handdator

Visa fullständig version : Kost och tränings råd


norling
2013-06-04, 10:16
Kommer inte hinna med lunchen idag och ska träna ikväll. Har lite frågor vad jag bör få i mig.
Väger 79 kg är 179 lång och 17 år.
100945
Där var enda bilden jag hade, lite överdriven spänning men nu har ni iaf en liten aning hur jag ser ut.


Käkade till frukost:
3dl filmjölk
5msk paulins supermusli
2 wasa knäckebröd "sport"
100gram keso
1 skiva hushållsost
1 dubbel espresso

Är detta lagom frukost om jag vill öka i muskelmassa men inte i Bf?

Kommer inte hinna med lunch idag men hinner in en snabbis på konsum, vad kan jag komplettera med?

Sen undrar jag vad som är bäst att käka strax innan jag går till gymmet runt 17.. och vad ska jag få i mig efter?

Har ni några mer tips?

Tack på förhand.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

jontexer
2013-06-04, 10:30
För att bara öka i muskelmassa men inte i fett så får du absolut inte äta sånt som du ätit till frukost din kost måste till 100% bestå av protein, även om fett är essentiell så måste du skippa det. Jag skulle rekommendera 1kg kött och ett par proteinshakes per dag!

skämt åt sido.. för att öka i muskelmassa så behöver du gå på kaloriöverskott. Beroende på hur stort överskott man ligger på så får man oftast med lite fett också. det är helt enkelt så det funkar. Så ät helt enkelt vad du vill så länge du får i dig tillräckligt med protein och kalorier.
Sen skulle jag utav egna erfarenheter inte käka nånting strax innan jag går till gymmet, Känner mig seg och trött då. Jag får alltid ett bättre pass om jag äter ett par timmar innan istället för strax innan.

norling
2013-06-04, 11:04
I vanliga fall käkar jag oftast filmjölk med musli och två ägg till fruktosten.
Idag hade jag inga ägg och tog knäckebröd istället.
Inte samma sak, jag vet men hade inget val.

Hur är det med filmjölken egentligen, är det bra? Har fått massvis med olika teorier..

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

norling
2013-06-04, 11:26
Blev 250g keso till lunch. Något att rekommendera i framtiden?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

raddum
2013-06-04, 11:54
Du ser ju bra ut, så någonting gör du ju rätt :)

norling
2013-06-04, 13:25
Du ser ju bra ut, så någonting gör du ju rätt :)

Man tackar!

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2