handdator

Visa fullständig version : 30 days squat challange - åsikter?


MrKnubbis
2013-06-05, 13:30
Hejsan.

Jag försöker få min tjej att börja gymma (Hon har det vanliga syndromet att man blir biff om man går till gymmet).

Dock så hittade jag något som kallas "30 days squat challange" och tänkte att detta kanske är något som väcker hennes lust till att köra det på riktigt senare?
http://blogg.loppi.se/paulinas/files/2013/03/url-1.jpeg

Vilket hon blev rätt så sugen på att testa efter att "många bloggare" testade det.


Men vad har ni här för åsikter om det? Är det något att hänga i granen eller bara massa trams?

PureWhey
2013-06-05, 13:45
Trams


Le iPhone

Nebuchadnezzar
2013-06-05, 13:47
Har svårt att se att det skulle ge henne mersmak. Känns snarare som ett bra program för att se till att utövaren aldrig vill knäböja igen. :D

tjing
2013-06-05, 13:51
Squats...med vilken vikt då?

Kroppsvikt antar jag. För annars är det ju sjuka mängder reps.

Beemel
2013-06-05, 14:06
Hejsan.

Jag försöker få min tjej att börja gymma (Hon har det vanliga syndromet att man blir biff om man går till gymmet).

Dock så hittade jag något som kallas "30 days squat challange" och tänkte att detta kanske är något som väcker hennes lust till att köra det på riktigt senare?
http://blogg.loppi.se/paulinas/files/2013/03/url-1.jpeg

Vilket hon blev rätt så sugen på att testa efter att "många bloggare" testade det.


Men vad har ni här för åsikter om det? Är det något att hänga i granen eller bara massa trams?

Vad är anledningen till att du vill få din tjej att börja gymma?

Är inte 30 days squat challenge utformad för endast kroppsvikt, så varför skulle hon gå till gymmet för att göra detta?

MrKnubbis
2013-06-05, 14:27
Vad är anledningen till att du vill få din tjej att börja gymma?

Är inte 30 days squat challenge utformad för endast kroppsvikt, så varför skulle hon gå till gymmet för att göra detta?

Båda håller på att gå ner i vikt. Att styrketräna är bra för att gå ner i vikt.

Dessutom jobbar hon inom vården med mycket tunga lyft. Tränar hon blir hon starkare, lyfter rätt och på så sätt minskar risken för att skada sig.

Tror du missuppfattade vad jag skrev.
Jag har försökt få henne att gå till gymmet "på riktigt" men hon tror hon blir biff av det.

Då hittade jag denna skiten som många tjej bloggare tydligen har kört och tipsade om det ihop om att hon tycker om det och sen ska vilja köra på "hårdare". Hon snappade upp det och har börjat köra detta.

Men som jag trodde från början är detta trams bara.

Har svårt att se att det skulle ge henne mersmak. Känns snarare som ett bra program för att se till att utövaren aldrig vill knäböja igen. :D

Min tjej är väldigt.. hm hur ska man formulera sig.. Ser hon att det funkar vill hon fortsätta. Därav hoppades jag på att detta skulle ge lite resultat efter en månad av detta och ser hon det kommer hon vilja dra till gymmet med vikter och köra på riktigt vet jag.

Dreas
2013-06-05, 14:31
Det är väl bara att säga att hon kan börja träna och se hur lätt det är att bli biff. Troligen blir hon inte biff ens om hon försöker.

Visa henne på lite kvinnliga tränande individer i SL-eliten? Finns kvinnliga former där trots flera år med träning.

Sarwien
2013-06-05, 15:42
Man börjar på 50 kg sen när det har gått en månad gör man 250 kg precis som det står i programmet. Har själv prövat, funkade bra. Rekommenderas.

Wormzie
2013-06-05, 16:02
och sarwien vet vad han pratar om när det gäller squats i stringtrosor.

Beemel
2013-06-05, 17:13
Båda håller på att gå ner i vikt. Att styrketräna är bra för att gå ner i vikt.

Dessutom jobbar hon inom vården med mycket tunga lyft. Tränar hon blir hon starkare, lyfter rätt och på så sätt minskar risken för att skada sig.

Tror du missuppfattade vad jag skrev.
Jag har försökt få henne att gå till gymmet "på riktigt" men hon tror hon blir biff av det.

Då hittade jag denna skiten som många tjej bloggare tydligen har kört och tipsade om det ihop om att hon tycker om det och sen ska vilja köra på "hårdare". Hon snappade upp det och har börjat köra detta.

Men som jag trodde från början är detta trams bara.



Min tjej är väldigt.. hm hur ska man formulera sig.. Ser hon att det funkar vill hon fortsätta. Därav hoppades jag på att detta skulle ge lite resultat efter en månad av detta och ser hon det kommer hon vilja dra till gymmet med vikter och köra på riktigt vet jag.

Jag har faktiskt lyckats få iväg min tjej till gymmet också, även i hennes fall för att hjälpa med viktnedgång. Men honhar fått blodad tand och är nu uppe i 60 kg i bänk :-)

Duran
2013-06-05, 17:39
Vad menar hon med "biff" då? Då jag inte ville bli för muskulös och killar hånade mig för att man inte blir det över en natt så hade jag faktiskt en realistisk syn på saken. Man har ju olika definition på vad som är "biffigt".

tjing
2013-06-05, 17:48
Vad menar hon med "biff" då? Då jag inte ville bli för muskulös och killar hånade mig för att man inte blir det över en natt så hade jag faktiskt en realistisk syn på saken. Man har ju olika definition på vad som är "biffigt".

+1

Gymbiff-killar som hånar tjejer som tror att man blir biff, har lite sned syn på saken då tjejer "utan muskler" för dessa män, är tjejer med synliga/"stora" muskler hos normalbefolkningen.

Man rättfärdigar sitt eget leverne helt enkelt. Själv tycker jag det är direkt osnyggt med tjejer med synliga muskler, även när de inte är stora. Men alla är olika. Magrutor hos tjejer är bara fel. Någonstans undrar man ju om det inte är något homoerotiskt över hur man vill att tjejerna ska se ut; mer som killar.

Loke
2013-06-05, 18:01
Ibland undrar jag om det är så vettigt det här med att killar tjatar på sina tjejer att börja träna "på riktigt". Visst är det lite av en myt att man blir jättegrov av att lyfta vikter, men även om det är den tankegången som uttrycks så tror jag ofta det bara är en liten faktor till varför man inte vill träna som pojkvännen gör. En annan sådan faktor är att man helt enkelt inte tycker det är så kul. Jag menar, som kille är det ju inte bara så att man är orädd att bygga muskler, det är dessutom ofta något man VILL göra. Då är det lätt att motivera sig för träning som senare visar sig vara rätt kul. Men för den som inte har det intresset måste det vara kul från början. Det är svårt att säga vad som är kul, men att vara väldigt prestationsinriktad och gå väldigt snabbt fram är ofta typiskt inte kul.

Äh, jag vet inte, jag tror bara inte att rädslan för att bygga muskler är hela problemet.

Beemel
2013-06-05, 18:01
+1

Gymbiff-killar som hånar tjejer som tror att man blir biff, har lite sned syn på saken då tjejer "utan muskler" för dessa män, är tjejer med synliga/"stora" muskler hos normalbefolkningen.

Man rättfärdigar sitt eget leverne helt enkelt. Själv tycker jag det är direkt osnyggt med tjejer med synliga muskler, även när de inte är stora. Men alla är olika. Magrutor hos tjejer är bara fel. Någonstans undrar man ju om det inte är något homoerotiskt över hur man vill att tjejerna ska se ut; mer som killar.

Haha tänkte också på det för ett tag sedan. Jag skulle inte ta i en tjej som har under 20% kroppsfett med tång. Jag kan självklart imponeras över den hårda träning som ligger bakom en muskulös kvinnokropp men upphetsande är det fan inte.

Beemel
2013-06-05, 18:05
Ibland undrar jag om det är så vettigt det här med att killar tjatar på sina tjejer att börja träna "på riktigt". Visst är det lite av en myt att man blir jättegrov av att lyfta vikter, men även om det är den tankegången som uttrycks så tror jag ofta det bara är en liten faktor till varför man inte vill träna som pojkvännen gör. En annan sådan faktor är att man helt enkelt inte tycker det är så kul. Jag menar, som kille är det ju inte bara så att man är orädd att bygga muskler, det är dessutom ofta något man VILL göra. Då är det lätt att motivera sig för träning som senare visar sig vara rätt kul. Men för den som inte har det intresset måste det vara kul från början. Det är svårt att säga vad som är kul, men att vara väldigt prestationsinriktad och gå väldigt snabbt fram är ofta typiskt inte kul.

Äh, jag vet inte, jag tror bara inte att rädslan för att bygga muskler är hela problemet.

För min del så tjatade jag inte, jag uppmuntrade henne att prova styrketräning när hon inte visste riktigt vad hon ville träna, men ville gör någonting för att boosta viktnedgången. Och i mitt fall så fick hon blodad tand när hon väl kommit igång med träningen. Det hon inte verkar förstå dock är att hon är sjukt stark för att vara tjej, hon jämför sig bara med killar i styrka och tycker hon är jättesvag. :-)
Hur som helst, inte fan ska man tvinga någon att göra nåt de inte vill. Det blir sällan bra resultat av det, vare sig under träningen eller resten av förhållandet.

Määng
2013-06-05, 18:52
Ibland undrar jag om det är så vettigt det här med att killar tjatar på sina tjejer att börja träna "på riktigt". Visst är det lite av en myt att man blir jättegrov av att lyfta vikter, men även om det är den tankegången som uttrycks så tror jag ofta det bara är en liten faktor till varför man inte vill träna som pojkvännen gör. En annan sådan faktor är att man helt enkelt inte tycker det är så kul. Jag menar, som kille är det ju inte bara så att man är orädd att bygga muskler, det är dessutom ofta något man VILL göra. Då är det lätt att motivera sig för träning som senare visar sig vara rätt kul. Men för den som inte har det intresset måste det vara kul från början. Det är svårt att säga vad som är kul, men att vara väldigt prestationsinriktad och gå väldigt snabbt fram är ofta typiskt inte kul.

Äh, jag vet inte, jag tror bara inte att rädslan för att bygga muskler är hela problemet.

+1

Även jag har försökt få tjejen att börja styrketräna då hon inte tycker att hon tappar så mycket fett av att bara gå ner i vikt utan mer bli lite "smalfet". OBS det är inte jag som tycker det utan hon, jag har ingen åsikt i frågan.
Hon har däremot varit rädd att få för mycket muskler, hon vill inte ha synliga muskler överhuvudtaget. Och även jag har sagt "äh vafan du blir inte för musklig även om du försöker". Men nu på senare tid har jag försökt tänka efter och det jag tycker är mycket muskler är ju inte vad hon tycker är mycket muskler då jag har en aningen skevare syn på saken än en svensson.

MrKnubbis
2013-06-18, 19:17
Kan säga att det lyckades på ett bra sätt.

Hon körde detta ett tag och insåg att det gav fan resultat och ska nu ikväll med mig för sitt första StrongLift pass :P Får väl hoppas hon gillar det också.

svenbanan
2013-06-18, 19:24
Ja, folk på detta forum tror ofta att kroppsviktsövningar inte kan ge några resultat.

PixiBox
2013-06-18, 20:13
Genomför man den enligt det som står i programmet så får man duktigt synliga förändringar på 30 dagar. Kan säga som så att när man är lite småfet, lönfet eller kalla det vad du vill så är det ju de synliga resultaten som räknas... Jag tycker det är bra du har fått med henne nu... ;) nu kommer hon nog att få bloda tand. Jag vet att jag fick det första gången jag provade SL och nu är det kört... :) blir till att tävla snart det...