handdator

Visa fullständig version : Feber?


StampChamp
2013-06-06, 10:55
Hej

Igår på jobbet blev jag dålig, var tvungen att kolla tempen, bara 35.5. Åkte hem yr, när jag kommer hem blir jag varm och det känns som feber, öm i kroppen, trött och orkar ingenting. Får även ordentlig huvudvärk, framförallt när jag rör på mig. Känner dock inte så mycket förkylningstecken, kanske lite tät långt bak i näsan.

Känner även en svag känsla av illamående, men kan ändå äta bra.

Men mest feber och huvudvärk. Sen efter en natt så är jag bra, mycket piggare och bara lite huvudvärk. Vanligt att det går över så snabbt? Vet med mig att jag sällan är sjuk länge.

Jag är lite kinkig när de gäller sjukdom, mest för att jag nästan aldrig är det. Oroar jag mig i onödan?

Just att jag blir så plötsligt bra och att de går över så snabbt, utan några större förkylningssymptomer

StampChamp
2013-06-06, 11:07
Just att de kom så plötsligt på jobbet, utan några större symptomer så som snuva ont i halsen osv.

Började bara frysa och sen kom nån typ av feber.

Sen att jag är så pigg idag, enda jag känner nu är huvudvärk när jag reser mig. Blir lite fundersam.

Ronn
2013-06-06, 11:12
Nån form av stressreaktion kanske? Mycket att göra på jobbet?

Kotten
2013-06-06, 13:35
Förstår inte det konstiga, feber 1 kväll för att sen vara borta är väl inte direkt ovanligt

King Grub
2013-06-06, 14:22
Feber är ingen sjukdom, utan ett tecken på något. Det går inte att diagnosticera något bara baserat på feber.