handdator

Visa fullständig version : få plattare bröst


marcuus
2013-06-09, 11:17
Hejhej är en grabb på 16år, har märkt att mina bröst är lite utåtriktade.
Jag själv tycker det är brutalt fult, ser ut som jag är fet eller vad man ska säga, har ni någon övning eller om jag ska ta bort en speciell övning för brösten?
Just nu har jag dessa övningar i bröstpasset:

Bänkpress
Lutande Hantelpress
Pec Deck
Cablecross
Bröstpress-maskin (pressar armarna framåt)

mvh

Hydlee
2013-06-09, 11:18
Bara fortsätt träna på så kommer dom tajta till sig med åren.

Carnes
2013-06-09, 11:35
Varför så hög volym? välj 2 (max 3) övningar och satsa stenhårt på dom.

Zeq
2013-06-09, 11:37
Hälsosam kost och styrkeökning/fettminskning under lång tid kommer vara nyckeln till förändring. Att börja träna bröst överdrivet mycket tror jag till och med kan vara negativt i ditt syfte eftersom du då riskerar överträning.

mikaelj
2013-06-09, 13:07
Man "övertränar" inte en enskild muskelgrupp. Det är ett begrepp som berör individens hälsotillstånd och beror på många faktorer, där träning är en. Utbrändhet är en annan term för det, bortom gymvärlden.
Postat via en mobil enhet

Zeq
2013-06-09, 17:17
Okej. Det jag syftar på är att om man köttar bröstmuskulaturen extra mycket så kräver den muskelgruppen längre återhämtningstid. Då finns det risk att bröstmuskulaturen inte hinner återhämta sig ordentligt och då riskerar man att få dålig utveckling för muskelgruppen i fråga.

crizzan
2013-06-09, 18:24
Jag skulle lagt upp det såhär. Valfri övning på varje men som det står:
Platt press 3set
Incline press 3set
Decline press 3set
Flies 3set

Detta går jag efter och fått goda resultat. Sen kan ju genetiken bestämma lite hur dina bröst ser ut men som du förklarar det låter det som chipstuttar och då får antingen gå ner i fettprocent (till det tar från bröstet) eller öka i muskelmassa på bröstet.

Oxe
2013-06-09, 18:39
försöka att få det här att inte låta elakt, men tränar man så är det inte musklerna som får en att se fet ut, utan det är fettet så ser du fet ut är det troligen pga du är "fet"

Så mina tips är att ät lite mindre onyttigheter

I övrigt är det lite dålig info för att ge några bättre svar, bilder sen info om längd och vikt, kanske hur du tränar resten och vad du äter så kommer du säkerligen få givande svar.

Emil Brännmark
2013-06-09, 19:37
Lättare gynekomasti är rätt vanligt i tonåren, och inte så mycket att göra åt. Slå upp det och kolla om det stämmer med hur du ser ut. Om det är det du har så får du vänta ut det, brukar försvinna med åren.

pezrulezhaakon
2013-06-09, 20:19
crizzan, alla de varianterna på samma pass är inte nödvändigt.

crizzan
2013-06-09, 20:38
crizzan, alla de varianterna på samma pass är inte nödvändigt.

Mycket medveten, finns många saker som "inte är nödvändiga" som man gör ändå :)

BobaFett
2013-06-09, 20:46
Okej. Det jag syftar på är att om man köttar bröstmuskulaturen extra mycket så kräver den muskelgruppen längre återhämtningstid. Då finns det risk att bröstmuskulaturen inte hinner återhämta sig ordentligt och då riskerar man att få dålig utveckling för muskelgruppen i fråga.

Tror inte att det är någon risk. Nybörjare har nog rätt svårt att trötta ut muskler till den grad att de behöver långa återhämtningstider. Det är snarare ett problem när man blir mer vältränad. Det är också anledningen till att nybörjare svarar bättre på mer frekvent träning och vältränade behöver fler dagar vila mellan pass (eller periodisering lätt/hårt pass).