handdator

Visa fullständig version : Pajade ryggen pga. Beta Alanin


Nesox
2013-06-05, 17:13
Kanske låter lite konstigt men jag är ganska säker på det nu.

I januari satt jag och väntade i soffan, hade tagit pump 2 skopor beta alanin och en skopa craze iirc.
Helt plötsligt när jag satt där knäppte det till i ryggen och jag fick fruktansvärt ont, tog ett par dagar men sen var det bra igen.

Samma sak hände förra veckan i torsdags.
Hade tagit 2 skopor beta alanin och en skopa craze, var å tränade och under en övning så knäppte det till och jag fick ont i ryggen.

Vill bara varna folk att inte ta för mkt beta alanin, på burken jag har stog det max en skopa men tänkte inte så mkt på det, nån som har nån förklaring till det här eller låter det helt befängt?

Ame
2013-06-05, 17:29
Vad är det som får dig att tro att det beror på alaninet? Var dessa två tillfällen de enda där du tagit två skopor beta alanin?

Edit: Låter befängt alltså.

tearz
2013-06-05, 17:29
ha ha ... ?

Birkharju
2013-06-05, 17:31
:laugh::laugh::laugh:

tjing
2013-06-05, 17:31
Stimulatorisk effekt på nerver/muskler imo.

hurril
2013-06-05, 17:31
Låt mig gissa att du satt/låg på skulderbladen som en makaron.

Nesox
2013-06-05, 17:38
@Ame; Ja jag tog 2 skopor båda gångerna.
Tycker själv det är lite skumt men är rätt övertygad att det var alaninet som orsakade det.

@hurril; Nopp :p

Rabiat
2013-06-05, 19:25
Hur avgjorde du att det berodde på beta-alaninet och inte Craze? Och varför tog du det när du ändå bara skulle sitta i soffan?

Nesox
2013-06-05, 20:07
Hur avgjorde du att det berodde på beta-alaninet och inte Craze? Och varför tog du det när du ändå bara skulle sitta i soffan?

Det hände i januari när jag tog 2 skopor, satt i soffan innan jag skulle iväg å träna.
Tog inte pump för att ligga å slappa i soffan :p
Har tagit craze regelbundet o inte fått såna problem som när jag tog det tillsammans med 2 skopor alanin.

Samma sak hände nu igen förra veckan i torsdags, tog 2 skopor alanin 1 skopa craze och ryggen paja, känns bra igen nu dock.

Brukar bara ta 0.5-1 skopa annars med alanin och en rågad skopa craze, har alltid funkat bra tills jag provade 2 skopor alanin.

Är den här jag har btw.
http://www.*************.com/1/sv/artiklar/leader-beta-alanin-200g

zozofu93
2013-06-05, 20:13
Så första gången du tog det, då satt du "Helt still?".. Ingen runk eller hastad twitch eller någonting? Låter helt galet tycker jag, om du nu satt helt still och det small till ändå. Då skulle jag inte ens röra skiten med tång om jag var du.

Låter inte som att din rygg pajade ett skvatt om det känns bra nu igen, tror du behöver stretcha mer..

Gober
2013-06-05, 20:17
Du kan inte gå ut och varna folk för att du "tror" att beta alanin pajjade din rygg.

Nesox
2013-06-05, 20:18
Så första gången du tog det, då satt du "Helt still?".. Ingen runk eller hastad twitch eller någonting? Låter helt galet tycker jag, om du nu satt helt still och det small till ändå. Då skulle jag inte ens röra skiten med tång om jag var du.

Låter inte som att din rygg pajade ett skvatt om det känns bra nu igen, tror du behöver stretcha mer..

Nä, satt i soffan och kollade lite på tv innan jag skulle iväg.

Kunde knappt röra mig efter att det hände i torsdags, var mitt under ett pass också så jag var tvungen att avbryta, tror inte det beror på stretching... Brukar stretcha rätt bra :)

zozofu93
2013-06-05, 20:18
du kan inte gå ut och varna folk för att du "tror" att beta alanin pajjade din rygg.

+1
...

Nesox
2013-06-05, 20:20
Man bör nog iaf. Inte överskrida rekomendationerna som står på burken.
Kan ju ha varit ett måndagsexemplar men jag vet inte

Edit: tycker bara det är lite lustigt att det hände båda gångerna jag tog 2 skopor.

Sundqvist
2013-06-05, 20:22
Men herregud, låt han tro att lite beta-alanin pajjar ryggen:

Zozofu: pröva om du är sugen, det är inget mer märkbarn rent fysiskt än lite stickningar/ kliar lite. (enligt mig) :)

Nesox
2013-06-05, 20:25
Men herregud, låt han tro att lite beta-alanin pajjar ryggen:

Zozofu: pröva om du är sugen, det är inget mer märkbarn rent fysiskt än lite stickningar/ kliar lite. (enligt mig) :)

Jag fick knappt några stickningar av 1 skopa, därför jag provade 2 har nog använt det för länge :p

Sundqvist
2013-06-05, 20:27
Beta Alanin är en aminosyra, det du säger är som att säga att du får ont i låren av lite EAA.

Rabiat
2013-06-05, 21:16
Jag fick knappt några stickningar av 1 skopa, därför jag provade 2 har nog använt det för länge :p

Jag tror faktiskt inte att du bygger upp någon nämnvärd resistens mot parestin... Och oavsett vad så har stickningarna inget med effekten av beta-alaninet att göra, så det är skitdumt att öka dosen bara för att få stickningar.

Nesox
2013-06-05, 21:29
Jag tror faktiskt inte att du bygger upp någon nämnvärd resistens mot parestin... Och oavsett vad så har stickningarna inget med effekten av beta-alaninet att göra, så det är skitdumt att öka dosen bara för att få stickningar.

Ok, ska köra med en halv skopa i fortsättningen tror jag.

Rabiat
2013-06-05, 21:35
Ok, ska köra med en halv skopa i fortsättningen tror jag.

3-6g/dag rekommenderas. Sprid ut intaget över dagen för att slippa stickningarna.

Edit: Beta-alanin har alltså ingen akut effekt på uthålligheten såvitt jag vet, du behöver inte ta de direkt före passet, och du behöver hålla nivåerna uppe så ta även på off-dagar.

Nesox
2013-06-05, 21:39
3-6g/dag rekommenderas. Sprid ut intaget över dagen för att slippa stickningarna.

Edit: Beta-alanin har alltså ingen akut effekt på uthålligheten såvitt jag vet, du behöver inte ta de direkt före passet, och du behöver hålla nivåerna uppe så ta även på off-dagar.

Ok, ska prova det :)

Doctor Snuggles
2013-06-05, 21:49
Jag tror det var Gud som straffade dig för det där du gjorde för ett tag sedan. Du vet vad jag pratar om...

= Nej, det var inte pga av beta-alaninet.

Nesox
2013-06-05, 21:59
Jag tror det var Gud som straffade dig för det där du gjorde för ett tag sedan. Du vet vad jag pratar om...

= Nej, det var inte pga av beta-alaninet.

Gud upskattar nog bottar, fast Demonbuddy kanske är lite tveksamt :p
http://www.demonbuddy.com/

Skämt åsido kanske inte va pga. Beta alanin men men, man vet aldrig :p