handdator

Visa fullständig version : Ert sjukaste pass?


Alsor
2013-06-05, 21:31
Den dagen på gymmet som allt går så jäävla bra, styrkan, pumpen(!) men framförallt ENERGIN. De dagarna är sällsynta men plötsligt så kommer dem, dela gärna med er av era egna erfarenheter ;)

Kan själv börja, kommer in på gymmet fast besluten att ta 35 kg i hantelpress (pb sen innan är 33,5 kg x 5), tar det relativt enkelt och bestämmer mig (av nån jävla anledning) för att testa 40 kg. Kör på och klarar 5 reps. Samma med sned hantelpress, pb innan 30 kg x4 och klarar 35 kg x 6 detta passet. Vad händer?

Meningen är inte att det ska vara någon skryt-tråd utan vill bara se om det är någon annan som varit med om samma sak :)

Fordon
2013-06-05, 21:35
Hmm..

90 minuter intensiv bicepsträning.
pizzabreak i resturangen under gymmet
90 minuter minst lika intensiv tricepsträning.

Det var ett par år sen men det är ett pass jag aldrig kommer glömma :D

Alsor
2013-06-05, 21:38
Haha pumpen på dina armar måste ha varit enorm efter det där! ;)

ceejay
2013-06-05, 21:46
När jag maxat i böj(maxar när det känns bra:))
När jag ryckte 105 så var jag i rätt bra form i kropp och knopp.
När jag bänkade 140x6 så var jag toktaggad

Xtronal
2013-06-05, 22:02
Köttar sönder med fem set bänk, sätter pb i bänkpress på 100 kg hoppar över till snedbänken och sätter ett pb på 90 kg , över till snea hantelpressar gör en femma på 37.5 som jag tidigare gjorde 2 reps på , över till 40 kgs hantlarna och smäller av 4 reps.. sedan blev det pb i militärpress under samma pass 60 x 5.

mikaelj
2013-06-05, 22:05
När jag helt ur det blå gjorde både 52 och 55, lätt, i bänken. Det förvånade mig eftersom mitt tidigare max var 50.

difeddy
2013-06-05, 22:20
Kände mig lite sliten och trött en gång och skulle på det passet köra böj. Hade väl tidigare gjort en tia på 150 eller så. Kom till gymmet, gjorde ett PB på 165 x 6, varefter jag slängde på lite extra vikter och slog ett till PB på 200 kg. Det var fint.

Landström
2013-06-05, 22:29
Minns med kärlek ett marklyftspass för många år sedan.

Jag hade av diverse anledningar inte tränat marklyft på nästan ett helt år. Däremot hade jag tränat en hel del tyngdlyftningsinspirerad träning med ryck, frivändningar, styrkeryck m.m.

Efter att ha avslutat ett sådant pass så "snubblade" jag över en lastad stång på 200 kg. För skoj skull fick jag ett infall och ville prova ett lyft. Hade mycket låga förväntningar men till min förvåning och mycket stora glädje hade jag skaffat mig en enorm explosivitet.

Marklyftsvikterna bara flög upp och tekniken satt dessutom perfekt. Ökade mitt pers med 55 kg på bara drygt två månader efter det.

Kärlek.

hestJaevel
2013-06-05, 22:40
Jag minns mark-passet veckan efter jag hade klarat 170 kilo marklyft (PB med tio kilo).
Hade haft en rätt kass dag, jag kände att jag hade mycket energi och den skulle jag göra av med i marklyft.
Visst fan levererade jag 182,5 kilo mark, 400+ spärren. Det var så jäkla oväntat så det fanns knappt på kartan när jag satt hemma inför passet.

Kål
2013-06-05, 23:17
Sjukaste passet? Helt klart efter studenthelgen för två år sedan.

Dagen då jag tog studenten åt jag 500g kvarg till frukost, lite grekisk mat på min mottagning och utöver det enbart alkohol. Var rejält full från klockan 07 på morgonen till 06 tiden på morgonen därpå.

Dagen efter, samma visa förutom att det blev en hamburgare vid middagstid.

Sista vågen med polare tog studenten så blev en dags firande dagen även därpå. Något mindre mat.

Och avslutningsvis en sista kväll för att fira oss allihopa. Något mindre mat än förgående dag.

Sammanlagt under de här fyra dagarna hade jag fått i mig runt 1500 kcal från mat. Detta kombinerat med kopiösa mängder alkohol.

Stack till gymmet när jag hade återhämtat mig runt 22 tiden, den femte dagen dvs. Brukade köra sexor på 110kg i bänkpress.

Stänkte upp en trea på 60kg innan jag svimmade.

delizh
2013-06-05, 23:32
Sjukaste passet? Helt klart efter studenthelgen för två år sedan.

Dagen då jag tog studenten åt jag 500g kvarg till frukost, lite grekisk mat på min mottagning och utöver det enbart alkohol. Var rejält full från klockan 07 på morgonen till 06 tiden på morgonen därpå.

Dagen efter, samma visa förutom att det blev en hamburgare vid middagstid.

Sista vågen med polare tog studenten så blev en dags firande dagen även därpå. Något mindre mat.

Och avslutningsvis en sista kväll för att fira oss allihopa. Något mindre mat än förgående dag.

Sammanlagt under de här fyra dagarna hade jag fått i mig runt 1500 kcal från mat. Detta kombinerat med kopiösa mängder alkohol.

Stack till gymmet när jag hade återhämtat mig runt 22 tiden, den femte dagen dvs. Brukade köra sexor på 110kg i bänkpress.

Stänkte upp en trea på 60kg innan jag svimmade.

Svimmade du när du körde bänkpress?
Hur gick det med dig då tanke på att du tappar kontrollen och strången ramlar ner på dig?

Kål
2013-06-05, 23:36
Svimmade du när du körde bänkpress?
Hur gick det med dig då tanke på att du tappar kontrollen och strången ramlar ner på dig?

Svimmade när jag reste mig upp efter sista pressen. Hade pass :)

Metral
2013-06-06, 08:19
Sjukaste passet? Helt klart efter studenthelgen för två år sedan.

Dagen då jag tog studenten åt jag 500g kvarg till frukost, lite grekisk mat på min mottagning och utöver det enbart alkohol. Var rejält full från klockan 07 på morgonen till 06 tiden på morgonen därpå.

Dagen efter, samma visa förutom att det blev en hamburgare vid middagstid.

Sista vågen med polare tog studenten så blev en dags firande dagen även därpå. Något mindre mat.

Och avslutningsvis en sista kväll för att fira oss allihopa. Något mindre mat än förgående dag.

Sammanlagt under de här fyra dagarna hade jag fått i mig runt 1500 kcal från mat. Detta kombinerat med kopiösa mängder alkohol.

Stack till gymmet när jag hade återhämtat mig runt 22 tiden, den femte dagen dvs. Brukade köra sexor på 110kg i bänkpress.

Stänkte upp en trea på 60kg innan jag svimmade.

:laugh:
Jag trodde att du på något sätt skulle lyckas stänka upp en femma på 120 eller något, dog lite när jag läste slutet.

HookersUnited
2013-06-06, 08:27
3 varv på tid
10 Stöt 100 kg
500 meter rodd

Det tog ut sin rätt.

Landström
2013-06-06, 10:26
:laugh:
Jag trodde att du på något sätt skulle lyckas stänka upp en femma på 120 eller något, dog lite när jag läste slutet.

+1

Berättelsen tog en brutal vändning på 180 grader. I didn´t see it coming. Underbart!

vasby
2013-06-06, 12:08
Min 5x180 böj

Var så less omotiverad trött sur grinig hungrig att jag höll på fastna i botten på 3x140. Gjorde en blytung singel på 160. Men blev så jävla förbannad att jag gjorde 5x180 vilket var det jobbigaste jag någonsin gjort inom gymmets 4 väggar. Stjärnorna dök upp redan på 4 repsen sen var det slow motion böjar med massa stopp på vägen upp 4x till men skönt efteråt att ha satt det i alla fall hehe


///

Skrivet på ajfånen

Linjedomarn
2013-06-06, 15:25
När jag drog 180 i marklyft första gången och började blöda näsblod efter halva vägen men fortsatte ändå.

Malmberg
2013-06-06, 15:27
Cyklade först 3,5 - 4 mil landsväg. Stack in på gymmet och körde böj, mark, vader och några andra ben och ryggövningar (på samma vikter jag brukar) Cyklade hemåt, 200m från lägenheten ramlar jag ihop med kramp i båda framsidalår, båda baksidalår och båda vaderna samtidigt. Där ligger jag på en cykelväg, efter jag har krashat i asfalten och funderar på vad fan man håller på med. Folk som passerade var fundersamma.

filmjölk
2013-06-06, 15:50
Mina sjukaste pass utspelade sig nog under en period när jag var 17-18 år. Jag var så insnöad i broscience från bk sportsmag och vad mina femtioelva lokala gymhjältar hade gett för tips att det blev kaotiskt i huvudet när jag skulle träna.

Skulle jag tex. träna pecs tror jag att jag ett tag var uppe i 11 olika övningar för att täcka in allt. Börja med bänkpress för overallmassa, sen "runda av" med hantelpress för bänkpressen gjorde pecsen kantiga. Snebänk för overallmassa på överdelen, dito med hantlar. Men bara pressar byggde mer tjocklek än vidd, så raka och snea hantelflyes för vidden. Declinepress i smithmaskin för underdelen, halvsmalt grepp smithpress med squeeze för mittendelen, mejsla detaljer i ovansida pecs med cablecross från nedre trissan. mejsla detaljer i resten med pec-dec och avsluta med pullovers för att den expanderade hela bröstkorgen.

Raschmus
2013-06-07, 07:44
Rolig tråd!

Kom ihåg ett pass från 2010 jag var tvungen att länka till från journalen. Fortfarande inte haft en så märklig styrkeökning.

Pass1
idag på atletica

Bänkpress
125/ 3+1
120/ 4+2
120/ 4 minns inte hur mkt pass

Knäböj
130/ 6
150/ 4
160/ 4
170/ 3
180/ 1

Kommentar: WTF!?!!?? Aldrig varit med om dess like eller ens hört talas om!!!! För det första ett jävligt tydligt pb i bänken, sen skulle jag köra böj utan bälte och passare, så tänkte jag kör på 130kg. Sexan flög upp! Som om det vore hälften av vikterna. Ökade och ökade och det tog aldrig stopp. Ettan på 180 var tung, verkligen, men ändå ett så solklart PB efter alla dom seten som för mig ska vara gristunga?! Jag fattar ingenting... Tidigare när jag varit starkare än vanligt har jag alltid blivit jävligt sjuk efter, så efter dom böjen tror jag seriöst jag kommer vara dödssjuk i morgon. Så jag blev rädd och gick hem efter det.


Hursom, helt jävla sinnessjukt!


Edit: Hade givetvis passare sen, men fortf inget bälte!

Raschmus
2013-06-07, 07:49
Mina sjukaste pass utspelade sig nog under en period när jag var 17-18 år. Jag var så insnöad i broscience från bk sportsmag och vad mina femtioelva lokala gymhjältar hade gett för tips att det blev kaotiskt i huvudet när jag skulle träna.

Skulle jag tex. träna pecs tror jag att jag ett tag var uppe i 11 olika övningar för att täcka in allt. Börja med bänkpress för overallmassa, sen "runda av" med hantelpress för bänkpressen gjorde pecsen kantiga. Snebänk för overallmassa på överdelen, dito med hantlar. Men bara pressar byggde mer tjocklek än vidd, så raka och snea hantelflyes för vidden. Declinepress i smithmaskin för underdelen, halvsmalt grepp smithpress med squeeze för mittendelen, mejsla detaljer i ovansida pecs med cablecross från nedre trissan. mejsla detaljer i resten med pec-dec och avsluta med pullovers för att den expanderade hela bröstkorgen.

Hahahahaha, kung!

Hobbes
2013-06-07, 08:21
Diane - utfördes 2008

21-15-9 reps
100kg Marklyft
Overhead pushups.

3:31 minuter, trodde jag skulle dö och kunde inte röra mig på väldigt lång tid. Minns hur de kom och kollade hur jag mådde.

Sen Filthy-Fithty på 26 minuter var inte att leka med.

tho123
2013-06-07, 08:22
När jag drog 180 i marklyft första gången och började blöda näsblod efter halva vägen men fortsatte ändå.

hahahahahaha så jävla hardcore! Love it

Beemel
2013-06-07, 09:15
Förvisso inte "ett pass" men det sjukaste jag varit med om är nog när jag låg på 97,5kg maxning i bänkpress. Körde på det i 2-3 månader, men 100kg var helt omöjligt. till slut klarade jag tre reps på 97,5 men hundringen gick fortfarande inte. När jag väl klarade av hundringen var jag uppe på 110 efter 3 veckor. Det kändes ganska sjukt. Någon form av extrem psykisk spärr runt 3 siffrigt som låg och malde alldeles för länge.

gymjander
2013-06-07, 09:16
De dagar allt verkligen stämmer i typ en basövning brukar jag minnas som jävligt bra pass (då brukar jag även vara riktigt bra i övningarna efteråt).

Senast det hände var nog när jag körde marklyft för några veckor sedan, hade i typ ett halvårs tid enbart kört mina tunga set med remmar.
Plötsligt, när jag står och glor på alla bilder på väggarna av klubbens styrkelyftare mellan uppvärmningsseten, tänker jag att jag ska lämna remmarna i väskan hela passet. Slutar med att jag sätter PB med tio kg RAW, 150kg (när jag tidigare hade typ 140kg med remmar som bästa. Efteråt kommer en gubbe fram och berömmer mig för att jag "såg jävla säker ut i marken". Kändes kanon, och resten av passet satte jag fler PB´n :D

lurre86
2013-06-07, 13:09
mitt sjukaste pass var när jag skulle gå till gymmet å köra bröst och de slutade med att jag hade sex i bastun med en främmande tjej.

Knatcharn
2013-06-07, 13:17
mitt sjukaste pass var när jag skulle gå till gymmet å köra bröst och de slutade med att jag hade sex i bastun med en främmande tjej.

Superset!

lurre86
2013-06-07, 13:42
Superset!

vill dock påpeka att jag körde klart bröstpasset innan=)

Raschmus
2013-06-10, 10:35
mitt sjukaste pass var när jag skulle gå till gymmet å köra bröst och de slutade med att jag hade sex i bastun med en främmande tjej.

Svin, brukar onanera åt tanken. Händer aldrig.

filmjölk
2013-06-10, 11:50
mitt sjukaste pass var när jag skulle gå till gymmet å köra bröst och de slutade med att jag hade sex i bastun med en främmande tjej.

På samma tema fast mindre trevligt. Kört ett armpass på simhallsgymmet, står i duschen och hör konstiga ljud från den närliggande bastun. Vet att det hänger mycket pedofiler just på badhuset, så får panik och får för mig att det är någon unge som blir våldtagen i bastun. Knäcker en sopkvast som tillhygge och skyndar dit, sliter upp dörren, en man i 60års åldern och en jämnårig kvinna har sex därinne.

De skriker av överraskning båda två, jag skriker med, de skriker ännu högre och jag skriker ytterligare ännu högre. Sen går jag därifrån.

Linjedomarn
2013-06-10, 12:02
På samma tema fast mindre trevligt. Kört ett armpass på simhallsgymmet, står i duschen och hör konstiga ljud från den närliggande bastun. Vet att det hänger mycket pedofiler just på badhuset, så får panik och får för mig att det är någon unge som blir våldtagen i bastun. Knäcker en sopkvast som tillhygge och skyndar dit, sliter upp dörren, en man i 60års åldern och en jämnårig kvinna har sex därinne.

De skriker av överraskning båda två, jag skriker med, de skriker ännu högre och jag skriker ytterligare ännu högre. Sen går jag därifrån.

Haha skön du är som alltid är bered på att det är något barn som blir våldtagen så du springer runt med tillhyggen och grejer. Fortfarande hjälte i min ögon trots att ditt spider-sence var ur balans :D