligen inte, men skulle vart kul att få ett slutgiltigt svar.

True :) Ta bilder och droppa i tråden för religiösa diskussioner

MasterChief
2013-06-10, 22:23
Du förstår vad jag menar :)

Absolut, uttrycket är ju vanligt. Det bara slog mig att det var lite lustigt.

Fordon
2013-06-10, 22:56
Jag drar tillbaka cirka 4 miljarder år för att kolla på aminosyrornas fest.

För det är ju betydligt roligare än Big Bang :MrT:


1. Big bang-thingyn.
2. November 1700 slaget vid Narvamed Karl XII.
3. Februari 1713 med Karl XII i Bender, Turkiet :D
4. November 1718 i Norge när karl XII blir skjuten.

Hade ett femte alternativ funnits så hade jag nog åkt tillbaka till Birka under en lagom varm sommarmånad.

C.E.J.
2013-06-10, 23:43
Två veckor? zzz. I så fall åka till Jerusalem kring tiden för Jesus(*) korsfästelse och filma allt i några dagar, sen göra en dokumentär om "what really happened", dvs inget.

(*Nej Jesus får ingen speciell genitivform av mig.)

edit: Får jag åka fram och tillbaka som jag vill skulle jag åka till 1000-talet nån gång och starta nån stad med frihandel och mänskliga rättigheter, som jag såklart skyddar med överlägsen teknik från 2000-talet.

mrt4
2013-06-10, 23:54
1: Vikingatiden. Är ganska rejält insnöad på runstenar och sånt, så birka samt några mindre dagsutflykter på mälaröarna vore ju trevligt! Jag växte ju upp där dessutom, vore ju kul att stå på samma plats som huset man växte upp i.... Fast undrar om det inte var under vatten då?

2: Hade gärna sett när dom byggde första delarna av stonehenge. Vad skulle dom ha den till, och hur hade dom fått reda på alla fakta? Man vet ju inte exakt hur gammalt det är, men runt 3000år före kristus googlade jag mig till.

3: Paris kring förra sekelskiftet. Absint, kläderna, arbetarna, ja... ALLT :-)

4: 80 talet i stockholm. Jag är född 83 och känns som jag inte minns så mycket. Är inget stort fan av 80 talet som så, men jag hade ändå velat uppleva mer liksom. Gula freestyles, gammal öppning på burkar, trekantiga festis. Imperiet.... Imperiet var iofs jävligt bra :-)

Mvh Robin

Raschmus
2013-06-11, 07:28
2000 år bakåt i tiden och följt efter Jesus, slaviskt.

Typ järnåldern. Tagit med mig lite appleprylar, vapen o en fet stereo. Se om modern musik bara är en konsekvens av vår kultur eller om man kan få ociviliserade män att gilla exempelvis hårdrock eller house.

1990. Gjort en kvinna på smällen o nu i modern tid hänga med min jämngamla son/dotter. Skitkonstigt, mest för det är möjligt.

1964. Klappat till min chef på brottarmattan (både jag o han har brottats men i helt olika generationer). Markerat vem fan det är som är bäst.

PureWhey
2013-06-11, 09:15
1. San Francisco sommaren 1967 - Uppleva hippiekulturen
2. Wien 1700-tal - Se Mozart spela
3. 30-talet e.kr. - Se om Jesus återuppstod eller inte

Get out of my mind!


Le iPhone

tearz
2013-06-11, 09:15
Skulle besökt de flesta stora slagfält 2000 år bakåt i tiden och fram till nutid =)

Snacka om storslaget.

tearz
2013-06-11, 09:17
För det är ju betydligt roligare än Big Bang :MrT:


1. Big bang-thingyn.
2. November 1700 slaget vid Narvamed Karl XII.
3. Februari 1713 med Karl XII i Bender, Turkiet :D
4. November 1718 i Norge när karl XII blir skjuten.

Hade ett femte alternativ funnits så hade jag nog åkt tillbaka till Birka under en lagom varm sommarmånad.

Karl XII är så jävla överskattad och såg väl själv mer eller mindre till att Sverige tappade sina position som stormakt.

Tacka vet jag Gustav II Adolf *flex*

Rolig grej angående slaget vid Poltava som du förvisso inte nämnde är att min anfader här i Sverige deltog i det slaget som generalmajor :)

(Ja roligt för mig dvs,antar att någon annan inte egentligen ser något underhållningsvärde/intressant i det) =)

pwnyou
2013-06-11, 10:51
Låtsas vi att man är rik och odödlig och att ingen har något emot att man är där, eller är det mer realistiskt?

Till exempel, om man drar till 200-talets Kina så blir man troligtvis bara dödad. Man kommer inte att se någon kung fu...

En vit man i konstiga kläder försöker ta sig igenom portarna till en cool stad, lycka till :D

nissepelle
2013-06-11, 10:54
1. Yngre juraperioden och spana in sauropoder. Samt gå runt och vara hög på syrgas!

2. Rom, 47 f.kr. Uppleva inbördeskriget och se Julius Caesar.

3. Mongoliet/Kina 1211, se Genghis Khan och hur han plundrar Kina.

4. Frankrike, juni 1944. Landstigningen i Normandie.

nissepelle
2013-06-11, 10:55
Rolig grej angående slaget vid Poltava som du förvisso inte nämnde är att min anfader här i Sverige deltog i det slaget som generalmajor :)

(Ja roligt för mig dvs,antar att någon annan inte egentligen ser något underhållningsvärde/intressant i det) =)

Jag tycker det är intressant! :em:

Fordon
2013-06-11, 11:22
Låtsas vi att man är rik och odödlig och att ingen har något emot att man är där, eller är det mer realistiskt?

Till exempel, om man drar till 200-talets Kina så blir man troligtvis bara dödad. Man kommer inte att se någon kung fu...

En vit man i konstiga kläder försöker ta sig igenom portarna till en cool stad, lycka till :D

Ja inte fan tänker jag ställa mig mitt på slagfältet och vara first man up som faller till marken i en salig blandning av lera och kroppsdelar :(

Quint
2013-06-11, 11:48
Svår fråga, finns så oändligt många saker jag skulle vilja se rent historiskt. Skulle åtminstone vilja se en livs levande T-Rex & hur pyramiderna byggdes, men efter det blir det svårare att välja.

Min 4:e tidsresa skulle jag nog använda för att resa tillbaka i tiden till strax före jag gjorde min första tidsresa, berätta vad jag sett och säga åt mig själva att åka någon annanstans istället, för att tidsparadoxer är kul :)

pwnyou
2013-06-11, 11:52
Om vi låtsas att jag passar in, kan språket osv så skulle jag vilja resa till Aten runt 420 BC och snacka med Sokrates, Platon och de andra visa eller mindre visa männen.

Eller vara adel i Rom under den tiden då det var häftiga bad, mat tills man spydde, sexorgier och gladiatorspel. Hade nog varit hedonistiskt crazy.