handdator

Visa fullständig version : Frågor om DoggCrapp


Bearius
2013-06-01, 19:39
Precis börjat med doggcrapp för att variera träningen och första passet idag kändes kanon.

Pass 1 hade jag inget problem med, övningarna bestod av bänkpress, militärpress, tricepspress mot pannan, latsdrag och marklyft, 10 andetag som vila och sen på övningen igen.

Mitt problem gäller pass 2 där jag har några frågor. Pass två kommer bestå av biceps, underarmar, vader, hamstrings och quadriceps.

Kan jag köra det redan imorgon eller ska det vara en dags vila?
Hur många set för vader och underarmar?
I Knäböjen, hur ser upptrappningen ut där? Hur många set på uppvärmning och arbetsset?

LillisJ
2013-06-02, 00:47
Allt det där borde väl stå i schemat?:Virro

Määng
2013-06-02, 01:07
Precis börjat med doggcrapp för att variera träningen och första passet idag kändes kanon.

Pass 1 hade jag inget problem med, övningarna bestod av bänkpress, militärpress, tricepspress mot pannan, latsdrag och marklyft, 10 andetag som vila och sen på övningen igen.

Mitt problem gäller pass 2 där jag har några frågor. Pass två kommer bestå av biceps, underarmar, vader, hamstrings och quadriceps.

Kan jag köra det redan imorgon eller ska det vara en dags vila?
Hur många set för vader och underarmar?
I Knäböjen, hur ser upptrappningen ut där? Hur många set på uppvärmning och arbetsset?

Det är rekommenderat av Dante själv att vila en dag mellan passen, ja.

Minns inte riktigt hur man tränade vader men har för mig att man vilade/strechade i botten i 15 sekunder i varje rep och gjorde typ 15-20 reps.
Underarmar görs som ett vanligt RP set.

Vet inte hur uppvärmningen ser ut men arbetsseten är ett set på 4-8 reps (tror jag) följt av ett widowmaketset. Du väljer alltså ditt 12RM och kör 20 reps med den genom att vila i toppläget mellan sista repetitionerna.

Kan ha fel i nåt av svaren.

dmoller
2013-06-02, 09:55
http://www.body.se/bloggar/andreaz-engstrom/20120409/doggcrapp