handdator

Visa fullständig version : Kreatinet ser annorlunda ut


Dilbert
2013-06-02, 18:54
Hej,

Jag köpte Creatine Monohydrate av den populäraste sorten i en affär som börjar på gym och slutar på sten. Jag upptäckte att pulvret ser annorlunda ut nu än tidigare. Det mer som florsocker i konsistensen den här gången. Det väger också mindre. Jag måste alltså ta mer pulver för att komma upp i 5 gram. Någon annan som sett någon skillnad?

Mvh,

Thomas

Arvid92
2013-06-02, 22:36
Hej,

Jag köpte Creatine Monohydrate av den populäraste sorten i en affär som börjar på gym och slutar på sten. Jag upptäckte att pulvret ser annorlunda ut nu än tidigare. Det mer som florsocker i konsistensen den här gången. Det väger också mindre. Jag måste alltså ta mer pulver för att komma upp i 5 gram. Någon annan som sett någon skillnad?

Mvh,

Thomas

Har själv märkt lite skillnad på olika märken när det gäller hur pass fint pulvret är, effekten har varit densamma ändå :) Vägt påsen/burken och se om vikten är som utlovat? Stämmer det så är det väl bara att köra och sedan se om det är detsamma som förr.
Dock så tycker jag att det mer finare pulvret som du nämner liknar ''florsocker'' blandar sig mycket bättre, kan vara något som dom förbättrat från förr och därav att det blivit skillnad:)

Dilbert
2013-06-06, 12:06
OK, det är väl en förbättring eller förändring då. Påsen väger i alla fall lika mycket.
effekten har varit densamma ändå
Effekten, vilken effekt? ;)
Jag har aldrig märkt någon effekt varken nu eller när jag tog kreatin i min ungdom. Men jag hoppas fortfarande!