handdator

Visa fullständig version : Någon som har haft samma problem?


thesse
2013-05-29, 20:46
För några dagar sen märkte jag av att endel av foten donnade bort, trodde det var en så kallade sockerdricka, men det visade sig att det ej var det. Idag har det inte gått över ännu och börjar bli lite orolig.
Känslan som är borta är mellan knölarna på foten, mellan knölarna är all känsel borta och sen går det upp mot smalbenet, ungefär till hälften. Har ej nå stickningar, dunkningar etc. Fått höra från någon att det kan vara för att jag tränar för hårt, men får som ingen koppling till det..
Någon som vet något om det eller har haft något liknande?

tossefar
2013-05-29, 20:51
Kan vara en nerv som kommit i kläm eller något. Gå och kolla upp det, här på internet får du inga välgrundade svar...

Var sockerdricka någon som din mobil rättstavade till, eller menar du att det är något man kan ha i foten?

timoat
2013-05-29, 21:09
Jag brukade gå en timme varje morgon i ca 3 månader, då domnade hälen bort helt under hela dan. Gör du nåt liknande? Känseln kom tillbaks när jag slutade.

PixelMiner
2013-05-29, 21:19
Någon som vet något om det eller har haft något liknande?

Fick en inflammation i/kring en nerv i axeln för många år sedan som gav resultatet att hela insidan på överarmen (från armhåla till armbåge) var utan känsel . Gick till läkaren och fick inflammationsdämpande utskrivit, tog nästan en månad innan det släppte.

spas
2013-05-29, 21:27
Håller det i sig någon dag så gå till läkare

thesse
2013-05-30, 10:26
Tack för alla svar. Fick äntligen en tid idag så får hoppas på att det inte är nå allvarligt!

Tyrwing
2013-05-30, 10:53
Hade ett par arbetsdojor som gjorde att yttersidan av stortån domnade bort. Känslan i den återkom efter ett par månader efter jag slutat på det jobbet.

Rahf
2013-05-30, 11:08
Kan vara en nerv som kommit i kläm eller något. Gå och kolla upp det, här på internet får du inga välgrundade svar...

Var sockerdricka någon som din mobil rättstavade till, eller menar du att det är något man kan ha i foten?

"Sockerdricka" är ett vanligt uttryck för stickningar i kroppen.