handdator

Visa fullständig version : Väljer mellan två olika träningsprogram, hjälp mig välja det bästa!


sarvik
2013-05-31, 12:12
Hej! Inte hundra på om det är här jag ska skriva detta, är jag fel får någon gärna upplysa mig så skriver jag på rätt ställe istället.

Till saken; det är nu dags att lägga sig i hårdträning igen, spenderat det senaste halvåret i alperna så känner att det finns en del att hämta igen.

Har suttit och filat på ett schema i någon timme nu, har för tillfället två varianter som jag är relativt nöjd med.

Alternativ 1

Dag 1: Rygg (ej ländrygg), bröst & armar
Dag 2: Ben & axlar (marklyft)
Dag 3: Vila
Dag 4: Kondition
Dag 5: Rygg (ej ländrygg), brörst & armar
Dag 6: Ben & axlar
Dag 7: Core

Träning 6 dagar/vecka.
Core och kondition på två separata dagar.

Alternativ 2

Dag 1: Ben, axlar & marklyft
Dag 2: Rygg (ej ländrygg), bröst & armar
Dag 3: Vila
Dag 4: Ben & axlar
Dag 5: Rygg (ej ländrygg), bröst & armar
Dag 6: Core/kondition (varannan vecka)
Dag 7: Vila

Träning 5 dagar/vecka
Core och kondition på samma veckodag, varannan vecka.

Jag har försökt lägga coreträningen en bit från de passen jag kör marklyft (det är därför det är utskrivet), just för att spara på ryggen.

Jag är huvudsakligen ute efter att bygga, konditionen har jag redan, är 1,82 och väger knappt 70kg (20 år gammal), riktiga kenyanben alltså (springer mycket långdistans).


Så lite feedback på detta hade varit toppen, vad jag kan tänka på, ändra på etc. Jag är redan ganska bestämd över vilka muskelgrupper jag vill köra på vilka dagar, frågan är bara hur man ska lägga upp programmet, dvs hur många gånger i veckan, när ska man köra vad osv.

Tack på förhand!

/sarvik