handdator

Visa fullständig version : Strongmanträning och kampsport


KTFO
2013-06-04, 10:18
Tjena! Tränar kampsport på hyffsat hög nivå, tänkte nu ta ett tag av tävlingsfokus för att lyfta skrot.

Mitt schema är baserat på tunga lyft med 5x5, alla utförs med viktstång(utom chins då givetvis).

Mån Thaiboxning
Tis Gym - Marklyft, Rodd, Militärpress
ons Vila
tors Thaiboxning
fre Gym - Knäböj, bänkpress, Chins
lör vila
sön vila

Så mina frågor:
Deload-vecka är antagligen inget jag behöver oroa mig fören jag har fått några riktiga gains?

Räcker det med en tvåsplit för ökning eller bör jag dela upp mer med en tre dags split?

Just nu är jag 188 på 80kg och 8% bf, långsmal. Tar mer än min vikt i de flesta övningarna. Mitt mål är cirka 85-90 kg och vrålstark, inte vrålstor.

KTFO
2013-06-04, 10:31
Tjena! Tränar kampsport på hyffsat hög nivå, tänkte nu ta ett tag av tävlingsfokus för att lyfta skrot.

Mitt schema är baserat på tunga lyft med 5x5, alla utförs med viktstång(utom chins då givetvis).

Mån Thaiboxning
Tis Gym - Marklyft, Rodd, Militärpress
ons Vila
tors Thaiboxning
fre Gym - Knäböj, bänkpress, Chins
lör vila
sön vila

Så mina frågor:
Deload-vecka är antagligen inget jag behöver oroa mig fören jag har fått några riktiga gains?

Räcker det med en tvåsplit för ökning eller bör jag dela upp mer med en tre dags split?

Just nu är jag 188 på 80kg och 8% bf, långsmal. Tar mer än min vikt i de flesta övningarna. Mitt mål är cirka 85-90 kg och vrålstark, inte vrålstor.

Ännu en fråga: Kommer mitt kampsportande förstöra allt för mycket för mina ökningar?

Rabiat
2013-06-04, 11:11
Jag skulle försöka träna lite oftare om jag var du, t.ex enligt upplägget i SL5x5 eller Wendlers 5/3/1.

Din kampsportsträning kommer inte förstöra något alls bara du äter tillräckligt. 8% bf är inte idealförhållanden för muskelbygge, så du behöver nog hur som helst få i dig hyfsat mycket mer mat ;)