handdator

Visa fullständig version : Hjälp för o bli brun (BUS, Tillskott etc)


bambipåhalis
2013-05-30, 07:53
Tjo :)

Ja tog senast igår formbilder o ser att med blixt osv, är jag så sjukt blek. Är lite röd/blond, så har ju normalt svårare o bli brun. Men jag tänkte lite färg ska man väl kunna få, om det inte går genom att va ute i solen, så kanske det finns tillskott osv som kan hjälpa mig, någon som har erfarenhet inom detta?

:)

PureWhey
2013-05-30, 08:24
Det finns ju ett ämne folk köper, dock är det olagligt att sälja så vet inte om man får nämna det på brädan. Kan inte tänka mig att det är svårt att ta reda på via google dock.
Solarie i måttlig mängd är väl annars något som inte är ovanligt.

O_Wao
2013-05-30, 08:49
Brun utan sol finns på närmaste Kicks, Åhléns etc. Mycket bättre än solarium eller invärtes tillskott. Finns såna som funkar som hudkräm/brun utan sol, från tex Nivea. Prova det istället.

Är du rödlätt ska du inte sola mycket solarium eller utomhus, pga att din hud inte tål det. Använd solskydd med förnuft när du är ute, bränner du sönder dig får du ingen färg ändå. / Waosan, rödlätt, fräknig och blek

bambipåhalis
2013-05-30, 08:57
Brun utan sol finns på närmaste Kicks, Åhléns etc. Mycket bättre än solarium eller invärtes tillskott. Finns såna som funkar som hudkräm/brun utan sol, från tex Nivea. Prova det istället.

Är du rödlätt ska du inte sola mycket solarium eller utomhus, pga att din hud inte tål det. Använd solskydd med förnuft när du är ute, bränner du sönder dig får du ingen färg ändå. / Waosan, rödlätt, fräknig och blek

Nån specifik brun utan sol du har prövat med resultat? :)

rooz
2013-05-30, 08:59
Brun utan sol finns på närmaste Kicks, Åhléns etc. Mycket bättre än solarium eller invärtes tillskott. Finns såna som funkar som hudkräm/brun utan sol, från tex Nivea. Prova det istället.

Är du rödlätt ska du inte sola mycket solarium eller utomhus, pga att din hud inte tål det. Använd solskydd med förnuft när du är ute, bränner du sönder dig får du ingen färg ändå. / Waosan, rödlätt, fräknig och blek

Nej, det är inte mycket bättre sett på resultat. Kanske för hälsan..

Slartibartfast
2013-05-30, 09:00
Såndär NIvea-smörja. Färgar det av sig på textilier?

PureWhey
2013-05-30, 09:01
Brun utan sol finns på närmaste Kicks, Åhléns etc. Mycket bättre än solarium eller invärtes tillskott. Finns såna som funkar som hudkräm/brun utan sol, från tex Nivea. Prova det istället.

Är du rödlätt ska du inte sola mycket solarium eller utomhus, pga att din hud inte tål det. Använd solskydd med förnuft när du är ute, bränner du sönder dig får du ingen färg ändå. / Waosan, rödlätt, fräknig och blek

Måttligt med solarium tror jag inte skall vara något farligt, alla studier som säger det har varit sponsrade av just företag som L'oreal, Nivea osv för att de skall sälja sina brun utan sol.

4623
2013-05-30, 09:06
Min syster brukar gå på spray tanning. Det verkar funka bra.

QD2N2eqCjC0

Angel
2013-05-30, 09:30
Jag är en storanvändare av BUS produkter. Gillar hemma spraytanning.

Loke
2013-05-30, 10:30
Måttligt med solarium tror jag inte skall vara något farligt, alla studier som säger det har varit sponsrade av just företag som L'oreal, Nivea osv för att de skall sälja sina brun utan sol.

Hmm, är du säker? Jag vet inte, jag satt och kollade igenom förskningen för ett tag sedan, att jag såg inget stöd alls för att det skulle finnas en gräns där det började bli farligt. Riskerna ökade även vid måttligt solande.

PureWhey
2013-05-30, 10:47
Hmm, är du säker? Jag vet inte, jag satt och kollade igenom förskningen för ett tag sedan, att jag såg inget stöd alls för att det skulle finnas en gräns där det började bli farligt. Riskerna ökade även vid måttligt solande.

Läste en artikel om det någonstans för 1-2 årsedan, kommer tyvärr inte ihåg i vilken tidning. När jag säger måttligt tänker jag mig en gång varannan vecka, risken för hudcancer kan nog öka om man gör det året runt, men lite innan sommaren så har jag svårt att tro att det spelar någon större roll. Nu svamlar jag igen.