handdator

Visa fullständig version : LG eller deff/bulk cykel?


Kyroc
2013-06-01, 19:10
Hej allihopa, jag tänkte bara kika på vad ni tror är bäst i det långa loppet när det kommer till ökningar i muskelmassa?

Jag tänkte ur det perspektiv att man under sin barndom har varit lite rundare och med det har man lättare att lägga på sig fett vid överskott.

Vad tror ni är att föredra i det långa loppet? Att konstant köra LG och få små gains samt bibehålla eller till och med tappa lite fett. Eller använda sig av bulkning i kontrollerade forme och få större gains varav du därefter deffar bort fettmassan från bulken? sen rinse and repeat.

Lite nyfiken bara då det är en tanke som slog mig tidigare vad som kan gynna en mest med åtagande att man tidigare varit av det tjockare slaget.

Halvar
2013-06-01, 19:41
Hej allihopa, jag tänkte bara kika på vad ni tror är bäst i det långa loppet när det kommer till ökningar i muskelmassa?

Jag tänkte ur det perspektiv att man under sin barndom har varit lite rundare och med det har man lättare att lägga på sig fett vid överskott.

Vad tror ni är att föredra i det långa loppet? Att konstant köra LG och få små gains samt bibehålla eller till och med tappa lite fett. Eller använda sig av bulkning i kontrollerade forme och få större gains varav du därefter deffar bort fettmassan från bulken? sen rinse and repeat.

Lite nyfiken bara då det är en tanke som slog mig tidigare vad som kan gynna en mest med åtagande att man tidigare varit av det tjockare slaget.


Svårt att säga då man ej vet hur du reagerar fysiskt på dom olika sätten.Jag föreslår du testar LG och kontrollerad bulk med moderat med protein, lågt fett och en jäkla massa kolhydrater i form av stärkelse.Det jag inte hade gjort om man var fd tjockis är att bulka med för högt kaloripluss med en diet med mycket fett.Studie hit å dit har jag ej att slänga upp men detta är vad jag hade provat fram iaf.Tror mest på kaloriplussa varianten med mycket kolisar.För att följa av en enklare diet.

Reaper123
2013-06-01, 21:56
Vill man hålla en "slimmad" året-runt-form är väl LG/leanbulk att rekommendera men är man ute efter att bli stor är det nog cykla deff & bulk som gäller.

Nu är jag likt dig en fd tjockis och kämpat med vikten i över 4 år så nu när jag väl tagit mig ner till en vettigt BF% hade jag tänkt förbli i "god" form och inga planera på att bulka upp mig till "tjock" anytime soon men då är jag heller inte ute efter att bli stor utan mer en vettig allroundfysik.

Så allt beror på mål med träning imho!

Skynda långsamt = tar en helvetes lång tid att bli stor! (obviously)

Rabiat
2013-06-01, 22:00
Om vi utgår från ett utgångsläge på 15% bf eller lägre skulle jag absolut säga bulk/deff, men inte med något monstruöst överskott, och inte upp till "tjock". Leangains känns som något man kan syssla med när man redan kört ett par cykler och redan är i bra form.

Kyroc
2013-06-02, 10:29
Tack för svaren allihopa, blir nog att deffa med LG för att sen bulka kontrollerat, en annan sidofråga angående bulken. Är LG något att rekommendera under bulk eller är den ordinarie bulk approachen bättre? Det kanske inte spelar någon roll?

tjing
2013-06-02, 10:50
Bulk.

Ingen vet om det spelar roll.