handdator

Visa fullständig version : Nu är det sommar, nu är det sol - nu kommer blottarna fram


filmjölk
2013-06-03, 15:24
I dagens metro står det om blottare. Men nu, utan att röja min kunskap eller åsikt i ämnet så vill jag veta, vad ni, kära medkoloiter, har för tankar och funderingar kring blottare. Givetvis i form av en poll.

Fuark
2013-06-03, 15:37
Tycker att alla ska slänga av sig sina kläder och gå runt nakna. Livet är bättre så

Duran
2013-06-03, 15:47
Blottandet i sig räcker för att de inte ska anses som harmlösa. Könsorgan är väldigt laddade kroppsdelar i vårt samhälle och triggar alla möjliga känslor hos människor. Man ska inte tvinga sitt kön på andra.

tlk
2013-06-03, 15:48
Kan fortfarande inte förstå att det är olagligt att gå runt naken. Så jäkla jobbigt att behöva ta på sig kläder bara för man ska gå ner till ICA och köpa lite piggelin.

Raschmus
2013-06-03, 15:49
Jag hade gjort vågen om någon blottade sig för mig och mina vänner, man eller kvinna. Not so much vågen om det var för barn, äldre, manlig blottare mot kvinnor (gamla som unga).

Egentligen enda gången jag tycker det är harmlöst osmakligt är när det sker mot män.

Fråga inte varför.

hidden
2013-06-03, 15:55
Vågen?

Angel
2013-06-03, 15:55
Räknas de som blottning om man går runt naken hemma trots man vet om att man har insyn?

hahavaffan
2013-06-03, 15:57
Vågen?När man drar upp pungen över kuken så att den täcks helt, i en vågliknande rörelse.

Ladugårdsdörr
2013-06-03, 16:02
Räknas de som blottning om man går runt naken hemma trots man vet om att man har insyn?

Jag tror du kan vara lugn, så länge du inte pressar könet mot rutan borde det vara okej.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ga-naken-hemma-inte-alltid-okej_8114620.svd

Herr Oberst
2013-06-03, 16:58
Blottare är ju så jävla roliga. Fast å andra sidan var det inte så kul när jag som liten råkade ut för en på stranden.
Men adult2adult så är det ju bara bisarrt komiskt

Rikard Jansson
2013-06-03, 17:01
Gick runt i bar överkropp idag på stan. U mad? U mirin?

Ja, det är inne att säga så igen.

MackeJuve
2013-06-03, 17:04
Gick runt i bar överkropp idag på stan. U mad? U mirin?

Ja, det är inne att säga så igen.

Jag sprang igenom byn i bar överkropp, var lite tvek bara över det, men då vet jag att det är okej ;)

Carnes
2013-06-03, 17:12
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.

hahavaffan
2013-06-03, 17:21
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.Vi har ju inte riktigt klimatet för att halva befolkningen ska vilja glida runt i bar överkropp större delen av året, så man sticker ju ut lite här om inte annat :D Men ja, i Thailand har jag inte haft många överkroppsplagg på mig *drool*

filmjölk
2013-06-03, 17:28
Jag tycker att överspänd, bad case of no shirt, visa upp sina muskler är en viss skillnad mot driften att vilja visa upp sin penis eller sitt anus för främmande.

Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)

hurril
2013-06-03, 17:30
Jag tycker att överspänd, bad case of no shirt, visa upp sina muskler är en viss skillnad mot driften att vilja visa upp sin penis eller sitt anus för främmande.

Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)

Ungar äter även mat vilket alla självmordsbomare gör. Varningsklockor ringa!

VikG
2013-06-03, 17:53
Jag har råkat ut för att en äldre utländsk herre i 50-60 års ålder blottade sig på tåget. Jag frågade om han ville att jag skulle klippa k*ken av han men då stack han fort som fan.. En svag, rädd människa helt enkelt.
Jag upplevde situationen mer som absurd än obehaglig, men då är jag ganska lugn som person med. Om det skulle ha varit någon annan kanske dom skulle upplevt det annorlunda.. I vilket fall så är det INTE okej.

Edit. Klickade fel i pollen...

filmjölk
2013-06-03, 18:13
Ungar äter även mat vilket alla självmordsbomare gör. Varningsklockor ringa!

:) viss skillnad på risken att bli seriemördare om man vart djurplågare som barn vs inte djurplågare.

En annan faktor som ökar risken något abnormt är sängvätning högt upp i åldrarna.

men jaja, skitsamma. Det gällde blottning. Driften att blotta sig leder ofta till en drift att våldta. varför? vem fan vet, men vi vet att det är så. Jag vet också att det cirkulerar en myt om att blottare är ofarliga, vilket inte stämmer.

Gober
2013-06-03, 18:15
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.

Speedos, thailand och unga thaitjejer? Jag visste väl att du var en tjock, hårig och pervers gubbe trots allt!

mattepatte
2013-06-03, 18:20
Jag tycker att överspänd, bad case of no shirt, visa upp sina muskler är en viss skillnad mot driften att vilja visa upp sin penis eller sitt anus för främmande.

Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)

Är det inte ett väldigt långt steg från att bränna myror med förstoringsglas till att plåga djur?
I så fall så har jag seriemördar personlighetsdrag då jag bränt myror, getingar, humlor, spindlar etc..

mattepatte
2013-06-03, 18:21
Speedos, thailand och unga thaitjejer? Jag visste väl att du var en tjock, hårig och pervers gubbe trots allt!

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/23695853.jpg

filmjölk
2013-06-03, 18:46
Är det inte ett väldigt långt steg från att bränna myror med förstoringsglas till att plåga djur?
I så fall så har jag seriemördar personlighetsdrag då jag bränt myror, getingar, humlor, spindlar etc..

Inte vet jag hur långt steget är, men man vet att flertalet seriemördare började med att plåga insekter, sedan plågade större djur samt var sängvätare som barn.

Det var en paralell till blottare, då blottning ofta är ett förstadie eller en sidoaktivitet till våldtäkt. Då väcker min tråd även moraliska frågor som:

* Att visa anus för en dagisklass på utflykt kanske inte är så värst illa, men om det är ett förstadie till något värre, är det då rätt att anta att anusvisaren med större sannolikhet kommer att göra värre grejer, och "ha koll" på honom för det? isf. kan detta appliceras på andra avvikande beteenden? (tex sängvätning som barn, rätt att döma ut någon som mer benägen att bli seriemördare för det?)

* Om ett par spicear upp sitt sexliv med att ha sex utomhus när folk kan se, varför anses det som något busigt, lite skojigt och sunt, men om jag drar en Tarzan under liknande premisser är jag då en potentiell våldtäktsman?

* vartifrån kommer myten om att blottare är ofarliga? varför finns den myten?

Nu har jag själv en tendens att tycka väldigt mycket och fort i sådana här ämnen, och gillar att döma ut saker som "fel" eller "rätt" världen blir så mycket mer begriplig om man gör det, men alla funkar ju inte så, så det hade vart intressant att höra ett utvecklande resonemang ifrån någon.

Duran
2013-06-03, 20:10
* Att visa anus för en dagisklass på utflykt kanske inte är så värst illa, men om det är ett förstadie till något värre, är det då rätt att anta att anusvisaren med större sannolikhet kommer att göra värre grejer, och "ha koll" på honom för det? isf. kan detta appliceras på andra avvikande beteenden? (tex sängvätning som barn, rätt att döma ut någon som mer benägen att bli seriemördare för det?)

* Om ett par spicear upp sitt sexliv med att ha sex utomhus när folk kan se, varför anses det som något busigt, lite skojigt och sunt, men om jag drar en Tarzan under liknande premisser är jag då en potentiell våldtäktsman?

Vet inte vad du tänker på mer konkret med att "ha koll" men det är ju olagligt och jag tycker att det visar på att det är en person som inte respekterar andra människor och deras gränser och att hen vill få ut ett eget nöje på bekostnad av någon som inte samtycker. Det låter som egenskaper som kan leda till våldtäkt.

Angående par vs. soloskojare så kanske folk lätt uppfattar paret som väldigt förälskade och gulligt betagna av varandra, medan man lätt föreställer sig att Tarzan har gått igång på någon annan som hen inte känner. Kanske att hen smyger på folk och tittar in i fönster. Det blir nog snabbare obehagligt när man känner sig som föremålet för upphetsningen.

eulalia
2013-06-03, 20:25
Jag har streakat,,, det var kul! Jag tror att dom andra tyckte likadant.

Carnes
2013-06-03, 20:34
Speedos, thailand och unga thaitjejer? Jag visste väl att du var en tjock, hårig och pervers gubbe trots allt!

Har dom under mina badshorts så när jag ska sola så får jag en riktigt nice bränna. I min gamla lägenhet kunde jag ligga naken på balkongen, fyfan vad sexig Carnes JR blev.

Jag är inte tjock OK? Jag bulkar....



:cool:

filmjölk
2013-06-03, 21:46
Vet inte vad du tänker på mer konkret med att "ha koll" men det är ju olagligt och jag tycker att det visar på att det är en person som inte respekterar andra människor och deras gränser och att hen vill få ut ett eget nöje på bekostnad av någon som inte samtycker. Det låter som egenskaper som kan leda till våldtäkt.

Angående par vs. soloskojare så kanske folk lätt uppfattar paret som väldigt förälskade och gulligt betagna av varandra, medan man lätt föreställer sig att Tarzan har gått igång på någon annan som hen inte känner. Kanske att hen smyger på folk och tittar in i fönster. Det blir nog snabbare obehagligt när man känner sig som föremålet för upphetsningen.

"Ha koll på" att pga att man visat anus offentligt ett par gånger åka in på förhör varje gång det skett en överfallsvåldtäkt i området tex. rätt eller fel? Kränkning? har vi rätt att anta att blottaren är potentiell våldtäktsman bara för att det brukar vara så?

Ristretto
2013-06-03, 22:39
Jag gillar inte brottare.

Herman H
2013-06-03, 23:13
Räknas detta som att blotta sig? :d

http://24.media.tumblr.com/tumblr_liy3ezb5v61qzb7oeo1_500.jpg

Är det samhället i väster som bestämmer eller är det ok att gå så här överallt i världen?

Duran
2013-06-03, 23:23
Är det samhället i väster som bestämmer eller är det ok att gå så här överallt i världen?

Jag tycker att blottande är obehagligt mest för att det är olagligt och känns som om det riktar sig mot någon som inte har samtyckt. Om det vore lagligt att gå näck på stan i Sverige så skulle inte jag uppfatta det som skrämmande att folk gjorde just det men om någon kommer fram och tar sig rätten att visa sitt kön för just mig trots att det är förbjudet så känns det hotfullt och kränkande.

hurril
2013-06-03, 23:27
Jag tycker att blottande är obehagligt mest för att det är olagligt och känns som om det riktar sig mot någon som inte har samtyckt. Om det vore lagligt att gå näck på stan i Sverige så skulle inte jag uppfatta det som skrämmande att folk gjorde just det men om någon kommer fram och tar sig rätten att visa sitt kön för just mig trots att det är förbjudet så känns det hotfullt och kränkande.

Jag kan ha fel men jag tror inte det. Det _är_ inte olagligt att blotta sig men det är olagligt att kränka någon sexuellt; det [sexuellt kränkt] blir man inte automatiskt för att man ser en penis. Man får inte själv bestämma när man blir kränkt eftersom amning skulle bli olagligt då med tanke på hur många som har åsikter om lämpligheten i offentlig sådan. Det ska till att blottaren gör något som verkligen är något.

Rikard Jansson
2013-06-03, 23:30
Det är olagligt om det är för nära skolor iaf :) (har jag hört av en vän!)

Herman H
2013-06-03, 23:32
Det är olagligt om det är för nära skolor iaf :) (har jag hört av en vän!)

Hört av en vän räknas inte, det måste stå på internet, allt som står på internet är ju sant, det har jag iaf hört... :smash:

hurril
2013-06-03, 23:34
Det är olagligt om det är för nära skolor iaf :) (har jag hört av en vän!)

Så kan det absolut vara. Hur gick det med din vän? :)

BlötSnö
2013-06-03, 23:56
Jämn fördelning bland användarna...
http://oi42.tinypic.com/33xhhth.jpg

mini
2013-06-04, 05:41
Blottare enligt min erfarenhet visar inte bara snorren. Det är betydligt oftare de sitter och runkar och använder någon annan för sin egen upphetsning. Det är inte jättefräscht. Jag har blivit rädd för en blottare en gång, när jag var typ 12, men senare möten har oftare slutat med att jag högjutt uppmärksammat runkgubben.

Duran
2013-06-04, 09:11
Jag kan ha fel men jag tror inte det. Det _är_ inte olagligt att blotta sig men det är olagligt att kränka någon sexuellt; det [sexuellt kränkt] blir man inte automatiskt för att man ser en penis. Man får inte själv bestämma när man blir kränkt eftersom amning skulle bli olagligt då med tanke på hur många som har åsikter om lämpligheten i offentlig sådan. Det ska till att blottaren gör något som verkligen är något.

Oj, det trodde jag helt säkert var olagligt, jag tycker att folk alltid har sagt att det räknas som förargelseväckande beteende eller nåt. Om det är lagligt att gå näck så får jag kanske fundera några varv till. Själva hotet och kränkningen kommer för mig ur att någon använder mig för sina egna syften (som jag uppfattar som sexuella) utan att bry sig om hur jag känner. Blottande går väl liksom ut på att någon ska se? Amning är inte riktat mot mig och jag känner mig därför inte ofrivilligt delaktig i det. Om någon bara går förbi naken utan att försöka påkalla min uppmärksamhet så tror jag inte att jag blir lika rädd och definitivt inte kränkt. Hur lagen påverkar min inställning är jag faktiskt osäker på nu när jag tänker efter. På något vis känns det mer hotfullt om någon går naken när det är olagligt, kanske för att det då blir ett avvikande beteende och jag undrar hur mycket hen är beredd på att avvika från reglerna för att tvinga sin kropp på andra.

Sen tycker jag personligen att man får bestämma när man blir kränkt, men inte i vilka fall andra får straffas för det.

Jag antog väl att det är olagligt att gå naken för skulle inte en massa hippies göra det annars? F.ö. så lutar jag åt att det borde vara lagligt.

hurril
2013-06-04, 10:02
Oj, det trodde jag helt säkert var olagligt, jag tycker att folk alltid har sagt att det räknas som förargelseväckande beteende eller nåt. Om det är lagligt att gå näck så får jag kanske fundera några varv till. Själva hotet och kränkningen kommer för mig ur att någon använder mig för sina egna syften (som jag uppfattar som sexuella) utan att bry sig om hur jag känner. Blottande går väl liksom ut på att någon ska se? Amning är inte riktat mot mig och jag känner mig därför inte ofrivilligt delaktig i det. Om någon bara går förbi naken utan att försöka påkalla min uppmärksamhet så tror jag inte att jag blir lika rädd och definitivt inte kränkt. Hur lagen påverkar min inställning är jag faktiskt osäker på nu när jag tänker efter. På något vis känns det mer hotfullt om någon går naken när det är olagligt, kanske för att det då blir ett avvikande beteende och jag undrar hur mycket hen är beredd på att avvika från reglerna för att tvinga sin kropp på andra.

Sen tycker jag personligen att man får bestämma när man blir kränkt, men inte i vilka fall andra får straffas för det.

Jag antog väl att det är olagligt att gå naken för skulle inte en massa hippies göra det annars? F.ö. så lutar jag åt att det borde vara lagligt.

Om jag har förstått det rätt så är det lite luddigt om man försöker gå efter principen men däremot finns det garanterat praxis som bestämmer olika nivåer av runkgubberi och vad respektive leder till för konsekvenser.

Det är inte olagligt som sagt att gå naken men polisen kommer nog ändå gripa dig. Tror inte det kommer någon påföljd däremot om du inte gjort något osedligt. Nudiststränder vore problematiska annars; inte ens där lär man kunna stå och runka problemfritt dock.

filmjölk
2013-06-04, 10:30
Blottare enligt min erfarenhet visar inte bara snorren. Det är betydligt oftare de sitter och runkar och använder någon annan för sin egen upphetsning. Det är inte jättefräscht. Jag har blivit rädd för en blottare en gång, när jag var typ 12, men senare möten har oftare slutat med att jag högjutt uppmärksammat runkgubben.

Vad säger du ordagrant i det läget? :)

Jag snubblar på orden och förlorar all den lilla pondus jag annars har.

hurril
2013-06-04, 10:32
Vad säger du ordagrant i det läget? :)

Jag snubblar på orden och förlorar all den lilla pondus jag annars har.

- Annars då, bilen går bra?

grisbil3n
2013-06-04, 10:48
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.

Thailändare är ju iofs bra mycket mera "fuckin up tight" angående speedos och bara överkroppar osv. Kan vara värt att ha i åtanke.

JB12K
2013-06-04, 11:51
Vad säger du ordagrant i det läget? :)

Jag snubblar på orden och förlorar all den lilla pondus jag annars har.

Händer det ofta att du råkar ut för blottare? Fick för mig att du var en man...

OnT: Jag tror blottare mer sannolikt även begår andra sexbrott än svenssons.

mini
2013-06-04, 12:47
Vad säger du ordagrant i det läget? :)

Jag snubblar på orden och förlorar all den lilla pondus jag annars har.

Den senaste gubben satt och runkade mitt emot mig på tåget under en rock han hade över knät. Jag sa "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?" Han påstod att han hade medicin som fick hans hand att skaka. Vi kom nog aldrig överens om var han skulle ha sin hand. Jag tror han blev ytterligare upphetsad av upptäckten dock.
Någon gång har jag bara bett snubben mitt emot (grejer händer på pendeltåg minsann!) att stoppa tillbaka kuken i byxorna.
Det finns rätt gott om blottare.

filmjölk
2013-06-04, 12:58
Händer det ofta att du råkar ut för blottare? Fick för mig att du var en man...

OnT: Jag tror blottare mer sannolikt även begår andra sexbrott än svenssons.

Sällan, men det har hänt.

filmjölk
2013-06-04, 13:01
Den senaste gubben satt och runkade mitt emot mig på tåget under en rock han hade över knät. Jag sa "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?" Han påstod att han hade medicin som fick hans hand att skaka. Vi kom nog aldrig överens om var han skulle ha sin hand. Jag tror han blev ytterligare upphetsad av upptäckten dock.
Någon gång har jag bara bett snubben mitt emot (grejer händer på pendeltåg minsann!) att stoppa tillbaka kuken i byxorna.
Det finns rätt gott om blottare.

hahaha "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?":laugh: inget att skratta åt egentligen, men härligt att du kan vara så cool.

Grahn
2013-06-04, 13:09
Den senaste gubben satt och runkade mitt emot mig på tåget under en rock han hade över knät. Jag sa "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?" Han påstod att han hade medicin som fick hans hand att skaka. Vi kom nog aldrig överens om var han skulle ha sin hand. Jag tror han blev ytterligare upphetsad av upptäckten dock.
Någon gång har jag bara bett snubben mitt emot (grejer händer på pendeltåg minsann!) att stoppa tillbaka kuken i byxorna.
Det finns rätt gott om blottare.

Undrar om det är så vanligt, tror du är den första jag hört som råkat ut för någon( det skall väl dock erkännas att det nog inte är det vanligaste samtalsämnet... ).

Alltid tänkt på det som ett rätt ovanligt problem jag.

Arne Persson
2013-06-04, 13:53
- Annars då, bilen går bra?

:laugh::laugh:Oslagbar!

eternallord
2013-06-04, 14:48
Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)

Källa på det?

filmjölk
2013-06-04, 16:33
Källa på det?

Det kan du leta efter själv, om du inte orkar får du helt enkelt tro det du anser vara rimligt.

Mart|n
2013-06-04, 16:35
Det kan du leta efter själv, om du inte orkar får du helt enkelt tro det du anser vara rimligt.

Är anusblottare värre än penisblottare?

Krampus
2013-06-04, 16:38
Är anusblottare värre än penisblottare?

Alltså, jag har suttit och tänkt på det sedan Filmjölk skrev att det fanns anusblottare. Hur skiljer de sig från penisblottarna? Har kombinerad penis/anusblottare ännu större fallenhet att gå vidare i sexualkriminellt beteende. Finns det föreningar och var finns dem?

pwnyou
2013-06-04, 16:44
Är anusblottare värre än penisblottare?Penisblottare är värre. Anusblottning brukar vara mer av komisk och löjeväckande art, medan penisblottning är mer hotfull och angripande. Det är ju klart värre att vara vänd mot offret med kroppen och ögonen.

Lipservice
2013-06-04, 17:10
Men en man som är anusblottare visar ju även pung, för håller jag ihop mina ben så min pung inte syns bakifrån så syns ju inte hålet på röven. Kanske är fet då.

Herman H
2013-06-04, 17:14
Är anusblottare värre än penisblottare?

Syns inte bollarna då eller du menar kanske bara en väldigt liten anusblottning och inte en hel fullmåne?

newb123
2013-06-04, 18:02
Det handlar inte om blottande och jag har berättat det förr men: blev anmäld efter det att jag smiskat en tjej på rumpan en blöt kväll. Det betecknades som sexuellt ofredande. Skrev dock inte att jag vägrade acceptera strafföreläggande/böter rakt av. Var beredd att slåss för min sak i domstol, men ärendet las ner. Målsäganden gav väl upp för jag erkände smisket både på plats och i förhör.

Carnes
2013-06-04, 18:15
Thailändare är ju iofs bra mycket mera "fuckin up tight" angående speedos och bara överkroppar osv. Kan vara värt att ha i åtanke.

Knappast. Folk vill alltid ta på mig, ta kort med mig (även med deras barn, nopedo) och ge mig komplimanger ''Big boy, very nice!'' osv.. Jag är inte ens stor. Större och mer deffad än Svensson, asiater är små så jag framstår mycket större än vad jag är liksom.

Ladyboysen ska jag inte ens tala om, varit nära på att bli våldtagen x antal gånger.

BigIron
2013-06-04, 18:25
Blottare enligt min erfarenhet visar inte bara snorren. Det är betydligt oftare de sitter och runkar och använder någon annan för sin egen upphetsning. Det är inte jättefräscht. Jag har blivit rädd för en blottare en gång, när jag var typ 12, men senare möten har oftare slutat med att jag högjutt uppmärksammat runkgubben.

Sitter det någon speciell tjej kanske utmanande klädd som runkgubben kollar på eller är det bara allmänt att han tittar på alla där inne undertiden som han drar i den?

Lafayette
2022-05-31, 18:30
Ryser av blotta tanken.

Lafayette
2022-05-31, 18:41
Räknas de som blottning om man går runt naken hemma trots man vet om att man har insyn?

Om du medvetet gör det räknas det som sexuella trakasserier.

40plus
2022-06-01, 06:36
Om du medvetet gör det räknas det som sexuella trakasserier.

Absolut inte. Du kan gå omkring i ditt eget hem med full jävla ribba om du så önskar.

r3mpuh
2022-06-01, 09:45
Om du medvetet gör det räknas det som sexuella trakasserier.Om något så är det du som begår sexuella trakasserier, som står & stirrar på min penis. 😤

humancentipede
2022-06-01, 10:55
alla tjejer är blottare om dom inte klär sig som spökplumpen

humancentipede
2022-06-01, 10:57
Undrar om det är så vanligt, tror du är den första jag hört som råkat ut för någon( det skall väl dock erkännas att det nog inte är det vanligaste samtalsämnet... ).

Alltid tänkt på det som ett rätt ovanligt problem jag.

måste va en snygg tonårsbrud, annars är det inte värt risken att åka fast

skyffelmördarn
2022-06-01, 15:06
0Sh2BSf52w0

Lafayette
2022-06-01, 15:16
måste va en snygg tonårsbrud, annars är det inte värt risken att åka fast

Får man fråga hur gammal herrn är

Lafayette
2022-06-01, 15:20
Om något så är det du som begår sexuella trakasserier, som står & stirrar på min penis. 😤

Nu önsketänker du

stridis
2022-06-01, 15:54
alla tjejer är blottare om dom inte klär sig som spökplumpen

82pfeaWoEBU

humancentipede
2022-06-01, 21:15
Får man fråga hur gammal herrn är

50 snart .. haha .. men inte blottare än .. Kan ändå tänka mig att dom skulle va dom roligaste offren för en sån .. Dom reagerar känslomässigt genom att bli förfärade, rädda och äcklade.. Äldre brudar blir nog mest arga och irriterade eftersom dom ofta ser kukar i verkligheten på löpande band

Wrenchgirl
2022-06-02, 15:29
För mig är blottare ett hard no. Men det kan bero på delvis det som hände mig för 15 år sedan och blir lite traumasituation för mig.

Kischen
2022-06-02, 15:48
Jag utgår från att det är en man som blottar sig, jag hade nog inte brytt mig för egen del.

Hade nog oroat mig för att personen skulle drabba någon som hade dock.

Hade blottaren varit en snygg tjej hade jag bjudit på kaffe.

trädgårdsmöbel
2022-06-02, 15:49
För mig är blottare ett hard no. Men det kan bero på delvis det som hände mig för 15 år sedan och blir lite traumasituation för mig.

Grejen med blottare är att man oftast inte får välja. Så man kan säga hard no till blottare, men drabbas av det ändå.

40plus
2022-06-03, 06:24
Grejen med blottare är att man oftast inte får välja. Så man kan säga hard no till blottare, men drabbas av det ändå.

"Ursäkta fröken får jag bara lite snabbt visa min penis?"

"Tack men nej tack"

"Ingen fara fröken, jag frågar vidare"

40plus
2022-06-03, 06:26
"Ursäkta fröken får jag bara lite snabbt visa min penis?"

"Tack men nej tack"

"Ingen fara fröken, jag frågar vidare"

Vad tror blottaren kommer hända?

"Ursäkta fröken får jag bara lite snabbt visa min penis?"

"Jamen gud så trevligt, tackar som frågar, det är väl klart du får"

"Åh vilken fin penis, vad glad jag blir, verkligen tack"

Brofessorn
2022-06-03, 07:44
Vill påminna om att inte döma folk för snabbt. Nästa gång du ser någon med paketet framme, tänk på att det kanske är någon som solar pungen för den trevliga testoboosten.

trädgårdsmöbel
2022-06-03, 23:44
"Ursäkta fröken får jag bara lite snabbt visa min penis?"

"Tack men nej tack"

"Ingen fara fröken, jag frågar vidare"

Föreställer mig din artige blottare med stilig hatt, tweedkavaj, promenadkäpp och stockholmsdialekt.

kimozabe
2022-06-06, 10:17
Är det värre med hård blottning än mjuk?
Både från ett rätts och offerperspektiv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

skyffelmördarn
2022-06-06, 11:08
Är det värre med hård blottning än mjuk?
Både från ett rätts och offerperspektiv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mjuk blottning kan ju vara ett garderobsproblem? Typ att man kör commando och samtidigt råkar ha gylfen öppen.

trädgårdsmöbel
2022-06-06, 11:27
Är det värre med hård blottning än mjuk?
Både från ett rätts och offerperspektiv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Från ett rättsperspektiv verkar det vara väldigt variabel påföljd, vissa får böter för att snabbt visa ballen för nån tant medans någon annan som ruskar tupp helt öppet på en badstrand till hundratals människors förtret enbart blir hjälpt av polisen till psykakuten utan böter.

Jag tror även att det är ett brott där man kan hävda att etniciteten på förövaren spelar stor roll för påföljden. Runkar Göran på bussen och polis tillkallas så blir det böter, medans Ahmed i samma situation enbart avhyses.