handdator

Visa fullständig version : Tycker kaseinpulver är obehagligt att dricka. Är det okej med bara ett vasslepulver?


Oredsson
2013-06-09, 17:53
Jag ska strax lägga en beställning på ett proteinpulver och funderar vilket jag ska välja. Har tidigare använt pulver baserade på kasein men jag finner dessa pulver obehagliga att dricka. Därför undrar jag om det är okej att välja ett pulver bara innehållandes vassle och använda det som ett protein tillskott.

LillisJ
2013-06-09, 17:56
Självklart :)

Grotesk
2013-06-09, 18:02
Det finns ingen som tvingar dig att dricka kasein från pulver.

AronP
2013-06-09, 18:05
Har du låtit kaseinet stå och släta till sig?

nomirin
2013-06-10, 00:05
Det finns ingen som tvingar dig att dricka kasein från pulver.
Behöver man äta det överhuvudtaget?
Vad jag förstått det finns det i yoghurt och kvarg. Jag äter bara lättyoghurt, kanske 0,4 dl per dag. Vore det fördelaktigt att äta mer kaseinprotein? Beror ju förstås på en mängd faktorer.
Mitt proteinintag annars består till största del av äggvita, vassleprotein, mjölk, ost, kyckling, lite grönsaker och baljväxter samt kött ibland.

Beemel
2013-06-10, 07:21
Jag gillar inte heller att dricka Kasein.
Men om man blandar det med väldigt lite vätska (typ 1dl vätska till 30g pulver) och låter det stå en stund i kylskåpet så blir det en rätt nice pudding, lite bär eller frukt till och det blir riktigt smaskens.

vicarious
2013-06-10, 07:23
Behöver man äta det överhuvudtaget?
Vad jag förstått det finns det i yoghurt och kvarg. Jag äter bara lättyoghurt, kanske 0,4 dl per dag. Vore det fördelaktigt att äta mer kaseinprotein? Beror ju förstås på en mängd faktorer.
Mitt proteinintag annars består till största del av äggvita, vassleprotein, mjölk, ost, kyckling, lite grönsaker och baljväxter samt kött ibland.

+1. Kasein är aldrig något måste.

Om du har kasein kvar som du vill göra slut på, prova göra puddingar eller dylikt av det istället för att dricka.