handdator

Visa fullständig version : "Laxogenin",laglig/dopingklassat/läkemedelsklass?


nekengren
2013-06-02, 19:37
5 Alpha Hydroxy Laxogenin.
Ökar återhämtning och adaptogen som maximerar hur kroppen syntetiserar protein.
5 Alpha Hydroxy Laxogenin är en naturligt förekommande förening som härrör från den mexikanska wild yam.
När man läser recensioner om produkten verkar den ha fantastiska fina resultat för fettförbränning och ökad muskelmassa.
Och vad jag förstår när jag läste "Sport news" på Yahoo så dyker inte substansen upp i dom "dopinglabb" dom testat produkten.
"5a-Hydroxy Laxogenin was discovered in 1996 and shown to have an anabolic/androgenic ratio similar Anavar, but without the side effects of liver toxicity or testing positive for steroidal therapy. Athletes claim to have seen strength increases in 3-5 days, and muscle mass increases in 3-4 weeks.
AKA Laxogenin
This ompound has shown up as a standalone in Anabolica and Zoe's Ecdysterone.
5a-hydroxy-laxogenin is a steroidal sapinogen, although whether or not it is the desired laxinogen is a mystery since no lab standard for it is available, nor was it referenced within the GCMS library.
Marketing claims for this compund say it is the only product ever designed to increase mass and strength without steroidal influence and that it doesn't test positive for steroids.
Tests showed that protein synthesis increased by over 200%, the key to lean muscle growth and accelerated repair. In testing, 5a-Hydroxy Laxogenin has balanced cortisol response, which is the major cornerstone to healthy recovery and reduction of muscle wasting.
It's also been shown to balance cortisol on calorie restricted diets, helps control glucose and increases thyroid function".

Vad tror ni om klassificeringen på en produkt som denna?

Sverker
2013-06-03, 17:14
Gissar att det klassas som ett prohormon.

Misstänker att den skulle falla under §1
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018

Pepz
2013-06-03, 17:30
är inte det en ecdysterone-variant?

EiseltUK
2013-06-03, 18:26
Det är känt från den här studien från 76:

Farmakol Toksikol. 1976 Sep-Oct;39(5):631-5.
[Experimental study of the anabolic activity of 6-ketoderivatives of certain natural sapogenins].
[Article in Russian]
Syrov VN, Kurmukov AG.

Abstract
It is shown that 6-ketoderivatives of natural sapogenins, viz. agigenin, diosgenin and alliogenin, display the anabolic activity and do not manifest any androgenic properties. The compoud IV/(25 R)-5alpha-spirostan-2alpha, 3beta, 5alpha-triol-6-OH/produces an accelerated gain of weight in rats, and also an increase in the weight of the liver, heart, kidneys, musculus tibiliasis anterior and augments the total amount of protein therein. All of the above-mentioned changes become more pronounced with the study substance introduced to young animals. Castration of sexually immature rats greatly mitigates the anabolic effect of the compound IV.

EiseltUK
2013-06-03, 18:26
Det är ingen risk att det klassas som doping eller läkemedel.

Gober
2013-06-03, 18:32
Om det inte är klassat och om det nu skulle uppvisa de effekter som beskrivs i ts inlägg, varför finns det då inte på svenska marknaden? vad missar jag ;-)

Gober
2013-06-03, 19:50
Texten imponerar inte direkt, DAA verkar ju nästan vara deras största säljargument och det kan man ju köpa billigt här hemma.

"This compound works best if consumed immediately after exercise and helps give the user an attractive muscled body that women looove." ha ha!

PureWhey
2013-06-03, 20:11
Texten imponerar inte direkt, DAA verkar ju nästan vara deras största säljargument och det kan man ju köpa billigt här hemma.

"This compound works best if consumed immediately after exercise and helps give the user an attractive muscled body that women looove." ha ha!

H o l y shit, vart finns detta?!

*whatever*

Baronpanda
2013-06-03, 22:05
helps give the user an attractive muscled body that women looove."

http://genophoria.files.wordpress.com/2012/11/shut-up-and-take-my-money.jpg

Loka
2013-06-04, 09:58
Så denna produkt är skit om jag förstått det rätt? =)

Gober
2013-06-04, 11:04
Så denna produkt är skit om jag förstått det rätt? =)

DAA har en viss effekt men det är knappast någon enorm effekt, den andra aktiva ingrediensen vet jag inte mycket om men verkar nog lova mer än vad den håller. Jag skulle inte betala 120 dollar för en burk det är ju en sak som är säker. Hade det varit billigt hade jag väl kunnat tänka mig att testa bara för att..

nekengren
2013-06-04, 21:09
Anledningen till att den inte finns i någon större omfattning verkar vara att det är väldigt komplicerat att framställa och väldigt dyrt.
Kemisten Mark Thierman som är "upphovsmannen" av substansen i USA sa i en intervju för några år sedan att han köper råvaran för $ 300/kg, syntetiserar den till Laxogenin och säljer den vidare för $ 4.500 per kilo.
Sedan omvandlas ämnet till gel tabletter och en 30-dagars förbrukning säljes för ca: $ 120.
"Kändis" kemisten i BALCO skandalen,Patrick Arnold säger:
"Patrick Arnold, the chemist who discovered THG, said he has studied diosgenin and its derivatives and thinks the testing methodology Catlin's lab used was sufficient.
He also disputes claims that Laxogenin, as described, has an anabolic effect".
Finns nog ingen skickligare i detta ämne än Mr Arnold.
Men som sagt,priset är inte att leka med.

FOSHO
2013-06-06, 18:58
Anledningen till att den inte finns i någon större omfattning verkar vara att det är väldigt komplicerat att framställa och väldigt dyrt.
Kemisten Mark Thierman som är "upphovsmannen" av substansen i USA sa i en intervju för några år sedan att han köper råvaran för $ 300/kg, syntetiserar den till Laxogenin och säljer den vidare för $ 4.500 per kilo.
Sedan omvandlas ämnet till gel tabletter och en 30-dagars förbrukning säljes för ca: $ 120.
"Kändis" kemisten i BALCO skandalen,Patrick Arnold säger:
"Patrick Arnold, the chemist who discovered THG, said he has studied diosgenin and its derivatives and thinks the testing methodology Catlin's lab used was sufficient.
He also disputes claims that Laxogenin, as described, has an anabolic effect".
Finns nog ingen skickligare i detta ämne än Mr Arnold.
Men som sagt,priset är inte att leka med.

Ja så eftersom Arnold tvivlar på att det har någon effekt i kombination med priset så är det ingen som satsar på att tillverka det?

Onigiri
2013-06-08, 09:03
Låter som ett uppdrag för Sheo. Inväntar en arg sågning om några månader :)