handdator

Visa fullständig version : Bulk?


simonsk
2013-06-08, 12:54
En snabb fråga bara;

Har hört både och, därför vill ja ta hjälp här, av folk som säkert är kunnigare..

Om jag ska bulka, är det då bra att äta skräpmat såsom te.x pizza, donken osv?

Vissa säger att det är bra, medans andra säger tvärtemot. De säger att jag ska äta mat med mycket kolhydrater osv, t.ex pasta, kött, kyckling, ris..

Hur är det?!*mini

REDaction
2013-06-08, 13:34
En snabb fråga bara;


Om jag ska bulka, är det då bra att äta skräpmat såsom te.x pizza, donken osv?


Nej. Det kan hjälpa dig att få i dig tillräckligt med kalorier om du har svårt för det men bra är det inte. Lyssna på dom som säger tvärtemot. Sen är det klart att du ska unna dig saker du inte kan på en deff men grunden bör vara vanlig & vettig mat.

simonsk
2013-06-08, 13:39
Grejen är att jag har svårt att få i mig tillräckligt med kalorier. Kan det vara bra då? Sen menar jag såklart inte att ja ska trycka i mig en fet pizza efter varje träning, men tänkte att det kanske kan vara bra en gång då och då?

ariak
2013-06-08, 13:43
En snabb fråga bara;

Har hört både och, därför vill ja ta hjälp här, av folk som säkert är kunnigare..

Om jag ska bulka, är det då bra att äta skräpmat såsom te.x pizza, donken osv?

Vissa säger att det är bra, medans andra säger tvärtemot. De säger att jag ska äta mat med mycket kolhydrater osv, t.ex pasta, kött, kyckling, ris..

Hur är det?!*mini

vad för kött äter du som innehåller kolhydrater?

Nixan
2013-06-08, 13:44
Grejen är att jag har svårt att få i mig tillräckligt med kalorier. Kan det vara bra då? Sen menar jag såklart inte att ja ska trycka i mig en fet pizza efter varje träning, men tänkte att det kanske kan vara bra en gång då och då?

Ditt mål är att hamna på ett överskott, och är det med dessa hjälpmedel du når ditt mål så får man väl säga att det är bra.

Man kan säga att det finns bättre sätt att nå målet på, men det är ändå upp till dig att avgöra hur du själv vill göra.

Fjrebqll
2013-06-08, 14:49
http://traningslara.se/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/

TLDR; Ät mer av det du redan äter som du anser nyttigt.

Zeq
2013-06-08, 15:22
Det är mer opti att få i sig överskottet via "vanlig mat" än de exempel du nämnde. Det handlar inte bara om kcal utan även om att få i sig lagom med näringsämnen, blodsockret osv.

Kort sagt, ät inte skräpmat då och då i tron om att det är bra för din fysiska hälsa, utan ät det i så fall ibland för att det är gott, om du nu tycker det.

Ungkarlsliv
2013-06-08, 15:31
Om du ska bulka så unna dig en pizza eller annan skräpmat om du blir sugen på det men bygg inte upp hela ditt kostintag omkring skräpmat. Men om du på lördagen blir sugen på en pizza och cola käka det men inte varje dag kanske. Bygg upp kosten på vanlig mat kött,kyckling,fisk, Ris,Pasta,Havregryn etc har du svårt att få i dig kalorier börja dricka kalorier 1L 3% mjölk är 600 kalorier.