handdator

Visa fullständig version : Förbannad och lättirriterad efter styrketräning


Sharma
2013-06-09, 18:45
Jag varierar med löpträning och styrketräning. Efter löpträningen mår jag alltid riktigt bra. Man är riktigt lycklig.

Efter styrketräningen däremot är jag nästan alltid lättirriterad och förbannad. Vad kan jag göra för att få samma bra känsla efter styrketräningen som efter löpträningen?

Pompere
2013-06-09, 19:55
Haha, kan känna igen mig faktiskt.
Vet inte om det är placebo eller ej men jag tränar alltid fastande (EAA innan och efter) och har nu börjat med ca 20g malto under passet. Upplevar viss mer pigghet efter träningen/bättre humör.

eAzy
2013-06-09, 19:58
Lyft tyngre och med mer intensitet, jag brukar känna mig helt tom efter passet och ingen ork att va förbannad :)

Åsberg
2013-06-09, 19:59
Ät mat efter passet.

blackindia
2013-06-09, 20:42
Inte så mycket att bidra med. Jag upplever tvärtom att jag ibland är grinig och lättirriterad innan gymmet för att sedan må mycket bättre efter. Fast jag har märkt att effekten av välbefinnandet är ändå större efter löpning faktiskt.

BobaFett
2013-06-09, 20:54
Tycker att man får samma effekt som av konditionsträning men inte lika mycket.

Tror att det kan ha att göra med överträning. När man börjar bli irriterad, deprimerad, sjuk eller allmänt utmattad kan det vara tecken på att man behöver en veckas deload, d.v.s. en vecka med träning 2-3 ggr/vecka där man tränar med väldigt låg volym och långt ifrån fail.

Niklan
2013-06-09, 21:19
Efter benpassen kan man bli lite grinig.