handdator

Visa fullständig version : Killar - hade ni uppskattat detta som födelsedagspresent?


Megustaa
2013-05-30, 05:50
En hotellnatt i en fet svit, en spa-behandling och middag på en fin restaurang.

Jag vet inte om det är lite tråkigt?
Jag kan ju inte gärna fråga killen om han skulle uppskatta det :P

Diskuterade detta med en killkompis och han sa ungefär att "visst skulle man bli glad, men det är inget wow kanske".

Vet att det är individuellt, såklart, men jag behöver lite inputs.

Sniggel
2013-05-30, 05:52
Din killkompis verkar vara bortskämd.
Presenten är awesome.

Guskleto
2013-05-30, 06:04
Jag personligen hade föredragit att ta några öl och en hamburgare på något enkelt ställe. Sen så hade jag inte blivit ledsen över det du beskriver men jag tror att en brud hade uppskattat det mer.

Melankolius
2013-05-30, 06:26
Hotellnatt ok, och en frukostbuffé på det

men spa: NEJ.nej!nej! lägg pengarna på något ann

fin middag? nja... jag skulle föredragit en enorm buffé eller något.

Du ger en tjejpresent till en kille

Fuark
2013-05-30, 06:29
Uppskattar alla gåvor, men de enda där som är intressant är väl egentligen spa-grejjen. OM man får bada i gyttja och sånt häftigt

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Akerhage
2013-05-30, 06:30
Vadå tjejpresent? Klart som fan killar kan gilla SPA - jag tycker det låter hur gött som helst och hade blivit väldigt glad! Hellre sådant här än massa onödiga prylar som presenter.
Köpte en SPA-resa till Budapest till min tjej i förrgår, hon blev glad och jag med, för det ska bli riktigt gött att få unna sig lite och bli ompysslad.

Du känner ju din kille bäst, gillar han sådant här så är det en grym present!

spoon
2013-05-30, 06:37
din killkompis verkar vara bortskämd.
Presenten är awesome.

+1

hahavaffan
2013-05-30, 06:44
Jag spa:ar vanligtvis några gånger per år, och det är som sagt asgött. Varför skulle man inte gilla det? Glida runt i badrock, få massage, simma, få en ytterligare behandling, äta osv. Does not compute. Sen är så klart alla olika, och gillar olika. Jag hade uppskattat ett ölhak med bra burgare precis lika mycket, men då är ju jag öl- och burgarberoende iofs.

rogerQ
2013-05-30, 06:44
Tänk lite som en Svensexa där du lurar killen att han ska åka och träffa nån skön person och sen får han komma till hotellet så är det inte som han hade tänkt från början, typ. Äh, nu flummade jag till det.

Bryggan
2013-05-30, 06:47
Men visst är det lite av en "tjejpresent till en kille"-feeling över det hela!!

Spana in här grabbar och tänk spontant vad ni hade valt.
http://www.liveit.se/platser/stockholms-lan

Jag tex hade lätt tagit
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-stridsvagn

Istället för
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-spadag-klassisk-f%C3%B6r-tv%C3%A5

Bryggan
2013-05-30, 06:50
Alltså missuppfatta mig rätt Megustaa: det är inget direkt fel på din present och den är grym. Det finns dock bättre "upplevelser" för män.

Olegh
2013-05-30, 07:03
Hellre en helg i London eller liknande, med billigt boende och riktiga aktiviteter.

Gober
2013-05-30, 07:09
Beror ju helt på vilken typ av kille det är, en del tycker väl spa och fin restaurang är "fjolligt" jag hade blivit glad.

Men visst finns ju mycket annat kul man kan göra för de pengarna.

Trouble
2013-05-30, 07:24
Själv har jag aldrig varit på spa så det är lite svårt att säga (antagligen skulle jag uppskatta det och det är absolut ingen dålig present). Om du själv är ett riktigt spa-freak finns ju dock risken att han upplever det som att du mer köper en present till dig själv än till honom.

Gladast hade jag nog blivit av en vanlig weekendresa någonstans men det beror ju lite på din budget också

PureWhey
2013-05-30, 07:29
Absolut, lite alkohol på det så mår man som kungen själv.

mattilainen
2013-05-30, 07:33
jag förstår inte varför man bor på hotell bara för att bo på hotell men men.. Det finns säkert fler och roligare saker att göra för de pengarna detta kommer att kosta? Som att gå på bio (då förstår du kanske att jag inte skulle tyckt om det?)haha och äta på en restaurang. Eller att åka iväg och göra något någon annanstans.

Megustaa
2013-05-30, 07:37
Om ni har andra förslag som ni anser är bättre är jag idel öra, behöver brainstorma lite! Vill göra något riktigt fett!

thenut
2013-05-30, 07:39
Som småbarnsförälder skulle presenten uppskattas enormt, om inte annat för att man skulle få sova hur länge man ville på morgonen :)

I övrigt håller jag med om att presenten är kanon, men smaken är ju olika...

thenut
2013-05-30, 07:39
Om ni har andra förslag som ni anser är bättre är jag idel öra, behöver brainstorma lite! Vill göra något riktigt fett!

Ålder på killen? Tror det kan påverka en hel del...

andeem
2013-05-30, 07:46
Alla är ju olika. Troligen har du ändå bättre koll på vad din kille gillar än vad vi har som inte känner honom. Jag hade mycket hellre fått massage och badat bastu än kört en jävla stridsvagn. Och fin middag med flickvännen är ju något helt annat (bättre) än öl och burgare med killkompisarna.

Men en del tycker förstås att flådiga restaurangbesök och spa bara är slöseri. Har snubben inte visat något intresse i den riktningen tidigare finns förstås risken att han är en av dem.

Jag är från förr i tiden men jag inbillar mig att det funkar ungefär likadant nu.

Mantus
2013-05-30, 07:48
En hotellnatt i en fet svit, en spa-behandling och middag på en fin restaurang.

Jag vet inte om det är lite tråkigt?
Jag kan ju inte gärna fråga killen om han skulle uppskatta det :P

Diskuterade detta med en killkompis och han sa ungefär att "visst skulle man bli glad, men det är inget wow kanske".

Vet att det är individuellt, såklart, men jag behöver lite inputs.

Presenten verkar härlig men jag förutsätter att du följer med? En hotellnatt alena med spabehandling och god middag är inte lika härligt.

Jag bjöd min bättre hälft på något liknande på hennes födelsedag (byt ut spa mot hästridning och hotell mot herrgård) och det var uppskattat av oss båda, även om jag var lite skeptisk mot ridningen till en början.

Juxta
2013-05-30, 07:57
Jo, det här verkar vara en grym present. Asskönt att bara slappna av ju.

Nikodemus
2013-05-30, 08:26
grym present, som du märker har män olika åsikter om vad som är en bra present ** EYE OPENER **

Du känner väl han bäst? =)

Vissa killar/tjejjer/människor skulle tycka att resturang och spa var skittråkigt andra skulle älska det...

Wain
2013-05-30, 08:34
Spa - Bra
Middag - Guld (antingen hemlagat eller topprestaurang)
Hotel - Meh (har bott för mycket på hotell på jobbresor), typ herrgård som Mantus nämner låter då mycket trevligare

Bryggan
2013-05-30, 08:37
Jag hade mycket hellre fått massage och badat bastu än kört en jävla stridsvagn.

Men Å*, det var bara ett exempel. Det finns ju flera grabbiga/manliga aktiviteter där ju...bara att välja. Såg inte kubb dock som jag vet du hade gillat.

@Mantus: Fasen vilken present till en kvinna och vilken uppoffring av dig *yourock*.

Tompann
2013-05-30, 08:37
Känns som sagt lite som en ''tjejpresent till en kille'' men beror ju väldigt mycket på killen. Jag blir otroligt uttråkad av spa och vet många andra killar som blir det samma. Hotell och middag e alltid nice däremot.

Bryggan
2013-05-30, 08:40
Ja hotell, middag, rött vin och tända ljus absolut! Men man kan tänka sig att hotellet ligger vid Mantorp och på dagen så:

"SuperCar Experience (Drivs av hyresgäst på Mantorp Park)
Har du någonsin drömt om att få känna kraften i en verklig superbil? Vi trodde väl det. Och då har vi goda nyheter: Det är din tur nu. Supercar Experience ger dig möjlighet att realisera drömmen – oavsett om du bara vill uppleva känslan och adrenalinet för en liten stund, eller om du vill visa vem som är kung på racerbanan. Välj något av våra fyra events. Vrid om nyckeln. Och låt drömmen bli verklighet!"

Kanske...ytterligare ett exempel.

benya
2013-05-30, 08:41
Hade älskat det. God mat och spa, finns ju inget bättre, men sin käraste dessutom. Individuellt som med allt annat, men jag gillar att bli ompysslad så det hade gått hem hos mig.

thenut
2013-05-30, 08:45
Återigen, jag tror du har en bättre chans att träffa rätt än vad vi har här... Supercar Experience låter som slöseri med pengar i mina öron, medans Bryggan dreglar hela vägen till Mantorp :P

Du känner förhoppningsvis grabben din bättre än vad vi gör...

Rawsteel
2013-05-30, 09:23
Nej, inte min grej.

Loke
2013-05-30, 09:36
En kompis tjej ordnade nyligen paintball med min vän och ett gäng av hans vänner. Grejen var dock att han visste inget förns vi var på plats. Jag vet inte vad hon hade sagt till honom exakt, men det verkade som att han inte hade planerat något alls den dagen, han verkade faktiskt förvånad när fler och fler vänner droppade in hos honom ;)

Sen grillade vi och festade som vanligt. Kostade inte henne mer än typ 300 eller vad nu paintballen kostade. Grejen var väl mer att samla alla vännerna utan att säga något, det momentet är nästan bättre än själva gåvan i sig.

Du kanske vill göra något själv med killen, och då vet jag inte...

al3ks
2013-05-30, 09:37
Låter riksnajs!

Tapatalk via HTC One

tlk
2013-05-30, 09:39
Din killkompis verkar vara bortskämd.
Presenten är awesome.

+1


Låter supernajs.

Lipservice
2013-05-30, 09:49
En annan som inte har så man kan sprida pengar hit och dit, skulle uppskatta en cykeltur runt närliggande sjö med sin partner. Allt handlar om huruvida personen är ett arsle eller inte. Jag är uppfostrad till att uppskatta allt man får, även fast man inte tycker om det.

andeem
2013-05-30, 09:55
Men Å*, det var bara ett exempel. Det finns ju flera grabbiga/manliga aktiviteter där ju...bara att välja.Inte riktat mot dig. Men jag kräks lite i munnen åt den där uppdelningen i manliga och kvinnliga aktiviteter och att jag förväntas vilja köra snabba bilar och ratta stora maskiner och dricka brun sprit och röka cigarr eftersom jag har pung.

Såg inte kubb dock som jag vet du hade gillat.:D

rooz
2013-05-30, 09:55
Spa är väldigt trevligt. Jag hade uppskattat det!

4623
2013-05-30, 09:57
Klart många uppskattar Spa, så även jag. Dock finns det nog tusen saker jag skulle uppskatta mer.

Exdiaq
2013-05-30, 10:12
Med en flickvän, absolut. Med kompis-gäng eller ensam, nej tack!

Zorban
2013-05-30, 10:21
Är väldigt individuellt. Finns säkert många som tycker att middag på donkan samt leka star wars är den ultimata presenten. Riktigt bra restaurant hade jag, personligen, uppskattat mest, särskilt om man går dit tillsammans. Brukar alltid be släkt/vänner stt lägga ihop pengar till ett bra restaurantbesök åt mig och min sambo.

Knatcharn
2013-05-30, 10:29
Det verkar grymt nice, skulle aldrig tacka nej till "spa" eller bara en massage. En middag på det? Fett!

Tillägger dock att jag hellre hade gjort det med tjejen eller polarn än ensam men detta kanske är självklart.

Yxel
2013-05-30, 10:48
Underbar present! Kör på!