handdator

Visa fullständig version : Att få till effektivaste bulken med ett fullspäckat schema


918
2013-05-28, 23:45
Tja!

Ber om ursäkt ifall tråden är placerad i fel del av forumet (kommer fråga mycket om kosttillskott) och ifall jag inte lyckats hitta liknande trådstarter förut (har försökt använda mig av sökverktyget)

Som min rubrik lyder så skulle det uppskattas otroligt mycket om jag kunde få hjälp av all den expertis som finns samlat på detta forum om hur jag får till en så effektiv bulk som möjligt (under ett pressat schema).

Lite bakgrund:

Kille, 20 år, 169 cm, 64,8 kg.
Har aldrig tidigare haft problem med kosten när det kommer till träning och alltid nått de mål jag satt upp(både resultat och deff-mässigt). Inte förrän det senaste året; HT 2012 började jag studera på universitet och har inte lyckats få loss den tiden jag velat till träning, kost och sömn. Vilket resulterade i att jag den första perioden tappade x antal kilo i vikt. Mest beroende på all stress men även dålig kosthållning, sömn och oregelbunden träning. Har därefter jobbat mig tillbaka till en helt okej form inför sommaren.

Har inte använt mig av kosttillskott i en så stor uträckning tidigare men nu i och med att jag inte har tiden att äta ordentligt har jag mer och mer börjat kolla in lite kosttillskott inför min kommande bulkperiod, HT 2013.

Mina frågor rör då olika kosttillskott främst:

Kostschema inför nästa bulk är inte bestämt än men preliminärt kommer jag köra någon form av gainer, vassle, kasein och kreatin.
Därutöver funderar jag på att köra något kosttillskott med snabba kolhydrater, t.ex. ONs After Max (http://www.*************.com/1/sv/artiklar/after-max-1922-g), som uppladdning inför och återhämtning efter mina gympass. Har dock noll kunskap om sådana produkter och frågar då: är det här något att köra på (kosttillskott med snabba kolhydrater)? Det verkar mycket rimligt då jag kanske gymmar direkt efter skolan och då haft svårt att ladda upp under skoldagen.

Vidare efterfrågar jag lite allmänna tips om hur jag kan effektivisera min bulk med hjälp av kosttillskott som komplement till en helt okej kosthållning (begränsad av tid).

Tack!

// 918