handdator

Visa fullständig version : liponsyra.. bara för tävlande?


rockztatic
2004-02-28, 13:07
har läst på lite om liponsyra som ska öka insulinkänsligheten och kom då över ett avsnitt när de sa att man kunde ta det samtidigt med kreatin för bättre effekt etc...

då undrar jag, på eiselts hemsida stod det att man skulle ta "1-2 kapslar dagligen 30 minuter före måltid eller enligt ovan.".. ovan stod det också något om dess effekt med kreatin, och då undrar jag.. icke-kreatindagar, är det bara 30min före någon måltid som gäller då.. och de dagar man tar kreatin så tar man det tillsammans med kreatinet, allt på en gång? dessutom, är en sånhär produkt enbart för tävlande, eller är den bra för vanlig tränanden också?

acidbl00d
2004-02-28, 13:36
Jag skall själv börja köra det snart. Jag kommer köra 600mg om dagen även vilodagar. Problemet stoppa i sig det med kreatinet är att för att ta upp kreatinet behöver du kolhydrater men dessa förstör liponsyran. Jag tänker käka liponsyran sen 30min efter kreatin + kolhydrater.

rockztatic
2004-02-28, 13:39
jag käkar kreatinpyruvat.. 5g före tärningspasset, en timme före. har inte hört nått om att jag måste ta kolhydrater samtidigt bara för att det ska få effekt?

och om jag då inte gör det, kan jag då ta lipon och kreatinet samtidigt?

acidbl00d
2004-02-28, 14:05
BÖrja käka kolhydrater till kreatinpuvuratet istället. Käkar du eiselts så står det ju t.om. på påsarna att man skall käka kolhydrater till...

rockztatic
2004-02-28, 14:15
se på fan. här får man för att man tror man vet mer än man gör! troru druvsocker funkar att ta till.. orkar inte ha med mig en sån jävla massa grejer nämligen =)

acidbl00d
2004-02-28, 15:18
Originally posted by rockztatic
se på fan. här får man för att man tror man vet mer än man gör! troru druvsocker funkar att ta till.. orkar inte ha med mig en sån jävla massa grejer nämligen =)

Druvsocker funkar men jag hade haft i lite fruktsocker också så GIt sjunker lite på kolhydraterna...