handdator

Visa fullständig version : Stannat i vikt i övningar


guden2010
2013-06-10, 15:21
Går på diet nu gjort det ett bra tag, men under dieten har jag ökat i precis alla övningar utom Chins och bänkpress
Jag ökar i lastdrag, rodd bicepcurl frenschpress benpress, cable flyes militärpress osv.

Men i bänkpress och chins sjunker jag som en sten från att ta 80*3 till 70*2
från 8 chins till 3
va gör jag för fel ? Funderar på skippa bänk och chins helt nu, droppen var idag då jag tog 70 2 gånger bara, utan att pressat mig så hårt på 50 kg innan

Om jag skippat övningarna ca 2 månader tror ni det kan va nåt ?

Gehenna
2013-06-10, 15:28
Går på diet nu gjort det ett bra tag, men under dieten har jag ökat i precis alla övningar utom Chins och bänkpress
Jag ökar i lastdrag, rodd bicepcurl frenschpress benpress, cable flyes osv.

Men i bänkpress och chins sjunker jag som en sten från att ta 80*3 till 70*2
från 8 chins till 3
va gör jag för fel ? Funderar på skippa bänk och chins helt nu, droppen var idag då jag tog 70 2 gånger bara, utan att pressat mig så hårt på 50 kg innan

Om jag skippat övningarna ca 2 månader tror ni det kan va nåt ?

Hur menar du nu? Varför ska du skippa övningarna? Då kommer du ju tappa än mer styrka i just de övningarna, och jag antar att det inte är vad du vill?

guden2010
2013-06-10, 15:39
Hur menar du nu? Varför ska du skippa övningarna? Då kommer du ju tappa än mer styrka i just de övningarna, och jag antar att det inte är vad du vill?

Jag att jag minskar även fast jag kör dom, måste ju prova nåt nytt.
om ingen här nåt förslag

Bryggan
2013-06-10, 18:38
Chins kan du ju skippa men bänken kan du ju gå ner i vikt i, vilket jag tycker du ska göra. Chins byter du mot latsdrag och vikter som du orkar med.
Personligen tror jag att dieten tar ut sin rätt nu. Att du ökar i latsdrag men sjunker i chins skvallrar om det. Vi säger att du väger 85 kilogram, du gör 8 chins på ett bräde. Då orkar du också 8 latsdrag med 85 kilogram i andra ändan vajern. Så du kanske tror att du ökar i latsdrag fast du alltid har haft styrkan i denna övning.

jasonmago
2013-06-10, 18:49
Går på diet nu gjort det ett bra tag, men under dieten har jag ökat i precis alla övningar utom Chins och bänkpress
Jag ökar i lastdrag, rodd bicepcurl frenschpress benpress, cable flyes militärpress osv.

Men i bänkpress och chins sjunker jag som en sten från att ta 80*3 till 70*2
från 8 chins till 3
va gör jag för fel ? Funderar på skippa bänk och chins helt nu, droppen var idag då jag tog 70 2 gånger bara, utan att pressat mig så hårt på 50 kg innan

Om jag skippat övningarna ca 2 månader tror ni det kan va nåt ?

Förmodligen äter du fel, tränar fel eller en kombination av de båda. Vad väger du och vad vägde du när du börja?

PureWhey
2013-06-10, 18:55
Chins kan du ju skippa men bänken kan du ju gå ner i vikt i, vilket jag tycker du ska göra. Chins byter du mot latsdrag och vikter som du orkar med.
Personligen tror jag att dieten tar ut sin rätt nu. Att du ökar i latsdrag men sjunker i chins skvallrar om det. Vi säger att du väger 85 kilogram, du gör 8 chins på ett bräde. Då orkar du också 8 latsdrag med 85 kilogram i andra ändan vajern. Så du kanske tror att du ökar i latsdrag fast du alltid har haft styrkan i denna övning.

Huh? *bs*

Bryggan
2013-06-11, 04:35
Huh? *bs*Nåväl för oss som gör strikta chins och inte kippar som du då kanske. :nono:

PureWhey
2013-06-11, 06:57
Nåväl för oss som gör strikta chins och inte kippar som du då kanske. :nono:

Suck, nej. Olika maskiner är olika tunga beroende på konstruktion för att ge ett exempel till varför det inte går att jämföra så.


Le iPhone

Bryggan
2013-06-11, 07:05
Suck, nej. Olika maskiner är olika tunga beroende på konstruktion för att ge ett exempel till varför det inte går att jämföra så.
Suck självklart. Därför skrev jag inget om maskinernas beskaffenhet!

BobaFett
2013-06-11, 09:39
Går på diet nu gjort det ett bra tag, men under dieten har jag ökat i precis alla övningar utom Chins och bänkpress
Jag ökar i lastdrag, rodd bicepcurl frenschpress benpress, cable flyes militärpress osv.

Men i bänkpress och chins sjunker jag som en sten från att ta 80*3 till 70*2
från 8 chins till 3
va gör jag för fel ? Funderar på skippa bänk och chins helt nu, droppen var idag då jag tog 70 2 gånger bara, utan att pressat mig så hårt på 50 kg innan

Om jag skippat övningarna ca 2 månader tror ni det kan va nåt ?

Hur stort underskott har du legat på, hur mycket har du gått ner, vad väger du nu?