handdator

Visa fullständig version : 4 protendrinkar per dag á 50g vardera ger bra resultat?


Oredsson
2013-06-01, 22:44
Jag har nu inhandlat Triple Protein 85 jordgubbsmak. Detta kommer jag att använda som ett komplement till min kost.

Min fråga är nu om jag kommer få ett bra resultat av att så att säga ösa på lite med mer protein än vad kanske är nödvändigt egentligen. Min tanke är att ta 4 proteindrinkar per dag á 50g protein i vardera drink för ett totalt intag av 200g protein dagligen utöver det jag får i mig från den ordinare kosten. Vad säger panelen?

StarkaUlf
2013-06-01, 22:48
Extremt onödigt och dyrt i längden.
Ta 1 om dagen och ät vanlig mat. Det räcker.

Spacedogg
2013-06-01, 22:53
Onödigt, du får samma resultat om du får i dig det totala intaget av vanlig mat. 500g kvarg och 300g köttfärs och du är redan uppe i 120g protein. Lägg till kolhydrater/fetter/övrig mat + 1 skopa vassle och du når 200g enkelt.

Ballt
2013-06-01, 22:53
Extremt onödigt och dyrt i längden.
Ta 1 om dagen och ät vanlig mat. Det räcker.

kan du ju inte påstå? du har ingen aning om vad han väger eller vad han äter i vanliga fall, han kan tex väga 100 pannor och äter endast 2 chorizo korvar till middag varje dag, då kan han behöva 200g protein från kosttillskotten.

Spacedogg
2013-06-01, 22:57
kan du ju inte påstå? du har ingen aning om vad han väger eller vad han äter i vanliga fall, han kan tex väga 100 pannor och äter endast 2 chorizo korvar till middag varje dag, då kan han behöva 200g protein från kosttillskotten.

Blir bättre i längden om han lär sig innebörden av vettig kost istället för att slänga i sig 200g protein från vassle varje dag. Mikronutrienter, fetter och kolhydrater har också sin roll i muskelbygge.

Ballt
2013-06-01, 23:02
Jo, absolut, men han kan inte påstå att det räcker med vad han äter dagligen + en protein shake, sen vet han inte hur mkt han väger heller

Reaper123
2013-06-02, 06:06
Jag har nu inhandlat Triple Protein 85 jordgubbsmak. Detta kommer jag att använda som ett komplement till min kost.

Min fråga är nu om jag kommer få ett bra resultat av att så att säga ösa på lite med mer protein än vad kanske är nödvändigt egentligen. Min tanke är att ta 4 proteindrinkar per dag á 50g protein i vardera drink för ett totalt intag av 200g protein dagligen utöver det jag får i mig från den ordinare kosten. Vad säger panelen?Nu vet jag inte vad du väger, men att inta 200g protein via pulver verkar helt onödigt om du äter proteinrikt i övrigt för jag har själv ett snitt på 200g/dag under deff där cirka 180g intas via maten jag äter :)

Exhale_
2013-06-02, 07:42
Sikta hellre på att öka proteinintaget från den vanliga maten. Det känns mer hållbart i längden!

Skickat från min ST18i via Tapatalk 2

StarkaUlf
2013-06-02, 08:23
kan du ju inte påstå? du har ingen aning om vad han väger eller vad han äter i vanliga fall, han kan tex väga 100 pannor och äter endast 2 chorizo korvar till middag varje dag, då kan han behöva 200g protein från kosttillskotten.

Det kan jag väl? Och det gör jag.

Ballt
2013-06-02, 09:01
Det kan jag väl? Och det gör jag.

men det är fel att påstå något som vi alla vet inte stämmer :)

BobaFett
2013-06-02, 10:36
han kan tex väga 100 pannor och äter endast 2 chorizo korvar till middag varje dag, då kan han behöva 200g protein från kosttillskotten.

Man väger inte 100 pannor om man endast äter 2 chorizokrovar om dagen :smash:

StarkaUlf
2013-06-02, 10:46
men det är fel att påstå något som vi alla vet inte stämmer :)

Det gör jag inte heller. Jag hade fortfarande gett samma råd oavsett om han åt dåligt. Då är det bättre att lära sig äta vanlig mat.

tjing
2013-06-02, 11:37
Jag har nu inhandlat Triple Protein 85 jordgubbsmak. Detta kommer jag att använda som ett komplement till min kost.

Min fråga är nu om jag kommer få ett bra resultat av att så att säga ösa på lite med mer protein än vad kanske är nödvändigt egentligen. Min tanke är att ta 4 proteindrinkar per dag á 50g protein i vardera drink för ett totalt intag av 200g protein dagligen utöver det jag får i mig från den ordinare kosten. Vad säger panelen?

Nej, du har blivit lurad av kosttillskottsbranschen.

ChrisDEFC
2013-06-02, 13:28
Jag har nu inhandlat Triple Protein 85 jordgubbsmak. Detta kommer jag att använda som ett komplement till min kost.

Min fråga är nu om jag kommer få ett bra resultat av att så att säga ösa på lite med mer protein än vad kanske är nödvändigt egentligen. Min tanke är att ta 4 proteindrinkar per dag á 50g protein i vardera drink för ett totalt intag av 200g protein dagligen utöver det jag får i mig från den ordinare kosten. Vad säger panelen?

Om du nu känner att det är nödvändigt så prova. Kommer inte hända så fasligt mycket mer än att du bli gasig i magen och bränner dina stålar fort.

Mitt tips är att halvera det och ta två drinkar per dag på 25g vardera istället. Då räcker det 4 gånger så länge och ger förmodligen samma resultat beroende på vad du får i dig utöver dessa shakes.

Oxe
2013-06-02, 14:00
troligen kommer du få mer massa av att göra så

tumme
2013-06-02, 14:15
Varför inte? Är ett billigt och smidigt sätt att få i sig protein. Eftersom du använder det som kompliment till din vanliga kost ser jag inga problem. Drar själv över 100g per dag.

Fartman
2013-06-02, 14:33
troligen kommer du få mer massa av att göra så

+1, lägger man till 200g protein (800kcal) ovanpå sin normala kost så kommer man öka.

NoPainNoGains
2013-06-02, 20:24
Lös i magen lär du bli iaf..
Vilket inte är gött kanske? samt ett tecken på att du inte upptar det som vanlig kost! Så skippa den mängden pulver. Pulver ska in ibland, kanske ha som rutin att ta en varje morgon (som jag) sedan så pre-shake efter gym... Och den kanske innehåller protein pulver eller aminosyror beroende på ditt mål och din personliga syn på kosttillskott ;)

King Grub
2013-06-02, 20:32
Lsamt ett tecken på att du inte upptar det som vanlig kost

Du säger att man inte tar upp 50x4 gram protein från pulver?

hungry
2013-06-02, 20:32
Extremt onödigt och dyrt i längden.
Ta 1 om dagen och ät vanlig mat. Det räcker.

Dyrt? Vassle(pulver) är ju en av dom billigaste proteinkällorna.

StarkaUlf
2013-06-02, 22:05
Dyrt? Vassle(pulver) är ju en av dom billigaste proteinkällorna.

Det vet jag mycket väl. Men detta är långt ifrån det billigaste pulvret som finns.
Men tycker du att det är billigt med 1674 kronor i månaden på enbart proteinpulver? Alltså 1674 kr utöver din vanliga mat.
Eller ska vi säga 20.000 kr/år på bara proteinpulvret.

Gör om, gör rätt.

Berkiisz
2013-06-02, 22:56
+ Att du kommer bli laktoskänslig efter ett dag och sen varjegång du dricker mjölk fucking pruttar du eller bajsar du som en hor**** , iaf med mig.

Lägg pengar på foooooood m8 ;)