handdator

Visa fullständig version : Svartnar framför ögonen


HelloGirly
2013-05-30, 11:09
Jag har ett otroligt störigt problem. Det svartnar framför mina ögon väldigt lätt. Märkte det framförallt sist jag var på Zumba. Efter halva passet så blev det svart så jag satt ner en stund men sen när jag körde igång igen så svartna det igen efter ett tag sen höll det på så ett par gånger till innan passet var slut. Det skumma är att jag jag inte tycker att passen är speciellt överdrivet jobbiga men mitt huvud verkar tycka det *grr27*

Bra tips? Är det brist på vatten eller nåt annat skit?

nothingendshere
2013-05-30, 11:15
Äter du ordentligt? Har du diabetes? Vilket som, så tycker jag du ska gå till din VC och berätta detta för dem. Det låter inte bra.

ChrisRiddick
2013-05-30, 11:32
När man läste trådtiteln kom jag in med förväntningar om maxande i marklyft eller liknande.

hade inte räknat med zumba haha

som föregående nämnde, käkar du ordentligt? annars ska du nog kolla upp det.

HelloGirly
2013-05-30, 11:32
Äter du ordentligt? Har du diabetes? Vilket som, så tycker jag du ska gå till din VC och berätta detta för dem. Det låter inte bra.

Jag tycker att jag äter helt ok. Har inte diabetes vad jag vet. Men borde kanske ta en titt hos fröken doktor =)

HelloGirly
2013-05-30, 11:36
När man läste trådtiteln kom jag in med förväntningar om maxande i marklyft eller liknande.

hade inte räknat med zumba haha

som föregående nämnde, käkar du ordentligt? annars ska du nog kolla upp det.

Haha ja då kanske du kan förstå frustrationen ;)

DavidB
2013-05-30, 11:40
Symtomet orsakas av lågt eller fallande blodtryck.

Hände mig också. Jag fortsatte träna. I mitt fall var det hjärtfel vilket gjorde att blodtrycket inte höll trots krystande etc. Gick till doktorn och fick veta att jag var tvungen att sluta på en gång. Har senare opererats. Det kan säkert vara virus, etc. Ett läkarbesök är definitivt att rekommendera. Vänta inte.

mini
2013-05-30, 11:41
Om du ligger på 1000 kcal underskott som enligt tidigare tråd kan det bero på det. Hittade inget om din längd och vikt när jag skummade tidigare trådar. Så, längd och vikt?

Seabass
2013-05-30, 11:48
Dricker du nog mycket vatten innan och under passen?

HelloGirly
2013-05-30, 11:49
Om du ligger på 1000 kcal underskott som enligt tidigare tråd kan det bero på det. Hittade inget om din längd och vikt när jag skummade tidigare trådar. Så, längd och vikt?

Jag ligger inte på 1000 kcal i underskott längre. Äter lite mer som vanligt nu och tänker inte så mycket på det. Så kosten är nog inte orsaken. Möjligtvis att jag inte äter kött förutom fisk kanske? Men känns ju inte riktigt som att det är det som är felet heller.

Är 171 cm och väger just nu 61 kg

tjing
2013-05-30, 12:01
Skulle tippa på lågt kaloriintag, lite kolhydrater, järnbrist, stress, sömnbrist i olika kombinationer.

Gober
2013-05-30, 14:09
Som en del nämnt så kan det bero på kaloriunderskott. Nu sista perioden av VLCD med extremt underskott har det snurrat till rejält när jag reser mig snabbt från hukande/liggande position.

eequal
2013-05-30, 14:51
Annars är det ju lätt att få blodtrycksfall om du har för lite vätska i kroppen, börjar du träningen med lite vätska o sen svettas ut vätska. Så skulle det antagligen resultera i svartnande för ögonen då ditt blodtryck sjunker och du får dåligt med blod i huvudet. Drick mer vatten! :D

alden
2013-05-30, 18:08
För mycket Zumba gissar jag på. Svängiga rytmer är väldigt katabola!

flaskhalsen
2013-06-08, 10:50
Symtomet orsakas av lågt eller fallande blodtryck.

Hände mig också. Jag fortsatte träna. I mitt fall var det hjärtfel vilket gjorde att blodtrycket inte höll trots krystande etc. Gick till doktorn och fick veta att jag var tvungen att sluta på en gång. Har senare opererats. Det kan säkert vara virus, etc. Ett läkarbesök är definitivt att rekommendera. Vänta inte.

vad för typ av operation fick du gå igenom?