handdator

Visa fullständig version : Fotleder som knakar extremt, se hit !


Chords
2013-06-03, 17:39
Hallå

Blev irriterad över att ni har tagit bort skade forumet så jag skapar en tråd här då jag verkligen behöver veta vad ni tror.

Märkte nu i vintras att fotlederna knäpper och smäller i princip hela tiden, kan få dom att knäckas när jag vill och så fort jag ställer mig och går så knäpper det.

Detta börjar bli riktigt jävla irriterande då alla som är jämte mig hör. Detta började komma efter att jag ökat snabbt i knäböjen samt kört tungt så undrar ifall det kan ha något med det att göra?

Har aldrig märkt någon annan som låter såhär så verkar konstigt att det skulle hända just mig och just i vinter. Ätit MSM i flera månader samt använde glukosamin ett tag utan nån framgång alls.

Va kan detta bero på och kommer det någonsin gå över? Kan verkligen inte tänka mig att leva hela livet med detta jävla ljudet alltså...

MVH

Lipservice
2013-06-03, 17:40
Om du kollar högst upp på sidan under Träningstråden hittar du skador delen. Rinse and repeat.

Chords
2013-06-03, 17:48
Om du kollar högst upp på sidan under Träningstråden hittar du skador delen. Rinse and repeat.

Oj, såg det nu. Måste missat ! Hoppas mod kan flytta tråden.

Btw, vet om allt det med ledvätska och att det är luft som gör att det låter. Men hur kan det helt plötsligt bara uppstå?

Vad man kan göra för att få mer ledvätska i lederna? Förutom glukosamin.

Ame
2013-06-03, 17:51
Har du ont av det?

Chords
2013-06-03, 17:59
Har du ont av det?

Nej, hade jag haft det så hade jag trott artros men det är lite småskönt när det smäller faktiskt. Förutom psykiskt då..

Måsse
2013-06-03, 22:58
Har haft så i princip hela livet... Beroende på hur jag går för stunden låter det olika mycket, men ibland låter nästan varje steg. Folk tror mig inte först, de säger att det är skorna som låter... Fan vad snopna det blir när jag tar av mig skorna och börjar traska i strumplästen, och ljudet fortsätter :D.

Dock blev mina knän sådär också helt plötsligt, under ett set knäböj... Det var för kanske 1,5 år sedan och har inte släppt! De knakar dock inte varje steg jag tar, utan jag måste sträcka upp dem för att det ska låta.

Chords
2013-06-07, 13:30
Har haft så i princip hela livet... Beroende på hur jag går för stunden låter det olika mycket, men ibland låter nästan varje steg. Folk tror mig inte först, de säger att det är skorna som låter... Fan vad snopna det blir när jag tar av mig skorna och börjar traska i strumplästen, och ljudet fortsätter :D.

Dock blev mina knän sådär också helt plötsligt, under ett set knäböj... Det var för kanske 1,5 år sedan och har inte släppt! De knakar dock inte varje steg jag tar, utan jag måste sträcka upp dem för att det ska låta.


Jäklar vad skumt alltså. Låter det mycket? vad tror du att det beror på, sökt läkare?

Detta måste va något som går över för är fruktansvärt jobbigt socialt alltså.....

Eddie eller ni andra kunniga, vad kan detta bero på och kommer det kunna gå över? Gör mig lugn..... Börjat köra omega 3 och glukosamin nu igen.