handdator

Visa fullständig version : Vart finner ni eran motivation?


apoleman
2013-05-31, 13:41
Lite osäker på om jag satte denna tråd i rätt forum.

Jag undrar helt enkelt vart ni hämtar i eran motivation. Alla dessa "bodybuilding motivation" filmerna har man tröttnat på, har aldrig riktigt fått någon motivation ifrån dom heller egentligen.
Saken är den att jag har energi, viljan och lusten att gå till gymmet. En dag utan gym är som ett helvete. Det jag letar efter är just det där extra som vill få en att flyga till gymmet.

Min bästa motivationsfilm är: https://www.youtube.com/watch?v=ZpwEHIL_UZ4
Skicka gärna "bodybuilding motivation"-filmer om ni har några på lager, och om det är därifrån du får din lilla pepp :)

10xKV
2013-05-31, 13:44
Jag vill bli starkare, att lyfta är bland det bästa jag vet. Att så oerhört konkret kunna mäta framsteg genom att jag blir starkare och större är väldigt belönande.

TheOne1994
2013-05-31, 13:48
motivationen ska komma från dej själv !
inte genom en glas skärm på 19" :)

major Pectoralis
2013-05-31, 13:49
http://gymflow100.com/wp-content/uploads/Squats-Image.jpg

skämt åt sido.

Ha ett mål och sträva mot det. det funkar för mig.
Vill man vara Uber kan man t.o.m. ha ett SMART-mål, dvs. specifikt, mätbart, anpassat/accepterat, realistiskt och tidsbestämt.

apoleman
2013-05-31, 13:50
Jag vill bli starkare, att lyfta är bland det bästa jag vet. Att så oerhört konkret kunna mäta framsteg genom att jag blir starkare och större är väldigt belönande.

Är det så du sitter och tänker för att få ut maximal motivation och pepp innan gymmet?

motivationen ska komma från dej själv !
inte genom en glasskärm på 19" :)

Vill bara ha en liten extra preworkout som gör att jag springer till gymmet :)

PureWhey
2013-05-31, 16:06
I spegeln.

tjing
2013-05-31, 16:12
Jag har ingen bodybuilder-motivation eftersom jag inte strävar efter att bli en bodybuilder till storlek.

Däremot, jag mår bra av att träna, gillar att få gainz, vill vara hälsosam och stark och märker hur det även påverkar mig positivt mentalt. Osv. Mycket är det den mentala biten; när det går bra på gymmet/konditionsträning känns allting jävligt bra. Även under passet. Man hamnar i ett speciellt sinnestillstånd.

tlk
2013-05-31, 16:19
Motivation för att flyga till gymmet och extra pepp?

Fattar inte riktigt. Ibland är det segt att gå till gymmet, ibland inte segt. Man går ju dit för det står på ens schema att man ska. Sen vilket humör man är på kan man ju skita i. ***** runt med sånna detaljer förstår jag inte vad man ska ha till...

PureWhey
2013-05-31, 16:42
Motivation för att flyga till gymmet och extra pepp?

Fattar inte riktigt. Ibland är det segt att gå till gymmet, ibland inte segt. Man går ju dit för det står på ens schema att man ska. Sen vilket humör man är på kan man ju skita i. ***** runt med sånna detaljer förstår jag inte vad man ska ha till...

Man går dit för man vill, inte för man ska.


Le iPhone

andeem
2013-05-31, 16:49
Det är ju kul att träna. Behöver ingen mer motivation än så.

Nebuchadnezzar
2013-05-31, 16:52
Det är en del i att fullända mig själv.

tlk
2013-05-31, 17:09
Man går dit för man vill, inte för man ska.


Le iPhone

Nej tvärtom. Man går dit även om man inte vill. Står det på schemat går man till gymmet och gör vad det står att man ska göra. Står det inte på schemat så går man inte dit även om man vill.

PureWhey
2013-05-31, 17:18
Nej tvärtom. Man går dit även om man inte vill. Står det på schemat går man till gymmet och gör vad det står att man ska göra. Står det inte på schemat så går man inte dit även om man vill.

Okej, jag går dit för att jag vill och tycker det är kul.


Le iPhone

apoleman
2013-05-31, 17:41
Vad kul att folk är så olika! :)

Kvicksilver
2013-05-31, 18:11
Min motivation är att jag inte vill återfalla i att vara överviktig och slösa bort halva lönen på lokala krogen varje månad.
När jag tappar lusten tänker jag på att jag sedan jag började lyfta inte haft en sjukdag (inte ens minsta förkylning), sover som ett barn & är aldrig på dåligt humör.
Viktigt är att jag gillar den miljö som gymmet är och de människor man möter där. Den positivitet och hjälpsamhet man möter varje gång man går in genom dörrarna.

Att ha tydliga mål även som motionär hjälper till. Jag har kortsiktiga som bara sträcker sig några veckor och andra som sträcker sig månader. Det gör att man ofta belönas med att ha nått ett mål.

Fuark
2013-05-31, 18:16
Tycker det är så grymt roligt att träna :) krävs ingen motivation direkt, älskar att åka och träna

Blindguard1
2013-05-31, 19:58
Att vara större än alla andra, iofs så tycker jag människor med 30cm armar har större än vad jag har, människor som väger 70kg på 189cm istället för mina 95kg på 189cm tycker jag är större :D så ja, vill vara större än andra, jag växer och växer men de andra med! : O Sen är det så jävla underbart att träna, finns inget roligare, längtar tills varje tillfälle och vill vara där en evighet.

Acetyl
2013-05-31, 20:59
Tycker det är så grymt roligt att träna :) krävs ingen motivation direkt, älskar att åka och träna

This

Men om du vill ha videor....
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=TNzCrdzv_pY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=TNzCrdzv_pY&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=gsgdAG-yg0I
http://www.youtube.com/watch?v=gsgdAG-yg0I

Jappse
2013-05-31, 21:06
Tränar för att det är kul, bli stark och vara nöjd med min kropp.

bambipåhalis
2013-05-31, 21:11
Den bästa motivationsboosten måste ju komma när du har någon och motbevisa. I alla fall jag blir sjukt peppad o gör ALLT för o visa att de har fel :)

Lipservice
2013-05-31, 21:15
Jag tränar för att jag mår bra av det. Slutar jag träna mår jag piss. Bara välja.

Nixan
2013-05-31, 21:26
Att under tunga set slippa använda den vänstra hjärnhalvan. Vakuumet som uppstår i skallen av att inte behöva tänka.
Det räcker för att få mig att älska träningen. Tycker inte att det är kul, men älskar det ändå.

Men för att bidra med en film.
Denna tycker jag är bäst (just nu) och tycker den poängterar hur viktigt det är att verkligen ta i när du tränar och inte bara tramsa runt på gymmet. Speciellt det de säger vid 0:48 - 0:58 tycker jag stämmer in på många.
mpWs4PjSUcU

apoleman
2013-06-02, 09:45
Kul med så många svar :)

Tyrwing
2013-06-02, 09:49
Först vae jag så jävla sjukt trött på att alltid behandlas som ett barn för jag var så svag om något skulle göras(typ flytta möbler/saker) samt vara svagare än tjejer om man brottades.
Sen efter ett tag blev det en passionerad hobby. ;)

Idag tävlar jag i SL och strävar efter att bli så stark som möjligt.

gohardorgohome
2013-06-02, 09:52
haffa guzzz:naughty:

nomirin
2013-06-02, 13:28
Att se sig själv i spegeln är motiverande. Oavsett om man tycker det ser bra ut eller inte.
Att se tjejer man tycker är snygga är också motiverande. Det är rent av störande att bli imponerad på hur vissa ser ut, för det betyder att man själv antagligen ser sämre ut - och det är inte okej. = mot gymmet/maten/sängen.

Musik kan också trigga igång en.

Sedan kan det förstås vara motiverande att emellanåt titta på filmer och bilder på estetiska kroppar.

10xKV
2013-06-02, 17:51
Är det så du sitter och tänker för att få ut maximal motivation och pepp innan gymmet?



Vill bara ha en liten extra preworkout som gör att jag springer till gymmet :)

Nej, behöver inte försöka peppa. När jag går till gymmet är det något jag väntat på sen jag gick därifrån sist.

aronohman
2013-06-02, 18:12
dethär är den största motivation jag hittat hittils, mig själv. gjorde dettta på strax över ett år. 5 kg lättare till höger (tagen i december).
annars så är chrille87 bland dom största jag har som motivation och förebild!

arthax
2013-06-02, 18:16
I mitt egna misslyckande. Jag har vissa mål för mina lyft, kortsiktiga och långsiktiga. Jag ska dit, det är min motivation!

mangemani
2013-06-02, 18:16
förut var det min kusin, ville bli lika stor som honom.
i dagsläget då man vuxit förbi honom och vuxit ifrån den där fåniga k*k mätar inställningen man hade som ung, så kommer motivationen från vetskapen att man får ut välmående, blir pigg och glad och som ett plus så blir man större.

Latissimus Dorsi
2013-06-02, 18:17
Min motivation har en mörk källa, men den fungerar bra :D

Henrik L
2013-06-02, 18:57
Jag fick min motiviation när jag en tid faktist fick jobba tungt fysiskt och märkte vad häftigt det var att märka att man blev starkare/tåligare/uthålligare. Sedan så har jag också motiviation av att mitt framtidsmål (brandingenjör inom räddningstjänsten) kräver en viss fysik.

Men jag har varit dålig på att sätta upp kortsiktigare träningsmål. Försöker ändra på det nu.

elsupertaco
2013-06-02, 19:10
Jobbar mig mot ett nyttigare och mer hälsosamt liv samt ett förhållande och känner att jag behöver slipa på kroppen för att för det första göra mig själv nöjd och även kunna imponera på kvinnorna på krogen. :p

Wzup2u
2013-06-02, 20:11
Jobbar mig mot ett nyttigare och mer hälsosamt liv samt ett förhållande och känner att jag behöver slipa på kroppen för att för det första göra mig själv nöjd och även kunna imponera på kvinnorna på krogen. :p

hur gammal är du?

ceejay
2013-06-02, 20:12
mer träning ger mer motivation

Rabiat
2013-06-02, 20:17
hur gammal är du?

Eftersom det bara är småungar som vill vara attraktiva?

Edit: Never mind, jag fattade just vad han du svarade till skrev ;)

moodi
2013-06-02, 22:18
I spegeln.

+1. All motivation som behövs!

Degpekka
2013-06-03, 00:09
Jag finner min motivation i dem mål som jag satt upp för mig själv.

<Mike>
2013-06-03, 00:28
Funderar aldrig på om jag är motiverad eller ej. Bara går till gymmet på rutin, samma tider samma dagar, eftersom att inte göra det skulle vara ett sämre alternativ. Har aldrig behövt övertyga mig själv om att gå eller liknande, har bara gått.
Gillar inte när man inte utvecklas som människa, på alla plan, så att sluta gymma finns inte på tapeten.