handdator

Visa fullständig version : Styrketräning eller konditionsträning bäst vid nutrilett diet?hjälp blir tokig :P


Phyreon
2013-06-01, 11:59
Hejsan!!

Jag håller på med nutrilett dieten och har gått ner 17 kg på en månad hittils, och jag funderar på hur jag ska träna på gymmet, alltså styrka eller kondition för jag hör både att styrka är bättre å andra sidan att kondition är bättre och den 3:e seidan att jag ska kiombinera dessa två varannan dag typ.

Jag blir tokig av alla experter som säger att den ena sidan är bättee än den andra, jag vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt erller rättare sagt jag vill bränna fett så fort som möjligt i samband med nutrilett dieten och vill då träna ¨på gym varje lunch istället för att sitta och göra ingenting, hittils harj ag kört varannan dag styrka och varannan dag kondition, men skulle typ vilja köra 3 ggr styrka i veckan eller kondition för tröttnar fort om jag kör hela tiden.

vet ju att kondition bränner mera fett under själva träningen men att styrka bränner flera timmar efter träningen också, så kan någon/några vvänliga själar här inne hjälpa mig med vad som är bäst i min situation just nu när det gäller träning för jag vill köra på nutrilett tills jag är nöjd och vill då som sagt komplettera m,ed träning, så alltså, vilken träning ska jag komplettera med??

Bryggan
2013-06-01, 12:04
Om du ledsnar snabbt så alternera mellan styrketräning och cardio. Tror inte det spelar så stor roll vad man gör bara man rör på sig och tycker det är roligt.

17 kilo på 1 månad var mycket du! Vad har du för kortsiktiga och långsiktiga mål?

Själv har jag gått ner 14 kilo på 10 månader och tycker det är en lagom takt.

Lycka till.

Bryggan
2013-06-01, 12:07
Glömde nämna mitt eget mål: Det är att komma till 10% BF och sedan ligga där till nästa vår. Det betyder att jag har 4 kilo kvar. Så i september någon gång borde jag vara "klar".

Sundqvist
2013-06-01, 12:17
hur fan har du lyckats gå ner 17kg på 1 månad?

rooz
2013-06-01, 12:19
hur fan har du lyckats gå ner 17kg på 1 månad?

Vätska, extremt lågt kcal-intag och en del övervikt att släppa. Jag droppade 8kg på ca 2 dagar..

King Grub
2013-06-01, 13:16
Styrketräning. Undvik konditionsträning vid så lågt kaloriintag.

tjing
2013-06-01, 15:18
Ja, absolut styrketräning.

Att köra konditionsträning på pulverdiet kommer bara att öka muskelnedbrytningen.

Phyreon
2013-06-04, 09:49
såhär ser mitt viktprotokoll ut:

Viktprotokoll

Start vikt: 141 kg
Vecka 1: 132,9 - 8,1 kg
Vecka 2: 128.2 - 4,7 kg
Vecka 3: 125.0 - 3.2 kg
Vecka 4: 123,7 - 1,3 kg
Vecka 5: 121,9 - 1,8 kg

och tack så mkt för era tips!!!

nu blir det styrka all the way!!

grymt med experter här på forumet!

Silveta
2013-06-04, 11:04
Hur mycket kalorier, protein, kolhydrater och fett får du i dig på en dag bestående av enbart nutrilett?

Ovanstående har inget med frågeställningen att göra då du redan fått samma svar som jag skulle gett, bara nyfiken.

Sniggel
2013-06-04, 11:07
Tänk på att med styrketräning bevarar du muskelmassa vilket innebär att viktnedgången kan avta. Detta innebär inte att du tappar mindre utav fett så låt inte vågen lura dig.

KevinWest
2013-06-04, 16:57
Var det inte någon vis nutritionist som sa att nutrilet kan jämföras med ett glas oboy och ett vitaminpiller? Eller har de tillsatt protein istället för kolhydrater nu?

Quazar
2013-06-04, 17:03
Var det inte någon vis nutritionist som sa att nutrilet kan jämföras med ett glas oboy och ett vitaminpiller? Eller har de tillsatt protein istället för kolhydrater nu?

Måste vara en av de dummaste människor som funnits isf. Nutrilett har funkat skitbra mot bakfylla att ta sent på natten innan man lägger sig. Inga egna erfarenheter men för flera av mina kvinnliga kompisar. Och ja, de har även testat att dricka mjölk och tagit vitaminpiller vilket inte alls hjälpt enligt dem. Har svårt att tro att det beror på oboypulvret *rolleyes*

Cogge
2013-06-04, 17:07
Har du enbart gått på nutrilett i 1 månad? och samtidigt tränat :D? Är det inte ett intag på 800kcal/dag? Bara undrar

KevinWest
2013-06-04, 19:40
Måste vara en av de dummaste människor som funnits isf. Nutrilett har funkat skitbra mot bakfylla att ta sent på natten innan man lägger sig. Inga egna erfarenheter men för flera av mina kvinnliga kompisar. Och ja, de har även testat att dricka mjölk och tagit vitaminpiller vilket inte alls hjälpt enligt dem. Har svårt att tro att det beror på oboypulvret *rolleyes*

Ja du.. Det är väl den magiska (och hormonrubbande) sojastärkelsen eller gummi arabicum som har någon potent effekt på bakfyllan :naughty:

Eller andra omständigheter när de drack Mjölk + vitaminpiller?
Bara att söka på innehåll så får du se att det inte skiljer sig så mycket.
Förutom priset och alla emulgeringsmedel etc

Phyreon
2013-06-17, 12:38
Man 27 år
196 cm
Viktprotokoll

Start vikt: 141 kg
Vecka 1: 132,9 - 8,1 kg
Vecka 2: 128.2 - 4,7 kg
Vecka 3: 125.0 - 3.2 kg
Vecka 4: 123,7 - 1,3 kg
Vecka 5: 121,9 - 1,8 kg
Vecka 6: 119,7 - 2,2 kg
Vecka 7: 118,5 -1,2 kg
Vecka 8: 116,4 2,1 kg

Min semester börjar nästa vecka och tänker börja äta då och äta normallt under juli och om jag ine är nöjd, gå tillbaka till vlcd i augusti igen då jag börjar jobba MEN har nu en liten ÅNGEST över att börja äta nästa vecka och jag kommer ställa mnig på vågen varje dag typ och att jag typ är rädd för mat allmänt och att jag ska gå tillbaka till mina gamla kilo.

Finns det någon som gått igenom samma sak och har råd och tips på hur jag ska äta i början och kan jag äta normatl efter denna diet typ 3-6 mål om dagen som rekommenderas normalt? för är livrädd som sagt för att börja trycka i mig riktig mat igen.....