handdator

Visa fullständig version : Träningskläder... stor risk för att de börjar mögla?


bambipåhalis
2013-05-28, 12:21
Om man inte tvättar de efter varje pass.. vilket jag tvivlar på att många gör.

Skulle dra o träna, tog ett bar badbyxor som låg på golvet i hallen.. men jag började nojja lite att de kanske var svettiga, o legat där ett tag.. hur stor är risken för mögel och vilka följder kan det ge, kan det sprida sig till huden etc etc?

Byxorna har ju då använts på 1 el 2 pass, sen legat i på golvet bara. Inte varit bölta eller liknande.. men hey, är man nojjig så är man :smash:

Raschmus
2013-05-28, 12:23
Häng upp plaggen som om du torkade tvätt efter varje pass

knuckles
2013-05-28, 12:23
Har inte tvättat mina byxor på flera månader, det går bra.

Endumen
2013-05-28, 12:25
Har inte tvättat mina byxor på flera månader, det går bra.

Inte speciellt schysst mot dina med-tränande dock.

Så som ovan anförts: häng upp kläderna så går det ypperligt att använda dom fler gånger än en.

bambipåhalis
2013-05-28, 12:27
Tack för snabba svar!

För övrigt då för framtiden: Kan mögel vara farligt och sprider det sig enkelt?
Om man någon gång lyckas glömma en våt handduk i väskan några dagar... vilket jag tror jag gjort förresten. Bör man kasta kläderna då?

O_Wao
2013-05-28, 12:32
Tack för snabba svar!

För övrigt då för framtiden: Kan mögel vara farligt och sprider det sig enkelt?
Om man någon gång lyckas glömma en våt handduk i väskan några dagar... vilket jag tror jag gjort förresten. Bör man kasta kläderna då?

Nej, tvätta dem istället.

Niorna
2013-05-28, 12:50
Om man inte tvättar de efter varje pass.. vilket jag tvivlar på att många gör.


Du behöver inte tvätta dem i maskin efter varje pass. Skölj ur dem i handfatet efter varje pass och häng upp dem på tork. Jag brukar lägga mina kläder i blöt med lite tvål i handfatet medans jag duschar. Då behöver du inte köra kläderna i maskin så ofta.

Om man inte tränar själv i sitt eget hemmagym bör man visa respekt genom att tvätta sina kläder. Om man tar med sig sina kläder till kontoret/skolan innan gympasset gäller samma regler.

O_Wao
2013-05-28, 12:57
Om man inte tränar själv i sitt eget hemmagym bör man visa respekt genom att tvätta sina kläder. Om man tar med sig sina kläder till kontoret/skolan innan gympasset gäller samma regler.

QFT, fy satan så vidrigt vissa luktar på gymet. *spy*