handdator

Visa fullständig version : Schema upplägg, kan träna Mån, Tis & Tors


wh0ru
2013-05-30, 08:25
Tjena

First time poster, long time lurker.

Har letat men inte hittat någon specifik tråd för schema förslag, har jag missat den då?

Annars kommer min fråga här:

Skulle behöva lite tips och förslag på hur jag ska lägga upp muskelgrupperna.

Jag kan träna Mån Tis Tors. Vilka dagar ska jag träna vilka muskler? Push/pull/Legs kanske? Antar att inte helkropps pass skulle funka då det inte blir någon vila för kroppen mellan Mån-Tis?

3-dagarssplit? I så fall hur? Om ni har haft samma situation, hur gjorde ni eller hur skulle ni ha gjort om ni hade det?

Tack på förhand för svar.

Tyrwing
2013-05-30, 09:12
Eftersom jag är den jag är...

Måndag underkropp
Tisdag överkropp
Torsdag helkropp

Så får du hela kroppen 2x vecka.

Blindguard1
2013-05-30, 09:43
Varför kan du bara träna två gånger i veckan? Jo, jag skulle gjort som tyrwing.

Tyrwing
2013-05-30, 10:21
Skrev på mobilen förut.

Måndag: Underkropp med fokus knäböj, beroende på om det är styrka eller volym du är ute skulle jag rangordnat det lite olika.
Styrka: Knäböj, rakmark, ev frontböj plus mage.
Volym: Knäböj, rakmark, benspark, lårcurl, vadpress, mage.

Tisdag: Överkropp med fokus bänkpress.
Styrka: Bänkpress, militärpress, hantelrodd, chins/lats, ev komp baksida axlar, biceps
Volym: Bänkpress/Hantelpress, militärpress/hantel/sidlyft, chins/latsdrag, hantel/kabelrodd, curls, någon tricepsövning samt baksida axlar.

Torsdag: Knäböj, bänkpress, marklyft, ev komp i form av kabelrodd, omvända flyes, curls, mage.

wh0ru
2013-05-30, 10:26
Kan träna 3 gånger, oftast kan jag träna Lördag också, men eftersom det inte är en granterad träningsdag vill jag inte räkna in den.

wh0ru
2013-05-30, 10:28
Tack för svar Tyrwing, kommer köra typ 8-12 reps. Föredrar det över lägre reps. Och det brukar väl vara bäst för Volym åxå, hög reps alltså?

Tyrwing
2013-05-30, 10:31
Tack för svar Tyrwing, kommer köra typ 8-12 reps. Föredrar det över lägre reps. Och det brukar väl vara bäst för Volym åxå, hög reps alltså?

Alla har ett favorit rep-intervall, skulle precis som du valt 8-12 om jag sökte volym.

Wolfgang
2013-05-30, 11:08
Av nyfikenhet, vad är det som stoppar dig från att träna dom andra dagarna?

wh0ru
2013-05-30, 13:24
Life man, life