handdator

Visa fullständig version : Dåligt knä efter benpass med böjskor


dmoller
2013-06-06, 10:00
Tjena kolo

För ett par månader sedan köpte jag med ett par böjskor från adidas.

När det var dax för ett benpass snörade jag på mig dojorna och började frontböja 3or upp till fail för att sedan kötta 5 set tunga 5or benpress innan jag gick hem.

Passet gick sjukt bra och jag var nöjd som fan över skorna.
När jag vaknade nästa morgon var mitt vänsterknä helt trasigt och jag kunde knappt stödja mig på det. Det var ganska svullet och gjorde ont som fan.

Doktorn säger bara att jag ska vila ett år(han hade ingen diagnos eller något) och att anti inflammatoriskt ej kommer göra någon nytta. Han sa även att jag ska försöka anstränga knät så mycket jag kan utan att det gör ont dagen efter(mest för att underhålla quadriceps).

Någon som vet vad det kan vara för fel och om det finns något att göra åt det förutom att vila?

z_bumbi
2013-06-06, 10:08
Mitt tips är att du letar upp en sjukgymnast för att se om det går att göra något som skyndar på rehaben.

Ristretto
2013-06-06, 14:39
Var och hur på/i knät gör det ont?

dmoller
2013-06-06, 20:51
Var och hur på/i knät gör det ont?

sry för sent svar haft en del o göra.

runt om knäskålen mestadels ytligt men efter lite mer ansträngning(25 min promenad räcker) så letar ondheten in sig djupare och det kan bli lite svullet.

dmoller
2013-06-30, 20:58
Drar en liten update ifall någon råkar ut för samma grej.

Det visade sig att mina fötter är sjukt överpronerade.
Och iom att mina böjskor ej har proneringsstöd(vilket skorna jag använde innan hade) så vek sig antagligen mina knän inåt och knasade till knät under passet.

fått det fixat med ett par ilägg gjutna för mina fötter och det känns sjukt bra.

tack för mig